|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מי פוגע באמון הציבור

הפירמידה של משה לדור

הכרעת הדין וזיכויו של ד"ר יעקב וינרוט וחלוף הזמן עימעמו במקצת את העובדות כדאי להזכיר: החקירה נפתחה בפברואר 2007 בחשד ששוקי ויטה סידר לאוליגרכים הטבות במאות מיליוני דולרים החשדות הופרכו, אך למרות זאת הוגש כתב אישום מופרך מיסודו נגד וינרוט וויטה באשמה לעבירות שוחד
05/11/2011  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   זיכוי יעקב וינרוט   |   תגובות
לדור. הוביל את התביעה [צילום: פלאש 90]

וינרוט. טוהר [צילום: פלאש 90]

הזרת של פרקליט המדינה
עו"ד אביגדור פלדמן
לאחר קריאת פסק דינו של כבוד השופט נויטל בעניין עוה"ד יעקב וינרוט, המפרק ראיה אחר ראיה נסיבתית, כאילו היו פריכיות אורז דקות, אני עוקב אחוז בעתה אחרי הזרת המושחזת של פרקליט המדינה משה לדור לאן היא פונה עכשיו
לרשימה המלאה

הכרעת הדין במשפטם של ד"ר יעקב וינרוט ושוקי ויטה מיקדה, מטבע הדברים, את תשומת הלב לשורות התחתונות שנפסקו על-ידי שופט בית המשפט המחוזי, גלעד נויטל: זיכויים של וינרוט ושוקי ויטה מעבירות השוחד החמורות שיוחסו להם בכתב האישום; ומאידך-גיסא - הרשעת ויטה בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, מחמת ניגודי העניינים בהם נמצא אשם.

אמצעי התקשורת התמקדו בהכרעת הדין החמה, המקיפה, ובתוצאותיה: וינרוט (נאשם 2), ממנו נגזלו שנות-חיים, יחזור אט-אט לאיתנו ולפעילות מלאה כסניגור, כפי שהבטיח למשפחתו ולחבריו; ויטה (נאשם 1), שהורשע מחמת זאת שפעל במסגרת תפקידו תוך ניגוד עניינים בשלוש עבירות מרמה, יאלץ להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

הניגודים של השופטים

שופטי בית המשפט העליון – שאחדים מהם לקו בעצמם בעבר בפעילות פסולה תוך ניגודי עניינים חמורים בהרבה מאלה שיוחסו לויטה (דוגמאות: דורית ביניש, עדנה ארבל, עוזי פוגלמן) – יתבקשו, אם וכאשר יוגש ערעור, ליתן משקל ראוי לעובדה הפשוטה: גם אם פעל תוך ניגוד עניינים האסור מבחינה פורמאלית, כפי שנקבע בהכרעת הדין, אין חולק על-כך שויטה לא גרם נזק לקופת המדינה. לראיה: באותם מקרים בהם נקשר שמו, ובהם מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק, עשה ויטה את העבודה השחורה כפקיד שומה. הוא גבה כסף לקופת המדינה מאותם אוליגרכים ששמם נזכר, וגם מכמה ראשי משפחות פשע, מהם נזהרו פקידי שומה אחרים שמא יבולע להם.

עם זיכויו של וינרוט, הופנתה הביקורת במיוחד כלפי פרקליט המדינה משה לדור, שהוביל את התביעה. הכישלון יתום, כידוע. שמו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד יהושע למברגר, שערך את השימוע לוינרוט, וקיבל את ההחלטה בדבר הגשת כתב האישום נגדו, נפקד מכלי התקשורת כמי שכשל בהחלטתו.

כיצד החלה הפרשה
מזוז. הורה על חקירה [צילום: פלאש 90]

כתב האישום והכרעת הדין מבטאים רק חלק ממה שאירע קודם לכן, בתחילתה של הפרשה. בשורות שלהלן נזכיר כיצד נולדה הפרשה, מה באמת חיפשו רשויות התביעה והחקירה בישראל, ומה נפסק בסופו של דבר. הצגת הדברים חשובה כדי להעמיד דברים במקומם.

