|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

גילוי לא נאות (27)

זקן - הסייענית של אולמרט

שולה זקן, שהחלה לעבוד במחיצת אהוד אולמרט בהיותה בת 16 בלבד, לא הייתה "רק מזכירה" - ידה הייתה בכל והיא השתלבה היטב בפרשות השחיתות של אולמרט, שרק חלק מהן נחשפו, והפכה למושחתת בזכות עצמה הכל על המושכת הגדולה בחוטים שידעה היטב כיצד עובד הראש הקרימינלי של המגה-מושחת
15/06/2012  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
שולה זקן ואהוד אולמרט. מושחתת ומגה-מושחת, "בהתאמה" [צילום: פלאש 90]
זקן. ידה הייתה בכל [צילום: פלאש 90]

   איתמר לוין
4 חודשי עבודות שירות לזקן בפרשת רשות המיסים

תיאוריית הקונספירציה של זקן
איתמר לוין
שולה זקן טוענת שהמשטרה והפרקליטות קשרו קשר להדיח את אהוד אולמרט מראשות הממשלה, אך אינה מספקת הוכחות והסברים * העיתונאיות שראיינו אותה לידיעות אחרונות ולמעריב לא מילאו את תפקידן ולא שאלו את השאלה המתבקשת: "למה?" * העובדות מלמדות את ההפך הגמור: רשויות אכיפת החוק נמנעו במשך זמן רב מלפתוח בחקירות נגד אולמרט
לרשימה המלאה

אני מתקשה עדיין להבין מאין שאבה העבריינית הסדרתית שולה זקן את החוצפה להכריז קבל עם ועדה, אחרי שנפסק לה גזר דין מגוחך במעורבותה הפעילה בפרשת השחיתות המסואבת במערכת המיסים: "אם
זה הפרצוף של המדינה, אני מתביישת בה". למען האמת, לא הבנתי לאיזה פרצוף בדיוק מתכוונת זקן, שהייתה שותפה צמודה למעלליו הפליליים של הבוס האישי שלה, אהוד אולמרט, שהשחית את מרבית החלקות הטובות במדינה.

העונש שהיה ראוי לזקן עבור מעשי העבריינות הבלתי נלאים שלה במערכת המיסים תחת הסעיפים של מרמה והפרת אמונים, היה חייב להיות, לעניות הדעה ולעשירות המידע, מאסר של כמה שנים.

כך עלתה התלמידה שולה על "רבה" אולמרט

נהנתנות והתחככות
זקן חיקתה את אורחות-חייו של אולמרט והפכה לנהנתנית בזכות עצמה. לא פעם טסה במחלקה ראשונה. היא הרבתה להתחכך עם חבריו המיליונרים של אולמרט ויצאה נשכרת מכך

זקן החלה לעבוד במחיצתו של אולמרט בהיותה בת 16, כאשר הוא היה עדיין עורך דין פרטי וביצע כבר אז מעשי נוכלות תוך ניצול קשריו עם אישים פוליטיים. מסתבר שהיא הייתה תלמידה טובה שלמדה באקסטרנים במכללת אולמרט איך מערימים על החוק ומתחזים כשומריו.

מאז הייתה צמודה זקן ללשכותיו של אולמרט כחבר כנסת, כראש עיריית ירושלים, כשר בכמה משרדים, ובתפקידה האחרון כמנהלת לשכת ראש הממשלה. זקן ידעה את סודותיו הכמוסים ביותר של אולמרט, לרבות חשבונות הבנק האישיים שלו. היא הכירה את הדרכים הנפתלות שבאמצעותן התעשר אולמרט באורח בלתי חוקי הן מהקופה הציבורית והן מכיסיהם של אילי הון, והייתה מעורה בתמורות שהוא העניק. זקן החזיקה ברשותה רשימה מעודכנת של אילי הון שהעניקו הלוואות כספיות נדיבות לאולמרט, והוא לא טרח להחזיר אותן לעולם. מי שהיה מעורה בכך היה בנו של אולמרט, שאול, שהתגורר בניו-יורק.

אגב, שיטה בדוקה זו לקבלת שלמונים, אימצו כמה אישי ציבור עבריינים נוספים, בהם ראש עיריית רמת גן צבי בר.

