|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
דרעי. אחד אפס לטובת המרוקאים מול התוניסאים [צילום: פלאש 90]

מי ימצמץ ראשון

בשס לא באמת רוצים קדנציה נוספת לרב עמאר. בבית היהודי מטפלים בחוק הרב אריאל רק כי לא נעים להם מהרב דרוקמן. שתי המפלגות מקוות שעסקת עמאר-אריאל תיכשל, אבל מחכות שזה יקרה באשמת הצד השני
14/05/2013  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   כנסת 19   |   תגובות
לא השיב לטלפונים
בסוף הפגישה בין שטרן לבן-דהן סוכם ש'התנועה' תסיר את הערר על חוק תביעות הדיבה של לוין ושטבון, הבית היהודי תסיר את הערר נגד חוק שטרן, ושני החוקים יעלו להצבעה עד סוף היום. ואז התקשו בבית היהודי למצוא את אורי אריאל שהגיש את הערר. הוא לא השיב לטלפונים. נעלם. מצד אחד, ההצעה טובה לסיעה. מצד שני, רבני תקומה הביעו התנגדות עקרונית. מה עושים? שביתה איטלקית

גן ילדים
בבית היהודי לא הגיעו לסיכומים עם אלעזר שטרן ואורי אריאל מיהר להגיש ערר לוועדת השרים לחקיקה. במפלגת 'התנועה' הגיבו ברמה של גן ילדים: עמיר פרץ הגיש בתגובה ערר על הצעת החוק של יריב לוין ויוני שטבון שמאפשרת הגשת תביעות דיבה בגין עלילות נגד חיילי צה"ל. אתה תתקע את החוק שלי, אני אתקע את החוק שלך

מה הסיכוי שעסקת עמאר-אריאל תצא לפועל, התעניינתי השבוע אצל כמה מחברי סיעת הבית היהודי. התשובות שקיבלתי היו מגוונות ועם זאת דומות. "נראה", "יש מצב שכן", "עשרים אחוז", "אל תשאלי אותי על העניין הזה בכלל". השורה התחתונה המשותפת לכולם: הסיכויים לא גבוהים כי שס לא מעוניינת. דרעי לא רוצה את הרב עמאר.

בשס היו נחרצים יותר. הסיכויים, הסבירו לי, אפסיים. כי בשס לא רוצים? לא, מה פתאום, שס רוצה את הרב עמאר. העסקה לא תצא לפועל כי סיעות הקואליציה מתנגדות ובעיקר כי בבית היהודי לא רוצים את הרב אריאל. לא החרד"לניקים ולא המפד"לניקים. פשוט לא נעים להם מהרב דרוקמן. ואם יש כאלה שרוצים אז מה זה חשוב, בנט לא רוצה.

הסיכום בין שס לבית היהודי דומה לתנאים שסוכמו בעל פה, כשגם החתן וגם הכלה מקווים בסתר לבם שהצד השני יפר את הסיכום. בשס לא ממש רוצים את הרב עמאר. אחת הסיבות להדחתו של ישי הייתה תמיכתו הנלהבת ברב הראשי הספרדי הנוכחי. אם החוק לא יעבור - וסביר להניח שלא יעבור - בנו של הרב עובדיה יוסף יתמודד על התפקיד בתמיכתה הרשמית של המפלגה. לאחרונה חלה התקרבות בין הרב דוד יוסף למנהיגה החדש של שס, אריה דרעי.

בינתיים המשחק הוא מי ימצמץ ראשון, או ליתר דיוק מי לא ימצמץ. בבית היהודי מחכים לשס. בישיבתה ביום שני שעבר קבעה סיעתו של בנט שעד ליום שני הבא אחריו תיבדק ההיתכנות של החקיקה. יו"ר הסיעה איילת שקד אמרה שהם ימתינו עד שהרב עובדיה יודיע על תמיכתו ברב אריאל. אורי אורבך אומר שהם מחכים לצעדים שיעידו על תמיכתה של שס בעסקה. אז בבית היהודי יכולים לחכות. בשס מצדם מבהירים שהם מחכים לבית היהודי. שבינתיים סיעת הבית היהודי תתחיל כי היא הרי בקואליציה. הרב עובדיה הרי לא יתבזה ויודיע על תמיכה במהלך שסיכוייו מוטלים בספק.

