|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
הבדלים תהומיים בין מערכת הבחירות שלנו לזו של ארה"ב [צילום: AP]

אנחנו והאמריקנים זה אותו הדבר?

התקשורת עוזרת לכל ישראלי קצר-מוח להיות בטוח כי ישראל ואמריקה זה אותו הדבר. ארה"ב וישראל - שתי אימפריות. לא חשוב איפה אתה גר, בניו-יורק או בפתח-תקוה, זה בול אותו דבר
07/11/2012  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
שני מועמדים בלבד!
בארה"ב מערכת הבחירות היא רק בין שני מועמדים ולא עם עשרות מועמדים כמו אצלנו המתפצלים לאמבות ומעמידים פני "אחדות". מערכת הבחירות בארה"ב התנהלה תוך הטלת בוץ של כל מועמד על המתחרה, אבל השקיפות, ההומור והאנדרסטייטמנט שולטים בשיח בסרקזם אבל באלגנטיות יחסית

שלדון אדלסון המממן של מיט רומני, ובנימין נתניהו החבר של רומני, וארתור פינקלשטיין היועץ של רומני, אוכלים את הכובע. לברק אובמה נתנו רוב אזרחי ארה"ב הזדמנות שנייה להצליח, לאחר כהונה קודמת שסבלה משגיאות של טירון, בתקופת שפל מהעמוקות שהיו בעולם.

אנחנו, הישראלים, נשארנו עם תקופת הטרום-בחירות שלנו, שתתנהל כמו תקופת טרום-בחירות ישראלית - עם הרבה רגשות שנאה, בלי נימוסים, עם פיצולים שלא נגמרים, שוק מועמדים שלא קיים במדינות אחרות בהן עוברים ממפלגה למפלגה ושוב ממפלגה אחת למפלגה אחרת, העיקר להשיג משכורת עם פנסיה, אוטו, מזכירות והטבות כלכליות אישיות. באמריקה, שהיא בעיני הישראלים "בדיוק כמו אצלנו", תופעת המעבר ממפלגה למפלגה למען הג'וב, לא תעלה על הדעת.

עולם הבחירות האמריקני

ראינו בתשומת לב מוחלטת במשך חודשים ארוכים, דוגמה למערכת בחירות במדינה אחרת, מדינה שאנחנו בטעות בטוחים שהיא בדיוק כמונו; כלומר, אנחנו ממש אמריקנים, חוץ מכמה חוקים פה ושם שהם שונים... לא. אנחנו לא אמריקה על-אף שאנחנו מדינת מהגרים, וכאן נגמרת ההשוואה.

גם המועמדים בארה"ב מלכלכים זה את זה, גם אצלם תאוות השלטון והניצחון בוערת בקרבם, השאיפה להיות נשיא ארה"ב לא פחותה משאיפתו של כל מועמד בפוליטיקה הישראלית "להשפיע" ובעיקר לזכות בכבוד גדול; אבל ההבדלים בין מדינת ארה"ב לבין ישראל - מדינה חסרת מסורת שלטונית, "חפיפית" ומפולגת למיליון מפלגות וקרעי מפלגות, ללא תרבות דיון, ללא תרבות של כבוד הזולת והקשבה - תהומיים!

בארה"ב, מערכת הבחירות היא רק בין שני מועמדים ולא עם עשרות מועמדים כמו אצלנו המתפצלים לאמבות ומעמידים פני "אחדות". מערכת הבחירות בארה"ב התנהלה תוך הטלת בוץ של כל מועמד על המתחרה, אבל השקיפות, ההומור והאנדרסטייטמנט שולטים בשיח בסרקזם אבל באלגנטיות יחסית (כמו גם מערכות בחירות באנגליה, בצרפת ובמדינות אחרות).

