|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
שיפר. סידור לאשה [צילום: לע"מ] כספית. בלי מכרז [צילום: פלאש 90]

יד רוחצת יד / על צנזורה וכסף קל

קשרי השוחד: סער-כספית-שיפר

גדעון סער פעל במשך שנים לביצור כוחו בתקשורת הוא יצר ושמר על קשרים עם עיתונאים בכירים ודאג לפעול עבורם ועבור בני ביתם בן כספית צורף לשדר בטלוויזיה החינוכית בשכר של כ-25 אלפי ש"ח בלא מכרז; רעייתו של שמעון שיפר שודרגה בלא מכרז לתפקיד סגנית יושב-ראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך עכשיו גומלים לו עיתונאים בצנזורה או בפרסומים כוזבים
23/02/2013  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
סער. יד רוחצת יד [צילום: פלאש 90]

מנסים לטייח חקירת סער
יואב יצחק
הבדיקה המשטרתית מוצגת בכלי התקשורת הגדולים משל מדובר בפרוצדורה משרדית הכרחית שנועדה כביכול להפריך דברי לשון הרע ולזות שפתיים נגד כבוד השר * במקום לדרוש חקירה ממצה ועניינית, ובמקום לנבור ולהשיג ולחשוף ולהתחרות על פרסום המידע החמור והסנסציוני, פועלים כלי התקשורת כדי לרפות ידי החוקרים ולהציג את גדעון סער כקורבן לזיוף מסמך מצד יריבים פוליטיים
לרשימה המלאה

מעת שפרצה פרשת גדעון סער גוברת זרימת המידע על מעלליו, על קשריו, ובמיוחד על כוחו בכלי התקשורת. גדעון סער "מסודר" בחלק ניכר מכלי התקשורת הגדולים, שנזהרים בכבודו ונמנעים מפרסום מידע בפרשות המין המיוחסות לו, העלול להביכו או להפלילו. עמדנו על-כך בהרחבה ברשימתנו הקודמת ["מנסים לטייח חקירת סער"]. תופעה מקוממת זו מלמדת על השחתת העיתונות כמו גם על בגידת המו"לים הגדולים בציבור הקוראים.

יותר מכך, וכפי שנבהיר בהמשך: כוחו הרב של גדעון סער בתקשורת נובע, ולא במעט, מפעולות מושחתות אותן ביצע בעבר הלא-רחוק ו/או פעולות אותן נמנע מלבצע, משיקולים זרים. עיקרן: יצירת טובות הנאה לעיתונאים מסוימים ובעלי השפעה. אותן פעולות נעשו תוך ניצול תפקידו של סער כשר החינוך. התמורה שהוא מקבל: אותם עיתונאים עומדים עתה לצידו ומגוננים עליו כמעט בגופם. שניים מהם: בן כספית ושמעון שיפר.

בן כספית - 25 אלף לחודש
כספית ושותפתו ל"עושים סדר" [צילום: יח"צ]

אחד מכתבי ופרשני החצר הפועלים בימים אלה לטובת גדעון סער הוא העיתונאי בן כספית. במקום לשרת את ציבור הקוראים-הצופים-המאזינים, ובמקום לעסוק בפרשה כעיתונאי ולפרסם את המידע הבעייתי והמדאיג על אודות מעלליו של סער, ובמקום ליתן ביטוי ראוי להחלטת היועמ"ש יהודה וינשטיין שהורה על בדיקה משטרתית בפרשת גדעון סער, בוחר בן כספית לגונן ולפעול לבלימת פרסומים על מעשיו של גדעון סער.

חמור מכך: בן כספית לא מסתפק בפעילות במסגרות בהן הוא מועסק כעיתונאי, אלא הוא פנה לעורכים בכירים ולעיתונאים רבי-השפעה כדי שיעצרו פרסום מידע חדש על מעשיו של גדעון סער. למערכת News1 הובא מידע מדאיג בנושא זה - המלמד על קשרי השוחד שנוצרו בין סער לבן כספית.