סוג של ביצה ותרנגולת, ונראה שהן בשס והן בבית היהודי לא רוצים את החביתה.

בינתיים בבית היהודי לא מגיעים להסכמות. השבוע שוב סערו הרוחות סביב הצעת החוק של אלעזר שטרן לשינוי מהותי בגוף הבוחר את הרבנים. ביום שני החליטה הסיעה לתמוך בהצעה. ביום שלישי ביקשה הסיעה משטרן לדון על כמה שינויים, כשיו"ר הקואליציה מצדו ביקש להמתין לשובו של ראש הממשלה מסין. ההצעה הייתה אמורה לעלות לקריאה טרומית ביום רביעי. בבית היהודי לא הגיעו לסיכומים עם שטרן, ואורי אריאל מיהר להגיש ביום שני בלילה ערר לוועדת השרים לחקיקה. במפלגת 'התנועה' הגיבו ברמה של גן ילדים: עמיר פרץ הגיש בתגובה ערר על הצעת החוק של יריב לוין ויוני שטבון שמאפשרת הגשת תביעות דיבה בגין עלילות נגד חיילי צה"ל. אתה תתקע את החוק שלי, אני אתקע את החוק שלך.

ביום רביעי התחדשו המגעים בין הבית היהודי לאלעזר שטרן. מלשכת בנט העבירו לשטרן מסר שעליו לשבת עם נציגי הסיעה. שטרן נפגש עם הרב אלי בן-דהן. לפגישה הצטרפה גם שולי מועלם ובהמשך הגיע הרב שי פירון לבדוק שהסיכום מקובל גם על 'יש עתיד'. המתווה המסתמן אכן מקובל על כל הצדדים. 20 אחוז נשים בסך הכול, כלומר 40 נשים בגוף הבוחר, ועוד שבעה רבני קיבוצים ושבעה רבני מושבים. בסופו של דבר, יחד עם שאר נציגי הציבור, יתווספו 50 איש לגוף הבוחר. הסיכום היה ששתי הסיעות יסירו כל אחת את הערר שהגישה, ושתי הצעות החוק יעלו להצבעה עד סוף היום. השעה הייתה מעט אחרי שלוש בצהריים. אורבך שתמך בחוק ודחק לקדם את ההסכם יכול היה לסמן "וי".

ואז התקשו בבית היהודי למצוא את השר אורי אריאל שהיה אמור להסיר את הערר. הוא לא השיב לטלפונים. נעלם. מצד אחד, ההצעה טובה לסיעה. מצד שני, רבני תקומה הביעו התנגדות עקרונית. מה עושים? שביתה איטלקית.

לוין זעם על כך ש'התנועה' תוקעת את הצעת החוק שלו בגלל הריב עם הבית היהודי. למה הם לוקחים את חיילי צה"ל כבני ערובה של הסיפור שלהם עם הרבנות, אמר. ההצעה לגבי הרבנות, הוסיף, נכונה והוא אולי היה אף מרחיב אותה - אבל מה הקשר? כשהצליחו למצוא את אורי אריאל הזמן נגמר.

ההצבעות, שתיהן, נדחו בשבועיים. בנט רוצה שלום בית בבית היהודי, אבל שני נציגיו שם, אורי אורבך ואורי אריאל, מצביעים באופן שונה אחד מהשני בוועדת השרים לחקיקה.

השאלה נותרה פתוחה, ובינתיים אריה דרעי צופה מהצד ומחייך. ישחקו הנערים לפניו. בנט, פירון, שטרן. החדשים. הוא לא יצטייר כסרבן העסקה עם הבית היהודי. היא תתמסמס ובשס יגידו: אמרנו לכם.

פלטה של שבת

ביישת אותנו
הרב שלום כהן דרש מישי להתפטר. ישי השיב שזה מביש. "ואתה ביישת אותנו 13 שנה", הטיח בו הרב כהן. "לא עשית כלום בשטח!"

כשנכנסתי ביום שני לחדרה של סיעת שס אחד מחברי הסיעה אמר קדיש. לא. לא מה שחשבתם. בימי שני ושלישי מתפללים מנחה בחדרה של סיעת שס. בית הכנסת הוא בקומת הסיעות, במרחק דקה וחצי הליכה מהחדר, אבל אם הסיעה לבדה היא מניין ועוד חבר כנסת נוסף למצב שבו אחד חסר, אז בשביל מה ללכת רחוק.

