|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הטור של פריצי

תקנון מפלגתו של יאיר לפיד חושף טפחיים מן הכוונות הנסתרות שלו מי שנישא על גבי פולחן אישיות של המלך הצרפתי לואי או של אדמו"רים בחסידויות עומד להתנהל במפלגתו כאילו היא המפלגה הקומוניסטית בימי סטאלין לפיד גילה דעתו שאין בכוונתו לשלם את מחיר הביקורת הציבורית שמאיימת על כל פוליטיקאי החסידים השוטים יצביעו לו בכל מקרה
04/05/2012  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
פולחן אישיות של לואי, התנהלות של סטאלין [צילום: פלאש 90]

האיש שירמה

יצחק ברמן, שהיה אח"כ גם יו"ר הכנסת, נהג לומר שחברי מפלגה דומים בטיפשותם רק לרוכשי מניות בבורסה, שהם טיפשים פעמיים: בפעם הראשונה כשהם קונים את המניות, ובפעם השניה כשהם באים ומתפלאים למה לא שיתפו אותם ברווחים.

השבוע הגיש יאיר לפיד את תקנון מפלגתו. כתוב שם שהוא המנהיג לתמיד, כתוב שהוא ירכיב את הרשימה, כתוב שהוא ימנה את בעלי התפקידים, שהוא יקבע על איך מצביעים וכתוב שאי-אפשר להדיח אותו ב-10 השנים הבאות. אם לרפול הייתה בזמנו רשימה שנקראה הגמדים, לאנשים ברשימה של לפיד אפשר יהיה לקרוא ממלאי החורים. לפי התקנון לפיד ידחוף אותם כרצונו להיכן שצריך, רק לא הייתי מציע לכם להריח אותם אח"כ.

המדהים הוא שלפיד פונה לציבור שאמור להיות אינטליגנטי לכאורה, חופשי-חילוני, מעמד ביניים וכד'. אבל הוא מבקש להיבחר לפרלמנט במדינה ליברלית-דמוקרטית כשהוא מביא איתו תקנון וסמכויות של מפלגה קומוניסטית מהעידן של סטאלין. ברצף פולחן האישיות שבין לואי מלך צרפת המולך בתוקף האל לבין נערי אדמו"רים שיורשים מאבותיהם את החצר והתואר, כבר שמור ליאיר לפיד מקום של כבוד. מה שמביא אותנו לחסידים השוטים שלו:

די בהשכלה ברמת בחינות סקר של פעם (או בחינות המיצ"ב בימינו) או אי קיו של 80 בערך, בשביל להבין שמי שמצטרף למפלגה בה רק המייסד קובע הכל וחברי המפלגה אפילו לא בוחרים את רשימת המועמדים לכנסת, משול למי בא לחוף בימי האימפריה הרומאית ומבקש להצטרף כחותר בסירות המלחמה של הצי. בתנ"ך רוצעים אוזנו של עבד שהתרגל לאדונו, אבל על אדם חופשי שמחפש לו אדון, אפילו בתנ"ך עוד לא שמעו.

כי מה בעצם ההבדל בין חסיד שוטה של הרב לבין מי שיהיה חבר במפלגה של לפיד? שעה שכל המערכת הדמוקרטית בנויה על כך שמי שמתמודד יהיה מחוייב לשולחיו, כי הם יכולים להדיחו ולהחליפו, הרי מי שמצטרף ליאיר לפיד חותם בעצם שהוא מוותר על כך מראש ומתחייב שיאיר יהיה לפידו מעתה ועד עולם. על חסידים שוטים מחצרות סאטמר או בעלז לפחות אפשר לומר שהם נולדו ככה, וככה גם חינכו וחיתנו וכבלו אותם. אבל מה ההסבר של החילונים?

מנהיג הימין יותר דמוקרט מהמתחזה לדמוקרט ליברל

לכן לא חשוב מה יאיר ללפיד אומר ומבטיח. וכי מה יעשו לו במפלגתו אם הוא ישקר? גם לא חשוב מה הוא יאמר לציבור במצע שלו. הוא הרי מוסמך לשנותו בכל רגע, הוא הרי קובע הכל, וגם אי-אפשר לערער על החלטותיו. אבל כן חשוב מה הוא חושב על בוחריו העתידיים: הוא בטוח שהם מטומטמים, וזה כנראה נכון.

לו היו מספרים לי שברק העז לכתוב תקנון כזה, הייתי אולי מאמין לזה. אבל אפילו הנאפוליאונצ'יק הזה לא מעז לחשוב ככה, ויאמר לזכותו שבכל זאת יש לו איזה רקע של עשיה וניסיון חיים שעולים קצת על הנחית תוכנית מלל בטלוויזיה. לו היו אומרים לי שביבי מנסה להתנהג ככה, הייתי יודע שאפילו הפייגלינים ההזויים יצטרפו לותיקי הז'בוטינסקאים שיפעלו לרסנו ולהכפיפו לחוקי הדמוקרטיה. רק שאפילו ביבי, למרות כל עוצמתו הנוכחית, לא מעלה בדעתו להתנהג ככה. צחוק הגורל הוא שמנהיג הימין הישראלי הוא פי 1,000 יותר דמוקרט ממי שמתחזה להיות המועמד הדמוקרט ליברלי. עכשו אתם מבינים למה תלמידים ישראלים נכשלים במבחן באזרחות? איך אפשר ללמד אזרחות בארץ שמועמד המרכז שלה חושב ומתנהג כמו מוסוליני, שעה שמנהיג הימין שלה מפנה ישובים, מציית לבית המשפט ויוזם בחירות דמוקרטיות?
בפרספקטיבה היסטורית, זו הפעם הראשונה שבישראל מתמודדת מפלגה מלוכנית. מוזר, אבל מותר. בשיטה הדמוקרטית מותר לכל אחד לנסות להכתיר את עצמו למה שהוא רוצה.

