|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
מפץ פוליטי [צילום: AP]

מעמד הביניים ניצח את השכבות החלשות

המאבק שהתנהל בקלפי הפעם לא היה מאבק בין שמאל לימין. זה היה מאבק בין מעמד הביניים של לפיד לשכבות החלשות של יחימוביץ' המפה הפוליטית הישראלית עומדת להשתנות, ובשונה מקודמיו שהובילו מפלגות מרכז למיניהן, ליאיר לפיד יש סיכוי לקבע את השינוי הזה בחירות 2013, סיכום ביניים
27/01/2013  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות

בנימין נתניהו פתח את מערכת הבחירות כשהוא מוביל בפער גדול. הוא סיים כשהגושים מתקרבים לשוויון. כל צד אומר "כולה שלי". נתניהו טוען שהציבור רצה בו. עובדה: הוא לא העמיד מולו מפלגה שהעומד בראשה מסוגל להרכיב ממשלה.

בשמאל טוענים שחל מהפך. הבוחר שמתגורר במדינת תל אביב יצא סוף-סוף מהבית וצמצם כמעט לחלוטין את הפער בין שני הגושים.

נתניהו צודק. הוא ניצח. אבל הוא הכניס לכנסת סיעה מצומקת שמאחוריה מפלגה מדממת. נתניהו נהג כמצביא שמקריב את צבאו בשביל הניצחון. זה נקרא ניצחון פירוס.

נתניהו ניצח, גם אם מדובר בניצחון דחוק, ואילו השמאל הפסיד. מהלכים מרתקים התרחשו הפעם במחנה השמאל. הוא הלך לבחירות כשהוא מפריד בין האג'נדה החברתית-כלכלית שהובילה שלי יחימוביץ' לאג'נדה המדינית שהובילה ציפי לבני. שתיהן הפסידו.

הבוחר שמתגורר בין גדרה לחדרה יצא מביתו, הגיע לקלפיות, והפנה גב לגוש השמאל. הוא העניק רוב למפלגתו של יאיר לפיד שאולי נמנית עם הגוש טכנית אך אינה חלק אינטגרלי ממנו.

הבוחר הישראלי מאס בחלוקה המסורתית בין הגושים. העובדה שעשרות אלפי מצביעים התלבטו בין מפלגתו של לפיד הקרובה לשמאל לבין מפלגתו הימנית של בנט מעידה כי סוגיית המדינה הפלשתינית ירדה מהפרק. מצביעי לפיד אולי לא מתנגדים שזו תקום, אבל זה לא מה שמטריד אותם. הם רוצים פתרונות בסוגיות אחרות.

צמצום הפערים בין הגושים לא מקרי, שכן מדובר בגושים הישנים. המאבק שהתנהל בקלפי הפעם לא היה מאבק בין שמאל לימין. היה זה מאבק בין מעמד הביניים לשכבות החלשות. המפלגות שמייצגות את מעמד הביניים - יש עתיד והבית היהודי - הרוויחו בגדול. המפלגות שביקשו להניף את נס המרד של השכבות החלשות - העבודה ושס - נחלו אכזבה.

הבוחר הישראלי רוצה שוויון בנטל. לא מלחמה חזיתית בחרדים נוסח לפיד האב, לא גיוס של כו-לם, לא טנקים ברחובות בני ברק. הוא רוצה גיוס בהדרגה, שילוב של החרדים בשוק העבודה, ובעיקר - חלוקה צודקת יותר של המשאבים. ייתנו - יקבלו. ולא, הוא לא רוצה שיח מדיני משיחיסטי. פתרון כאן ועכשיו. הוא רוצה ניהול מבוקר של הסכסוך שיבטיח לו מקסימום ביטחון. לא לחינם גוש השמאל נשאר ללא מפלגה שיכולה לטעון לכתר.

ימים יגידו האם יאיר לפיד יצליח לבסס את הצלחתו האדירה ולתפוס מקום של קבע בפוליטיקה הישראלית, או שמא מדובר בהצלחה חולפת. בשונה מקודמיו שהובילו מפלגות מרכז למיניהן, יש לו סיכוי במידה שיֵדע לקבע את השינויים במפה הפוליטית הישראלית. כי זה לא מהפך. זה מפץ.