הפעם הח"כ הנעדר היה יו"ר המפלגה היוצא אלי ישי.

עד לפני מעט יותר משבוע סברו בסביבתו של אלי ישי שהאריה אולי שואג אבל לא טורף. שמעמדו של ישי מובטח. שלמינויו של יצחק וקנין לסגן יו"ר הכנסת במקום מקורבו של ישי נסים זאב אין שום משמעות.

המתח בצמרת המפלגה לא התפוגג כמובן לאחר הבחירות. כשפעם ישב ישי בטעות בחדר הסיעה על כסאו של דרעי העיר לו אחד ממקורבי דרעי. ישי קם בזעם ויצא. הבחירות חלפו ושאלת מינוי יו"ר קבוע נותרה פתוחה כשלמפלגה שלושה ראשים, ומקורבי ישי ודרעי מחליפים האשמות באשר לתוצאות הבחירות. בסביבתו של ישי כבר חשבו שאין דבר קבוע יותר מהזמני, עד שביום רביעי בלילה בשבוע שעבר זומן ישי לביתו של הרב עובדיה יוסף ברחוב הקבלן בירושלים.

בביתו של הרב עובדיה התכנסה מועצת החכמים. הרב בעדני נעדר מהישיבה. הרב שלום כהן שתומך באריה דרעי דרש במפגיע מישי לעזוב את תפקיד יו"ר המפלגה. הרב כהן, המכונה במפלגה בתואר 'חכם שלום', הציג מכתב שעליו חתומים פעילים בכירים שמבקשים מהרב עובדיה יוסף "להחזיר את הפיקדון" לאריה דרעי. בדרשה השבועית שלו במוצ"ש חזר מנהיגה הרוחני של שס על אותן מילים בדיוק - "להחזיר את הפיקדון".

בביתו של הרב עובדיה סגרו על אלי ישי. בנו של הרב, משה יוסף, שהוא ואשתו יהודית המתגוררים בבית הם המכניסים והמוציאים והם הקובעים מי ייכנס ומי לא, היה מתואם עם הרב שלום כהן.

מקורות קרובים לביתו של הרב עובדיה הסבירו בתחילת השבוע שעבר כי "אלי ישי עשה פאשלה". לא הביא את הסחורה. לא דאג למינויים למשפחה. לא לרב אברהם יוסף, לא לרב דוד יוסף. דרעי שיודע לסדר את העניינים לא היה מאפשר סחבת עם הרב הראשי של ירושלים. "אלי ישי", אמר אחד המקורבים, "הוא כמו פלטה של שבת ששומרת על חום האוכל. אינו גורע אך גם אינו מוסיף. אריה דרעי הוא אש". גם חתנו של משה יוסף, סיני, לקח חלק פעיל בעניין. הרב שלום כהן דרש מישי להתפטר. ישי השיב שזה מביש. "ואתה ביישת אותנו 13 שנה", הטיח בו הרב כהן. "לא עשית כלום בשטח!"

במוצאי שבת נשמע הרב עובדיה יוסף כמי שכפו עליו הר כגיגית. שפת הגוף שלו שידרה סוג של מצוקה. לראשונה זה שנים רבות הוא חש צורך להסביר את המהלך שלו לציבור. הגיע הזמן להחזיר את הפיקדון, הסביר. איש לא שאל כמובן מדוע הזמן הגיע רק עכשיו, ולא לפני שנתיים וקצת, כשפג הקלון של אריה דרעי.

המעגל נסגר. אריאל אטיאס, שידע לשמור על ניטרליות, הלך עם המנצח. גורלו של ישי, כפי שהערכנו בטור זה עם חזרתו של דרעי, נגזר מראש.

הוא קיבל פרס ניחומים שמזכיר עונש יותר מאשר פרס. הוצע לו לעמוד בראש רשת החינוך המפלגתית 'אל המעיין', שסובלת מגירעון בסדר גודל של 45 מיליון שקלים. בניגוד למה שניתן היה לצפות, מאשרים היום בסיעה, לפיד לא קיצץ בחינוך של שס, אבל כמובן שהוא לא ידאג לכסות את הגירעון. התפקיד שהוצע לישי הוא מלכודת פוליטית גרועה מזו שהציב נתניהו ללפיד כשאילץ אותו לקבל את תיק האוצר. אם ישי יצליח, יירשם הקרדיט על שמו של דרעי. אם ייכשל, הכישלון יירשם על שמו. ישי עומד לדחות את ההצעה.