כפי שחשפנו כאן, בן כספית מחויב אישית לגדעון סער. למעשה, כ-25 אלפי ש"ח המוזרמים מדי חודש לחשבון הבנק הפרטי של בן כספית ניתנים לו בזכות מעשיו ו/או למצער בזכות מחדליו של גדעון סער כשר החינוך. בן כספית מגיש בטלוויזיה החינוכית הנתונה לסמכותו של שר החינוך, וזאת במסגרת חברת נתיב הפקות טלוויזיה. חברה זו מפיקה את התוכנית "עושים סדר" עבור הטלוויזיה החינוכית, ארבעה ימים בשבוע ומגישה אותה לשידור בחינוכית 23 ובחינוכית 2. שכרו במסגרת זו מסתכם בכ-25 אלפי ש"ח.

בן כספית מופעל במסגרת שידורי הטלוויזיה החינוכית באופן שאינו עולה בקנה אחד עם החוק: נתיב הפקות בטלוויזיה בכלל ובן כספית קיבלו את העבודה - הכנת תוכנית לשידור - בלא שנדרשו להתמודד במכרז פתוח, כפי שנדרש בגופים ציבוריים. הם קיבלו את העבודה על מגש של כסף באופן מושחת ומופקר. העיתונאי דן מרגלית, לדוגמה, אולץ לעבור מכרז כדי לחדש חוזה להגשת "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית.

גדעון סער יודע היטב על העסקתו הבלתי תקינה של בן כספית. אחרי הכל, הטלוויזיה החינוכית היא בבת-עינו של כבוד השר. נושא זה הועלה יותר מפעם אחת. למרות זאת הוא לא עשה מאומה כדי להפסיק את העסקתו העקיפה והמושחתת של בן כספית. ולא בכדי: גדעון סער משתמש במשך שנים בכלי התקשורת בהם הוא מועסק כדי לגונן על סער וכדי להעצים את כוחו. בן כספית עושה זאת תוך ניצול לרעה של כלי התקשורת והונאת הציבור. העובדה שהשניים הנ"ל משתפים פעולה, מלמדת על קשרי השוחד שהם מקיימים.

יחסי הגומלין הנראים בין סער לכספית מחייבים טיפול הולם. כולל במסגרת חקירה. או-אז יתחוור לכל כי בן כספית קיבל שלא כדין תפקיד הכולל גמול כספי. תפקיד זה לא ניטל ממנו על-ידי סער גם כשנחשף הדבר כי ניתן בלא מכרז כדין. בתמורה מגונן בן כספית על סער. יד רוחצת יד. על-חשבון הציבור, כמובן.

שמעון שיפר - קידום לרחלי
שטאובר. נתנה יד לשחיתות? [פלאש 90]

שמעון שיפר הוא אחד העיתונאים והפרשנים הבכירים בידיעות אחרונות. בכוחו לדחוף קדימה ולהמריץ פרסומים בעיתונו. וביכולתו להשתיק, לצנזר ולשכנע להוריד פרופיל בסיפור חשוב. חברותו הקרובה עם נחום ברנע, לדוגמה, שותפו פעמים רבות לטור בעיתון שהייתה לו מדינה, יש בכוחה לצנן אפילו את התלהבותו של ברנע מטיפול בפרשת סער. מקרה או לא – ברנע, שלא אחת התמסר בקלות לטיפול בפרשות שרק הדיפו סקס, בחר הפעם לשמור "מרחק נגיעה" מפרשיות המין המיוחסות לגדעון סער. תחת זאת העדיף להגג על דברים שברומו של עולם.

שיפר, העיתונאי והפרשן החרוץ, התאייד. אבל רק לכאורה. שיפר אומנם לא כותב בנושא מעל דפי ידיעות אחרונות. הוא נזהר מאוד. אך את דבריו הוא מקפיד לומר. לשכנע, כאמור, להימנע מפרסומים בעייתיים. לפעול מאחורי הקלעים להגנתו של סער בעיתונו ומחוצה לו. ולא בכדי.