הפרשה החלה בפברואר 2007. ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט החליט למנות את ויטה למנהל מינהל הכנסות המדינה. מתנגדיו של ויטה, שפעלו להכשילו, הזרימו מידע מגמתי לנציבות שירות המדינה ולפרקליטות. הטענות העיקריות שהועלו: ויטה פעל בניגוד לחוק כאשר סייע לכמה אוליגרכים, ואפשר להם להכשיר/להלבין מיליארדי דולרים שהוחזקו בחו"ל תמורת תשלומי מס בישראל בהיקפים קטנים ביותר. בכך, נטען, חסך ויטה לאותם אוליגרכים תשלומי מס בישראל בהיקף של מאות מיליוני דולרים, לכל אחד, סכום שנגרע במקביל מהכנסות המדינה ממיסים.

החקירה הסמויה

הטענות הללו הובילו לחקירה סמויה שנערכה בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ובליווי צמוד של מי שכיהן אז כפרקליט המדינה, ערן שנדר (משה לדור מונה לתפקיד פרקליט המדינה בדצמבר 2007, ומאז התייחס לתיק זה כאל 'תיק דגל').

את דבר החקירה חשפנו לראשונה ביום 23.02.07 – עוד בטרם ידעו ויטה ופרקליטיו על אודותיה. תיקי הנישומים נבדקו לעומקם, ובהם: מיכאל צ'רנוי, ארקדי גאידמק, דן גרטלר, וגם תיקו של איש העסקים לב לבייב. ידיעות רבות פורסמו בדבר החשדות, גם ב-News1, כמו בכלי תקשורת אחרים. תצלומיהם של אותם אוליגרכים-נוצצים הוקרנו שוב ושוב בערוצי הטלוויזיה, ושמו של ויטה הוצמד אליהם כמי ששיתף פעולה כדי להונות את המדינה.

באותה תקופה הפחידו את כולנו שהנה-הנה, אוליגרכים הצליחו להגיע גם לקודש הקודשים - רשויות המס, ולקנות פקידים בכירים ביותר שיעשו את רצונם. מגמה זו השתלבה במאבק הכולל שנוהל מצד הפרקליטות והמשטרה נגד אוליגרכים ממדינות חבר העמים, שתכליתו הייתה: למנוע מהם דריסת-רגל בחברות מובילות במשק. מצ'רנוי, לדוגמה, נמנעה הזכות לרכוש חברות גדולות. במשך תקופה ארוכה מאוד אף נמנעה ממנו הזכות לקבל אזרחות בישראל.

לא צריך להיות בעל דמיון פורה במיוחד כדי להבין: החוקרים חיפשו ראיות לתשלומי שוחד שקיבל שוקי ויטה, כביכול, מאותם אוליגרכים, בהיקף של מיליוני דולרים. חשדות אלה הופרכו, כמובן. שכן: שוקי ויטה לא קיבל שוחד מאיש. לא מאותם אוליגרכים ולא מנישומים אחרים. את זאת יודעים היטב גם החוקרים וגם התובעים במשפטו.

אלא שהפרקליטות, שכבר הייתה מסונדלת – גם בטיעוניה לבית הדין לעבודה - בהתנגדות למינויו של ויטה לתפקיד מנהל מינהל הכנסות המדינה, לא עצרה בזאת. באותה עת עסקה הפרקליטות גם בפרשת רשות המיסים (א'), שבעטייה הודח ג'קי מצא מתפקידו כמנהל רשות המיסים. שוקי ויטה 'נתפס', ומראש, כבכיר נוסף שסרח וקיבל שלמונים, כביכול, על-אף שלא היה לכך שום בסיס.

נסיבות ההתנפלות על וינרוט

בשנת 2008, שנה לאחר שנפתחה החקירה המקורית נגד ויטה, ולאחר שהחוקרים לא הצליחו למצוא ולו בדל-ראיה לחשדות המקוריים, החלה התפנית השלילית, המגמתית והמסוכנת שהולידה את האישומים המיותרים נגד וינרוט ונגד ויטה. בהובלתו של לדור, כמובן.

במקום להודות בכך ששוקי ויטה טוהר בחקירה מהחשדות הכבדים שיוחסו לו, ובמקום לטפל בויטה בהתאם לדין המשמעתי (כפי שטופלו אחרים) - אם אכן ביצע פעולות ו/או קיבל החלטות (הנוגעות לאותם אוליגרכים) תוך חריגה מסמכותו כפקיד שומה - הופנו החוקרים, בגיבוי מלא של פרקליט המדינה משה לדור, כדי לחקור חשדות, שלא היו ולא נבראו, לקשרי שוחד בין וינרוט לבין ויטה.

