|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

בליכוד אין תחליף לנתניהו

לניצים בליכוד אין מנהיג, לכן התנגדותם לחלוקת הארץ מוחלשת. אם הרצוג יצליח לעקוף את יחימוביץ', העבודה תצטרף לממשלה. הכסף שהובטח לישיבות הציוניות לא הועבר, כי שר האוצר לפיד גילה שגם הישיבות החרדיות ירוויחו מהמהלך
30/08/2013  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   כנסת 19   |   תגובות
נתניהו. משחק במגרש של היריב [צילום: AP]

תרגום לדרך פוליטית
אם נערוך סקר בסיעת הליכוד, יתברר כי הרוב המכריע של חברי הסיעה מתנגד למדינה פלשתינית, כולל בגבולות זמניים. הבעיה של המתנגדים לרעיון היא שאין להם דרך פוליטית לתרגם את התנגדותם למעשים

בימין בכלל ובליכוד בפרט, מצפים לבואה של סוּפה מדינית תורנית שתבוא עלינו לרעה. כמו סופות הטורנדו שפוקדות מפעם לפעם את דרום ארצות הברית - אפשר להיערך לקראתן, אך הן בלתי נמנעות וסופן לגבות מחיר כואב, בין אם גדול ובין אם מצומצם יותר. אין בכוחו של שלטון מקומי בדרום ארצות הברית להציב סכר.

התסריט המסתמן הוא פחות או יותר מוכר - כמו תסריט של כל סופה מדינית הפוקדת את ישראל בחצי היובל האחרון. כישלון של משא-ומתן רשמי - שמראש ניתן היה לקבוע כי ייקלע למבוי סתום - גורם לראש הממשלה לקבל החלטה חד-צדדית. כך הוחלט על ההכרה באש"ף לאחר כישלון שיחות מדריד. כך התקבלה ההחלטה על ההינתקות בעקבות כישלון שיחות קמפ-דייוויד 2. בעוד שבועות מספר נתבשר כי המשא-ומתן עליו מופקדת השרה ציפי לבני לא הניב תוצאות. על כן יפעל ראש הממשלה לפתרון ביניים: הקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים.

השאיפה היא למנוע עקירת יישובים ככל שאפשר, כי עקירה לא מצטלמת יפה. אבל כשצה"ל ייסוג מחלק מהבסיסים ביו"ש, מספר בלתי מבוטל של תושבי היישובים ימצא את עצמו במצב של דגים בבריכה ההולכת ומתייבשת. זו הצעה שרשומה בתב"ע על שמו של אהוד ברק. אפרופו גבולות זמניים, אין דבר קבוע יותר מזה שמוגדר כזמני, ודאי במזרח התיכון.

ביום רביעי השבוע ערכה סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, הרמת כוסית לקראת ראש השנה במכון ז'בוטינסקי בתל אביב. היא הזמינה את צעירי הליכוד. כותרת הכנס הייתה התנגדות להקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים.

יממה קודם לכן התארחו סגן שר הביטחון דני דנון ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בכינוס בקריית נטפים. בכינוס השתתפו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, אבל הכינוס לא היה מוניציפאלי - מסיקה כבר נבחר לכהונה שנייה - אלא מפלגתי. ליכודי. הסדר הביניים היה שיחת היום, ליתר דיוק שיחת הערב.

לפני ההצבעה על שחרור מחבלים שנערכה בממשלה, התכנסו סגני השרים של הליכוד עם יו"ר הקואליציה יריב לוין, והקימו פורום של סגני שרים שגם לוין חלק ממנו. המטרה היא לפעול נגד צעדים דומים, אם הממשלה תחליט לנקוט בהם. סגני השרים דנון, אלקין וחוטובלי ממוצבים בימין זה מכבר, ואילו חברם החדש למועדון אופיר אקוניס, המקורב לראש הממשלה, מקפיד באופן עקבי לבדל עצמו מנתניהו בהתבטאויות המדיניות, ומביע התנגדות למדינה פלשתינית, קבועה או זמנית. אלא שהפורום החדש הוא מועדון של מתאגרפים עם ידיים קשורות. סגני שרים מוגבלים בזירה הפוליטית והפרלמנטרית. בשונה מחברי כנסת, הם מנועים מלהגיש הצעות חוק. בשונה מהשרים, הם אינם יושבים בפורומים של מקבלי החלטות.

