|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
תמונת התחבורה בישראל מדברת בעד עצמה [צילום: פלאש 90]

נפלאות התחבורה בישראל

מדינת ישראל מוזנחת תחבורתית. אזרחיה אינם זוכים לתנאי תחבורה של מדינות מתקדמות. אוטובוסים נעים בכבישים באיטיות. פקקי התנועה הולכים ומתרבים. והרכבת - הו, הרכבת...
10/12/2012  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מסע אל/ומרכבת ישראל
אם הגעת לרכבת והיא לא מאחרת, ולא נעצרת באמצע הדרך, אם אין תאונה ואין שביתה - תוכל להגיע לתחנת היעד שלך. אבל כדי להגיע לרכבת בתחבורה הציבורית מחויב הנוסע לבלות לפחות שעה בכבישים לפני שהגיע לתחנת היציאה, וכך גם בדרך חזרה

נחתם הסכם קיבוצי חדש ברכבת ישראל
עידן יוסף
המבנה החדש כולל הקמת שתי חברות בנות, השארת רוב התחזוקה בידי העובדים והתחייבות להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה * לראשונה בחברה ממשלתית: מרכיב תוספת השכר יכיל מענק מצוינות המותנה בהשגת יעדים
לרשימה המלאה

מול הפרס הגדול בו זכו עובדי הרכבת בשכר ותנאי עבודה, פנסיה וכדומה, כדאי שנבדוק מה עשה שירות הרכבות לנוחיות האזרח בארבע השנים האחרונות ומה לא עשה? ובגין מה זכו עובדי הרכבת לפרס? ומה עשה משרד התחבורה למען האזרח הישראלי בכלל.

צרכן תחבורה בישראל, שהוא כל אזרח, לא זכה במהלך ארבע השנים האחרונות לשיפור בתנאי הנסיעה. ישראל היא נכון לעכשיו (וכך גם בעבר) מדינה בה התחבורה מוזנחת, מפגרת ואינה מעניקה לאזרח את תנאי התחבורה שיש לאזרחי מדינות מתקדמות בעולם.

כמה נתונים: בישראל יש רק 14 מטר לנפש של מסלולי תחבורה ציבורית לעומת 150 מטר לנפש במדינות מפותחות; באירופה משקיעים עשרת אלפים אירו לנפש השקעה שנתית בתחבורה. אצלנו רק 1,400 אירו לנפש; האיטיות שבה נעים בכבישים האוטובוסים הציבוריים ידועה למי שמשתמש בתחבורה ציבורית; מי שמשתמש במכונית פרטית מכיר את הפקקים ההולכים ומתעצמים משנה לשנה; מספר האנשים המשתמשים באוטובוסים לא עולה. מי שיכול, נוסע במכונית ונאנק תחת מחירי המכונית, מחירי הדלק ומוסיף זוהמה לאוויר הציבורי. מובן מאליו שכל אזרח היה מעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית ברמה גבוהה כדי להגיע ממקום למקום; בדירוג של ערים גדולות בעולם, תל אביב, למשל, היא בתחתית הסולם. בראש הסולם: אוסלו, קופנהגן ופראג. מובן שלכל עיר גדולה בעולם יש רכבות תחתיות יעילות בנוסף למערכת אוטובוסים משלימה.

סיפור טוב אחד

חברת האוטובוסים מטרופולין שמפעילה את קו האוטובוס 249 מהוד השרון לתל אביב, גרמה, בשל השירות המצוין (ספרים לקריאה, שקעים להטענת סלולרי ואוזניות עם מוזיקה), ל-35% מתושבי הוד השרון לוותר על המכונית בנסיעות לעבודה וחזרה. מדובר ב-700 נוסעים ליום. ומה אתנו? מתי יהיה לנו שירות תחבורה ציבורית ברמה כזו שתגרום לנו לוותר על מכונית, לפחות בנסיעות היומיומיות?

רכבת לא משובחת

העובדות על תנאי הנסיעה ברכבת והתקלות הרבות שהתרחשו בה בארבע השנים האחרונות, מוכרות לכל אחד בישראל. אם הגעת לרכבת והיא לא מאחרת, ולא נעצרת באמצע הדרך, אם אין תאונה ואין שביתה - תוכל להגיע לתחנת היעד שלך. אבל כדי להגיע לרכבת בתחבורה הציבורית מחויב הנוסע לבלות לפחות שעה בכבישים לפני שהגיע לתחנת היציאה, וכך גם בדרך חזרה. להגיע לתחנה ואחר-כך להגיע הביתה בתחבורה ציבורית זהו מבצע מפרך.