עלבונות? כן. אבל בטעם; עד כמה שאפשר להעליב בטעם. טעם? אצלנו אין, אצלנו מודגשים השנאה והבוז של כל מתחרה אל מתנגדו. אצלנו יש למועמד לראשות הממשלה החוצפה הענקית להגיד לנו שאחרי הבחירות "נטפל ביוקר המחיה", יוקר המחיה שעולה ברגע זה עד השמיים.

בארה"ב, כל נשיא מכהן ארבע שנים ואין אחד בכל ההיסטוריה שפתאום יחליט כי מתאים לו לקצר את תקופת הכהונה ולפזר את בתי הפרלמנט והסנאט ולעשות בחירות חדשות...

מערכת הבחירות שלנו

נשארנו לבד עם תקופת הטרום-בחירות שלנו, עם משחקי המפלגות, בהם כל אחד רץ כעכבר שבלע רעל, ממפלגה למפלגה, כדי למצוא מקום עבודה עם כיסא ומשכורת ופנסיה. בין שאר המחזות המגוחכים-פתטיים-דוחים, יש למשל מקרה מאיר שטרית, שמתחבר ל"מפלגה" של הגמלאים - מפלגה דמיונית, שכאשר היו לה שבעה חברי-כנסת לא עשתה דבר למען הבוחרים. רפי איתן, ישיש מופלג, החליט להיות שוב מפלגה בכנסת, ומאיר שטרית, שמצא את עצמו בלי כיסא, מנסה את כיסא הגמלאים. מצחיק, לא?

הגברת הראשונה
אן רומני ומישל אובמה. נשות מופת [צילום: AP]

תוקעים את הראש בחול
האמריקנים, כאשר הם לא מרוצים מנשיא, הם מכירים בזכותם וביכולתם להחליף!!! אצלנו לא מחליפים. נדבקים לקיים, כמו שאמר חבר מרכז הליכוד בערב ההצבעה בעניין מיזוג ישראל ביתנו והליכוד: "אני נגד אבל אצביע בעד"

נשארנו עם מועמדים שאף אחד מהם, איש או אישה, לא ישתף בקמפיין, גם לא בעתיד, את בן זוגו או בת זוגו. כי אצלנו זה מושג שלא קיים. הגברת הראשונה בישראל מופיעה אצלנו רק על מדרגות המטוס בכל טיסה, גם ליום אחד, לחו"ל, של ראש הממשלה, בעלה. הגברת הראשונה עולה לכותרות בעיקר בענייני בעיות עם העוזרת שלה ותו לא. אין לנו מישהי כמו מישל אובמה או אן רומני, נשים בעלות אינטליגנציה, נשיות ואישיות שהיא מופת לנשים באשר הן.

אמריקנים הם עם של ממושמעים, בטוחים בשלטון שידאג להם באחריות ובדרך כלל הם צודקים (ברור שלא תמיד!). הסערה הגדולה וההרסנית מלפני שבוע הוכיחה את התכנון, האיפוק, המשמעת, הסדר המופתי של האזרחים. האמריקנים מודעים בגדול לזכויותיהם האזרחיות ולא מפחדים להאמין במועמד חדש, אלמוני יחסית וחסר-ניסיון בניהול מדינה, ונותנים הזדמנות לעצמם ולמועמד.

האמריקנים, כאשר הם לא מרוצים מנשיא, הם מכירים בזכותם וביכולתם להחליף!!! אצלנו לא מחליפים. נדבקים לקיים, כמו שאמר חבר מרכז הליכוד בערב ההצבעה בעניין מיזוג ישראל ביתנו והליכוד: "אני נגד אבל אצביע בעד". ישראלים מסוימים - והם רבים - יצביעו למען המנהיג הוותיק כמו שיהודי דתי יאמין רק לרב ולא יעשה דבר בלי אישור הרב.

