|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

אבות, איכלו בוסר

חוסר הרגישות שהאבות נתקלו בה בוועדה למעמד האישה ובוועדה לזכויות הילד, תחושת הצורך של חברי הוועדה לחנך אותם, ההאשמות שהיו צריכים להתמודד איתן לגבי ההורות שלהם, או האשמות סתמיות על היותם מסוכנים - יותר משיש בהן ללמד על האבות, יש בהן ללמד על היעדר החמלה בוועדות הללו
14/02/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות
האבות מצויים ב"משחק מכור מראש" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ההמלצה: תבוטל המשמורת האוטומטית לאם
איציק וולף
השר נאמן קיבל את המלצת ועדת שניט אשר קבעה כי יש לבטל את הסעיף בחוק שהורה להעביר ילדים עד גיל 6 באופן אוטומטי לחזקת האם * כל מקרה ייבחן לגופו בבית משפט לענייני משפחה
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  כשהרגבים על הקבר עוד חמים
  השוטר הטוב והשוטר הרע
  קין והבל – קץ התמימות
  שמונה השנים האבודות של עודה
  הדין העברי ותפקידו בהתהוות עם ישראל

שיחת השבוע החולף בכנסת הייתה ללא ספק הישיבה של הוועדה למעמד האישה והוועדה לזכויות הילד בנושא משמורת משותפת לשני ההורים לאחר הגירושים שהתאפיינה בצעקות, בקטיעות הדדיות ובאיומי הרחקה בלתי פוסקים מצד היו"ר הסמכותי זבולון אורלב, אשר אחז כל העת בפטיש והלם בו ללא הפסקה למגינת עור התוף של הנוכחים.

יצוין כי התקיימה כבר בעבר ישיבה משותפת של שתי הוועדות בנושא הזה, בתחילת חודש נובמבר, אלא שהיא הייתה פחות סוערת. מה השתנה בין הישיבה של נובמבר לישיבה של פברואר? פשוט מאוד, ועדת שניט הגישה בינואר את מסקנותיה, לפיהן כאשר ההורים פרודים יש לתת לשניהם חזקה שווה על הילד. מסקנות אלה התקבלו על דעת שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן והוא הכריז שהוא מתכוון להפוך אותן להצעת חוק. לפיכך, מה שהיה עדיין דיון תיאורטי בנובמבר, הפך להיות פרקטיקה שתחייב בפברואר.

ארגוני הנשים שמתנגדות לחזקה ההורית השווה, הכריזו שיבצעו קרב בלימה בכנסת על הצעת החוק הצפויה והגיעו הפעם, מן הסתם, יותר מתוסכלות וכעוסות לדיון. יו"ר הוועדה לזכויות הילד אורלב ויו"ר הוועדה למעמד האישה חוטובלי, שהצהירו כבר על התנגדותם לעיקרון המשמורת המשותפת, הקפידו לתת לדוברות מטעם ארגוני הנשים זמן נאום נכבד ואילו דוברי תנועת האבות והנציגות הנשית שמלווה אותם, נדחקו לפרקי זמן קצרים בהרבה.

בנוסף, בשעה שקריאות ביניים מצד ארגוני הנשים לא זכו לתגובה על כל קריאת ביניים, או מענה על קריאה כזו מצד הגברים (דבר מקובל בוועדות מהסוג הזה) גמל אורלב באזהרות חמורות מצדו כי הוא ירחיק את הדובר לשנה מהכנסת, ובכל פעם שאמר זאת, החרתה-החזיקה אחריו חוטובלי: "תעשה את זה, תעשה את זה".