אם נערוך סקר בסיעת הליכוד, יתברר כי הרוב המכריע של חברי הסיעה מתנגד למדינה פלשתינית, כולל בגבולות זמניים. הבעיה של המתנגדים לרעיון היא שאין להם דרך פוליטית לתרגם את התנגדותם למעשים.

באמצע נובמבר תתכנס ועידת הליכוד. שלושת ראשי מוסדות המפלגה - דני דנון, ישראל כ"ץ וזאב אלקין - דוגלים בעמדה מדינית קשוחה. הוועידה יכולה לעשות רוח וגם רעש, אבל אין לה אפשרות לכבול את ידיו של ראש הממשלה.

ישראל כ"ץ כתב השבוע בדף הפייסבוק שלו כי ראש הממשלה עומד לקחת ממנו את רשות התשתיות הלאומיות ולהעבירה לסילבן שלום, כיוון שהצביע בממשלה נגד שחרור המחבלים. יצוין כי גם גלעד ארדן הצביע נגד אותה החלטה, אך נתניהו לא נגע לרעה בסמכויותיו. אולי כי בשונה מישראל כ"ץ, מהעוגה שלו אין מה לחתוך. ואולי כי נתניהו אכן טעון לאחרונה לגבי כ"ץ, שממצב את עצמו בתוך המפלגה כאלטרנטיבה. נכון לעכשיו, חברי הסיעה טרם רואים בו כתובת.

למתנגדים להסדר ביניים בסיעת הליכוד אין מנהיג. כששרון הוביל את ההינתקות, נתניהו שימש כתובת למתנגדים בליכוד. היום אין לנתניהו יריב שירכז את האופוזיציה הפנים-מפלגתית. לא בוגי יעלון, לא גדעון סער, לא סילבן שלום. גם ישראל כ"ץ אינו מצליח להיכנס למשבצת. לא מסתמן יורש לנתניהו. וכשאין טוען לכתר, היערכות פוליטית בסיעה היא מינורית ומורכבת.

הרצוג נגד יחימוביץ'
התקדמות מדינית - עילה להיכנס לקואליציה [פלאש 90]

מתגעגעים לעטיני השלטון
מועמדותו של הרצוג לראשות העבודה מדברת אל הוותיקים לא רק משום שיחימוביץ' הביאה איתה ח"כים חדשים וקטפה רק 15 מנדטים – היא גם לא הכניסה את העבודה לממשלה. הפעילים הוותיקים מתגעגעים לעטיני השלטון מהם נותקה המפלגה

אהוד ברק אהב לחזור על ההשוואה בין הליכוד לעבודה. "בליכוד", חזר ואמר, "התחלפו ארבעה מנהיגים מאז הקמת המדינה: בגין, שמיר, נתניהו, שרון. בעבודה התחלפו ארבעה מנהיגים תוך ארבע שנים".

בליכוד, כאמור, אין טוענים לכתר. בעבודה נשאר השבוע אחד מתוך שלושה – בוז'י הרצוג. איתן כבל ואראל מרגלית, שיכלו לכפות סיבוב שני בפריימריז על ראשות המפלגה, ויתרו על ההתמקחות שלאחר הסיבוב הראשון, והקרב על ראשות העבודה הפך לדו-קרב בשלב מוקדם. זה הישג כמעט חסר תקדים להרצוג: בעבודה אוהבים להתעקש על ההתמודדות עד לרגע האחרון.

על פניו ליחימוביץ' יש רוב בסיעה. הח"כים סתיו שפיר, אבישי ברוורמן, מיקי רוזנטל, משה מזרחי, נחמן שי ומיכל בירן תומכים בה. עמר בר-לב עומד לתמוך בה גם כן. איתן כבל ואראל מרגלית תומכים, כאמור, בהרצוג. מירב מיכאלי, איציק שמולי, בנימין (פואד) בן-אליעזר וחיליק בר שומרים על נייטרליות. בן-אליעזר – כי לא יאה לזקן השבט לנקוט צד. חיליק בר – כי אסור למזכ"ל המפלגה לנקוט צד. מיכאלי ושמולי – משיקולים פוליטיים. בן-אליעזר, כך מעריכים בסיעה, יסייע בשקט להרצוג. חיליק בר יסייע בשקט ליחימוביץ'. שניהם בעלי השפעה. למיכאלי יש זיקה פוליטית לאיתן כבל, ועל כן היא נמנעת מלתמוך ביחימוביץ'. באשר לשמולי, הוא זוכה לתמיכה בשני המחנות, ואולי עדיף, מבחינתו, לשמור על בסיס הכוח.