מה שמוזר זה רק מי יהיו בוחרים של מפלגה כזו. זאת אומר יהיו כאלה, ובטח הרבה. כמו שיש הרבה שמצביעים למפלגות שמאמינות בביאת המשיח ובדברי הרבי שלו, חי או מת. בכלל זכותו של ההמון לתת אמונו במי שהוא רוצה, וזכותם של הנבחרים לרמות אח"כ את המון הבוחרים שלהם.

לפיד לא מתכוון לאף מילה

ולפיד ירמה. ללא ספק. הוא הרי לא מתכוון למילה ממה שהוא אומר. מי שאמר את הדברים שהוא התקשט בהם עד עכשו, אינו יכול להכיל עימם את הטכניקה הפשיסטית הזו של המפלגה זה אני, אני זה המפלגה ואתם הקופים השותקים. מי שזה התקנון שלו הוא פשוט שיקוף של אדמור"ים הניזונים מחסידים טיפשים.

אז כשתפגשו אותם, את השוטים בפוטנציה ובמעשה שיצטרפו למפלגה של יאיר לפיד עם התקנון המשיחי שלו, אל תשאלו אותם למה הם עושים זאת או איך הם מסבירים זאת לעצמם. כמו שאתם לא שואלים מאמין מוסלמי למה הוא רץ 7 פעמים סביב האבן של הכעבה, וכמו שאתם לא שואלים חבדניק איך היה הביקור שלו בקבר של הרבי החי שלו, אל תשאלו את חברי המפלגה של לפיד למה בדיוק הם הצטרפו. זה לא מנומס, זה מביך וממילא אתם לא מוסמכים לעסוק בסיוע נפשי או טיפול קוגניטיבי.

תאריך:  04/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   יששכר דב רוקח   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
4/05/12 18:20
 
סובול עידן
6/05/12 11:09
2
yg
4/05/12 18:28
3
מענין
4/05/12 18:50
 
אמנון 111
5/05/12 15:37
4
מתמכרים לריקנות.
4/05/12 18:54
5
דיקטטור קטן=לפיד
4/05/12 19:44
6
גרשון ה.
4/05/12 19:56
7
נפתלי מל.א
4/05/12 21:04
8
אהוד פרלסמן
5/05/12 00:53
 
ע.ב
5/05/12 00:57
 
איש עצוב
5/05/12 21:34
 
אהוד פרלסמן
5/05/12 21:52
 
איש עצוב
6/05/12 00:13
 
אנה מירושלים
5/05/12 22:07
9
קורןנאוה טבריה
5/05/12 08:01
10
אובד מדינה
5/05/12 08:51
11
ירדנה
5/05/12 11:20
12
חשדנית
5/05/12 12:29
 
על יאיר לפיד?
5/05/12 14:36
 
חשדנית
6/05/12 15:45
13
בני בנקר
5/05/12 14:34
14
יהודה,
5/05/12 16:41
 
זו לא מפלגה
6/05/12 10:51
15
גורדון
6/05/12 11:18
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוח מבקר המדינה מצייר תמונה של הפרטה הולכת וגוברת במערכת החינוך בישראל.
04/05/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מה קורה שם במקרים הללו שבהם אנחנו פוגשים את עצמנו? ברגעים הנדירים הללו שבהם אנו לוכדים את ההכרה שלנו, מה באמת קורה שם? כשאנו בוהים באיזה אזור במקום בחפץ והפוקוס מטושטש, או כאשר אנו עוצמים עיניים לכמה רגעים ונרגעים לחלוטין כמו היינו מונחים על ענן עשוי צמר-גפן.
04/05/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
חגים עממיים? - לא על האוכל בלבד. עשֵה ולא תעשה בחגים, ועל הסמלים הקולינריים שביניהם כיפורים כְּפורים על החירות והמדיטציה היהודית השילוש הקדוש בחג הביכורים סקירה חגיגית: החגים כמשל
04/05/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
יש פסוקים המהדהדים זה לתוך זה. אין בהם חזרה על מה שכבר נאמר. בת קול האחת מוסיפה על הקול שבחברתה, וקולה של הראשונה מתפרש בהד שהיא עושה בקול השנייה. משל לדבר הפסוק "תּוֹרָה אַחַת יִהְיֶה לָאֶזְרָח וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם" [שמות י"ב, מ"ט]. הפסוק דומה בעניינו ובמבנהו ובלשונו לפסוק "מִשְׁפַּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם כַּגֵּר כָּאֶזְרָח יִהְיֶה כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" [ויקרא כ"ד, כ"ב]. הכל דומה להפליא, "אַחַת" - ו"אֶחָד", "לָאֶזְרָח וְלַגֵּר" - ו"כַּגֵּר כָּאֶזְרָח", עד שמתבקש כמעט להודות שתיבת "תּוֹרָה" בפסוק בספר שמות אינה אלא כתיבת "מִשְׁפַּט" בפסוק בספר ויקרא והשתיים מבארות זו את זו או מתבארות האחת מתוך השנייה.
04/05/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
אתחיל בשלוש הנחות יסוד: הראשונה מתייחסת לעוצמת הרצון האצור בפוליטיקאים להיבחר. הרצון הזה כל כך עוצמתי, שיש כאלה - והם לא מעטים - שחצו קווים אדומים. הבולטים שבהם: אהוד ברק (פרשת העמותות), שמעון פרס (תרומות אסורות) ואריאל שרון (עקידת עמרי).
04/05/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il