חוגגים בתופים את אובדן המנדטים
ההצבעה של שלי יחימוביץ' [צילום: AP]

התגובות במרבית המפלגות היו צפויות. התלהבות אין קץ ביש עתיד, זעם בעבודה (שם כבר מתכננים בהתאם למסורת המפלגתית רבת השנים לערוף את ראשה של שלי יחימוביץ'), אכזבה בשס, התמרמרות בתנועה ושמחה במרצ.

רק בשתי המפלגות שניהלו קרב עקוב מדם במערכת הבחירות, התקבלו תוצאות הבחירות בצורה מוזרה. בליכוד ובבית היהודי.

בגני התערוכה קיבלו את פניו של יו"ר מטה הבחירות של המפלגה גדעון סער, בתופים ובצהלות ניצחון. אגב, הלהקה הורכבה מצעירים חמודים חובשי כיפות סרוגות. המראה היה סוריאליסטי. מפלגה שחוגגת בתופים ובריקודים אובדן של 11 מנדטים. שתי סיבות היו לחגיגה. ראשית, הליכודניקים שרגילים לראות באמצעי התקשורת גורם עוין, בשיחות ביניהם הודו הפעילים ש"הכול אבוד", וש"הרסו את המפלגה", אבל בכניסה לאולם לבשו ארשת פנים חגיגית והשמיעו מול המצלמות קריאות ניצחון.

סיבה נוספת הייתה שהמציאות המרה הייתה בכל זאת מתוקה במקצת. שעה לפני המדגם נפוצה שמועה שעל-פי המדגם של ערוץ אחד מקבלת הרשימה המשותפת 27 מנדטים בלבד. 31 מנדטים התקבלו אפוא כהישג. סינדרום העז.

במפלגה מחפשים אשמים וכמובן שולפים סכינים. לאמיתו של דבר שני ראשי המטות, גדעון סער וגלעד ארדן, הם לא הכתובת. בליכוד טוענים כי השניים הפנו תקציבים לקמפיינים במקום להשקיע בפעילות שטח ועל כן השטח לא התעורר. הוויכוח מה עדיף, פעילות שטח או קמפיינים, הוא ויכוח שלא מאפיין אך ורק את הליכוד, אבל הפעילים לא יצאו לשטח לאו-דווקא בגלל החלוקה הלא נכונה של המשאבים. נציגי המחוזות, שהם אלו שמוציאים את המצביעים מבתיהם, נדחקו ברובם לעשירייה הרביעית, למקומות שנתפסו מלכתחילה כלא ריאליים. אז מה הפלא שהם לא יצאו מגדרם בניסיון להביא מצביעים לקלפיות?

הכישלון הוא יתום,כידוע, ובכל זאת - שלושה אבות לאובדן 11 המנדטים של הליכוד וישראל ביתנו: בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן וארתור פינקלשטיין. האיחוד בין שתי המפלגות הוא שהבריח קולות לבית היהודי וליש עתיד. עשינו טעות כשהצבענו בעד איחוד הרשימות, הודו פעילים בגני התערוכה בליל הבחירות.

היום קשה להעריך מה היה אילו. אילו היו שתי המפלגות מתמודדות בנפרד. ניחוש מושכל: שלי יחימוביץ' לא הייתה מגיעה לגוש חוסם. בשום אופן לא.

הבית היהודי: הכפלה ואכזבה קלה
ההצבעה של נפתלי בנט [צילום: AP]

ירי בתוך הנגמ"ש
אשר לירי בתוך הנגמ"ש - הערה קטנה. הליכוד ירה לכיוון הבית היהודי. הבית היהודי, או ליתר דיוק נציגי תקומה שבתוך הרשימה, ירו לכיוונה של עוצמה לישראל. נציגי תקומה פעלו לשכנע את המצביעים שלא להצביע ל'עוצמה' מכיוון שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. מפלגות הן לא נדבניות. כל אחת רוצה את הקולות לעצמה. אם מותר לירות בתוך הנגמ"ש, אז לכולם מותר. אם אסור, אז אסור לכולם

בליכוד-ביתנו חגגו את האובדן של 11 המנדטים, ואילו בבית היהודי החמיצו פנים למרות שהרשימה הכפילה את כוחה.