בחלוקה גסה ניתן להגדיר את החלוקה בין יחימוביץ' להרצוג, שניהם ילידי 1960, כחלוקה בין החדשים לוותיקים. זוהי החלוקה בסיעה וזוהי החלוקה המשוערת בגוף הבוחר, בקרב מתפקדי המפלגה.

בעבודה יש היום 57 אלף בעלי זכות בחירה. כשברק עזב את המפלגה, נשארו בה 18 אלף איש. יותר מ-30 אלף הצטרפו במפקד שנערך לאחר מכן – שחלקם הגדול, אלה המוגדרים כמִתפקדים החופשיים, באו כתומכי יחימוביץ'. כשעמיר פרץ עזב ל'תנועה' של ציפי לבני, עזבו כ-9,000 מתפקדים. לאחר מכן התפקדו כ-3,000. הקְרב אינו בסיעה, אלא בפריימריז. על כן, יחסי הכוחות הקובעים הם יחסי הכוחות בקֶרֶב המתפקדים.

התמונה בגוף הבוחר אינה ברורה. קשה לקבוע כמה אנשי עמיר פרץ נשארו בעבודה, ואם הם ילכו אחר בן בריתו של פרץ לשעבר, איתן כבל. לאראל מרגלית יש כאלף מתפקדים. ההנחה הרווחת היא ש-18 אלף הוותיקים יתמכו בהרצוג, והרוב המכריע של החדשים – ביחימוביץ'. הוותיקים מאוגדים יותר ומאורגנים יותר, על כן אחוז ההצבעה בקרבם צפוי להיות גבוה יותר – כתשעים אחוז. מה"חופשיים" יגיעו כשבעים אחוז. אם החישוב נכון, זה מעניק כ-16 אלף קולות להרצוג וכ-20 אלף ליחימוביץ' – פער משמעותי לטובתה.

אבל חל כרסום בתשתית כוחה של יחימוביץ'. כך למשל מזכ"ל הנוער העובד והלומד של העבודה, פסח האוזפטר, שתמך ביחימוביץ', מעביר את תמיכתו להרצוג. לא כל אנשי התנועה ילכו אחריו, אבל הוא מביא להרצוג את הכוח הארגוני. ובל נשכח את גולת הכותרת, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שמסתייג מיחימוביץ' מאז דחתה את ההצעה להצטרף לממשלת נתניהו. בסביבתו של הרצוג בונים על תמיכתו הגלויה של עיני, שבינתיים לא הביע את עמדתו בגלוי.

במפלגה יודעים לספר כי עיני הוא שהוריד את כבל ואת מרגלית מהמרוץ, מתוך מטרה לפגוע ביחימוביץ'. לכבל הוא הבטיח, לכאורה, את תמיכתו במרוץ על ההסתדרות בעתיד, ועל אראל הוא לחץ שיפרוש. יש בסיעה מי שמעריכים כי עיני עוד עשוי לשנות את עמדתו לקראת הפריימריז, ולחבור למי שיצטייר כמנצח.

דבר אחד ברור: מועמדותו של הרצוג מדברת אל הוותיקים לא רק משום שיחימוביץ' הביאה איתה ח"כים חדשים משלה ולא רק משום שלא סיפקה את הסחורה בקלפי – 15 מנדטים נחשבים לכישלון. יחימוביץ' לא סיפקה את הסחורה הפוליטית כשלא הכניסה את העבודה לממשלה. אולי ח"כים חדשים אינם רוצים כבר עכשיו להיות שרים, אבל פעילים ותיקים מתגעגעים לעטיני השלטון מהם נותקה המפלגה. מסתמן קרב צמוד.

