|   15:07:40
דלג
  בעז שפירא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
נועם שליט. אוטם אוזניו ולבו [צילום: פלאש 90]

איש אציל ושמו נועם

בחלוף מעל שנה מאז שוחרר גלעד שליט בעסקה מסוכנת, ולאחר שחזינו בעיניים כלות בשחרור של כאלף רוצחים פראי-אדם לחופשי, אנו נאלצים על-כורחנו להתוודע שוב אל האיש האציל מהמשפחה האצילית, נועם שמו
13/11/2012  |   בעז שפירא   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
"המשפחה האצילית"
זכור לי כיצד הייתי מתחלחל ונתקף צמרמורת עת שמעתי את נועם שליט אומר ביבושת, פעם אחר פעם, כי על הממשלה לשלם את "המחיר הנקוב" - הוא רשימה קשה ובלתי אפשרית לעיכול של הגרועים ברוצחים שקרעו את נפש כל היהודים לגזרים עת הטילו בנו שכול ויגון, פעם אחר פעם ובנסיבות מזוויעות. ולמרות כל זה, למרות ההסתגרות ב-ד' אמותיה והדרישה האגואיסטית לשחרור בנה ויהי מה! בכל מחיר (נקוב כמובן...), הוכתרה המשפחה ונועם בראשה כ"משפחה האצילית"

די, די, מספיק עם פסטיבל שליט
יוסי צור
על-רקע דברי נעם שליט, אביו של גלעד: "באמת נדמה שמדינת ישראל שכחה אותו. אף לא מילה אחת הופיעה בתקשורת לרגל יום השנה" - פנייה גלויה של אב שכול לתקשורת ולמשפחת שליט * "התקשורת חסרת מעצורים וחוגגת עם גלעד ועליו מיום שחרורו, תוך התעלמות מופגנת ממשפחות חללי הטרור וסבלן, התעלמות שהחלה עוד לפני העסקה, במהלך הקמפיין של המשפחה לשחרור"
לרשימה המלאה

פעם, לפני הרבה שנים, התוודענו כולנו אל המשפחה האצילית ממצפה הילה, משפחת שליט. בני המשפחה ובראשם ההורים נקלעו למצב אותו אינני מאחל לאף יהודי - בנם נפל בשבי רוצחים, חיות אדם, המסוגלים לכל. דבר החטיפה והנפילה בשבי היכו בכולנו מתחת לחגורה במקום הכואב והרגיש ביותר - הדאגה לשלום ולחיי ילדינו.

במשך שנות שביו של הבן פעלה המשפחה בדרכים רבות ומגוונות. נתמכת על-ידי תקשורת מדינת כל אזרחיה ועם רוח גבית אוהדת ונלהבת של כל השמאל לחצה המשפחה על כל עצב רגיש בחברה הישראלית על-מנת להביא לתוצאה המיוחלת - שחרור בנה מהשבי כשהוא בחיים ובריא.

בראש המאבק ההוא עמד אבי המשפחה נועם אשר הפך במרוצת השנים ובעל-כורחו (כך חשבנו אז) ליקיר התקשורת. נועם הופיע מעל כל במה - וכאלה היו בשפע - בפעולות יזומות ומגוונות שכל תכליתן להביא לשחרור בנו.

מחיר השחרור היה נורא וישראל נדרשה לשחרר מהכלא את הגרועים שברוצחים. אנשים (?) שביצעו פשעים אכזריים ומפלצתיים שמעט בני אנוש מסוגלים לבצע שכמותם. משפחת השכול רובה ככולה וחלקים נרחבים מאוד בחברה הישראלית התנגדו נחרצות לעסקה המוצעת בשל טיעונים מגוונים, צודקים כולם.

מצד המוסר והצדק נטען שלא בא בחשבון לשחרר רוצחי המונים בסדר גודל כזה. מהבחינה הביטחונית הודגשו הסיכונים האדירים שתיקח על עצמה החברה בהשתחרר רוצחים רבים לרחובה של עיר. ברמה האסטרטגית דובר רבות על אובדן ההרתעה, על הפגיעה במורל ועל עידוד חטיפות נוספות.

בראש המאבק שלט ביד רמה אבי החייל החטוף נועם, אשר בנסיבות להן לא ייחל הפך לבן-בית אצל כל משפחה בישראל אליה הצטרף דרך אמצעי התקשורת כולם. אינספור ראיונות, מפגנים לרוב, עצרות, הפגנות ואוהל מחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים היוו את מרכז הפעילות. בנוסף ניתן למנות מספר רב של נסיעות לחו"ל, פגישות עם מובילי דעת קהל, עם ראשי מדינות ועם עיתונאים רבים כחול אשר על שפת הים.