זקן השתלבה היטב בפרשות השחיתות של אולמרט, שרק חלק מהן נחשפו, והפכה למושחתת בזכות עצמה. בכמה תחומים התלמידה עלתה על מלמדה. כך, למשל, עד המדינה בפרשת הולילנד סיפר בעת חקירתו במשטרה על מתנות יקרות-ערך בהן תכשיטים שהוא העניק לזקן במסגרת תשלומי השוחד. זקן ניסתה להלבין את העבירה בנימוק סרק, שהיא ועד המדינה היו חברים אישיים ובמקרה כזה המתנות שקיבלה כאשר הייתה עובדת ציבור היו חוקיות כביכול.

זקן חיקתה את אורחות-חייו של אולמרט והפכה לנהנתנית בזכות עצמה. לא פעם טסה במחלקה ראשונה. היא הרבתה להתחכך עם חבריו המיליונרים של אולמרט ויצאה נשכרת מכך.

פרט מאלף: בשעתו, כאשר מעדה זקן בביתה ונפצעה קלות, הגישה תביעה למוסד לביטוח לאומי בדרישה שיקבעו אחוזי נכות קבועים והייתה נטייה להיענות לה בחיוב. כאשר נודע הדבר לתנועת אומ"ץ, פנינו להנהלת המוסד בבקשה לקבל פרטים, ובאורח פלא משכה זקן את תביעתה.

מי מפחד מהפה הגדול? ראש הממשלה

למעשה החזיקה זקן לאורך השנים את אולמרט במקום רגיש ביותר, ונראה היה לי שאולמרט חשש שהפה הגדול שלה עלול להיפתח ולהמיט עליו שואה. ביטוי מוחשי לכך ניתן כאשר המשטרה חשפה שזקן קיימה האזנות סתר קבועות לשיחות שניהל אולמרט כאשר כיהן כראש הממשלה. על-כך תעמוד זקן לדין במשפט אחר.

כאשר נודע לאולמרט על ההאזנות הלא-חוקיות הללו, שנעשו מסיבות שידועות למתי-מספר, היה מופתע ביותר. מאוחר יותר חזר בו אולמרט וטען שהן נעשו, כביכול, בידיעתו. [אני מוכן לשים את נפשי בכפי ולהעלות חשד שזקן ביצעה לאולמרט האזנות ומעקבים שונים גם בחלק מתפקידיו הציבוריים האחרים]. אם אולמרט ידע, הוא שתק.

כאשר נחקרו אולמרט וזקן בפרשת טלנסקי וראשונטורס, נאסר עליהם להיפגש על-מנת שלא יתאמו חלילה עדויות ביניהם, אבל מצאו כבר דרכי תקשורת, ולאו-דווקא באמצעות יוני דואר.

המושכת המרכזית בחוטים הגלויים והסמויים

בראש של הבוס
זקן ידעה היטב כיצד עובד הראש הקרימינלי של אולמרט וכיצד יש לסייע לו בעיגול פינות, בהסתרת קבלת כספי שוחד ובעיקר בטשטוש עקבות. זקן קבעה מי יפגוש את שר האוצר ויתוגמל על ידו אחרי שיסדיר את ענייני המתן בסתר לעשירים, ומי יישאר בלי תאוותו בידו. כך היא נהגה גם בלשכות האחרות שבהן התנהלו מערכות סמויות של קבלת טובות הונאה

אגב, לשבחה של זקן ייאמר שמדי פעם היא דאגה לאישי ציבור בכירים עבריינים אחרים שנמנו עם חבריו הטובים של אולמרט. אחד הבולטים בהם היה חיים רמון. [בתקופה שבה נחשד רמון בהטרדה מינית, פעלו כמה עובדות לשכת ראש הממשלה לבשל עדויות סותרות לעדותה של הקצינה המוטרדת].

פרשת השחיתות במערכת המיסים אירעה בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר האוצר והיה מופקד על הצינור הראשי של ההון החודר לשלטון, שהוא היה אחד מאדריכליו הראשיים.