רעייתו של שמעון שיפר, רחלה שיפר, היא אחת הנשים המתוגמלות במשרד החינוך. על-חשבון הציבור, כמובן. "כל פעם ששר חדש נכנס למשרד החינוך", סיפר מקור חשוב ל-News1, מקבלת רחלה קידום. וכך גם בתקופה האחרונה: רחלי שלנו "קיבלה קידום מטאורי, בזכות הנחיה שהונחתה מלמעלה". מינו אותה לסגנית יושב-ראש המזכירות הפדגוגית. לא פחות. רחלה קיבלה את התפקיד בלי מכרז ובלי דרישות סף. מיותר כמעט לציין: מינוי שכזה לתפקיד כה בכיר לא יכול להיעשות ללא דרישה ו/או מעורבות ו/או אישור שר החינוך. "כל שר ממנה יושב-ראש. יש סגן מנהלי. ופתאום – נתנו להם הנחיה שיש להם עוד סגן. הפעם פדגוגי. לא הוציאו תוכנית עבודה. לא מכרז".

אותו מקור טען בפני News1, כי הבעיה אינה רק קידומה האישי של רחלה שיפר – שנעשה באופן בעייתי ושלא כדין, ו"שידרוג" מעמדה האישי לתפקיד בכיר כל-כך, אלא חוסר התאמתה לתפקיד החשוב, שמצריך השכלה רחבה יותר וכישורים מיוחדים בתחום החינוך והניהול. לא נפרט כאן את הדברים כדי להימנע מפגיעה מיותרת ברחלה שיפר. נאמר רק זאת: רחלה שיפר נעדרת את הכישורים המתאימים לתפקיד זה. המנכ"ל (דלית שטאורבר) ויושב-ראש המזכירות הפדגוגית (עפרה מייזלס) "אמרו שהן מתביישות", נמסר לנו. "המנכ"לית הסבירה שהורידו הנחיה זו ודרשו לבצע במהירות".

המידע שלעיל מעיד שוב על היחסים הבעייתיים שרוקם גדעון סער. על הטיפול המפלה ממנו נהנים עיתונאים בכירים ועל ההגנה שלה הוא זוכה בתקשורת. על-חשבון הציבור, כמובן.

השאלות שהוצגו לסער ולשטאובר

ביקשתי את תגובתם של השר גדעון סער והמנכ"ל דלית שטאובר. אני מבקש לקבל מענה לעניין שלהלן, כתבתי להם:

הובא לידיעתי מידע, ולפיו גב' רחלה שיפר (רעייתו של העיתונאי שמעון שיפר) קודמה לתפקיד סגנית יושב-ראש המזכירות הפדגוגית.

המינוי בוצע בלא מכרז – חיצוני או פנימי.

כמו-כן נמסר לי, כי השר גדעון סער הוא אחד האישים שהתערבו בקידומה.

שאלתי היא:

מי אישר ומדוע את קידומה של גב' רחלה שיפר לתפקיד בלא מכרז.

אני מבקש לקבל מענה בנושא הן מהשר גדעון סער והן ממנכ"ל המשרד גב' דלית שטאובר.

תשובת סער ושטאובר

אין כל יסוד בטענות המועלות בפנייתך, להלן העובדות לאשורן:

1. יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, פרופ' עפרה מייזלס, פנתה בבקשה למנכ"לית המשרד, דלית שטאובר לקבל תוספת תקן לסגן יו"ר מזכירות פדגוגית, בשל עומס האתגרים העומדים בפני מזכירות. יו"ר המזכירות הגדירה את התקן - מנהל אגף א'.

2. המנכ"לית שטאובר הבינה כי יש צורך באיוש התפקיד ומנגד גם הבינה כי המשרד לא יוכל קבל תוספת תקן לתפקיד זה.

3. המנכ"לית שטאובר מצאה פתרון, אשר ייתן מענה לצורך של המזכירות הפדגוגית: א. לקחת גורם מקצועי מתוך המשרד, בעל אותו תקן; ב. למנות גורם בעל ניסיון פדגוגי רב שנים.

4. המנכ"לית שטאובר החליטה לשבץ בתפקיד זה את הגב' רחלה שיפר, אשר עובדת במשרד החינוך כ-20 שנה. בעברה כיהנה מנהלת אגף קליטת עלייה, מנהלת אגף א' בחינות ומנהלת אגף א' תוכניות אסטרטגיות לתוכניות בערכים.