צעדת שליט המפורסמת (בשיתוף פעולה מלא מצד המשטרה שכללה חסימת צירים וליווי) ועצרות רבות-משתתפים בליווי אמנים - כל אלה היו לחלק מנוף חיינו באותן שנים.

לעשות הכל ולשחרר את הגרועים שברוצחים

היו שנפלו בפח.

יהודים תמימים ושאינם כאלה שיבחו את המשפחה האצילית על דרך המאבק שהיה נחוש אך "מנומס" די צורכו. אלה התפעלו מהטון המתון בו דיבר האב בהופעותיו, התייחסו לארשת פניו המיוסרים אך מאופקים, והעריצו את כוח העמידה לצד הבן השבוי עבורו מוכנה המשפחה לעשות הכל.

האיש המתון והנחמד, נועם, נפגש עם כל מי שיכול היה להשפיע ובאופן קבוע מסר אחד בפיו: על הממשלה מוטל לעשות הכל על-מנת לשחרר את בנו. דרישה זו לא הייתה תמימה והתמקדה רובה ככולה ועל פני רוב שנות המאבק בדרישה להיענות לדרישת החוטפים ולשחרר רוצחים רבים, מסוכנים ומפלצתיים, בתמורה לשחרור הבן.

זכור לי כיצד הייתי מתחלחל ונתקף צמרמורת עת שמעתי את נועם שליט אומר ביבושת, פעם אחר פעם, כי על הממשלה לשלם את "המחיר הנקוב" - הוא רשימה קשה ובלתי אפשרית לעיכול של הגרועים ברוצחים שקרעו את נפש כל היהודים לגזרים עת הטילו בנו שכול ויגון, פעם אחר פעם ובנסיבות מזוויעות.

ולמרות כל זה, למרות ההסתגרות ב-ד' אמותיה והדרישה האגואיסטית לשחרור בנה ויהי מה! בכל מחיר (נקוב כמובן...), הוכתרה המשפחה ונועם בראשה כ"משפחה האצילית".

בעניין אצילות זו כתב עבדכם באותם ימים מעל במה זו כדלקמן: "אצילות איננה מראית עין, מבע או צורת התבטאות. אצילות נמדדת במבחנים מהותיים ולא חיצוניים. נכונות להקרבה היא אצילות, מסירות נפש היא אצילות, העדפת טובת הכלל על טובת הפרט - היא אצילות". ועוד: "במישור זה המהותי, מתברר שמשפחת שליט מנהלת מאבק אגואיסטי לשחרור בנה בראותה רק את טובתה".

לא יעשה שימוש בבנו ובסיפור החטיפה?

בחלוף מעל שנה מאז שוחרר גלעד בעסקה המפוקפקת והמסוכנת, ולאחר שחזינו בעיניים כלות בשחרור בלתי נסבל של כאלף רוצחים פראי אדם לחופשי, אנו נאלצים על-כורחנו להתוודע שוב אל האיש האציל מהמשפחה האצילית, נועם שמו.

לפני חודשים מספר החליט הלז להצטרף לחיים הפוליטיים במסגרת מפלגת העבודה. שאלות באשר לניסיונו בפעילות ציבורית נענו בשתיקות מביכות או בפירוט פעילותו במאבק לשחרור בנו. האציל אומנם הקדים ואמר כי לא יעשה שימוש בבנו ובסיפור החטיפה על-מנת לקדם את בחירתו, אלא שאמירתו זו מהווה במקרה הטוב ביותר עלבון לאינטליגנציה שלא לדבר על זלזול וקהות חושים ברמה בלתי נסבלת.

בהתקרב הישורת האחרונה לפני הבחירות פונה האיש האציל נועם אל בוחרי העבודה ונאמן להבטחתו שלא לעשות שימוש בבנו לשם קידומו האישי אומר כהאי לישנא: "בחמש שנות המאבק לשחרור בני מהשבי, נחשפתי לכוחה של המערכת הפוליטית כגורם המשפיע ביותר על חיינו וחוויתי מה שלוקח לאחרים חיים שלמים. אני מביא איתי את הניסיון הרב שצברתי בניהול מאבק ציבורי, מול מערכות פוליטיות וציבוריות ומול גורמי ממשל בארץ ובחו"ל, כדי לסייע ולהשיג את המטרה".

אם לאחר כל זאת נשאלת השאלה - האם ניתן להגדיש עוד את הסאה - מסיים נועם האציל בתיאור המטרה: "להחליף את הממשלה הרעה הזאת בממשלה בראשות העבודה".

יאומן כי יסופר. קראתי במו עיניי את נוסח הפנייה, ממנה העתקתי וציטטתי!

