|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הסכמי אוסלו - עשרים שנה

עברו עשרים שנה וההסכמים לא בוטלו. גם ממשלת הליכוד של נתניהו שעלתה לשלטון על גל ההתנגדות העממית נגד ממשלת אוסלו לא ביטלה את ההסכמים. ההפך, נתניהו המשיך בנסיגות ובדומה למנחם בגין נכנע לכל לחץ מבחוץ
15/08/2013  |   יעקב אסתרליס   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הסכמי אוסלו הרעים [צילום: אבי אוחיון/לע''מ]


מחתרת אוסלו

אנו חיים בתקופה מטורפת, אירועי האתמול הופכים לחסרי משמעות והאירועים משבוע שעבר הם כבר היסטוריה רחוקה. נדבר כאן על אירועים שהתרחשו לפני עשרים שנה – אירועי אוסלו. דור שלם גדל כבר אחריהם וברור שבשבילו לא קיים עולם אחר, הם אינם יכולים לתאר לעצמם שהיינו חיים במדינה שפיגוע לאומני היה אירוע יוצא דופן. אף אחד לא שמע על טילים, קסאמים, "חמאס", "רשות פלשתינית" – את כל ה"מתנות" האלה קיבלנו עם ההסכמים שהוכנו במחתרת באוסלו, בירת נורבגיה, בשנת 1993. הם שינו את פני המדינה ואת מצבה, וגרמו למלחמה מתמדת עם הפסקות קצרות שנמשכת עד היום. אלה הסכמי-אוסלו.

חשוב מאוד להזכיר שכל מגע עם ארגוני הטרור בתקופה ההיא (והכוונה העיקרית הייתה לאש"ף) היה אסור לפי החוק – הוא היה מעשה פלילי, אבל החוק במדינתנו מגביל רק את האזרחים הישרים ואת אלה שנמצאים בצד הלא נכון של המערכת הפוליטית (איזה צד – אתם בטח יודעים). ואנשי "הצד הנכון" תמיד צפצפו על החוקים ואף אחד לא בא אליהם בטענות. כך עשתה אז (בסוף שנות השמונים, מאה שעברה) החבורה שהקים שמעון פרס, אז מנהיג מפלגת העבודה שהייתה באופוזיציה, ולאדון פרס - כל האמצעים כשרים על-מנת להביא אותו לשלטון.

המגעים בין פרס לסביבתו של יאסר ערפאת שישב אז בתוניס החלו עוד קודם, ומטרתם העיקרית הייתה לנצל קולות ערבים-ישראלים תומכי אש"ף להחזרת מפלגת העבודה לשלטון. בואו לא נשכח שאש"ף וארגונים אחרים בסביבתו היו כנופיות טרור המנודים בכל המערכת הבינלאומית ואדון פרס הבטיח לתת להם לגיטימציה ולהכניס אותם ארצה. בבחירות 1992, אולי בזכות העמדתו של יצחק רבין בראש רשימת המפלגה, אולי בזכות ההבנות עם ערפאת, מפלגת העבודה ניצחה ניצחון דחוק והוקמה ממשלת רבין. זה הספיק לחבורת פרס להתחיל בתהליך חשאי שהסתיים במדשאות הבית הלבן בוושינגטון. פרס קיים את הבטחתו - מרגע זה ערפאת הפך לפרטנר לגיטימי ב"תהליך השלום".

ה"שלום" של אוסלו

כתוצאה מהסכמי אוסלו הגיעו ארצה אלפי חיילי האויב שמדינת ישראל דאז ציידה אותם בנשק, תחמושת, כלי תחבורה, רשתות קשר ועוד. בהתחלה הם היו זקוקים רק לעשיית "סדר" (כך זה נקרא אצל הערבים) - ונרצחו אז אלפי בני עמם מסיבות שונות – אלה שלא רצו שום קשר עם כנופיות הרשע, אלה שסתם לא התמזל מזלם, אלה שביתם, אדמתם ורכושם נחשקו על-ידי מישהו מכנופיות טוניס.

בקיצור, ערפאת וכנופייתו היו זקוקים רק לפסק זמן כדי להתארגן (כמה חדשים בודדים) ואפילו אז, בפגישות לא כל כך "סגורות", הוא התחיל לדבר על השלב הבא - על "הגיהינום" שמצפה ליהודים בארץ. ההבטחה קוימה. לא עבר זמן רב – והגיהינום הגיע. התחילו הפיגועים אצלנו... לא אכנס לפרטים – הכל כתוב וידוע, אבל כתוצאה מההסכמים הללו היו לנו יותר מאלפיים הרוגים ואלפי פצועים כשהפצע עדיין מדמם יום-יום.