בנט התחיל את המרוץ עם שלושה מנדטים בבית היהודי. לאיחוד הלאומי היו ארבעה מנדטים בכנסת היוצאת. לפחות מנדט וחצי נטלו עמם אלדד ובן ארי. נניח אפוא שתקומה בראשות אורי אריאל הביאה שני מנדטים וחצי. בסך הכול, חמישה וחצי מנדטים. נפתלי בנט הכפיל את כוחה של המפלגה לכל הפחות. אם זה לא הישג, אני לא יודעת הישג מהו.

אורי אורבך אמר לי לפני כחודש ש-12 מנדטים יהיו הישג נאה. זאת הייתה הערכה זהירה שהתבררה כנכונה. קשה לבנות על טרנד. הבוחר שהולך אחרי הטרנד יכול לברוח בקלות. ואכן, חלק מהמצביעים ברחו בשבוע האחרון ליאיר לפיד.

ועדיין מדובר בהישג אדיר. נכון, פחות מהציפיות שטיפחו במגזר בעקבות הסקרים, אבל המפלגה הכפילה את כוחה והיא צפויה להכניס לממשלה שלושה שרים. לניצחון הזה שני הורים: נפתלי בנט, שניהל קמפיין מוצלח ביותר, ושיטת הפריימריז שעוררה את השטח והכניסה את המפלגה למרכז הזירה הציבורית.

בבית היהודי מאשימים בבריחת המנדטים את הליכוד, שניהל קמפיין אגרסיבי נגד המפלגה כשהוא מציג את רשימת הבית היהודי כקיצונית. המון דם רע זרם במערכת הבחירות הזאת בין שתי המפלגות. בציונות הדתית מדברים על בגידת הליכוד, שתקף רבנים מהמגזר, ואילו בסביבתו של נתניהו מדברים על אכזבתו מהמצביעים הדתיים שהפנו גב אף שסייע לגרעינים התורניים וליישובי יו"ש.

ואשר לירי בתוך הנגמ"ש - הערה קטנה. הליכוד ירה לכיוון הבית היהודי. הבית היהודי, או ליתר דיוק נציגי תקומה שבתוך הרשימה, ירו לכיוונה של עוצמה לישראל. נציגי תקומה פעלו לשכנע את המצביעים שלא להצביע ל'עוצמה' מכיוון שהיא לא תעבור את אחוז החסימה.

מבחינת יחסי הכוחות בין השמאל לימין – מדובר בטענה מוטעית. ל'עוצמה' חסרו כ-10,000קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. אחוזי ההצבעה הגבוהים יחסית ביום הבחירות העלו את אחוז החסימה בכמה אלפי קולות.

מפלגות הן לא נדבניות. כל אחת רוצה את הקולות לעצמה. כך הליכוד וכך גם הבית היהודי. אם מותר לירות בתוך הנגמ"ש, אז לכולם מותר. אם אסור, אז אסור לכולם.

כשגלאון השיגה את לבני
מרצ ביום הבחירות [צילום: פלאש 90]

מפלגה אוכלת ראשיה
ליחימוביץ' לא תעמוד החסינות של ראש ממשלה שממנה ייהנה נתניהו. בתוך 14 חודשים ייערכו פריימריז במפלגת העבודה. בכירים בסיעה, איך לא, כבר מבקשים להחליף את יחימוביץ'. יו"ר העבודה תמיד מהלך על סכינים ויחימוביץ' אינה יוצאת מהכלל. היא כבר החלה לדמם כשהיא נדרשת לשלם את המחיר לא רק על 15 המנדטים שהביאה אלא על העובדה שיאיר לפיד עקף את מפלגת העבודה

גם שלי יחימוביץ' זכתה על הנייר לניצחון משמעותי. גם היא הכפילה את כוחה של מפלגתה. אבל בשונה מהבית היהודי, שם טיפחו ציפיות מוגזמות ועל כן התאכזבו שלא בצדק, בעבודה הציפיות היו מוצדקות. על יחימוביץ היה להנהיג את הגוש, והיא הגיעה לקו הגמר כשהעבודה היא מפלגה שלישית.

ליחימוביץ' לא תעמוד כאמור החסינות של ראש ממשלה שממנה ייהנה נתניהו. תוך 14 חודשים ייערכו פריימריז במפלגת העבודה. בכירים בסיעה, איך לא, כבר מבקשים להחליף את יחימוביץ. יו"ר העבודה תמיד מהלך על סכינים ויחימוביץ' אינה יוצאת מהכלל. היא כבר החלה לדמם כשהיא נדרשת לשלם את המחיר לא רק על 15 המנדטים שהביאה אלא על העובדה שיאיר לפיד עקף את מפלגת העבודה.