אם נתניהו יציג פתרון ביניים מדיני, הוא יספק להרצוג סיבה מצוינת להצטרף לקואליציה. הרצוג כבר היה שם, ובשונה מיחימוביץ', הוא יידע לחיות עם ההתנהלות הכלכלית של נתניהו. אם הרצוג ייבחר לראשות המפלגה, האפשרות שייכנס לממשלה, כך מאשרים בכירים בליכוד, היא סבירה בהחלט.

איפה הכסף (של הישיבות)
חוטובלי. לא היא הכתובת [פלאש 90]

אין מחילה
בבית היהודי מבהירים שהמפלגה דואגת גם לישיבות החרדיות. ביהדות התורה לא מתרשמים. יעקב ליצמן הודיע באופן חגיגי שביום הכיפורים לא יסלח לבית היהודי. כי אין מחילה ביום הכיפורים על עבירות שבין אדם לחברו, אמר. למי שהשאיר את חברו מחוץ לקואליציה

איפה הכסף (של הישיבות)? נכון, אצל יאיר לפיד. השבוע ביקר השר נפתלי בנט בישיבה בעתניאל. "אני מתחייב", אמר, "תקבלו בחזרה כמעט כל מה שקוצץ". הוא היה יכול שלא להגיע לעתניאל. לפחות לא השבוע. היה יכול שלא להתעמת עם שאלת ראשי המוסדות "איפה הכסף?". אבל בנט בחר להגיע.

בתחילת השבוע פנו לציפי חוטובלי שלושה ראשי מוסדות חינוך של הציונות הדתית – ראש אולפנה, ראש ישיבת הסדר וראש ישיבה גבוהה. "תפעלי אצל ראש הממשלה", ביקשו, "שיחזיר לנו את התקציבים". חוטובלי לא הייתה היחידה שקיבלה פנייה כזו. "ככה זה בציונות הדתית", אמרו השבוע בסיעת הליכוד, "מצביעים לבנט, וכשצריך להביא את הסחורה, חוזרים למפלגת השלטון".

בינתיים, יעקב כץ (כצל'ה) חוזר וקורא לבנט בפייסבוק "להחליף את לפיד בחרדים". אצל כץ זוהי קריאה שבועית, בימים שאינו קורא להחליף את בנט. הפעם, על-רקע המשבר סביב תקציב הישיבות.

מה קרה ואיפה הכסף? בישיבות טענו השבוע כי יו"ר ועדת הכספים, איש הבית היהודי ניסן סלומינסקי, הבטיח להחזיר את רוב הכסף שקוצץ לאחר אישור התקציב. והנה, התקציב אושר – וכסף אין. "היה סיכום עם שר האוצר", הסביר סלומינסקי, "שמתוך הקיצוץ של 200 מיליון שקל, יוחזרו 130 מיליון. 65 יחזיר האוצר, 65 יביא הבית היהודי מתוספות קואליציוניות. רצינו להפקיד את הכסף שלנו עם הכסף שמפקיד האוצר – זה הנוהל במקרים כאלה. בשבוע שעבר התברר שהכסף של האוצר התעכב, כנראה משום שהתברר לשר האוצר שגם הישיבות החרדיות יקבלו יותר כתוצאה מהחזרת הכספים". זה מה שקרה: בבית היהודי חיכו ללפיד. ולפיד אומנם הבטיח, אבל הוא התכוון לישיבות שתלמידיהן מתגייסים לצה"ל, ואז גילה שאין סעיף תקציבי שדרכו אפשר לעשות את זה, ובכל מקרה חלק מהכסף ילך לישיבות החרדיות.

המוסדות מקבלים כסף לפי שיטת ניקוד. הניקוד של הישיבות בהן שישים עד שבעים אחוז מהתלמידים מתגייסים הוא 2.8 לתלמיד. בישיבות בהן יש ארבעים אחוז מתגייסים – 1.7. בישיבות עם אפס גיוס – נקודה אחת.

לפיד, מצדו, הבטיח להחזיר את התקציבים לישיבות הציוניות. כאמור, כשהתברר לו שגם הישיבות החרדיות עשויות ליהנות מהכסף (על-פי החישוב של נקודה אחת), הוא עצר את העברתם של 65 מיליון השקלים, מה שבלם בתגובת שרשרת גם את העברת 65 המיליונים האחרים. בדרך הזו, הוא שפך את התינוק עם המים.