אז לידיעת שני הח"כים שחיים בלה-לה-לנד ולאחר קריאה מעמיקה ומדוקדקת של תקנון הכנסת: אין בתקנון שום סעיף המקנה ליו"ר ועדה סמכות להרחיק אדם מהכנסת לשנה, או לכל פרק זמן אחר. למרבה הצער, זאת לא הפעם הראשונה שאורלב ממציא נהלים ותקנים. כל מי שנכח פעם בוועדה בראשותו, יודע על המנהג שלו לומר למי שלא מוצא חן בעיניו: "הנך מוזהר בפעם ראשונה", ואז אחרי שתי אזהרות נוספות מבקש להוציא אותו מהוועדה - עוד נוהל שלא קיים בשום ועדה אחרת וכולו פרי המצאתו של אורלב. אז יפה שהוא מפנטז על להיות יו"ר הכנסת, אבל הגיע הזמן שמישהו יחזיר את אורלב, שתפקיד יו"ר ועדה עלה לו לראש, לקרקע, ורצוי מהר, לפני שהוא יכריז שהוא החליט לסגור את מיצרי טיראן.

האתנחתה הקומית של הכנסת
לוי-אבקסיס. המנהלת בביתה [פלאש 90]

מזדהה עם האימהות
אורלי לוי-אבקסיס הכריזה שאצלה בבית יש רק מנהל אחד וזאת היא. אחר-כך פנתה אל האבות ואמרה להם שהיא עשתה עליהם תחקירים וגבתה עליהם עדויות, וידוע לה שהם אנשים מסוכנים מאוד ולבסוף הודתה שהמניע שלה להתנגדות למשמורת משותפת הוא לא טובת הילד, אלא הזדהותה עם האימהות הגרושות שיאבדו הטבות ברגע שיפסיקו להיות המשמורניות הבלעדיות

בחזית הח"כים הדברים היו פחות או יותר זהים. הח"כית היחידה שנתנו לה לדבר הייתה ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שמלווה כבר זמן רב את ארגוני האבות. ולעומת זאת, שני הח"כים הנוספים שהגיעו לוועדה לתמוך באבות, נחמן שי ומאיר שטרית, לא זכו לדבר. הגיעו הדברים לידי כך שח"כ שי עזב את הוועדה בזעם ואורלב, שרץ אחריו במסדרון וניסה להשיבו, לא הצליח.

לעומת זאת, ח"כים שמתנגדים למשמורת המשותפת זכו לזמן נאום נדיב. המדובר הוא במרינה סולודקין, שלמה מולא ואורלי לוי-אבקסיס - אומנם לא העפרונות הכי מחודדים בקלמר, אבל חיילים נאמנים ומסורים של התנועה הפמיניסטית במסדרונות הכנסת. סולודקין הכריזה בתחילת דבריה על תמיכתה בשמירת המצב הקיים, אולם בהמשך לא דיברה בכלל על הנושא, אלא על הפרויקט שלה נגד הוצאת ילדים מהבית, עד כדי כך שאפילו נציגות ארגוני הנשים המאוכזבות צעקו לה מהספסלים: "מה הקשר?".

אחר-כך הגיע תורו של ח"כ מולא, שקרץ לאבות ואמר: "נכון שאם אני אומר לכם עכשו שנבטל את המזונות, אתם מוותרים על המאבק?" וכשהם ענו לו פה אחד בשלילה, אמר: "אתם לא תגידו לי, אני יודע יותר טוב". אז לא ברור ממתי ח"כ מולא ניחן ביכולת לקרוא לב וכליות ולדעת מה אנשים רוצים, אפילו יותר טוב מהם ואם יש לו יכולת כזו, למה הוא לא מפעיל אותה כדי למנוע מהמחנה שלו בקדימה, מחנה לבני, מלהצטמק מיום ליום; אבל מה שבטוח, שלאחר השאלה שהפנה לאבות על המזונות, כותבת שורות אלה שמחה שהוא לא אבא שלה.

אולם הכוכב של הישיבה הייתה, ללא ספק, חברת הכנסת ודוגמנית השוקולד לשעבר, אורלי לוי-אבקסיס, שהכריזה שאצלה בבית יש רק מנהל אחד וזאת היא. אחר-כך פנתה אל האבות ואמרה להם שהיא עשתה עליהם תחקירים וגבתה עליהם עדויות, וידוע לה שהם אנשים מסוכנים מאוד ולבסוף הודתה שהמניע שלה להתנגדות למשמורת משותפת הוא לא טובת הילד, אלא הזדהותה עם האימהות הגרושות שיאבדו הטבות ברגע שיפסיקו להיות המשמורניות הבלעדיות. מביך ככל שהיה הנאום של לוי-אבקסיס, אף אחד מהיו"רים לא הפסיק אותה והיא המשיכה להשתלח באבות בצרחות כשהיא קוראת להם לשלוח לה פרחים ולעשות עליה גוגל באינטרנט, בלי שנתנה פירוש לדבריה (מי שלא מאמין, יכול לראות את זה בעצמו, בסרטון הישיבה שצולם בערוץ הכנסת, או בסרטון שהועלה בערוץ שבע).