5. שיבוצה של רחלה שיפר לא הצריך יציאה למכרז, מאחר שהיא עונה על שני הצרכים: א. מנהלת אגף א'; ב. בעלת ניסיון פדגוגי רב-שנים.

6. רחלה לא מקבלת תוספת שכר בגין תפקידה החדש ולא שדרוג בתקן. עם זאת, רחלה מקבלת תוספת עבודה רבה.

7. הליך העברה קיבל את אישור נציבות שירות המדינה.

8. הסגנית הנוספת במזכירות הפדגוגית, דליה פניג, כיהנה לפני תפקידה זה מפקחת ארצית על לימודי הגיאוגרפיה. דליה יצאה למכרז מאחר שהיא קבלה שדרוג בתקן ובשכר. מה שלא קיים אצל רחלה שיפר.

סיכום: מינוי מושחת ובלתי ראוי


למרות התשובה המפותלת דלעיל, לא ניתן מענה משכנע לשאלות הפשוטות: מדוע מונתה דווקא רחלה שיפר לתפקיד; ומדוע לא בוצע לפחות מכרז פנימי - שיזמין הצעות ויתן הזדמנות שווה ואמיתית לעובדים מסורים אחרים בעלי כישורים מתאימים ו/או גבוהים מאלה של רחלה שיפר. גם אם נכונה התשובה שניתנה, לפיה מינוי רחלה שיפר "קיבל את אישור נציבות שירות המדינה", הרי שהיא אינה יכולה למרק את החטאים שבוצעו: ראשית, וכפי שהוכח מבעבר - גם הנציבות אינה חפה מטעויות ו/או מחדלים ו/או מעשים בלתי כשרים מתוך שיקולים זרים; שנית - בוצע מינוי מושחת ובלתי תקין, בלא מכרז פנימי או חיצוני, ותוך העדפת רחלה שיפר, משיקולים זרים, על-פני עובדים מסורים רבים אחרים; ושלישית - נזכור נא כי שטאובר נמנית עם מקורביו של גדעון סער. אופן התנהלותה בפרשה הנבדקת עתה על-ידי המשטרה מעוררת חשש כבד שמא היא מגוננת עליו יתר על המידה ונמנעת מלספר לחוקרי המשטרה את הידוע לה בפרשה.

תאריך:  23/02/2013   |   עודכן:  23/02/2013
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קשרי השוחד: סער-כספית-שיפר
תגובות  [ 60 ] מוצגות   [ 60 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דרור5
23/02/13 11:49
 
כלבי סחיטה
23/02/13 13:36
 
דניאל לוין
23/02/13 18:58
2
עובדה
23/02/13 11:52
 
שולם
4/03/13 17:18
3
שוחר טוב
23/02/13 11:55
 
יוסי מ
23/02/13 13:56
 
השרון
23/02/13 15:40
 
יוסי מ.
23/02/13 17:56
 
אם אינך שפן
23/02/13 17:33
 
יוסי מ
23/02/13 18:22
 
זוהיר
23/02/13 16:02
4
איציקוביץ יעקב
23/02/13 12:05
 
ג
5/03/13 17:15
5
klgjk
23/02/13 12:15
6
אשבולי
23/02/13 12:22
7
דיצה
23/02/13 12:46
8
איש משטרה
23/02/13 12:48
9
אדווארד
23/02/13 13:23
10
דרך לאמת/ להפריך
23/02/13 13:35
11
יוסי מ
23/02/13 13:51
12
סיישל.
23/02/13 13:53
13
יוד אלף
23/02/13 14:11
14
בר ניר
23/02/13 14:16
 
בת שדה
23/02/13 14:38
15
א.פ
23/02/13 15:06
16
מוליק
23/02/13 15:08
17
יודעי דבר
23/02/13 15:32
18
עני צרוד
23/02/13 16:08
19
ליכודניקים כנסו
23/02/13 16:18
20
אבי123
23/02/13 16:18
21
ומה עם יואב יצחק?
23/02/13 18:54
22
baboon ibn akbar
23/02/13 19:44
23
שמואל ב.
23/02/13 20:29
24
קיקו שונא שמאל
23/02/13 20:31
 
