|   15:07:40
דלג
עיתונאי   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
במקום לתקוף את רשימת הליכוד הם מתעסקים במרכז-שמאל המתפרק. לבני במסיבת עיתונאים[צילום: פלאש 90]

אגו טריפ

מרוב מחמאות, ציפי לבני האמינה שהיא באמת יכולה. אחרי שכולם סירבו לשתף איתה פעולה, כולל אולמרט שעשה לה טירונות, היא החליטה לבעוט במגדל השמאל-מרכז ולנסות לרוץ לבד. אפילו שם אמיתי היא לא מצאה למפלגה
02/12/2012  |     |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות
תני לי יומיים
לבני הלכה גם לאולמרט. "אם אתה תרוץ, אני לא רצה", היא אמרה לו, כי לא ראתה את עצמה מספר שתיים שלו. הוא דחה אותה בלך ושוב. "אולמרט הוציא את לבני מדעתה", סיפר מקורב. "בהתחלה הוא אמר 'תני לי יומיים ואתן לך תשובה'. אחר כך נסע לאמריקה. כשחזר, לבני התקשרה. הפעם אמר: 'אני עייף, אתקשר מחר'. "בגללו לא הצליחה להתארגן כמו שצריך"

   רשימות קודמות
  פרץ, יא עיני

ציפי לבני לא ציפתה כנראה למתקפה הגדולה שבאה עליה ביום רביעי האחרון, יום לאחר שהכריזה על הקמת התנועה בראשותה. המכות הגיעו כמעט מכל הכיוונים, מימין ומשמאל. הליכוד והעבודה, הבית היהודי ויאיר לפיד. כולם הקניטו ולעגו. הבוטים ביותר היו ראשי קדימה, מפלגתה לשעבר. שאול מופז לא היה מסוגל לסבול מצב שבו לבני ממשיכה לפרק את הסיעה המשוסעת שלו, ועוד מנסה לקחת לו שבעה חברים ששווים הרבה כסף. וזה עוד אחרי שהפסידה לו את ראשות המפלגה במארס האחרון.

מופז ואנשיו כינו את לבני "ציפי וששת השודדים", וסיפרו שהאנשים שעומדים לחצות את הקווים לתנועה של לבני, בהם חברי הכנסת יואל חסון, אורית זוארץ ורוברט טיבייב, כבר קיבלו תפקידים במטה הבחירות של קדימה. "הייתי מצפה מלבני שתכבד את התוצאות, תתייצב, ותעזור אחרי שנוצחה", אמר מופז. לבני שלפה שוב את התשובה שהכינה לטיעון כזה. "אני עשיתי את מה שצריך. הפסדתי ועזבתי. לא ניסיתי לפצל את קדימה מאז. מה שקורה בקדימה לא קשור אליי. קדימה נעלמת בלאו הכי", אמרה.

מקורביה של לבני הוסיפו כי "מופז צריך להאשים את עצמו. הוא הרס את התדמית של קדימה, הוא נכנס לממשלה ויצא, הוא הצביע נגד הצעות חוק של קדימה שהוא בעצמו יזם. הוא איבד את אמון הציבור. במצב שנוצר, הוא צריך להוריד את התמונות אצלו בחדר, לארוז הכול, ולהתקפל, וכך לחסוך את המיליונים שיעלו לו בחירות מיותרות".

עושה לנו טובה

לבני מעידה על עצמה שהיא לא אוהבת את הפוליטיקה ואת המלחמות שהיא נגררת אליהן עכשיו. היא מעוררת את הרושם שהיא יוצאת לקרב נגד רצונה ממש ורק אחרי שלא נותרה לה ברירה, וגם על כך היא חוטפת ברשתות החברתיות מהגולשים שמבקשים "שלא תעשה לנו טובה". החודשים האחרונים, מאז שהובסה בקדימה, אכן היו נוחים לה עד מאוד. בספטמבר האחרון היא יצאה למסע בניו-יורק, נתנה הרצאות, ועשתה כסף. היא נפגשה עם ביל קלינטון, רם עמנואל ואחרים. בערב יום כיפור היא חזרה לארץ. "סיפרתי לשני הבנים שלי שאני נקראת לדגל. אמרתי להם שהמצב מידרדר, שאין אלטרנטיבה אישית או רעיונית ושאין מי שמייצג את העמדות שלי".

