|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
אוקון. הצגה חלקית ומגמתית של המצע העובדתי ירושלמי. איפה בדיוק הוא ראה את אולמרט?

אוקון וירושלמי בארץ להד"ם

בועז אוקון מתאר בידיעות אחרונות את פרשת אורי בלאו תוך השמטת פרטים חיוניים, ושלום ירושלמי כותב במעריב על עדותו של ש"ד תוך הוספת פרטים שלא היו ולא נבראו סוף שבוע אופייני לתקשורת ישראלית חסרת דיוק, רדודה וחובבנית
07/07/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משפט הולילנד   |   תגובות

הטענה הנפוצה ביותר שתשמעו כלפי התקשורת הישראלית תהיה שהיא פשוט לא מדויקת - בין אם מסיבות פוליטיות, בין אם משיקולים מסחריים ובין בשל חובבנות. לי עצמי יש הרגל משונה: כאשר אני נתקל בטיעון עובדתי שברור לי שהוא אינו נכון - אני נעשה חשדן כלפי כל יתר החיבור; שהרי מי לידי יתקע, שמה שאני לא יכול לבדוק את נכונותו הוא כן מדויק? בסוף השבוע האחרון יצא לי לצרף את שני אלו יחדיו ולהגיע למסקנות עגומות.

אוקון ואורי בלאו

בועז אוקון כתב בידיעות אחרונות על הסדר הטיעון עם אורי בלאו בפרשת ענת קם, ו"הצליח" לטשטש לחלוטין את העובדות. לטענת אוקון, "החזקה של ידיעות סודיות" - הסעיף בו מודה בלאו - "קורה בהרבה הזדמנויות של הדלפת מידע לעיתונאים... הגשת כתב אישום נגד עיתונאי רק בשל כך שקיבל לידיו מידע סודי, פוגעת בחופש העיתונות ואינה מתקבלת על הדעת". ולמה הוגש כתב אישום נגד בלאו, לשיטת אוקון? כי הוא לא קיים את ההסכם בו התחייב להחזיר למדינה את המסמכים. שימוש כזה בכלי הפלילי, קובע השופט בדימוס, הוא "נשק יום הדין", כי "המדינה הייתה יכולה לאכוף על בלאו את ההסכם באמצעים אחרים, כמו פנייה לבית המשפט בדרישה שיורה לו לקיים את ההסכם". ובתור פינאלה קורא אוקון להעניק חנינה לענת קם, "גם משום שבינתיים עברנו גשם של הדלפות בעניין הרפז והגרעין האירני, בלי שנפתחה שלא לצורך המטרייה הפלילית".

אתה קורא את זה - ולא יודע האם אוקון חושב שכל קוראיו חיים על הירח, או שהוא עצמו חי שם. הנה כמה עובדות מהותיות, שאין להן כל זכר בפרשנותו של אוקון:

  • קם גנבה בצורה שיטתית במשך שנתיים 1,800 מסמכים, ועשתה זאת מסיבות אידיאולוגיות. זו לא הייתה הדלפה נקודתית קצרת-מועד, אלא פעילות עבריינית מתוכננת ומתמשכת.

  • בלאו לא החזיק בידיו מסמך או שניים למשך שבוע-שבועיים, אלא 1,800 מסמכים במשך שנתיים. הוא המשיך להחזיק את המסמכים גם לאחר שפרסם כתבות שהתבססו עליהם. אין תקדים למעשה כזה ולכן גם אין תקדים לכתב אישום כזה.

  • בלאו לא סתם הפר את ההסכם עם המדינה. הוא חתם מראש על הסכם שקרי, בו טען שבידיו רק 50 מסמכים, ולאחר שהתברר השקר שלו - נמלט מהארץ.

מובן שזכותו של אוקון לתמוך בעסקת הטיעון עם בלאו. אך חובתו הראשונה היא לבסס את דבריו על עובדות, ולא על הוצאת דברים מהקשרם והצגה חלקית ומגמתית של המצע העובדתי.