בפתיחת ישיבת הסיעה הודיע היו"ר החדש של שס על חנינה לתומכי ישי. אני רוצה לעבוד עם כולם, אמר, עם אלה שתמכו בי וגם עם אלה שלא. דרעי הרעיף שבחים על יו"ר הסיעה הנכנס אטיאס, הודה ליו"ר היוצא אברהם מיכאלי שישב פנים חמוצות, אבל לא אטיאס ולא דרעי הזכירו ולו במילה אחת את היו"ר היוצא. היו"ר מת, יחי היו"ר החדש-ישן.

"אחד-אפס לטובת המרוקאים", סיכם פעיל בכיר במפלגה את המהפך. "ישי הוא התוניסאי היחיד ברשימה". הרב מזוז, הדמות הרבנית הבולטת בקהילת יוצאי תוניסיה, כבר הספיק לציין כי "הרב עובדיה לא אוהב את התוניסאים".

הצבעת אי-אמון

שלושה מחברי סיעת הליכוד ביתנו הצביעו בניגוד לעמדת הסיעה. יו"ר הכנסת המכהן יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת לשעבר רובי ריבלין וסגן יו"ר הכנסת מטעם הסיעה משה פייגלין.

בתום דיון סוער נערכה הצבעה שמית על חוק המשילות בקריאה טרומית. להצעת החוק כמה מרכיבים משמעותיים: הגבלת מספר השרים ל-19 ומספר סגני השרים לארבעה, העלאת אחוז החסימה ל-4.5, והתניית הגשת הצעות אי-אמון בחתימתם של 61 ח"כים לפחות. סעיף נוסף, משעשע במקצת, מבקש להחזיר עטרה ליושנה ולקבוע שחברי כנסת יוכלו להתפלג מסיעת-האם ולהקים סיעה חדשה רק אם הם מהווים לפחות שליש מהסיעה, ושהם יקבלו את מימון המפלגות רק כעבור שנתיים ממועד הבחירות. בשפה פשוטה, ביטול חוק מופז שאיפשר לשבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם גם אם היא גדולה מ-21 מנדטים ולקבל את מימון המפלגות שלושה חודשים לאחר הבחירות, כלומר באופן מיידי. משחק שקוף. פעם זה היה נוח לראש הממשלה, היום כבר לא.

הצבעתו של רובי ריבלין הייתה צפויה, ואילו אדלשטיין שהחליף אותו בתפקיד דאג לסמן את הנתיב שבו ימשיך במהלך הקדנציה: עצמאות אבל לא התנגשות.

"נמנעתי", הסביר, "כי מצד אחד אני לא חושב שהחוק הוא הרס הדמוקרטיה. זהו לא חוק פשיסטי ולא בולשביקי. מצד שני, הביאו את ההצעה בלי לדבר איתי, בלי לדבר עם הכנסת. לכן נמנעתי.

"יש בהצעה מרכיבים שכולם מסכימים עליהם, כמו הגבלת מספר השרים ל-19. יש מרכיבים שנויים במחלוקת אבל לגיטימיים כמו העלאת אחוז החסימה. אני אישית חושב שזה יביא לתוצאות הפוכות. יש שרוצים להקטין את השפעתם של החרדים או של הערבים, אך זו דווקא תגדל כי המפלגות יתאחדו. אבל זהו ויכוח לגיטימי. אבל לדרוש מהאופוזיציה להביא 61 חתימות? אפשר היה להידבר עם האופוזיציה ולהגיע לסיכום שלמשל ידונו בהצעות אי-אמון פעם בחודש".

מלשכת רה"מ לא הופעל לחץ על אדלשטיין. מי שיו"ר הקואליציה יריב לוין כעס עליו היה משה פייגלין שהצביע נגד ההצעה. בין השניים שותפות פוליטית בשטח הליכודי ולוין ציפה מפייגלין לשיתוף פעולה.