לבני יצאה למסע תלאובות בין מפלגות המרכז והשמאל, וחיפשה כתובת. היא הבינה מהר מאוד את מה שלימד אותה בזמנו אריאל שרון, שאיתו הקימה את קדימה: אסור לרדת מהגלגל הפוליטי, כי אז הרבה יותר קשה לחזור. באחת התחנות, בתחילת החודש הזה, היא פגשה את יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'. היא החזיקה ביד סקרים שערך עבורה רפי סמית. הרעיון, שעדיין קיים, הוא להקים מערך של רשימות במתכונת דומה לזו שהקים אהוד ברק תחת הכותרת "ישראל אחת". החיבור הנוכחי בין לבני ויחימוביץ' ייקרא "המפלגה הדמוקרטית הישראלית". לפי הסקר של סמית, המפלגה הזאת שווה בקלפי 35 מנדטים.

לא היינו בפגישות בין לבני ויחימוביץ', אבל שוחחנו רבות עם האנשים שהיו בסביבה. אפשר לשחזר אותן כך: "בואי נאחד כוחות", אמרה לבני ליחימוביץ' בשיחתם הראשונה. "בואי נאחד רשימות. בדיוק כמו 'ישראל אחת' או כמו נתניהו עם אביגדור ליברמן. כל אחת תהיה אחראית לתחומים שהיא מובילה. אני אקח את התחום המדיני, את תיקחי את התחום החברתי-כלכלי. לא נעשה מספר אחת ושתיים. אני נתפסת בציבור כמו אלטרנטיבה לנתניהו. את עדיין לא. משום כך, אני אהיה המועמדת של הרשימה לראשות הממשלה. נחתום בינינו על הסכם לרוטציה. אחרי שנתיים, את תהיי ראש הממשלה, אם ננצח בבחירות. עד אז תהיי שרת אוצר. אני אכשיר לך את השטח".

ההצעה המעניינת הזאת לא שכנעה את יחימוביץ', ובצדק. היא לא לקחה את מפלגת העבודה מאפס, שיקמה אותה ושילשה את כוחה כדי למסור את המקום הראשון ללבני, שזה מקרוב באה. ההצעה גם נראית לא ריאלית ועושה צחוק מהבוחר. "איך אפשר לבחור שני ראשי ממשלה", אמרה יחימוביץ'. "זו הצעה מעוותת. עם כל הכבוד לך, את לא נתפסת יותר כראש ממשלה. הסקרים מעידים על כך. אני מוכנה לתת לך את המקום השני. אם נקים את הממשלה, את תהיי שרת החוץ, ותנהלי את כל המשא-ומתן המדיני מול אבו-מאזן והפלשתינים".

לבני ניסתה שוב. היו לה סקרים שבהם רשימה משולשת, גם עם יאיר לפיד, שווה 44 מנדטים בקלפי, אם לבני תעמוד בראשה, כמובן. ביום שלישי בצהריים שלחה יחימוביץ' את פעילי המשמרת הצעירה שלה להפגין מתחת לבית סוקולוב, שם הודיעה לבני על הקמת הרשימה שלה. הטענות היו על פיצול המחנה. "ציפי, ציפי, זה אסון, לתת לביבי ת'שלטון" צעקו המפגינים בקולי קולות והניפו כרזות שעליהן נכתב: "אגו זה לא הכול".

לבני לא נואשה. "אמרתי לעצמי שאני חייבת לחבר בין רשימות נפרדות. לעשות תחושה של שינוי, של תקווה", סיפרה. כך המשיך מסע האגו של הפוליטיקאית שמבקשת לשוב למרכז הבמה. היא המשיכה להסתובב וקיבלה כתף קרה גם מיאיר לפיד. גם הוא לא רצה לוותר על הבכורה. הוויכוח ביניהם נסב גם על הרצון העז של לפיד להצטרף לממשלת נתניהו. "לפיד לא רצה לשמוע על פוליטיקאים ברשימה שלו. הוא הסכים לשנות, והסביר כי התכוון לכך שלא יכניס לרשימה חברי כנסת מכהנים. הוא אמר לי תבואי לרשימת 'יש עתיד'. מה זה נותן? זו אלטרנטיבה לנתניהו?" אמרה למקורביה.

גם רמון התרחק

בהמשך הלכה לבני לאהוד אולמרט. היא רצתה לדעת אם הוא מתמודד. "אם אתה תרוץ, אני לא רצה", היא אמרה לו. לבני לא ראתה את עצמה מספר שתיים של אולמרט, בגלל הבעיות המשפטיות שלו ועברו הפלילי הטרי. הוא דחה אותה בלך ושוב. לפי אחד המקורבים, הוא רצה להחזיק אותה כמה שיותר כדי לחבל באפשרות שתרוץ לבד. "אולמרט הוציא את לבני מדעתה", סיפר אחד המקורבים. "בהתחלה הוא אמר לה 'תני לי יומיים ואני נותן לך תשובה'. אחר כך הוא נסע לאמריקה וחזר. לבני התקשרה. הפעם הוא אמר לה 'יש לי ג'ט-לג, אני עייף, אתקשר אלייך מחר'. בהמשך בא המבצע בעזה. שמונה ימים הוא לא הסכים לדבר איתה, והיא לא הבינה למה. היא לא פראיירית, אבל היא האמינה לו".

