|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

השר כ"ץ נגד אזרחי ישראל

שר התחבורה הצליח בתום הקדנציה שלו להוסיף נדבך נוסף לערימת הכישלונות שלו. הפעם "מחק" השר בכוונה או "במקרה" למעלה מ-4,000 תלונות של אזרחים נגד קווי האוטובוסים
01/11/2012  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
שר התחבורה ישראל כ"ץ. קדנציה כושלת [צילום: פלאש 90]

חשיפה: שר התחבורה ביטל במחי-יד אלפי תלונות נוסעים
עידן יוסף
למעלה מ-4,000 תלונות שהגישו נוסעים נגד חברות התחבורה הציבורית נמחקו. הליכים משפטיים בוטלו, והמתלוננים מופנים ממשרד התחבורה למשטרה * הסיבה: השר כ"ץ ביטל את צו הפיקוח
לרשימה המלאה

נכון, הכנסת התפזרה ויש סיכוי שהשר ישראל כ"ץ לא יהיה שר התחבורה בקדנציה הבאה. אולי כי בנימין נתניהו לא יהיה ראש הממשלה, ואם יהיה, יבחר שר אחר שאולי יתאים יותר לתפקיד.

עמיתי המצטיין ב-News1, עידן יוסף, פרסם (31.10.12) באתר זה את המעללים האחרונים בקדנציה של השר כ"ץ, שלדעתי כל הקריירה שלו בארבע השנים האחרונות היא כישלון חרוץ אחד, בזבוז כספים והעמקת המיקום של ישראל כאחרונה בין המדינות המתקדמות בתחום התחבורה הציבורית.

מספר עידן יוסף, כי השר הבלתי מוכשר, ישראל כ"ץ, הצליח בתום הקדנציה אחרי ארבע שנים להוסיף עוד נדבך לערימת הכישלונות שלו. הפעם "מחק" השר כ"ץ בכוונה או "במקרה" למעלה מארבעת-אלפים תלונות של אזרחים נגד קווי האוטובוסים, מהן תלונות שכבר נדונו בערכאות וטרם הסתיימה בדיקתן, מהן ששכבו כאבן שאין לה הופכין במשך שנה או יותר, מבלי שמשרד התחבורה הואיל לטפל בהן.

מבלי להיכנס לתירוצים של השר על הסיבות למחיקה והעלמה לנצח של התלונות, זוהי דוגמה לא יחידה של יחס השלטון לאזרח. זכות התלונה לאזרח? לא אצלנו. ולא בענייני תחבורה, רווחה, יוקר המחיה וכדומה.

שלטון, משילות והיחס לאזרח
רכבת קלה בת"א. רק הדמיה [האתר הרשמי]

הליכוד החדש-המאוחד אוהב כבר מזה שבוע להשתמש במילה משילות, כי מילים כידוע עושות את הכל, אמר פינקלשטיין (לא מעשים). במקרה של השר כ"ץ - שהוא השר שאת דרך עבודתו וניהולו את משרד התחבורה יש ללמוד בבתי ספר למנהיגות - משילותו על המשרד שלו הייתה רצף מחפיר של זלזול וכישלונות. זאת, בתחום הנוגע, אישית, לחיי יום-יום, לעבודה, לתפקוד של כל אזרח בישראל, מקטן ועד גדול, בכל גיל ומעמד.

כדי לא להלאות את הקורא שכבר קרא לא פעם את מעללי השר - ואם הוא ליכודניק ינסה בכל כוחו להתעלם כמו שכל ליכודניק מתעלם מעובדות - פעמיים לפחות התחילו לבנות בארץ רכבת תחתית-קלה בגוש דן. מדינת ישראל היא בין היחידות בעולם שאין בה רכבות תחתיות עירוניות ואי לכך התנועה בכבישים היא עינוי, בזבוז זמן ודלק וזיהום אוויר לכל אזרח הנוסע באוטובוס או ברכבו הפרטי. השר כ"ץ הצליח להשאיר את המצב הקבוע ונכשל בכל ניסיון להתחיל ברצינות בנייה של רכבת כזו. הוא בזבז כסף בצורה מטורפת, כסף שירד לטמיון. לאחרונה, פרסם משרד התחבורה תצלומים שלא מראים דבר, המתכוונים להוכיח ש"בונים את הרכבת הקלה בגוש דן" - זריית חול בעיני האזרחים התמימים.

רכבת ישראל היא כלי תחבורה מפגר בעשרות שנים אחרי שירותי הרכבות בעולם המתקדם. השר כ"ץ לא קידם את הרכבת ככלי תחבורה, בזבז כספים בלי הכרה, לא הצליח בבחירת מנהלים שהוחלפו בתדירות של גרביים ולא הצליח ביחסי אנוש עם ועד הרכבת. ארבע שנים שבעניין רכבת ישראל קרו רק דברים רעים ושום התקדמות לא חלה בתחבורת הרכבת בישראל.

השר כ"ץ העדיף לדאוג לחרדים בקומבינות שונות במהלכי קווי האוטובוסים. כנושא הכלים של נתניהו הוא מנהל את משרד התחבורה לפי ענייני קואליציה ובריתות עם מפלגות שטובות לאדונו.