ירושלמי ועד המדינה

שלום ירושלמי פרסם במעריב קטעים מספרו האוטוביוגרפי של ש"ד, שיצא במהדורה משפחתית. קטעים מרתקים, השופכים אור על אישיותו של עד המדינה בפרשת הולילנד ויכולים גם להסביר מדוע מבחינתו המשפט הזה הוא עוד מהמורה, ואפילו לא גדולה במיוחד ביחס לאירועים שעבר כילד בשואה. לצד הקטעים הללו, הוסיף ירושלמי כמה תיאורים מהשבוע הראשון של עדותו של ש"ד.

ישבתי בבית המשפט המחוזי בתל אביב לכל אורך 20 השעות הראשונות של העדות. אחרי שקראתי את תיאורו של ירושלמי, אני מתחיל לחשוב שאולי רק נדמה לי שהייתי שם - כי הוא מתאר דברים שלא ראיתי ולא שמעתי, ושלמיטב ידיעתי לא היו ולא נבראו.

  • התיאור: "הדיונים ביום שני... הוקדשו למעלליו של עד המדינה ש"ד... ש"ד ישב מול סוללה של בכירים לשעבר בעיריית ירושלים: ראשי העירייה אהוד אולמרט ואורי לופוליאנסקי".
  • האמת: אולמרט לא היה בבית המשפט ביום שני (2.7.12). הוא היה רק ביום הראשון של העדות. אני זוכר היטב את העובדה הזאת, בין השאר משום שרציתי לעקוץ אותו על תחזיתו לפיה איטליה תנצח בגמר האירו שהתקיים בערב הקודם.


  • התיאור: "החבורה שישבה מול ש"ד לא הפסיקה לרטון, לגחך, ללגלג ולמלמל. עשרות עורכי הדין שישבו מעליהם העניקו להם מטרייה אווירית. גם הם לא הפסיקו להציק ולהעיר לשופט דוד רוזן, לתובעת עו"ד ליאת בן-ארי ולעד עצמו".
  • האמת: הנאשמים יושבים בשקט כמעט מוחלט, ואת ההתנגדויות של הסניגורים בכל יום אפשר למנות על אצבעות שתי הידיים ועוד יישאר עודף.


  • התיאור: "מדי פעם הוא [ש"ד] נזקק ללכת לשירותים, מה שכופה הפסקות תכופות בדיון. לכל הדיונים מגיע ש"ד לבוש בהידור שמרני, חליפת פסים, עניבה וחפתים".
  • האמת: ש"ד יוצא לשירותים פעם-פעמיים ביום וכמעט שאין הפסקות בדיונים. החליפות שלו ברובן כהות וללא פסים; באחד הימים (5.7.12) הוא הגיע בחליפה חומה בהירה וללא עניבה.


למקרא המאמר הזה, אני מרגיש כמו אלו שטוענים שהתקשורת הישראלית לא מסוגלת לדייק. כי הפעם אני עצמי עד ראייה ועד שמיעה, ואני עצמי יודע שכל הפרטים הללו הם פרי דמיונו של ירושלמי. אז כיצד אני יכול להאמין ליתר הדברים שהוא כותב?

תאריך:  07/07/2012   |   עודכן:  08/07/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי  בלאו   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   ענת קם   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוקון וירושלמי בארץ להד"ם
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
8/07/12 14:39
 