מצער מאוד שחוסר הכבוד ליחסי אב-ילד מגיע דווקא מח"כית שהגיעה לאן שהגיעה רק בזכות אבא שלה, ודווקא משום שדוד לוי היה פרלמנטר כל-כך מוכשר, מצער לראות את הבת שלו ממצבת עצמה כאתנחתה הקומית של הכנסת הנוכחית.

לא הבנה ולא חמלה בוועדות
חוטובלי. איזו מומחיות יש לה? [פלאש 90]

הדיון נחתם בעדות של ילדה מתוקה, בכיתה י"ב, שהקימה פרויקט תמיכה לאבות גרושים וילדיהם בשם "לב של אבא". הילדה אמרה שמנסיונה ילדים להורים גרושים מעוניינים להיות במשמורת משותפת (משפט אותו כותבת שורות אלה, כבת להורים גרושים, יכולה לאשר במלואו) ורצתה לפרט את הנתונים שבידיה, אלא שחוטובלי קטעה את העדות שלה בטענה שהיא לא מומחית אקדמית בתחום. הנשמע גיחוך גדול יותר מזה? בסוגיית טובת הילד, בואו נקשיב למומחים האקדמיים ונסתום את הפה לילד; ומעניין מאוד שלפני שידעה שעמדות הנערה מנוגדות לשלה, הציגה אותה חוטובלי כמי שהובאה לדבר בשם הילדים. כמו שגם מעניין שחוטובלי אמרה במהלך הדיון שילדים חווים מעברים בין בתים בצורה קשה יותר ממבוגרים. יותר לשאול איזו מומחיות אקדמית יש לחוטובלי בתחום?

לאחר הדיון החליטו האבות להחרים מעתה והלאה את הדיונים בוועדה למעמד האישה ובוועדה לזכויות הילד, עקב התחושה שהוכנסו למשחק מכור, לשתי ועדות שהשליטה בהן נתונה ממילא לארגוני הנשים. אחד האבות התבטא: "אין צורך שנגיע לשם ונספק להם עלה תאנה למצג שווא כאילו מדובר בוועדה מאוזנת, שמזמינה את שני הצדדים, כשבפועל כשאנחנו באים סותמים לנו שם את הפה".

ולסיום, יובהר שמותר, כמובן, לוועדה בכנסת להחזיק בעמדה המתנגדת למשמורת המשותפת. הגם שלכשעצמי אני לא סבורה שמדובר כאן בדעה, אלא באינטרסים. הארגונים הדומיננטיים בוועדות מסוג זה הם מהסוג של נעמ"ת, ויצ"ו, שדולת הנשים וכולי שמתרגמים את המצב הקיים לתלות מוחלטת של נשים גרושות במעונות שלהם, או לתקציבים גבוהים לאימהות חד-הוריות ועדיין - גם על אינטרסים לגיטימי להגן. מה שלא לגיטימי זה לקחת אבות שפינו זמן והגיעו לכנסת ולגחך אותם; בסופו של דבר מדובר כאן על אנשים שנלחמים, לפחות להשקפתם, על קשר עם הילדים שלהם.