זהו "השלום" שהביעו אדון פרס וחבורתו.

"גיבורי" אוסלו

מאז נחתמו עם נציגי אש"ף עשרות הסכמים בכל מיני תחומים, הם לא כיבדו אף אחד מהם. כמו בסיפור על המשחק בין הרמאי והטמבל. מי מנצח בדרך כלל? אבל הטמבלים אצלנו אף פעם לא נעלמים ומסיבות שקשה להבין אותן, במשך עשרים השנים האחרונות דווקא הם תמיד היו רוב בכנסת ובממשלת ישראל, רק במשך הזמן הלכה וגדלה כמות המושחתים שפשוט החלו למכור הכל עבור בצע הכסף ורבים מאנשי המערכת הפוליטית יותר ויותר הפכו למריונטות של הממשל האמריקני שבעצמו היה מכור עד מח עצמותיו לפטרו דולרים ולהון האיסלאמי.

מקבלי "פרס נובל לשלום"

נאבקו והזהירו
היו גם אלה שהזהירו, יצאו לרחובות, ניסו להתנגד בכל האמצעים הדמוקרטיים להסכמי אוסלו. עשרות אלפי יהודים יצאו לרחובות ומאבק נגד ההסכמים הלך והתגבר מיום ליום בכל המדינה

נחזור להיסטוריה. מי הוביל את הסיפור שגרם לשפיכות דמים מתמדת במשך עשרים שנה וממשיך להעמיד בסכנה את עצם הקיום של המדינה היהודית? נתחיל מאב הרעיון – שמעון פרס, שגייס לביצועו חבורת אנשים (נערי-פרס) - מוכשרים, צעירים בגילם אבל חסרי ערכים בסיסיים המאפיינים את רוב רובם של בני גילם בכל העולם: יושר, נאמנות לעמם ולמולדתם, רצון לתרום לפיתוחה ולשגשוגה של המדינה שלהם.

הם נבחרו לפי קריטריון אחד: בשבילם המטרה תמיד הייתה מקדשת את האמצעים. מהי המטרה שאליה הם היו אמורים להגיע? המלכת שמעון פרס בתור שליט בלתי מעורער במדינת ישראל. כל האמצעים היו כשרים למטרה הזו, כולל הכנסת אלפי מחבלים ארצה ושחיקת רמת הביטחון האישי של אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, לרמה שעוד לא הייתה בהיסטוריה הקצרה שלה.

חוץ משמעון פרס אפשר להזכיר כאן את (השתתפו בתקופות שונות): יוסי ביילין, נמרוד נוביק, אורי סביר, רון פונדק, יאיר הירשפלד, גדעון לוי ואחרים (כנראה היו, אבל לא הצלחתי למצוא שמות נוספים).

בתחילת שנות התשעים הצטרף לחבורה חיים רמון שמטרותיו היו קצת שונות: במרכז התעניינותו היו הוא עצמו (קודם כל) וכסף (נראה כי הוא נמשך תמיד לבעלי חשבונות בנק המסתיימים בהרבה אפסים). הוא הביא עימו תגבורת רצינית – איש דתי, אחד ממנהיגי מפלגה צעירה אז (שס) - אריה דרעי, וחלקו באישור הסכמי אוסלו והפעלתם היה מכריע.

הסכמי אוסלו היו בעצם שרשרת הסכמים שהובילו את ישראל צעד אחר צעד להתאבדות מדינית. הם נרקמו במשא-ומתן חשאי של יוסי ביילין, שהיה אז סגן שר החוץ עם הנהגת אש"ף, זאת למרות שמפגשים עם נציגי הארגון היו אסורים באותה עת. לפני החתימה על כל הסכם היו זקוקים לאישורו בכנסת. שס בהקמת ממשלת רבין הייתה חברה בקואליציה אך התפטרה ממנה עם חתימת ההסכמים בגלל התנגדות חריפה של תומכיה להסכמי אוסלו. הקואליציה שכללה 61 ח"כים (כולל ערבים) קטנה עם עזיבתם של קהלני וזיסמן שהתנגדו להסכמים ובהצבעות לא תמיד היה לה רוב.