ומהו אותו שוחד? הנחה בשכר טירחה, כביכול, שקיבל ויטה, בגין ייצוג משפטי שקיבל מוינרוט. החקירה בכיוון זה הייתה כל-כך מופרכת, מתחילתה ועד סופה, עד-כי ניתן היה לטעון: מוטב היה להם, לחוקרים, לחקור את ויטה לא בגין קבלת שלמונים, אלא בגין טיפשות. שהרי ממה נפשך:

  • אם אכן חמד ויטה בקבלת הנחה אגב "סידור" שומות פנטסטיות לאותם אוליגרכים הנמנים עם לקוחותיו של וינרוט, הכיצד ויתר על "חלקו" בחיסכון ש"סידר" כביכול לאותם אוליגרכים, על-חשבון קופת המדינה, בהיקף כולל של מאות מיליוני דולרים?;

  • ואם אכן פעל להיטיב באופן בלתי חוקי עם לקוחותיו של וינרוט, הכיצד לא ביקש/קיבל חלק משכר הטרחה ששולם לוינרוט בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים?

ההיגיון העקום של לדור
ויטה. לא קיבל שוחד [צילום: בוצ´צ´ו]

מעבר לאישום שייחס לוינרוט מתן שוחד לויטה – בצורת ייצוג במחיר מופחת (אישום זה הופרך); ולויטה קבלת שוחד מוינרוט בצורת ייצוג במחיר נמוך (אישום זה הופרך) - כתב האישום כלל האשמתו של ויטה בסידור הטבות מיוחדות ובלתי חוקיות לאותם אוליגרכים, לקוחותיו של וינרוט, וזאת על-אף שלא נמצא ולו מקרה אחד שויטה קיבל שוחד ממי מהאוליגרכים או אנשיהם.

לית מאן-דפליג: היה זה האישום העיקרי נגד ויטה-וינרוט, שייחס לשניים קונספירציה כדי לגזול מאות מיליוני דולרים מקופת המדינה. אם אכן סודרו הטבות לאותם מיליארדרים בהיקף של מאות מיליוני דולרים ו/או הטבות נוספות וחריגות הנוגדות את הדין, הרי שזה הסיפור המרכזי. זה העיקר בכתב האישום. אם אכן ויתר ויטה, שלא כדין, לאותם אוליגרכים על תשלומי מאות מיליוני דולרים במיסים, הרי שעליו חלה החובה להסביר מדוע נהג כך.

השופט נויטל קיבל גירסת ההגנה

השופט נויטל נאלץ, מחמת זאת, להכריע באישום הנ"ל, לאחר ששמע את טיעוני התביעה וכן את טיעוני ההגנה של וינרוט ושל ויטה. בסופו של דבר, על-פני עמודים רבים, הוא פירט מדוע אין לקבל את עמדתה הדווקנית של התביעה, ומדוע ניתן לקבל דווקא את טיעוניהם של וינרוט-ויטה. וכך כתב השופט (ציטוט):

"מהראיות עלו האפשרויות הסבירות הבאות, החלופיות לגירסת התביעה, שההסתברות לקיומן של אפשרויות אלה על-פי הראיות היא מהותית, לעניין אישום ראשון:

  • לא ניתן לשלול את גרסת ההגנה שלפיה אין בהסכמי המס של צ'רנוי וגאידמק הטבות, לרבות הטבת מס, לנישומים, לקוחותיו של נאשם 2, ושהסכמי צ'רנוי וגאידמק אינם בהכרח בעייתיים למדינה. כפועל יוצא, עצם נכונותו של נאשם 1 לכרות הסכמים אלה, אין לפרשה בהכרח כפעולה "בעד" שוחד.

  • לא ניתן לשלול את גרסת ההגנה שלפיה מיסוי הכנסות בחו"ל לא הוסדר ולא מוסה בהסכמי המס דנן, ולא ניתן בהם פטור ממיסוי לנאמנויות הזרות, וכפועל יוצא, שוב, עולה ספק סביר לגבי התקיימותו של רכיב ה"בעד".