"ישראל זה אמריקה"
הנישואים המזויפים - מופז-נתניהו [צילום: AP]

מדברים רק בשבח ה"אויב"
בנאום הבחירה לנשיאות השנייה של אובמה, דיבר הנשיא הנבחר בשבח משפחת רומני, בה האב והבן (אחד מחמשת הבנים של רומני) שירתו בצבא - בסגנון שלא נשמע צבוע או מתחסד. אצלנו מדברים בשבחו של ה"אויב" לשעבר (ראה למשל ה"חתונה" הקצרה של שאול מופז ובנימין נתניהו עטורת השבחים והאהבה המזויפת) רק למען מטרות של טובת המפלגה או טובת הכיסא

התקשורת עוזרת לכל ישראלי קצר-מוח, להיות בטוח כי ישראל ואמריקה זה אותו הדבר. גם לנו יש בחירות. אנחנו נורא חשובים. אובמה ורומני הזכירו את ישראל ובעיותיה אינספור פעמים. זה אומר לישראלי הבלתי חושב, כי בלי הקול היהודי אי-אפשר להסתדר, כי מערכת הבחירות בארה"ב תלויה ביהודים ובישראל.

ביבי ממש מנהל את הבחירות בארה"ב (יחד עם אדלסון המממן הגדול של רומני וביבי). בקיצור, ארה"ב וישראל, שתי אימפריות-אחוקים-חופפים-כמעט-תאומים. לא חשוב איפה אתה גר, בניו-יורק או בפתח-תקוה, זה ממש אותו דבר. הראיה: נשלחו לארה"ב עשרות עיתונאים-כוכבים מכלי התקשורת לכסות את הבחירות מכל עיר, כאילו אנחנו באמת תאומים. וגם אולמרט וציפי "יחליטו" רק כשידעו מה תוצאות הבחירות בארה"ב. מצחיק, לא?

האמריקנים עומדים על זכותם להצביע על-אף שבאמריקה אין יום חופש ביום הבחירות! כי יום הבחירות בארה"ב הוא יום רגיל בו כולם הולכים לעבודה, ובשעות לפני או אחרי העבודה הולכים לקלפי. כלל לא דומה לישראל, מדינת הבזבזנים, שבה בלי יום חופש האזרחים יהיו עייפים מכדי לצאת מהבית ולדאוג לדמוקרטיה ולעתידם.

בנאום הבחירה לנשיאות השנייה של אובמה, דיבר הנשיא הנבחר בשבח משפחת רומני, בה האב והבן (אחד מחמשת הבנים של רומני) שירתו בצבא - בסגנון שלא נשמע צבוע או מתחסד. אצלנו מדברים בשבחו של ה"אויב" לשעבר (ראה למשל ה"חתונה" הקצרה של שאול מופז ובנימין נתניהו עטורת השבחים והאהבה המזויפת) רק למען מטרות של טובת המפלגה או טובת הכיסא.

משום מה, אני מאמינה יותר באהבת אמריקה של המועמדים האמריקנים לדורותיהם ולא רק באהבת השלטון של כל אחד מהם, שהיא כמובן המנוע הראשי. בארץ, אהבת ישראל של המועמדים בישראל פחותה בעליל מול תאוות הכיסא ותלוש המשכורת. אין שום אהבת ישראל בחוק שוויתר לחברות הרווחיות בישראל על תשלום מס אמת. זו מדינה לעשירים בלבד, מעמד הביניים משלם במקום החברות העשירות בישראל גם את ה"רווחים הכלואים" וגם את מחדלי הפשע של חברת החשמל. מתקפה כזו על מעמד הביניים באמריקה כמו זו שמתרחשת עכשיו בישראל לא אפשרית בארה"ב בשום מקרה.

בישראל עתיד נפלא: יוקר מחיה ומלחמה עם אירן

האם אתם יכולים לדמיין שבארה"ב היו מעלים לפני הבחירות את מחירי החשמל, הגבינה, החלב והביצים וכל מצרך מזון שנצרך על-ידי כל אזרח, יחד עם שכר דירה, ארנונה וכולי? האם יעלה על הדעת להצביע עבור מי שמתכנן להתקיף את אירן מבלי לחשוב על התוצאות?