מסע תלאות באוטובוסים

כמו בשנות ה-50
משרד התחבורה לא הצליח להוסיף לשירות את ציור מסלול האוטובוס והתחנות בכל תחנה או על גב האוטובוס או בתוך האוטובוס. עדיין, כמו בשנות ה-50, הנוסע צריך לחכות לאוטובוס ולשוחח מבחוץ עם הנהג: "סליחה, תגיד, האם אתה מגיע לשוק הכרמל?"

כלי התחבורה הוותיק הוא כאילו המועדף על השר ומשרדו. לפי מחקר של "מגמה ירוקה", השקיע משרד התחבורה 65% בפיתוח תשתיות לתחבורה פרטית מול 35% של תשתיות לתחבורה ציבורית. אין מדינה בעולם שלא דאגה לרשת רכבות מתקדמת או לתחבורה ציבורית ברמה גבוהה לשירות האזרחים: רשת הרכבות והתחתיות הן מופת לקדמה, שכלול, מהירות ודייקנות לטובת אזרחי המדינות בסין, ביפן, בטייוואן ובשאר מדינות המזרח המתקדמות, וכן מדינות המפרץ ומצרים, וכמובן אירופה המערבית והמזרחית, אוסטרליה, קנדה וארה"ב.

אצלנו "קידמו" את האוטובוסים הנעים בכבדות בכבישים הצרים עמוסי המכוניות הפרטיות בכבישי ישראל. תדירות הופעת הקווים עלתה, אבל משרד התחבורה לא הצליח להוסיף לשירות את ציור מסלול האוטובוס והתחנות בכל תחנה או על גב האוטובוס או בתוך האוטובוס. עדיין, כמו בשנות ה-50, הנוסע צריך לחכות לאוטובוס ולשוחח מבחוץ עם הנהג: "סליחה, תגיד, האם אתה מגיע לשוק הכרמל?".

גם ההגעה לתחנת רכבת, במידה שיש כזו, היא דרך ייסורים, כי האוטובוס מתקדם לאט בעיר לכיוון התחנה, כך שנסיעה מתל אביב לחיפה או בחזרה כרוכה בעוד שעה או שעתיים של מסעות עירוניים באוטובוסים איטיים, מהתחנה ואליה. ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה על תלאות האזרח והתחבורה בישראל.

והשר כ"ץ? חשיפתו של עידן יוסף ב-News1 על תלונות האזרחים שנמחקו ונעלמו מעל פני האדמה, על-ידי שר התחבורה, היא פרולוג עצוב לארבע שנים של משילות עלובה.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השר כ"ץ נגד אזרחי ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עומר6
1/11/12 23:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היה משהו מרגש באותו בוקר של ה-21.10.2012 כאשר פתחתי את העיתון המתחדש (same same different name) לצד כוס התה הקר (שוב - same same different name) וגיליתי שבעצם הכל היה ונשאר אותו דבר: אותם אנשים, מאותה שייכות פוליטית, מאותם סקטורים חברתיים ומאותה גישה פוסט-מודרניסטית מעלים תהיות על סגירת מחלקה ומתאוננים על התערבות פוליטית בנעשה בין כותלי האקדמיה "נטולת" עניינים אלו.
01/11/2012  |  בועז זעירא  |   מאמרים
עו"ד אלדד יניב, משפטן פוליטי כלכלי מבוסס, ממולח, מצליח ומתוקשר עם קילומטרז' גדול במערכות פוליטיות של בחירות. אמן התחבולות והמזימות בשיטות "הקוזה נוסטרה". עו"ד שעבד בשירותם של בעלי הון ופוליטיקאים בכירים מימין ומשמאל, למען הכסף, הכח, היוקרה וההשפעה. היה קבלן הביצוע והמניפולטור הגדול של החיבור המושחת בין הון, שלטון ועיתון, כחרב להשכיר.
01/11/2012  |  מתי דוד  |   מאמרים
אחרי שטרף את כל הקלפים, משה כחלון ממשיך לערבב טוב-טוב את החפיסה שלפניו כשהפוקר כבר נמצא בחבילת הקלפים שלו. טוב עשה שערק מהליכוד, וטוב הוא עושה כשהוא מתקמבק בדלת האחורית בדיוק למשבצת הריקה הזאת של ימין מדיני ושמאל חברתי.
01/11/2012  |  עמוס דאי  |   מאמרים
משה כחלון היה כוכבה הנוצץ של הכנסת ה-18, בה יצא לפניו שמו בשל מאבקו הבלתי מתפשר לצדק חברתי. כמעט עשר שנים הוא כיכב בשורות הליכוד ולקראת הבחירות לכנסת ה-17 כבר הצליח לכבוש את המקום הראשון בקדמת בימתו.
01/11/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מישהו שאל אותי לפני כמה ימים, מיהו הגיבור שלי? הייתי צריכה לחשוב לרגע ואז לומר שאין מי שעולה על דעתי שלו אני יכולה לקרוא "הגיבור שלי".
01/11/2012  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il