כאשר התמנה אולמרט כראש הממשלה הוא התעקש, לא במקרה, למנות את אברהם הירשזון, שותפו לדברי עבירות במשך שנים, לתפקיד שר האוצר, ואילו את עמיר פרץ חסר-הניסיון הוא מינה כשר הביטחון. [(הירשזון מרצה בימים אלה עונש מאסר בכלא, מסרב שאולמרט יבקר אותו, אולי משום שלא דאג לסייע לו במימון ההגנה במשפטו.)]

בכל מקרה, בתקופה שבה כיהנה זקן כמנהלת לשכתו של שר האוצר אולמרט, ידה הייתה בכל והיא משכה בכל החוטים, הגלויים והסמויים. זקן ידעה היטב כיצד עובד הראש הקרימינלי של אולמרט וכיצד יש לסייע לו בעיגול פינות, בהסתרת קבלת כספי שוחד ובעיקר בטשטוש עקבות. זקן קבעה מי יפגוש את שר האוצר ויתוגמל על ידו אחרי שיסדיר את ענייני המתן בסתר לעשירים, ומי יישאר בלי תאוותו בידו. כך היא נהגה גם בלשכות האחרות שבהן התנהלו מערכות סמויות של קבלת טובות הונאה.

טיפול משפטי כושל בעניין משה טובול

מנהל רשות המיסים לשעבר ג'קי מצא, שהסתבך בפלילים אחרי שנשבה בידי "כנופייה" בת שלושה אנשים ששלטה במערכת המיסים - שולה זקן, אחיה יורם קארשי ורו"ח קובי בן-גור - אמר לי בשעתו שידה של זקן הייתה בכל הרבה מעבר למה שיוחס לה. בין השאר עלה בידה של זקן להביא לסגירת תיקים של עברייני מס, להקל בשיעורי המס של נישומים שונים ולדחוף למינויים של אנשי שלומה ומינויים של מקורבים פוליטיים לבוס שלה אולמרט.

בשעתו פנתה תנועת אומ"ץ אל פרקליט המדינה משה לדור בעניינו של אחד מהם - איש העסקים משה טובול. בפנייה נאמר בין השאר: "לפני כחמש שנים נעצר איש העסקים הירושלמי סימו טובול כחשוד בהעלמת הכנסות בסך 12 מיליון ש"ח, שוחרר כעבור שבעה ימים והחלה חקירה מסועפת של משטרת ישראל ברשות המיסים בעניינו.

"באמצעי התקשורת פורסם בימים אלה כי גורמים מסוימים, ביניהם יורם קארשי, אחיה של שולה זקן מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, פעל מאחורי הקלעים כדי לסייע לטובול להיחלץ מהגשת כתב אישום. למרבה ההפתעה, למרות שנאספו ראיות להגשת כתב אישום נגד טובול, לא טרחה עד כה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש כתב אישום נגד הנ"ל.

"אנו מבקשים לדעת האם אומנם הסתיימה החקירה המשולבת ונמצאו ראיות להגשת כתב אישום נגד טובול ואם כן מדוע לא הוגש כתב אישום עד היום למרות שחלף זמן רב".

למרבה הצער, הטיפול של המערכת המשפטית בפרשה זו היה כושל מעיקרו.

קשה לי להאמין שזקן עשתה פעולות לא חוקיות נוספות במשרד האוצר על תקן של אספנית מצוות. אני נוטה יותר להתייחס אליה כאל אספנית ממון. ואמנם, בתמורה להקלה באישומים נגדו, העיד מצא נגד נאשמים אחרים בפרשה - זקן, אחיה יורם קארשי ואיש העסקים קובי בן-גור.

חוצפה שאינה יודעת גבולות

קשיי מימון?!
לפני זמן קצר פנתה זקן לסנגוריה הציבורית בבקשה להעמיד לה פרקליט, מאחר שלטענתה היא נקלעה לקשיים כספיים ואין באפשרותה לממן את שכר הטרחה היקר של הפרקליטים שאמורים להגן עליה במשפטים הפליליים האחרים שבהם היא מואשמת בעבירות נוספות. למרבה האירוניה, הוגשה הבקשה במקביל לאירוע ראוותני ששולה זקן ובעלה ערכו באולם המחוות הירושלמי היוקרתי "view" לכבוד בר-המצווה של בנם תומר

רק שופט שלא היה מעודכן בנבכי המציאות הפלילית בצמרת המדינה ובחלקה הפעיל של זקן, יכול היה לקבוע שהיא הייתה, כביכול, "רק מזכירה", ולכן גזר עליה רק עבודות שירות.