כדי למצוא מוצא, "נערי פרס" ודרעי הגיעו לפתרון יצירתי: שס בחוץ, היא לא תצביע בעד הסכמי אוסלו, אבל גם לא תצביע נגד - היא תימנע או שהח"כים שלה ייעלמו מההצבעות. גם במצב הזה הסכמי אוסלו לא יכלו לעבור בבית המחוקקים (בכנסת) בכל ההצבעות, אבל מי שהתחיל בחטא המשיך בפשע – קנו ממש בכסף ובג'ובים מפלגות, יצרו רסיסי מפלגות, ח"כים בודדים, השחיתות חגגה שעות נוספות – העבודה נעשתה ושרשרת ההסכמים קיבלה רוב בכל ההצבעות.

ללא ההסכמים לא היו עפים טילים בדרום, לא היו יושבות כנופיות טרור בעזה וברמאללה, אלפי יהודים ועשרות אלפי ערבים לא היו מאבדים את חייהם...

אז מי הם? "גיבורי" אוסלו או "פושעי אוסלו"? - תחליטו בעצמכם.

אבל היו גם אלה שהזהירו, יצאו לרחובות, ניסו להתנגד בכל האמצעים הדמוקרטיים. עשרות אלפי יהודים יצאו לרחובות ומאבק נגד ההסכמים הלך והתגבר מיום ליום בכל המדינה. צורת המאבק השתנתה ממקום למקום, אבל המטרה הייתה משותפת: ביטול ההסכמים וסילוק ממשלת אוסלו.

אחרי התחלת גל הפיגועים של ערפאת וכמות הנפגעים שגדלה לממדים חסרי תקדים, נולד הביטוי "קורבנות השלום". לא זוכר מי הראשון להשתמש בו, אבל הוא מראה באיזה טרוף חיו אז אזרחי ישראל. גל התנגדות נגד ההסכמים עלה לממדים שהתחילו לזעזע את "שלטון אוסלו" ואז "הדרג הפוליטי" החליט להשתמש בפרובוקטורים כדי להכפיש את המתנגדים. לעזרתם התגייסה גם ה"תקשורת" ששלטו בה (כמו היום) קומוניסטים ועושי-דברה של קבוצת אוסלו. לא אכנס לפרטים, אבל רמת השקרים בתקשורת כל יום הייתה מגיעה לשיאים חדשים. איך זה הסתיים – גם ידוע לכולם.

עוד נקודה חשובה

השחתת המערכת הפוליטית הגיעה לרמה חסרת תקדים בימים העליזים של אוסלו. ערפאת היה מומחה לא רק בטרור. הוא היה גם גאון בהשחתת סביבה בה הוא היה נמצא: גם בלבנון, גם בתוניס וגם בישראל הוא מצא שליחים מקומיים שעבור בצע כסף היו מוכנים למכור הכל. אצלנו הוא השתמש במרטין שלאף, ביוסי גינוסר, בדובי ויסגלס וברבים אחרים – וככל הידוע זהו רק קצה הקרחון שככל הנראה יישאר מוסתר עמוק באפילה (הרי במעטפות הירוקים נזכרים רק כאשר נתפסים על חם, באין ברירה אחרת).

לסיכום

עברו עשרים שנה מאז. ההסכמים לא בוטלו. גם ממשלת הליכוד של בנימין נתניהו שעלתה לשלטון על גל ההתנגדות העממית נגד ממשלת אוסלו לא ביטלה את ההסכמים (מה שציפו ממנה בכל העולם). ההפך, ביבי המשיך בנסיגות, בדומה למנחם בגין הוא היה נכנע לכל לחץ מבחוץ. דיבוריו ומעשיו נעו בין שני קטבים שלא היו נפגשים אף פעם – וזה כצפוי הכשיל אותו.

ממשלת ברק אחריו המשיכה בתהליך אוסלו ובסוף קיבלה מלחמה עוד יותר אכזרית ממלחמת טרור של ממשלת אוסלו עצמה. ממשלת שרון הראשונה התחילה ברגל ימין – היא ניצחה במלחמה עם כנופיות הטרור כאן, אבל בצורה מוזרה ביותר התחילו להגיע למשפחת ראש ממשלה "משום מקור" מיליוני דולרים שמטרת העברתם הייתה מוסתרת בערפל כבד. רק בתקופת ההינתקות התברר עבור מה שולם הכסף. נסתפק בזה.