פייגלין, שהודיע בשבוע שעבר שבעקבות הוראת רה"מ לא לאפשר את עלייתו להר הבית הוא רואה עצמו משוחרר ממשמעת סיעתית, אומר שלא היה תומך בהצעת החוק בכל מקרה. אולי היה נמנע או יוצא מהמליאה. בניגוד לאדלשטיין הוא דווקא תומך בהעלאת אחוז החסימה. בדומה לאדלשטיין, הוא מתנגד למגבלות שמטילה ההצבעה על האופוזיציה. זה בעצם ביטול האופוזיציה, הוא אומר.

אבל הרי ברור שאין להצעות אי-האמון השגרתיות שום סיכוי. הכנסת מבזבזת כל שבוע שלוש-ארבע שעות על הדיונים האלה.

"אז אפשר להגיד שיש טורדנות. לדרוש 20-30 חתימות. אני מעריך שבסופו של דבר לשם זה יגיע, שההצעה לא תעבור במתכונתה הנוכחית. ציפיתי לתגובות לא אוהדות אבל ח"כים מהקואליציה דווקא ניגשו אליי ואמרו לי שאני צודק.

"גם יחימוביץ' צדקה כשהעירה שהסעיף המוצע פשוט מייתר את הצבעות אי-האמון. הרי אם יש 61 חברי כנסת שמוכנים להצביע אי-אמון בממשלה היא תיפול גם ככה".

בליכוד וב'יש עתיד' רבים רצו להימנע וחלק נעדרו. לבני הסכימה להעביר את ההצעה בוועדת השרים לחקיקה רק לאחר שהובטח שההצעה לא תאושר בהמשך ללא הסכמתן של כל סיעות הקואליציה. המשמעות, אומר יריב לוין, היא שההצעה תעבור שינויים דרסטיים בטרם תעבור, אם בכלל. כך שהייתה כאן הצגה פרלמנטרית. בהחלט לא הראשונה, וגם לא האחרונה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  14/05/2013   |   עודכן:  14/05/2013
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריאל אטיאס   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה משה עמאר   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' ידידיה שטרן, מביע חשש מכשלון טיפול המדינה במתגיירים ואומר כי "כל התירוצים שבעולם לא ימחקו את החרפה - בשנה האחרונה ירד ב-20% מספר המתגיירים. קבוצה קטנה מכתיבה את מדיניות ההגירה של מדינת ישראל ואת היחסים בין הזרמים ביהדות".
14/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
הנזק הפוטנציאלי ממתקפת סייבר, אם ברמה המדינתית ואם כאקט של מקצוען בודד הפועל ממניעים שונים הוא אדיר. ככלל הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של היבטים כולל בתחום הכלכלי, הפיננסי, התפקודי והביטחוני. מדינת ישראל מצויה לעיתים קרובות תחת מתקפות סייבר ולפיכך היכולת להתמודד עם מתקפות אלו תוך הקמת מנגנוני ההגנה הנדרשים היא דבר הכרחי לצורך המשך תפקוד תקין של המדינה והאזרח כאחד.
14/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
לשכת הטוענים הרבניים בישראל מוחה נגד הכוונה לקבוע בתיקון להצעת החוק להרכב הוועדה הבוחרת את הדיינים, כי מי שיקבע את זהות הטוענת הרבנית בוועדה תהיה הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה.
13/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש שס לשעבר, חבר הכנסת אלי ישי, צפוי לכנס בימים הקרובים מסיבת עיתונאים בה הוא צפוי להודיע על המשך דרכו.
12/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
גברתי היושבת-ראש, כנסת נכבדה, הצעת החוק שאני מביא היום היא האנטיתזה של הצעת החוק לחיסול הדמוקרטיה, כפי שהובאה על-ידי חבר הכנסת רותם. הצעת החוק באה לתת מעמד מרכזי לכנסת, לנבחרי העם, בדיון על התקציב.
10/05/2013  |  מוחמד ברכה  |   נאומים
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
אלקין: החלטת גוגל פוגעת בתהליך השלום  /  עידן יוסף
ייבחנו מחדש הטבות המס לחברות הענק  /  עופר וולפסון
הארכה להטבה המאפשרת דיווח על בסיס מזומן  /  עופר וולפסון
מכרז אחד, 250 שאלות  /  עידן יוסף
משאל-עם מיותר בהחלט  /  ראובן לייב
פרצופו האמיתי של אלי ישי  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il