נס גדול היה פה

במצב התקציבים של ישראל בשעה זו אין סיכוי שהאוצר יקדיש 200 מיליארד שקלים - שזה הסכום שיכול לשפר משמעותית את מצב התחבורה הציבורית בישראל. אי לכך, אין להבין מה קרה שעובדי הרכבת זכו, בימים קשים אלה, לתנאי שכר חדשים ומבריקים ההולמים מדינה עשירה ושירות רכבות מושלם.

מהכיס המצומק של האוצר יצאו עכשיו תוספי שכר רטרואקטיביים (מאפריל 2012), ביטחון במקום העבודה - ללא פיטורים, מענקים ללא תמורה, ותק במקום תואר אקדמי, הטבות ותפנוקי-חופשות, ועוד מתנות שהייתם חולמים לקבל במקום העבודה שלכם. מה יש להם לעובדי הרכבת שאין למשל לאחיות השובתות ולכולנו המשלמים ביוקר על כל מוצר ושירות שאנו צורכים?

עובדי הרכבת אמורים לגשת לרפורמה משמעותית, ובין השאר בזכות הרפורמה העתידית קיבלו גם מענק חתימה של 12 אלף (!) שקל לעובד. נשמע דמיוני. בימים אלה הייתם רוצים להיות עובדי רכבת (או לחלופין עובד נמל או בעיקר עובד חברת החשמל).

אנחנו האזרחים הרגילים, שבמקום מענק אנחנו מקבלים יוקר מחיה העולה מרגע לרגע, לא מבינים את המדיניות הזו של חלוקת פרס לעובדים ולמערכת שירותים ציבורית שלא רק שלא הצטיינה מעולם, אלא בעיקר ייסרה את האזרח המשתמש ברכבת. אלה תעתועי השלטון שלעולם לא הבנו ולעולם גם לא נבין.

תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפלאות התחבורה בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רחלי מימון
10/12/12 16:06
2
דמוס נרמס ושותק
10/12/12 18:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בשורה לרוכבי האופניים. בתוך חודש צפוי מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי לאתר פתרונות מיידיים שיאפשרו העלאת אופניים לא-מקופלים, בקווי התחבורה הציבורית העירוניים. הדבר נעשה בהנחיית שר התחבורה ישראל כ"ץ.
09/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
צחי שמעון, עובד רכבת ישראל, מואשם בשורה של עבירות מירמה וזיוף, אותן ביצע לטענת המדינה כדי לסייע לחבריו לקבל הלוואות בנקאיות בתנאים מועדפים.
09/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וועד עובדי הרכבת חתמו הלילה בחצות על הסכם עבודה קיבוצי ברכבת. במסגרת ההסכם יקבלו כלל עובדי הרכבת מענק חתימה בסך 12 אלף שקלים ותוספת שכר של כ-20% שתינתן במספר פעימות. כמו-כן העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי.
07/12/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
עד סוף חודש פברואר הקרוב, תפונה התחנה המרכזית בהרצליה, מבלי שהוקם מסוף תחבורה חלופי. הסיבה: חברת נצבא שרכשה את השטח עליו נמצאת התחנה מתכוונת להקים במקומה בנייני מגורים, ואילו תכנון מסוף תחבורה חדש, שאמור לקום ליד תחנת הרכבת בעיר, נמצא רק בראשיתו. תהליך אישור התוכניות והקמת המסוף עשוי לארוך שנים ארוכות. כך פרסמה לראשונה כתבת גלי צה"ל יובל אקרמן.
06/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות הליכים משפטיים שמנהלת נגדו התנועה לחופש המידע, נכנע משרד התחבורה וחשף לראשונה את דוח הבקרה התפעולית על חברות התחבורה הציבורית בישראל.
05/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
רכבת לאילת: המחוזית אישרה 180 ק"מ  /  עידן יוסף
בשורה לתושבי דרום ירושלים  /  אריאלה סמילנסקי דרעי
אשדוד תהפוך לעיר תחבורה ציבורית  /  עידן יוסף
בצלם משמיץ ללא הבאת תגובה  /  יהונתן דחוח-הלוי
מעקות הפרדה - מצילים חיי אדם  /  יחיאל אמיתי
"שר התחבורה שופך כסף במקומות הלא נכונים"  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il