חוסר הרגישות שהאבות נתקלו בה בוועדה למעמד האישה והוועדה לזכויות הילד, תחושת הצורך של חברי הוועדה לחנך אותם, ההאשמות שהיו צריכים להתמודד איתן לגבי ההורות שלהם, או האשמות סתמיות על היותם מסוכנים - יותר משיש בהן ללמד על האבות, יש בהן ללמד על היעדר החמלה בוועדות הנדונות. תחת תחושת התנשאות של "אנחנו מביאי האור" וכל השאר סתומים, ועם התמסרות למודל טוטאלי של: אישה – מדוכאת, גבר - מדכא, ולכן, בצדק מטופש וילדותי, מותר לנו להשפיל ולהתעלל בכל גבר שנכנס בשערינו (אלא אם כן הוא מתרפס ומיישר איתנו קו כמו ח"כ מולא), הוכיחו שתי הוועדות האלה שהן לא הוועדות המתאימות לדון במסקנות ועדת שניט ובמשמורת הורית משותפת.

הכותבת היא עו"ד, יו"ר "פורום נשים ציוניות".
תאריך:  14/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
תמר הר-פז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבות, איכלו בוסר
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ג'ק
24/02/12 11:46
2
גיל רןנם
24/02/12 12:21
 
ע_הראל
6/03/12 20:33
3
אלקזאי
24/02/12 14:52
4
רם לוין
24/02/12 14:52
5
רם לוין
24/02/12 14:59
6
ראובן ניסן
25/02/12 14:39
7
חננאל
26/02/12 10:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כפר בירעם הינו כפר קטן השוכן בצפון הגליל העליון המרכזי במרחק של כ-4 ק"מ מגבול ישראל לבנון. רוב תושביו הם ערבים נוצרים, שעסקו בחקלאות, והתקיימו מפרי אדמתם ומתבואתה. הם חיו בשלום וביחסי שכנות טובה עם שכניהם במשך 400 שנות השלטון העותומני, ולאורך 29 שנות המנדט הבריטי על הארץ.
14/02/2012  |  יואב בלום  |   מאמרים
אולי יוכיח סופה הטרגי של הזמרת ויטני יוסטון, אחת ולתמיד, לכל מעריצי תוכניות הריאליטי וכוכב נולד ו"הקול", שקריירה מפוארת ובינלאומית של זימרה לא צריכה להיות הדבר שאנו שואפים אליו, אלא רק אמצעי להגיע לחיים מלאי אושר וסיפוק ושלוות נפש, שאינם נמצאים כלל בצמרות ההזויות של האשליות שמספקים לנו אמצעי התקשורת למיניהם. צאו סוף-סוף מהאשליות!!!
14/02/2012  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
הגם שהזנות היא רעה חולה ונפוצה - לא יהיה בשום חוק או תקנה כדי למגר אותה. צריך ללמוד לחיות איתה. אחרי ככלות הכל הפך המקצוע העתיק בעולם לצורך קיומי אצל מספר לא-מבוטל של נצרכים, ולא ניתן למנוע אותו מהם.
14/02/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
תקיפת השגרירויות הישראליות בחו"ל מהווה צעד נוסף במלחמה החשאית הנגדית שמנהלים מולנו חיזבאללה ואירן. הפעם, הדיווחים על אימונים של יחידת 'קודס', יחידת העילית האירנית שאחראית על הוצאה לפועל של פיגועים בעולם, נמסרו על-ידי אירן עצמה שבוע לפני התקיפה. על-פי הפרסום ב'מקור ראשון' אחד מבכירי משמרות המהפכה הדליף את דבר האימונים הללו לרשתות ערביות, כשהוא מציין שהאימונים מלווים מקרוב על-ידי בכירי משמרות המהפכה. האיש, שהתראיין לרשת 'אל ערבייה' אף ציין כי מדובר באימון משמעותי שמטרתו עימות עם ישראל.
14/02/2012  |  אסף גולן  |   מאמרים
קרה לכם שנכנסתם למשרד ומיד אפפה אתכם תחושה חמימה ונעימה ורצון להישאר הרבה מעבר למה שהתכוונתם?. אם כן, נכנסתם למרחב בו שורה האהבה. אנחנו רגילים לקשר אהבה למערכות יחסים אינטימיות ברמה הפיזית או הרגשית או שתיהן, אבל האמת היא, שלאהבה פנים רבות, ואהבה במשרד היא אחת מהן ומהווה מרכיב קריטי בתמהיל ההצלחה של אנשים וארגונים.
14/02/2012  |  שירית בן-ישראל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il