זיכרו את הבחירות באמריקה כאשר תצפו במחזה של בחירות בישראל. זיכרו את מי שמתעלל בזכויות האזרח שלכם במסווה של "אין ברירה". תחשבו טוב איזה פתק תשימו בקלפי.

תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  07/11/2012
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנחנו והאמריקנים זה אותו הדבר?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ימימה איבנוביץ
7/11/12 15:24
2
קורןנאוה טבריה
8/11/12 04:32
3
בר28
8/11/12 08:57
4
אייל.ב
9/11/12 12:07
 
bar 28
30/11/12 03:56
5
כתבות לרוב
9/11/12 18:13
6
קורןנאוה טבריה
10/11/12 04:04
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
פורום: בחירות בארה''ב 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארצות הברית של אמריקה סיימה היום בבוקר עוד תהליך פוליטי שהתנהל באופן איכותי, משובח ושקוף, אשר בסופו ניתנה החלטה - עוד ארבע שנים עם הנשיא, ברק חוסיין אובמה.
07/11/2012  |  עומר דוסטרי  |   מאמרים
הממשלה אישרה שורה של המלצות שגיבשה ועדת קדמי לבחינת כשלים בשוק המזון - צעדים שאמורים להביא להוזלת מחירי המזון בתקופה הקרובה. התקנות החדשות מגבילות את היצרנים הגדולים ואת רשתות השיווק הגדולות, שנהנים כיום משליטה בשוק המאפשרת להם להכתיב מחירים לא תחרותיים.
07/11/2012  |  ערן בר-טל  |   מאמרים
מאז הופעתו של המשורר שלֹמה אבָיוּ על בימת הספרות העברית, אני עוקב אחר יצירתו. כבר בספרו הראשון "עשׂב על הסף" (1973) הופיעו הניצנים הראשונים של הפואטיקה הייחודית שלו, ובשיר "תיקוּן תדמית" מופיעה תֵמה מרכזית ביצירתו המלווה אותו מאז ספרו הראשון ועד היום.
07/11/2012  |  בלפור חקק  |   מאמרים
כנס הנוצרים האוונגליסטים, הנערך זה שנים בסוכות בבנייני האומה בירושלים, הוא כנס שמד ומיסיון. בשנים 2007 ו-2008 הוציאה הרבנות הראשית החלטה האוסרת השתתפות יהודים בכנס הנוצרי בבנייני האומה ובצעדה שאחריו.
07/11/2012  |  מינה פנטון  |   מאמרים
העיתון הפוסט ציוני הארץ מתעלה באחרונה על עצמו, במאמציו להכפיש את מדינת ישראל ואזרחיה היהודים. אם עד לתקופה האחרונה היקצה הארץ רק את מדור הדעות שלו לניהול מסע צלב נגד המדיניות הישראלית המקובלת על מרבית העם היושב בציון, בנושא הפלשתיני, ותחם קו ברור בין דעה לידיעה (כמקובל בעולם, שדורש הבחנה אתית בין News [חדשות] ל-Views [דעות, השקפות]), הנה באחרונה שיעבד הארץ למסע התעמולה הפרו פלשתיני שלו גם את עמודי החדשות ואפילו את הכותרות הראשיות שלו.
07/11/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2013  /  מי ומי  
סופית: נפתלי בנט יהיה יו"ר המפד"ל  /  עידן יוסף
ח"כ כחלון: "אני פורש ממקום נקי וטהור"  /  גלאי תקשורת
השמאל הדיר את אתוס השלום מהבחירות  /  מירב ארד
פוליטיקה של כוכבים  /  יאיר שלג
קזינו נתניהו  /  דן אלון
השלטון בידינו  /  שי אלבוגן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il