מעניין אלו שירותים יכולה זקן להעניק במסגרת גזר הדין שנפסק לה. יש לי הצעה מעשית: אולי כדאי שזקן תערוך סיבוב הופעות בבתי הכלא ברחבי המדינה ותרצה בפני האסירים על הנושא: "כיצד לסייע לראש ממשלה לשעבר מגה-מושחת לבצע עבירות פליליות במשך שנים ולטייח אותן"? (אם הצעתי הנדיבה תתקבל וזקן תרצה בכלא שבו כלוא הירשזון, מי יודע, אולי יעלה בידה לגשר בין שני העבריינים הפוליטיים שעשו דרך ארוכה ביחד).

מסתבר שהחוצפה של זקן אינה יודעת גבולות. לפני זמן קצר היא פנתה לסנגוריה הציבורית בבקשה להעמיד לה פרקליט, מאחר שלטענתה היא נקלעה לקשיים כספיים ואין באפשרותה לממן את שכר הטרחה היקר של הפרקליטים שאמורים להגן עליה במשפטים הפליליים האחרים שבהם היא מואשמת בעבירות נוספות. למרבה האירוניה, הוגשה הבקשה במקביל לאירוע ראוותני ששולה זקן ובעלה ערכו באולם המחוות הירושלמי היוקרתי "view" לכבוד בר-המצווה של בנם תומר.

בתקשורת נאמר כי באירוע זה נכחו כ-900 אורחים, ביניהם חברת הכנסת דליה איציק, איש העסקים ארקדי גאידמק, אשת החברה ג'ודי ניר מוזס שלום, אישי ציבור וידוענים. האורחים קיבלו מזון משובח שכלל כבד אווז, סטייק פילה, צלעות טלה, מאפים במילוי עגל ופרגיות, אגסים ממולאים בחזה אווז ועוד מאכלים מגוונים, ולגמו משקאות יקרים.

אורח הכבוד, איך לא, היה הוד מלכותו אולמרט, שבירך את חתן בר-המצווה תומר, וגילה שהוא היה הסנדק שלו בברית המילה והוא ימשיך לגדלו לחופה ולמעשים טובים. מי שמדבר ומברך...

אומ"ץ לא הייתה יכולה לעמוד מן הצד נוכח סמיכות הגשת הבקשה לסנגוריה הציבורית ועריכת המסיבה המשפחתית המפוארת. במכתב ששיגרנו השבוע לסניגור הציבורי הראשי, ד"ר יואב ספיר, נאמר בין השאר: "תנועת אומ"ץ מטפלת בשנים האחרונות בהתנהלותה העבריינית של מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר שולה זקן.

"המידע שנצבר באומ"ץ הועבר לרשויות אכיפת החוק וחלקו שימש בסיס להגשת כתבי אישום נגדה. במקביל עקבנו אחר רמת חייה הגבוהה של זקן והתרשמנו שהמצב הכלכלי של משפחתה סביר בהחלט.

"באחרונה פורסם שזקן שיחררה את פרקליטה בנימוק שאין ביכולתה להמשיך לממן את שכר טירחתו ובדעתה לפנות לקבלת סיוע מהסנגוריה הציבורית. הודעה זו עוררה הרמת-גבות נוכח המידע הנ"ל.

"הפתעתנו גברה כאשר התברר שבמקביל לפנייתה לסנגוריה הציבורית היא ערכה מסיבת פאר משפחתית יקרה בהשתתפות מאות אורחים - דבר המעיד על כך שהיא אינה בחזקת נזקקת.

"לאור האמור לעיל אנו מבקשים לדעת האם עונה זקן על הקריטריונים של האזרחים הזכאים לסיוע משפטי של הסנגוריה הציבורית?"