האיש האציל נועם עושה שימוש נואל וציני בכאב אותו נושאים כולנו, מתעלם ממשפחת השכול ומקורבנות הנרצחים שדמיהם זועקים אלינו, אוטם אוזניו ולבו מהפצע הפתוח שהותירה ברובנו העסקה לשחרור בנו וחובט בממשלה ה"רעה" לדבריו אשר בייסורים ולאחר התלבטות קשה עשתה מעשה שלא ייעשה ונכנעה כניעה ללא תנאי לטרור - על-מנת לשחרר את בנו אשר אהב.

איש מגעיל ושמו נועם.

תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
בעז שפירא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איש אציל ושמו נועם
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאוכזבת
13/11/12 14:31
2
לבקר את בנו בשבי
13/11/12 15:19
 
חד עין
13/11/12 16:31
3
הניה
13/11/12 22:37
4
בתיה
13/11/12 23:30
5
יוסי ק
14/11/12 00:38
6
אהוד פרלסמן
14/11/12 01:33
7
tאיציק
14/11/12 05:08
8
ישמעאל
14/11/12 05:10
9
אברהם מערב השומרו
14/11/12 07:00
10
akdib
14/11/12 07:00
11
רואה צאן
14/11/12 07:00
12
דרור5
14/11/12 07:02
13
בעז ש
14/11/12 08:07
14
מאוכזבת מאדם קר
14/11/12 08:34
 
צודקת
14/11/12 12:21
15
ירמיהו ש
14/11/12 09:22
 
אחד שמבין
14/11/12 09:52
16
רק חסר עכשיו
14/11/12 12:28
17
חוסיין אובמה
14/11/12 14:13
 
ברוריה מקרית חיים
17/11/12 06:13
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
פורום: עסקת שחרור שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדברים הבאים מייצגים דעתם של אזרחים ישראלים רבים: כולנו מודעים לכך שאולמרט היה חלק משיטת שלטון שסרחה. הוא אומנם לא ייסד אותה אלא היה ממשיכה, והייתה זו מערכת שלטונית שנמשכה בישראל לפחות שתי עשרות שנים ונוהלה לחלופין במתכונתה המושחתת על-ידי מפלגות מהימין ומהשמאל. אלה היו קבוצות פוליטיקאים ישראלים מכל המפלגות שסרחו גם הם בביצה בלתי נגמרת, ושכחו את שבועת האמונים למדינה ולציבור.
13/11/2012  |  רן שורר  |   מאמרים
"שר הביטחון אהוד ברק, שמפלגת העצמאות בראשותו מגרדת בסקרים בקושי את אחוז החסימה, אינו שבע-רצון מכך שהמצב הביטחוני החמור מתרחש דווקא בימים אלה, מוקדם מדי לפני מועד הבחירות לכנסת.
13/11/2012  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
אמנון רובינשטיין מבולטי חוקרי המשפט התחוקתי הינו בשונה מרובם גם בעל ניסיון פרלמנטרי ומיניסטריאלי. המשילות כתהליך של תכנון ויישום מדיניות ציבורית, עומדת במרכז הספר "באין ממשלה, איך לתקן את קלקולי המשטר", וזאת בשל משבר המשילות הקיים בישראל.
13/11/2012  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
לאחרונה נתקפתי בפרץ געגועים לא מוסבר לאוניות געגועי. כלומר לאוניות המיתולוגיות של ילדותי בעין-החורש. ה'קַרְנָרוֹ' האגדית, ה'שַׁמְפּוֹלְיוֹן' המסתורית וה'אַדְרִיָה' הנשכחת. לפתע אני מוצא את עצמי יושב ליד המחשב ומחטט עד-כאב בקרבי האינטרנט, כדי לגלות את סיפורן החבוי של אוניות געגועי. ואפילו מצאתי עצמי טורח, ככפוי בידי זיכרונות עריצים, מעלה את ערכי האוניות הללו לויקיפדיה העברית!.
13/11/2012  |  אלישע פורת  |   מאמרים
ביקור מיוחד עורך בארץ הפטריארך קיריל, שהוא ראש הכנסייה של מוסקבה וכל רוסיה. הפטריארך הגיע להשקת ספרו ההגותי "חירות ואחריות: בחיפוש אחר הרמוניה".
13/11/2012  |  הרצל חקק  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   עסקת שחרור שליט  /  מי ומי  
לבני: החלטתי תלויה באולמרט; אודיע בקרוב  /  איציק וולף
ד"ר יהודה דוד: פורש מהמרוץ בשל סרטן  /  עידן יוסף
היום: הקרב על הצמרת ברשימת מרצ  /  איציק וולף
האישה שאינה יודעת דמוקרטיה מהי  /  פסח רויטמן
מדריך לבוחר   /  משה חסדאי
הטעויות של ביבי  /  שולמית קיסרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il