  • לא ניתן לשלול את גרסת ההגנה שלפיה ללקוחות נאשם 2 צ'רנוי וגאידמק, לא נוצרה בהסכמי המס "הכרה" בהון. לא ניתן לשלול את גרסת ההגנה שלפיה הסכם גרטלר היה הסכם ככל הסכמי היהלומנים.

  • לא ניתן לשלול את גרסת ההגנה, שלפיה העובדות שבמבוא להסכמי המס דנן הן הצהרות הנישום ותו-לא (ה"הואילים", לרבות בעניין ה"הון"), ושמס הכנסה לא נחשב כמי שהסכים להן.

  • במישור ה"חוץ מיסויי" - הפלילי ו/או הציבורי, לא ניתן לשלול שלא הייתה "תמורה" כזו בהסכמי צ'רנוי (סוגיית האזרחות/התושבות) וגאידמק".

סיכום: קופת המדינה לא ניזוקה

מהכרעת הדין עולה: האישום העיקרי בגינו נפתחה החקירה בפברואר 2007, הופרך מכל וכל; התביעה לא הצליחה להוכיח מאומה מאותם טיעונים כבדי-משקל; קופת המדינה לא ניזוקה; אותם אוליגרכים, כנישומים, לא קיבלו הנחות בלתי חוקיות ולא שילמו מיסים בהיקף נמוך יותר מזה שהיו מחויבים על-פי דין; הרעש והמהומה שיצרו הפרקליטות והמשטרה, בעצם העמדת ויטה ווינרוט לדין באשמה למתן/קבלת שוחד - באופן מיותר ובלתי מוצדק מלכתחילה, נוגסים יותר מכל באמון הציבור ובשלטון החוק.

מיותר כמעט להדגיש: בדברים שלעיל אין כדי להטיל דופי בזכויותיו של לדור בפרשות גדולות אחרות, באומץ ליבו, ובמאבקו לביעור השחיתות. בפרשה דנן שגה לדור כשסימן את וינרוט כמטרה, כ'תיק דגל'. מוטב שיפנים את פסק דינו של השופט נויטל, ויימנע, יחד עם אנשיו, מכל ניסיון לשכתב את פסק הדין ולהפיץ בדותות בקרב הציבור.


[לחסינות שביקש לעצמו פרקליט המדינה משה לדור - מכתב תביעה שהגיש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אתייחס בנפרד].

תאריך:  05/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפירמידה של משה לדור
תגובות  [ 40 ] מוצגות   [ 40 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הציבור במערכת!
6/11/11 06:06
 
בעניין הפטריארכיה
6/11/11 08:09
 
כסף שהגיע לנוכלים
6/11/11 09:20
2
ע
6/11/11 06:19
 
גם יצחק יודע.
6/11/11 23:40
3
משפטן מהמרכז
6/11/11 06:23
 
נימרודי=ולא התנצל
6/11/11 09:41
 
יפה דברת
6/11/11 10:15
 
מושחתים ומגעילים
6/11/11 23:06
 
פלא יועץ
6/11/11 11:12
 
תתבייש לך
6/11/11 15:02
4
רונהאל
6/11/11 06:34
5
מטאטא
6/11/11 07:24
6
מייצגת פרטיים
6/11/11 07:41
7
zahava
6/11/11 08:04
 
רונהאל
6/11/11 18:19
8
מיכאל10
6/11/11 08:27
9
פרייר
6/11/11 08:46
10
סטרה אחרה
6/11/11 08:47
 
הטורקו
6/11/11 09:30
11
כל המכרזים מוטים
6/11/11 09:10
12
4321
6/11/11 09:17
13
הרצל יהודאי
6/11/11 09:19
14
סובול עידן
6/11/11 09:43
 
הנ"ל
7/11/11 12:00
15
נחום שחף
6/11/11 10:05
 
פטריוט ישראלי
6/11/11 20:15
16
יואב12
6/11/11 11:11
17
הפרקליטות ביזיון
6/11/11 11:20
18
משה ג.
6/11/11 13:32
19
ע.ג.
6/11/11 13:54
 
סובול עידן
6/11/11 17:08
20
עוד סתם אזרח
6/11/11 14:42
21
משה מזרחי
6/11/11 14:53
22
תצהיר
6/11/11 17:16
23
הכיפה על ראשו
6/11/11 21:34
 