ביום שני האחרון טלפנה לבני לאולמרט ואמרה לו שהיא לא יכולה לחכות יותר. שהיא רצה לבד. אולמרט, דרך מקורביו, המשיך להפיץ שמועות שהוא אכן מתמודד בכל זאת. בקרבת לבני הזעם על אולמרט אדיר. "בגללו היא רצה בעיתוי בעייתי, ברגע האחרון", אומר המקורב. "היא לא הצליחה להתארגן כמו שצריך, היא לא נערכה לכל העליהום מסביב, אין לה רשימה טובה – מה שמזמין עליה מתקפות מכל הכיוונים. אין לה אפילו מטה, ואת העניינים היא מנהלת ממשרד זמני ברחוב החשמונאים. אנשים בקדימה עדיין מחכים לאולמרט, ולכן אין לנו שבעה אנשים שיבואו משם. אולמרט עשה הכול כדי להרוס. יש לנו תחושה שהוא רצה לעזור ליאיר לפיד".

ובאמצע היה אהוד ברק, שם התנהל המשא-ומתן הצפוף ביותר. לבני אפילו הזמינה סקר, בעצתו של ברק, כדי שילמד מה יקרה אם היא תעמוד בראש המפלגה שלו, 'עצמאות'. התוצאות היו מצוינות אבל ברק לא רצה להרוס את היחסים שלו עם נתניהו ולרוץ מולו, וביקש לשמור לעצמו את האופציה להיות שר הביטחון אצלו גם אחרי הבחירות. ביום שני קם ברק והודיע שהוא פורש לגמרי מהחיים הפוליטיים. את המהלך בישלו ביחד נתניהו, ברק ונתן אשל מאחורי גבה של לבני.

אגב, אחד המתנגדים הגדולים למשא-ומתן עם ברק היה חיים רמון, ידידה הקרוב של לבני והיריב הגדול של ראש הממשלה לשעבר. לפי אחד המקורבים, בעקבות מגעי הבוסר הללו התקררו היחסים בין השניים, ורמון, שאמור להיות האדריכל של הקמת הרשימה החדשה, התרחק מהסביבה.

מחסלת את לפיד

וביום שלישי, אחרי המסע המתיש הזה, שבו התבזתה לא מעט, התייצבה לבני בבית סוקולוב והציגה את הרשימה שלה: "התנועה. בראשות ציפי לבני". השם העיד על החשיבות שהיא מייחסת לעצמה ולאפשרות שלה לשמש אלטרנטיבה יחידה לנתניהו, מה שהפרטנרים סירבו לקבל. לבני נתנה הופעה ואפילו הביאה קהל שימחא כפיים. היא שילבה בין הסנטימנט למשפחה ולבן החייל, קצין במילואים שהיה בעזה, ובין הצורך להביא לפתרון מדיני וביטחוני. לבני מבקשת לשאוב אליה את הואקום המדיני שהותירו בכוונת מכוון כל ראשי המפלגות בסביבה שלה: יחימוביץ', לפיד וברק, שהעדיף לצאת מהמשחק.

החיים במרכז המפה הפוליטית, מתברר, הם כמו גלגל מסתובב. מפלגות באות והולכות ונשחקות ומוחלפות על-ידי מפלגות אחרות. כך 'שינוי' חיסלה את 'צומת'. כך קדימה חיסלה את 'שינוי'. כך יחימוביץ' ולפיד חיסלו את קדימה. וכך לבני מחסלת היום את לפיד, לפחות על-פי כמה מן הסקרים. התגובות ההיסטריות של מופז, יחימוביץ' ולפיד מלמדות על הלחץ מן היריב החדש שנכנס לתמונה ומפצל את המחנה. "תראה איזה אידיוטים אנחנו", אמרו אנשי יחימוביץ'. "במקום לתקוף היום את הרשימה החדשה של נתניהו והליכוד, אנחנו מתעסקים במרכז-שמאל שמתפרק, ומתרחקים מהסיכוי להפיל את נתניהו".