הצפי הוא שהכסף יועבר בתחילת השבוע הבא. אשר לפניות לליכוד, במצב הנוכחי נתניהו אינו הכתובת. בשתי הקדנציות הקודמות, כששר האוצר נמנה עם חברי סיעתו של ראש הממשלה, בעיות שכאלו נפתרו בקלות יחסית, כשראשי המוסדות מצאו דרך לפנות אל לשכת ראש הממשלה. אולמרט ביקש מעובד יחזקאל להרים טלפון להירשזון, נתניהו שלח את נתן אשל להתקשר לשטייניץ. אבל עכשיו יש לו שר אוצר עם אג'נדה משלו, והערוץ המוכר הפך ליעיל פחות.

בבית היהודי מבקשים להבהיר שהמפלגה דואגת גם לישיבות החרדיות. ביהדות התורה לא מתרשמים. שלשום, בישיבת הפגרה, הודיע יעקב ליצמן באופן חגיגי כי ביום הכיפורים לא יסלח לבית היהודי. כי שתו לו, כי אכלו לו, כי קיצצו לו. כי אין מחילה ביום הכיפורים על עבירות שבין אדם לחברו, אמר. למי שהשאיר את חברו מחוץ לקואליציה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  30/08/2013   |   עודכן:  30/08/2013
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אבישי ברוורמן   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אהוד ברק   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב כץ   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נתן אשל   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עופר עיני   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בליכוד אין תחליף לנתניהו
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בר דרור דוד
1/09/13 01:00
 
אמנון111
22/10/13 06:53
2
לצערי
1/09/13 01:05
3
בבון זה קוף
1/09/13 05:32
4
שםלי
1/09/13 09:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
שר אוצרנו היקר מונה את הישגי הממשלה שבה הוא מכהן. אין ספק שביחצנות הוא גאון, הופך צל צילם של הרים להרי ההימלאיה. כפי שאמרנו כבר בעבר, הוא מתחזק היטב את התומכים שנותרו.
28/08/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
שמעון אוחיון, רוברט אילטוב, חמד עמאד, קארין אלהרר, רונן הופמן, בועז טופורובסקי, מאיר כהן, עליזה לביא, דב ליפמן, שמעון סולומון, רינה פרנקל, עדי קול, יפעת קריב, יואל רזבוזוב, פנינה תמנו-שטה, מיכל בירן, יחיאל חיליק בר, משה מזרחי, אראל מרגלית, אור יהודה אריאל, אבי וורצמן, מרדכי יוגב, זבולון כלפה, שולי מועלם-רפאלי, יוני שטבון, דוד אזולאי, יצחק וקנין, אברהם מיכאלי, יעקב אשר, מנחם אליעזר מוזס, אורי מקלב, דוד צור, עיסאווי פריג, מיכל רוזין, עפו אגבאריה, חנא סוייד, טלב אבו עראר, אברהים צרצור ובאסל גטאס - אלה הם 39 שמות שאין אני בטוח, שרובם אומרים משהו למי מכם, בקריאה ראשונה. בקריאה שנייה, זעיר פה, זעיר שם, אולי תיתקלו בשם מוכר, ואם תתאמצו במיוחד, תגלו שם מסוים שמזכיר לכם, אולי - אולי - מישהי או מישהו שנבחרו לכהן, לפני כמחצית השנה בכנסת התשע-עשרה.
22/08/2013  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
שר הכלכלה, נפתלי בנט, ישלם למדינה 65,000 שקל בשל ליקויים בהתנהלותו הכספית בעת הבחירות לראשות הבית היהודי. כך קובע (יום ד', 21.8.13) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על הוצאות המועמדים בפריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-19.
21/08/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בטלנים, לכו לעבוד - מטיף השר יאיר לפיד... אבל דווקא כשהם הולכים לעבוד הם נקנסים בקצבאות הילדים.
21/08/2013  |  מרק בריל  |   מאמרים
מישהו אמר לי פעם שקצבאות הילדים הן שריד לסוציאליזם שפעם שלט במדינה, דהיינו- כולם מקבלים, וכולם מקבלים שווה, ולא חשוב כמה עני אתה או כמה עשיר אתה. אלא שאנחנו כבר למדנו שהסוציאליזם פשט את הרגל גם בארץ וגם בעולם, לכן מן ההיגיון ששרידיו ייעלמו גם הם.
21/08/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il