אפילוג לסיום

בשנים האחרונות שבהן היה לי הכבוד המפוקפק לעסוק בפרשות השחיתות של אהוד אולמרט, שרק חלק קטן מהן נחשפו, נשאלתי לא אחת: מדוע התייצבה שולה זקן באורח טוטאלי לימינו של אולמרט? מדוע היא הייתה מוכנה לשלם מחיר אישי כבד וסירבה לכל הצעה לשמש עדת מדינה נגדו ולחלץ את עצמה מהבוץ הטובעני?

יש לכך כמה סיבות שלא את כולן ניתן לגלות במסגרת זו. סיבה אחת בכל זאת ניתן לחשוף: זמן קצר לפני שנפטר אביה של שולה, בא אליו אולמרט בשעה שהוא שכב על ערש דווי. האב השביע את בתו שלעולם לא תזיק לאולמרט, לא תעיד נגדו ולא תסגיר את מעשי השחיתות שלו.

תנועת אומ"ץ תעשה זאת במקומה, ככל שהדבר יעלה בידינו.

תאריך:  15/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זקן - הסייענית של אולמרט
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ג
15/06/12 10:32
 
ישמעאל
16/06/12 09:25
2
מושיקו
15/06/12 15:14
 
alon alon
16/06/12 09:58
 
והמגיב איתה
16/06/12 16:35
 
למגיב החביב
16/06/12 23:22
 
עורי
17/06/12 07:20
 
לעורי
17/06/12 13:33
3
קורןנאוה טבריה
15/06/12 17:09
 
יחיאל החשדן
17/06/12 09:58
4
המסואבתשל המדינה.
15/06/12 18:26
5
ישמעאל
16/06/12 08:40
6
עברי בן-יוסף
16/06/12 13:45
7
ג
16/06/12 14:48
8
רפאל מ
16/06/12 22:35
 
אזרח מן השורה
17/06/12 07:13
9
מעלות את השאלה
6/07/12 23:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
שולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של אהוד אולמרט, תיוצג בידי הסניגוריה הציבורית במשפט הולילנד. כך קבע (29.3.12) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, לאחר שזקן לא הודיעה לו על שכירת עורך דין מטעמה.
02/04/2012  |  איתמר לוין  |  כתבות
"אם ייפלט לה איזה משפט שהיא תחשוב שהוא כשר והם ישתמשו בו נגד אולמרט, היא תמות ולא תעשה דבר כזה". כך אומר (יום ג', 13.3.12) פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, בהמשך סיכומיו בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. זקן שתקה הן בחקירתה במשטרה והן בבית המשפט, כאשר לא עלתה אל דוכן העדים.
13/03/2012  |  איתמר לוין  |  כתבות
"ראיתי את אהוד אולמרט כאבא שני, כשם שהוא ראה אותי כבת נוספת. טיפלתי בכל הנושאים האישיים והפרטיים שלו". כך אומרת (יום א', 11.12.11) ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, במשפטה בפרשת רשות המיסים. זוהי הפעם הראשונה בה זקן עולה על דוכן העדים, לאחר שנמנעה מלהעיד במשפטם שלה ושל אולמרט.
11/12/2011  |  איתמר לוין  |  כתבות
בהתייחסות ישירה לפרשת רשות המיסים אומרת (יום א', 11.12.11) שולה זקן בעדותה, כי לא הייתה קשורה למינויים כלשהם. "ואז משמיעים לי שיחות שאחי [יורם קארשי] משרבב את שמי למקומות שהוא יודע שלא היה יכול לשרבב את שמי. הוא לא יכול היה לעשות את הדברים האלה!"
11/12/2011  |  איתמר לוין  |  כתבות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת כרטיס פתוח  /  מי ומי  
וינשטיין ייחקר על העובד הזר שהועסק בביתו  /  איתמר לוין
הוארך מעצרו של מנהל ההשקעות ערן מזרחי  /  איתמר לוין
מפקח בנייה ורס"ר מג"ב הורשעו בקבלת שוחד  /  איתמר לוין
עבריינים לכנסת  /  אלישיב רייכנר
שרים סוררים  /  אריה אבנרי
צדיק אחד בסדום?  /  פנחס (פיני) פישלר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il