שפוי בדעתו
7/11/11 06:38
 
?????????????????
7/11/11 09:54
24
נפתלי גור אריה
8/11/11 11:49
25
חנה המרכלת
8/11/11 16:51
פורום: זיכוי יעקב וינרוט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פטרייה באופן כללי היא אחד הזיהומים העקשנים ביותר. מול פטרייה יכול להתמודד רק אדם עקשן - הטיפול בה מחייב התמדה, אשר לא כולנו עומדים בה.
05/11/2011  |  חוה לוי  |   כתבות
אז מה קורה לטבע, הגאווה הישראלית במשך שנים כה רבות, החברה שכל אחד ואחת מאיתנו מושקעים בה אם באופן פרטי ואם באמצעות קרנות הפנסיה, קופות הגמל או קרנות הנאמנות? האם מדובר בתקופה פחות טובה, או שמא הפכה טבע מחברת מופת ל"סתם חברה", כפי שמגדיר זאת גורם שמכיר היטב את הנושא? בשנה האחרונה המניה שלה התכווצה באופן מעורר דאגה, והתקוות האופטימיות שפיזרה ביחס לתרופות מקוריות התנפצו - אחת בניסוי שלא הניב את התוצאות מיוחלות והשנייה מול מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA.
04/11/2011  |  שלומית לן   |   כתבות
יזם הנדל"ן משה בר-צור הוא, אולי, דמות לא ידועה לרוב פעילי הנדל"ן בארץ. שמו אינו מופיע אפילו בגוגל. אבל כל מי שקנה נכס בחו"ל בכלל, ובקפריסין בפרט, אמור להכירו. בר-צור, בשנות החמישים לחייו, המתרחק מפרסום, הוא מיסדה של חברת "קבוצת ריל-צ'סטר" הפעילה זה 12 שנים באי השכן. בראיון נדיר הוא חושף את פעילותו.
04/11/2011  |  אלעזר לוין   |   כתבות
ספר בראשית, כפי שמעיד עליו שמו, הוא לא רק ספר של התחלה חדשה שמסמלת בריאת העולם, אלא גם ספר של בניית זהויות חדשות ועיצובן, הכרוכות זו בזו. השאלות הרטוריות הראשונות, המופיעות בתורה, קשורות לסוגיה מהותית זו. הן משמשות לא רק כאמצעי ליצירת קשר ופתיחת דיאלוג בין הבורא לאדם החוטא, אלא טעונות משמעות סמלית עמוקה.
04/11/2011  |  ציפי לידר  |   כתבות
כתוב בפרקי אבות (פרק ה'): [ג] עֲשָׂרָה נִסְיוֹנוֹת נִתְנַסָּה אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם וְעָמַד בְּכֻלָּם, לְהוֹדִיעַ כַּמָּה חִבָּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם: רבים מכירים את המשנה הזאת כי לומדים אותה כל שנה, אבל דומני כי לא רבים מסבירים לעצמם שכל הנסיונות של אברהם אבינו ובכלל, הן בתחום האמונה. אברהם אבינו מכונה בפי רבותינו 'ראש המאמינים' כי עמד בכל הנסיונות בלי שאמונתו תתרופף חלילה. להפך, העמידה שלו בנסיונות הוכיחה כי הוא מתחזק והולך בעוצמת האמונה, והתורה מעידה על כך בפירוש בסוף הפרשה הבאה, פרשת וירא. לפני כמה שנים דיברנו על תהליך ההתחזקות שלו באמונה וכעת נתבונן באירוע או שנים מאלה שהתורה מספרת לנו עליהם בפרשת השבוע שלנו, פרשת לֶךְ-לְךָ, וננסה להבין את תהליך ההתחזקות שלו באמונה ואולי גם נצליח לזהות את מקומה של האמונה בדרכי הפעולה שבחר אברהם אבינו.
04/11/2011  |  נסים ישעיהו  |   כתבות
רשימות נוספות   /   זיכוי יעקב וינרוט  /  מי ומי  
וינרוט: בתוך כל מערכת יש דנ"א רע בהגדרה  /  איתמר לוין
סילופים, עיוותים והטעיות  /  איתמר לוין
הפרקליטות: היה מקום להגשת כתב האישום  /  איתמר לוין
עו"ד וינרוט – אחד ממאה  /  אפרים הלפרין
ברון הצחוק  /  אבי דוידוביץ
על המשטרה והפרקליטות לפצות את וינרוט  /  הרב אפרים זלמנוביץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il