לבני יודעת שהיא לא תצא ראש הממשלה אחרי המהלך העצמאי שנקטה. היא עדיין מקווה שמפלגות אחרות עוד יצטרפו אליה כדי לקיים מפץ חדש במרכז-שמאל. היא תובעת משותפותיה שיכריזו עליה כמועמדת לראש הממשלה אחרי הבחירות. בינתיים היא מפרקת את קדימה. יש לה שם כבר שישה חברי כנסת שמוכנים לבוא אליה עם מימון המפלגות. לא מדובר בשמות מרשימים במיוחד, אבל לפחות יש כסף. בימים האלה היא מחפשת תגבורת רצינית לרשימה מבחוץ. עמרם מצנע כבר סגור. גם ישראלה אורון, שהייתה קצינת ח"ן ראשית.
השם החם בינתיים הוא דן מרידור. המצב בין השניים הוא כזה: לפני חודש, במסגרת החיפושים, פנתה לבני למרידור והציעה לו לפרוש ולהצטרף אליה כדי להקים עמה מפלגה חדשה. מרידור סירב. הוא אמר שהוא רוצה להתמודד בפריימריז בליכוד שהתקיימו בתחילת השבוע. מרידור לא נבחר ברשימת הליכוד שזזה ימינה. ראש הממשלה נתניהו גם לא סייע לו להיבחר. בסדרת טלפונים שהוא עשה לראשי ערים ולראשי סניפים בליכוד ביום שישי האחרון, הוא לא הזכיר את מרידור, והפציר באנשים לבחור את יובל שטייניץ, בני בגין ואופיר אקוניס.

מרידור מצא את עצמו בחוץ, כעוס וממורמר. אנשי לבני אמרו השבוע כי שילובו של מרידור ברשימת לבני הוא אמירה שונה מזו של הליכוד על שלטון החוק ומעמד מוסדות המשפט. ככל הידוע, לבני ומרידור עצמם עדיין לא שוחחו. בימים הקרובים תהיה להם הזדמנות מצוינת לסגור עניינים, או שלא. שניהם נמצאים בוושינגטון, בכינוס של פורום סבן. אגב, גם אולמרט שם.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  02/12/2012   |   עודכן:  02/12/2012
שלום ירושלמי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד ברק   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   אריאל שרון / Ariel Sharon   ביל קלינטון / Bill Clinton   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דן מרידור / Dan Meridor   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   חיים רמון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואל חסון / Yoel Hason   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נתן אשל   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמרם מצנע   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   רם עמנואל   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אגו טריפ
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
2/12/12 06:09
2
קורןנאוה טבריה
2/12/12 08:01
3
Daja Vu
2/12/12 17:55
4
ישמעאל
3/12/12 05:46
5
מיסיס קלין
3/12/12 19:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
הציטוטים הבאים ייראו לכם מוכרים, ממש כאילו הם נאמרו רק בשבוע האחרון. אבל הם לא, הם מלפני ארבע שנים, מספטמבר 2009: "הפריימריז בליכוד - קואליציית פייגלין מתרחבת" ('הארץ'); "זאת רשימת בלהות ימנית פייגליניסטית שנשלטת על-ידי אנשי ימין שיטרפדו כל סיכוי וניסיון להסדר מדיני" (זהבה גלאון); "הליכוד הייתה מפלגה ימנית ונשארה מפלגה ימנית"; "הימין הקיצוני שולט בליכוד" (שני בכירי קדימה).
02/12/2012  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
מפלגת העבודה מפרסמת (שבת, 1.12.12) את המסמך שנחתם בחגיגיות ובישיבת לשכה מיוחדת, שבו התחייבו חמשת המועמדים שהתמודדו על הנהגת מפלגת העבודה, כי גם אם יפסידו בבחירות לא יפרשו מהמפלגה.
01/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
ידיעות אחרונות הוא עיתון השומר אמונים למפלגה אותה הוא מיח"צן מזה שנים, הלא היא קדימה, המתקראת היום "התנועה". רוב עיתון סוף השבוע של ידיעות אחרונות (למעט מדורי הרכילות, ספורט, מזון, אופנה וכיו"ב נושאים בוערים) מוקדש להעלאת קרנה של ציפי לבני ונבחריה (הצפויים) ולהשמצות ספקולטיביות כלפי מתחריה.
01/12/2012  |  פרד כהן-קידר  |   מאמרים
מבקר המדינה לשעבר, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, לא ירוץ ברשימת התנועה בראשות ציפי לבני. כך נודע ל-News1. לינדנשטראוס, שקיבל מלבני הצעה לחבור אליה בבחירות והודיע כי הוא שוקל הצעתה, סירב סופית להצעה לאחר שבימים האחרונים נמתחה ביקורת על אופן התנהלותו.
01/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
ציפי לבני מתחשבנת  /  יואב יצחק
רשימת העבודה - משקפת החברה בישראל  /  איציק וולף
הרצוג, פרץ, כבל; מיכאלי בחמישיה  /  איציק וולף
בכל זאת לבני  /  רלי פנחס
כיפה אדומה  /  עידן יוסף
"התנועה" זורמת  /  אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il