הקרב על הקמת גוש חוסם שיחימוביץ' מבקשת לנהל הוא קרב אבוד. היא יכולה להתנחם רק בעובדה שזהבה גלאון השיגה בבחירות את ציפי לבני. בשביל מרצ מדובר בהישג עצום. בשביל התנועה, בכישלון חרוץ. כששלושת ראשי מפלגות המחנה נפגשו לפני שלושה שבועות זהבה גלאון אפילו לא הוזמנה. ציפי לבני טיפחה תקוות שאחרי הבחירות, בתמיכתן של מרצ ושל הסיעות הערביות, היא תדיח את שלי יחימוביץ מראשות האופוזיציה ותזכה בתפקיד. היום זהבה גלאון יכולה להגיד לה, ובצדק, אם כבר אז למה לא אני.

שס: מי יישאר מהשלישייה?
[צילום: AP]

אלי ישי הוא הראשון ברשימת המפלגה לכנסת, אבל יו"ר המפלגה טרם התמנה. את ההחלטה אמורה לקבל מועצת חכמי התורה של המפלגה בימים הקרובים.

מחד-גיסא, אריה דרעי לא סיפק את הסחורה. בליל הבחירות ציפו בשס ל-13-14מנדטים. המפלגה, אמרו במטה, תמיד מקבלת בקלפי יותר מאשר בסקרים ובמדגמים. הפעם לא עמדה לשס הסגולה. דרעי יכול כמובן לטעון, ובצדק, שהרשימות של הרב אמסלם ושל הרב אמנון יצחק גזלו משס עשרות אלפי קולות.

אבל אלה תירוצים. מי שמנהל קמפיין צריך לדעת להתנהל גם מול איומים קטנים מבית וגם מול יריבים גדולים מחוץ. ארתור פינקלשטיין העניק לשס מתנה אלקטורלית יקרת ערך כשהפך את רשימת ליכוד-ביתנו לרשימה של "רוסים ולבנים", אבל גם זה לא עזר.

ייתכן שהבעיה של שס הייתה היעדר חידוש. חזרתו של דרעי עוררה את תחושת הנוסטלגיה, אבל במערכת הבחירות הנוכחית המנצחים היו אלה ששידרו התחדשות. הקמפיין הקלאסי של המנהיג החדש-ישן ששילב דאגה לשכבות החלשות עם מסרים עדתיים לא עבד בישראל 2013.

עד לפרסום המדגמים בליל הבחירות שמרו בשס על שלום בית. בעשר בלילה נשלפו הסכינים. אלי ישי למד מאריה דרעי והפעיל אנשי "תנזים" משלו. למטה המפלגה הגיעו צעירים בחולצות עם תמונתו של ישי וקיבלו אותו בשירה ובקריאות ברכה. דרעי פתח כבר באותו לילה במאבק יוקרה. נתניהו הרים טלפון לאלי ישי, ומיד קיבל מסר שעליו להתחשב בהנהגה הקולקטיבית והתקשר גם לדרעי. יחימוביץ צלצלה אף היא לישי. במערכת הפוליטית, שבה הכול היו עסוקים קודם כול בספירת מלאי בתוך המפלגות שלהם, לא ממש נתנו את הדעת לתסבוכת בהנהגה של שס. אבל נתניהו קלט מהר מאוד את המסר. במו"מ מול שס הוא ינהג בשיטת הפרד וסדר לך את התוצאה הטובה ביותר. כמובן, בצד עומד גם אריאל אטיאס, שרכש ניסיון בניהול משא-ומתן.

כשהיא קרועה מבפנים, שס מתחילה את המרוץ מול הבית היהודי. ערב הבחירות רבה שס עם בנט על הקולות. כעת הוויכוח הוא על הבכורה. נתניהו כבר בעיצומם של המגעים עם יאיר לפיד. את מי יזמין להצטרף לאחר מכן? יחד עם לפיד יש לו 50 מנדטים. אם יזמין את בנט, שס תבוא כשידה על התחתונה. אם יזמין את שס, בנט ייחלש. בכל מקרה ישיג נתניהו יותר מ-60 מנדטים בטרם ינהל מגעים עם השותפה השלישית.