קוקי יודע דבר
24/02/13 08:33
25
אבי געזונט
23/02/13 22:06
26
דק דקן
23/02/13 23:06
27
נפתלי 1
24/02/13 00:28
28
גיל2
24/02/13 00:37
 
שלומי-כלכלן
24/02/13 01:57
 
גיל2
25/02/13 00:29
29
הדודה קלרה
24/02/13 04:28
30
כהן ישראל
24/02/13 06:45
 
עני מרוד
24/02/13 17:31
31
הכזבית
24/02/13 07:20
32
נאוה מטבריה
24/02/13 07:47
 
יוסי מ
24/02/13 09:58
33
הדודה קלרה
24/02/13 08:35
34
אבנר אברהם
24/02/13 10:35
35
YOSS
24/02/13 11:35
36
ימור
24/02/13 13:56
37
מייק
24/02/13 16:33
38
אורנה אור
24/02/13 18:06
 
חורי
27/02/13 21:55
39
המפץ הגדול
24/02/13 23:27
 
כ.
28/02/13 13:56
40
ephibr
25/02/13 10:47
41
סנצז
25/02/13 18:11
42
פופאי
2/03/13 21:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על ביצוע "בדיקה שקטה" - בטרם יוחלט אם יש צורך במהלך חקירתי פומבי, כדי לברר האם יש אמת בחשדות שנחשפו ב-News1 נגד שר החינוך גדעון סער ו/או האם גורמים מסוימים מנסים להפלילו שלא כדין. הבדיקה הוטלה לביצוע על-ידי משטרת ישראל.
18/02/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
כלי התקשורת הגדולים בישראל מסתירים מידע חדשותי וסנסציוני מהציבור הרחב, בדבר חשדות לעבירות פליליות שביצע שר החינוך גדעון סער. כך עולה מבדיקת News1. ההסתרה נעשית תוך מעילה בתפקידם הציבורי והעיתונאי.
17/02/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
איש העסקים יגאל זילכה, בעל השליטה בחברת (י.ז.) קווינקו בע"מ הרשומה למסחר בבורסה בתל אביב, מנסה לחמוק מאימת הדין. לגישתו, בגלל שהתגורר בקביעות בחו"ל (במשך כשש שנים), לא ניתן לחוקרו בישראל בגין מעשים המיוחסים לו, ולא ניתן לדרוש ממנו לשלם מיסים בישראל בגין עסקיו באותן שנים. העובדות, כפי שאנו חושפים כאן, שונות בתכלית.
16/02/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
עו"ד יוסי כהן, המשמש פרקליטה ובא-כוחה של שרה נתניהו בשני הליכים משפטיים שהגיש נגדה אחיה, ניסה בתקופה האחרונה להפיץ דברי לשון הרע חמורים נגד כמה אישים המוחזקים כיריבים פוליטיים. המטרה: לפגוע בהם ולהחלישם במערכת הפוליטית והחברתית בכלל ובסביבתם הקרובה בפרט.
10/02/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
כשנתיים לאחר החשיפה ב-News1 אודות יחסיו של גדעון סער עם אורלי אינס (דצמבר 2010); וכשנה וחצי לאחר החשיפה ב-News1 על התחקיר שנגנז בידיעות אחרונות (יוני 2011), מופץ בימים אלה מכתב המיחס לשר החינוך גדעון סער התנהגות שערורייתית ובלתי הולמת. המכתב ששוגר לכמה מחברי מרכז הליכוד ולכמה גורמים בכירים, בראשם לראש הממשלה בנימין נתניהו, נושא חתימה אישית וראשי תיבות: מ.כ. נתניהו נדרש במכתב להימנע ממינויו של סער לשר בממשלה החדשה. יועצת התקשורת של גדעון סער מיאנה לקיים שיחה בנושא ולקבל שאלות, והסתפקה באמירה: המכתב רצוף שקרים ודיבה.
09/02/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il