צלף
8/07/12 19:58
2
אזרח ותיק מאד
8/07/12 15:35
3
שופט אמיץ+יושרה
8/07/12 21:02
4
ניחוח כלשהו
8/07/12 23:51
5
הלוואי
9/07/12 02:44
6
אברהם מערב השומרו
9/07/12 07:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאז דצמבר 2010, עת החל בתוניס מה שמכונה "האביב הערבי", סיסמה אחת עוברת כחוט השני בכל הזירות הערביות: "העם רוצה להפיל את המשטר". סיסמה זו נכתבה על שלטי הפגנות, על קירות בתים, על פליירים המחולקים ברחובות, ודוברים של קבוצות האופוזיציה השונות כמו גם ההמונים המפגינים זעקו אותה שוב ושוב בגרונות ניחרים כמנטרה קבועה. ניתן לומר כי סיסמה זו היא הסממן הרטורי הבולט ביותר בשיח הציבורי של העולם הערבי בשנה וחצי האחרונות. זו סימנה את מפת האירועים שהביאו לקריסת המשטרים בתוניסיה, במצרים, בלוב, בתימן וכנראה גם בסוריה, והאינטנסיביות והעוצמה של השימוש בה היו מדד לגובה הלהבות שחרכו את רגלי כסאות השלטון במדינות אלה.
07/07/2012  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
חטא קדמון הוא המצאה יהודית. אין עם הנושא על כתפיו חטאים קדמונים כה רבים, ואלה הולכים ומתווספים. החטא הקדמון המעסיק אותנו היום הוא ההסכם שבין דוד בן-גוריון לבין הציבור החרדי ששחרר "מכסה" של לומדי תורה מחוק שירות צבאי. בכך קיבע בן-גוריון את ההבדל בין דם לדם, הגדיר אצילים שתורתם אומנותם, ופשוטי עם שחובתם להגן ולפרנס את האצילים. ברבות הזמן שגשג מעמד האצולה בטור גיאומטרי, ואליו הסתפחו מטבע הדברים גם אחרים שחפצו באצולה: סרבני גיוס שהתהדרו בהשתייכותם לאצולת רודפי-שלום, משתמטים שעטו נוצות של לקויי-נפש, בנות אצילות של תורתן-חתונתן, וכמובן הציבור הערבי הרואה במדינת היהודים יציר ד'ימי החייב במס גולגולת תמורת זכותו לחיות. במדינה דמוקרטית שבה המשלם והמקבל הם שוויי זכויות, שכן מספר המשתייכים לאצולה ילך ויגדל, ואילו זה של פשוטי העם המשרתים אותם ילך ויקטן. העתיד ניבט אלינו מן הכיתות ההומות ילדי בתי-הספר בכיתות הנמוכות. מחציתם משתייכים לאצולת החרדים והערבים, ועוד מספר בלתי ידוע הם צאצאיהם של האצילים היהודיים שאינם משני המגזרים דלעיל. וכך אנו צופים בערגה ליום שבו האצולה תהיה מרובה מפשוטי העם, והאופן היחיד שיאפשר לשמר את המצב הנוכחי יהיה כפיית המיעוט המתמעט לשרת את הרוב האצילי.
07/07/2012  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
הדרך של ישראל להרתיע שחקן תת-מדינתי, כמו חיזבאללה, היא אחת - ליצור זהות של "מדינה מטורפת", כהגדרתו של פרופסור יחזקאל דרור, אשר תבע את המונח בשנות ה-60 של המאה הקודמת.
07/07/2012  |  עומר דוסטרי  |   מאמרים
היום יתייצבו בכיכר אלפי אנשים שיבואו מתוך אמונה שהם נלחמים על מה שהם מאמינים בו, אבל הם יבואו רק כדי לשחק במשחק הספינים של פוליטיקאים שהם שרלטני דעת קהל. יעמדו שם אלפים, כניצבים בהפקה של טרום-בחירות מטעם משרד יחסי-ציבור של איווט איומים או שאול חסדים. על הבמה תהיה חבורה של פוליטיקאים מתחילים או מקצוענים, ציניים וספיניונרים, שכל מה שמעניין אותם זו מערכת הבחירות הבאה
07/07/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל עושה שימוש בנתונים שמספקים ארגוני זכויות אדם על ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה על-מנת להעצים את מספר ההרוגים האזרחים שנהרגו בידי צה"ל ולהאשימו ב"פשעי מלחמה". בדיקת המקורות הגלויים מעלה במקרים רבים סימני שאלה על מהימנות הנתונים שמספקים ארגוני זכויות האדם.
07/07/2012  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת קם-בלאו  /  מי ומי  
הפתעה: החקירה הראשית של ש"ד - קצרה מהצפוי  /  איתמר לוין
יזמי הולילנד חסכו 12-8 מיליון שקל בהשבחה  /  איתמר לוין
ש"ד: לופוליאנסקי קיבל 120,000 שקל במזומן  /  איתמר לוין
ברגע האחרון  /  איתמר לוין
מיליון פה, מיליון שם  /  איתמר לוין
מה שמך? דסלר?  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il