בשס וביהדות התורה בונים על היחסים העכורים בין נתניהו לבנט. לפיד מצדו מעדיף בצורה ברורה את הבית היהודי - קואליציה בלי חרדים או קואליציה עם חרדים חלשים היא מבחינתו הישג שיציג לבוחריו.

שס כבר מוכנה למתווה של בוגי יעלון בעניין הגיוס. כאן אין חילוקי דעות בין אלי ישי לאריה דרעי. ביהדות התורה מבקשים לגבש את החזית המשותפת שעליה סוכם לפני הבחירות, אבל לא ברור האם במציאות שנוצרה יהדות התורה - שדווקא התחזקה בבחירות - היא נטל או נכס בעיני שס, שחייבת להשתלב בקואליציה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  27/01/2013   |   עודכן:  27/01/2013
סופיה רון מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון יצחק   אריאל אטיאס   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעמד הביניים ניצח את השכבות החלשות
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
27/01/13 20:26
2
דמוגרף
27/01/13 20:44
 
מ.אלקרייאף
27/01/13 21:42
 
דמוגרף עאלק...
27/01/13 22:06
 
יא מעאפאן
28/01/13 00:00
 
ד"ש מהרצליה.
28/01/13 16:24
 
הבנת הנקרא
28/01/13 18:05
 
ה.א.
28/01/13 22:24
3
מ.אלקרייאף
27/01/13 21:37
4
נירון קיסר
28/01/13 08:10
5
אליהו ליכוד
28/01/13 14:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
תשדירי הבחירות הם תמיד הזדמנות טובה לבחון את המצע של כל מפלגה. הדרכים היצירתיות והמשונות שיש לתנועות השונות להעביר את המסר שלהן לעתים נתפשות כקלישאתיות, כמו ההפחדות הכלכליות של העבודה, או החוזק הדרוש לראש הממשלה של הליכוד. לעיתים רחוקות יהיה גיוון של ממש מהמסרים הכלליים השונים. אין הרבה שפנים בשרוול. התשדיר צריך להיות קצר, קולע ובעיקר – זכור.
27/01/2013  |  עקיבה לם  |   מאמרים
נגמרו הבחירות והחלו הבחישות ועיוותי התוצאות ושיבושי המשמעויות מפיהם של כל אלה הממשיכים לשלוט ביד רמה ולשון חלקלקה וביטחון של רועה צאן בחברת פועותיו.
27/01/2013  |  גילי אלוש  |   מאמרים
כשהתקוות למהפך נגוזו, מחפשים אילן להיתלות בו - ושמו לפיד. מה שבשמאל לא הפנימו עדיין, הוא שלפיד אינו שמאל בשום קריטריון או אמת מידה. הוא גם לא תוצר של מחאה חברתית, במקרה הטוב - רוכב על שייריה.
27/01/2013  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
אם היית יוצרת רוב בראשותך כמו שרצית, את ראש ממשלה וכל השאר ניצבים מאחורייך ועושים כרצונך, גם ביבי כמו שהצעת לו בעבר, וגם הערבים, ונניח ללא יהדות התורה - היית יכולה להגיע ללמעלה מ-100 חברי כנסת בקואליציה, ואז יכולת לחוקק חוקים חדשים, באופן היפותטי, ובלוגיקה שלך, לשנות "סדרי עולם":
27/01/2013  |  חנן וייס  |   מאמרים
אם נאסוף את מנות הפרסום והחשיפה שיש ליאיר לפיד בעשור האחרון, את שעות המסך, הרייטינג, מספר הקילוגרמים של המייק-אפ והג'ל, נוסיף את הייחוס המשפחתי, הטורים בעיתון וההופעות החיות ברחבי הארץ; לדעתי, נגיע למסקנה שאין כל הפתעה במספר המנדטים שהשיג בבחירות, עם כל הכבוד לאנשים שאסף סביבו ויש הרבה מהם.
27/01/2013  |  ארז רואימי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
"קולות החיילים צבטו את שס"  /  עידן יוסף
הרב אמנון יצחק שובר שתיקה  /  עידן יוסף
תוצאות האמת: 270,000 קולות הלכו לפח  /  איציק וולף
הם לא טעו!  /  רפי פרידמן
מנהיג בעל חזון מול פני המציאות  /  איתן אדרי
פנייה אישית לבעלי ההון  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il