עוד תזכורת קטנה

גם בימינו החלו למכור לעם ישראל את אותה סחורה משומשת ומורעלת: "תהליך השלום" שאף פעם לא הביא שלום, אלא רק נסיגות ומלחמה. כושר העמידה של בנימין נתניהו ידוע בכל העולם: גם הפעם סביר מאוד שהוא ייכנע ללחץ של "ידידי ישראל" (ממשל אובמה) ויוביל לנסיגות נוספות ולפי ניסיון העבר המר זה יוביל למלחמה נוספת אכזרית וקשה מכל מלחמות ישראל.

מיומנו של זקן השבט
תאריך:  15/08/2013   |   עודכן:  15/08/2013
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסכמי אוסלו - עשרים שנה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שולם
15/08/13 23:31
2
ד"ר רון בריימן
16/08/13 03:45
3
וממשלתו טפשים!
16/08/13 10:51
4
קורןנאוה טבריה
16/08/13 12:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מרטין נימולר, כומר פרוטסטנטי כתב פעם שיר ידוע, על הלך הרוח בקרב מתנגדי המשטר הנאצי:
15/08/2013  |  עקיבה לם  |   מאמרים
פשיטת הרגל המוסרית הישראלית הגיעה לשיא חדש, עם הפרת הדיבר מעשרת הדברות 'לא תרצח'. הדיבר הקדוש הזה הופר עם ביצוע פשע השחרור הסדרתי של מחבלים רוצחים בעסקה כזו או אחרת, כעת כאתנן תמורת שירותי ליווי של אבו מאזן, בתיווך הסרסור ג'ון קארי. לפי הפוליטיקאים החתומים על פשע שחרור הרוצחים, אפשר לרצוח יהודים כדי להכניע את הישראלים, ואפשר לקבל על זה כסף אירופי ואמריקני מהרש"פ שמצטבר כמשכורות חודשיות המופקדות לחשבונות הרוצחים, והרוצחים משתחררים מהכלא. כך מרצים דעת כת אמריקנית ואירופית החפצה ביקרו של טרור ערבי 'מתון'.
15/08/2013  |  משה חסדאי  |   מאמרים
בשאלות הכבדות ביותר את מי צריך לשאול אם לא את העם?; הכוכבים של ליידרמן - סיכול ממוקד או רצח אופי למועמד; שחרור האסירים הפלשתינים - בנושא רוצחי הטרור מתנהלת כאן תמיד מהומת אלוהים
15/08/2013  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
מרכז פרס לשלום החליט שבהפקה בפסטיבל של ליאונל מסי ולהקתו לילדים, לא ישולב סיפור ישראלי שהומחז להצגה, על נער עולה מארגנטינה המעריץ את ליאונל מסי, מכיוון שבמחזה - שומו שמיים - מוזכר הביטוי השנוי במחלוקת "מדינת היהודים". ומכיוון ששלום עושים עם אויבים, המרכז מקפיד לשלב בפעולותיו את שני הצדדים ולא ייתכן להביא ילדים פלשתינים להצגה בה מוזכר סלע המחלוקת - "המדינה היהודית".
15/08/2013  |  יוסי שחר  |   מאמרים
בערך לפני שנה, תחת הכותרת "נתניהו מהמר על רומני", כתב עמיאל אונגר: "עד עתה נזהר נתניהו כמו מאש מיצירת רושם שהוא מתערב לטובת אחד המועמדים במרוץ הצמוד. אולם השבוע נפל דבר, כאשר נתניהו הודה לרומני על התבטאויותיו בסוגיה האירנית הקובעות כי השיחות עם אירן לא הזיזו את האייטולות בכהוא זה (רמז לעקרות האסטרטגיה של אובמה). נתניהו גם ידע להודות לרומני לאחר התבטאות המועמד לנשיאות שירושלים היא בירתה של ישראל, בשבוע בו סירב דובר הבית הלבן בעיקשות לענות על שאלה בנושא. גם ההזמנה של רומני לשבור את צום תשעה באב עם נתניהו הייתה איתות".
15/08/2013  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אבי נחמני
אבי נחמני
את חגיגות המימונה ההמוניות בפארקים, השנה יש לבטל    צו השעה מחייב אותנו כעת להוריד את גובה החגיגות ולהתכנס יותר אל חיק המשפחה והחברים באירוע צנוע ורגוע יותר שיוכל 'לעבור בגרון של כו...
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il