|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
חברי הכנסת מקדמים בברכה את חזרת ליברמן לממשלה [צילום: פלאש 90]

ליברמן טוב לחרדים?

זיכויו של ליברמן הפך לתקוות החרדים להיכנס לקואליציה בש"ס מחכים לאלי ישי, אבל לא לאורך זמן ישי ייחסם מלשוב לחיק נתניהו מוקירו אם ליברמן הוא המחליט ובאירופה מקבלים את היהדות, לא את האיסלאם
17/11/2013  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   כנסת 19   |   תגובות
"אסור לדבר ככה!"
סגן השר אלי בן-דהן העיר בחצי בדיחה שישמח שיהודי אירופה יעלו לארץ, ומצדו שלא יישאר באירופה שום יהודי. "ששש..." נדהמו רבני אירופה, "אסור לדבר ככה!"

יהדות ואיסלאם באירופה
סגן שר הדתות אלי בן-דהן נעדר מההצבעה על מינויו של ליברמן. לא, לא, שום דבר אישי או פוליטי – הוא היה מקוזז. בן-דהן יצא באותו יום לגיחה קצרה לברלין, שם השתתף בוועידת רבני אירופה. בוועידה השתתפו כ-200 רבנים, שאת רובם הכיר בהיותו מנכ"ל בתי הדין הרבניים. במהלך הכנס נערך גם דינֶר בהשתתפותו של מזכ"ל מועצת אירופה, תורביורן יאגלנד. הארוחה הייתה בשרית כמובן, אבל המשתתפים הביעו דאגה שמא זאת תהיה הסעודה הבשרית האחרונה.

הרבנים הקימו קול זעקה לנוכח יוזמות חקיקה שפורחות לאחרונה באירופה. ההצעות נועדו להגביל את זכויותיהם של אזרחים ותושבים לבצע ברית מילה ולשחוט בהמות. אם החוקים יתקבלו, קבלו הרבנים באוזניו של בן-דהן, לא יישארו יהודים באירופה. את חששם הביעו מאוחר יותר גם בפני מזכ"ל האיחוד.

בן-דהן העיר בחצי בדיחה שישמח שיהודי אירופה יעלו לארץ, ומצדו שלא יישאר באירופה שום יהודי. "ששש..." נדהמו הרבנים, "אסור לדבר ככה!" בשיחה עם מזכ"ל האיחוד האירופי, העלה בן-דהן את התביעות לשמירה על אורח חיים יהודי.

המזכ"ל, ממוצא נורווגי, הבטיח שהאיחוד ידאג שיישארו יהודים באירופה כי נוכחותם חשובה, והבהיר שמדובר בהצעות שטרם קרמו עור וגידים. "אין לנו בעיה עם החוקים שלכם", אמר, "מה שמזעזע את האירופים הוא ברית מילה לבנות". המסר ברור, והוא חוזר על עצמו בשיחות שמנהלים בכירים באירופה עם בן-דהן ועם שאר הנציגים הישראלים: לא היהודים הם הבעיה; האיחוד האירופי מנסה לבלום את המוסלמים. "זו לא הדרך", אומר בן-דהן, "עליהם לשנות את חוקי ההגירה. הם התעוררו מאוחר מדי".

מי שנכח בשבוע האחרון בהשבעתו של אביגדור ליברמן לשר החוץ, יכול היה להתבלבל בקלות. נציגי הסיעות החרדיות פרגנו לשר החוץ הנכנס במהלך הדיון, ותמכו במינויו בהצבעה. התנהגו כחברי קואליציה לכל דבר.

לגבי ש"ס אפשר להבין. ליברמן ודרעי ניסו לגנוב ביחד סוסים בירושלים ועשו זאת גם קודם לכן. אלא שגם החרדים האשכנזים הזדרזו ליישר קו, במקום שיעלו על הדוכן ויתקפו את "עוכר ישראל" שתומך בחוק הגיוס ובברית הזוגיות ושלא הזיע על-מנת להכניס אותם לקואליציה.

וכל כך למה? שלוש סיבות היו לחרדים האשכנזים לתמוך בשר החוץ החדש. ראשית, האידיאולוגית. התייצבות לצדו של מי שנרדף לכאורה במשך שנים רבות על-ידי מערכת משפט עוינת הולמת את האתוס החרדי.

שנית, פרוצדורלית. ש"ס החליטה לתמוך במינויו של ליברמן, וליהדות התורה לא היה נוח לתפוס עמדות בצדו השני של המתרס. לרוב, אף שיש ליהדות התורה ייצוג קטן יותר בכנסת מזה של ש"ס, החרדים האשכנזים הם הזנב שמכשכש בכלב, וש"ס נגררת. הפעם הכלב כשכש בזנב.

הסיבה השלישית והחשובה מכול היא סיבה פוליטית. בקרב החרדים, חזרתו של ליברמן לזירה הפוליטית כשחקן פעיל מעוררת תקוות לשינויים קואליציוניים. מיום כינונה של הממשלה הם מחכים לגואל שיוציא את לפיד (ואולי גם את בנט) מהקואליציה, ויפלס את דרכם פנימה. תחילה קיוו ששרה נתניהו תשחק את התפקיד של אסתר המלכה. עכשיו הם מחכים לליברמן.

"ליברמן כבר יגלה את המסלול הנכון", אמר לי ביום שני ח"כ מש"ס, מתת-הסיעה של דרעי. ביהדות התורה שותפים לעמדתו. עכשיו ליברמן הוא האיש החזק, אומרים שם, נתניהו יתקפל. רק שליברמן לא ירצה את ליצמן בגלל מה שליצמן עשה לו בירושלים. הוא ינקום.

השמועות שלפיהן ליברמן ישמור על כל התיקים ועל ראשות ועדת החוץ והביטחון, יזיז מי משריו וידאג למשה ליאון לכיסא ליד שולחן הממשלה התגלו כמופרכות. ליאון לא יתמנה לשר, אבל רוחו תרחף עוד זמן מה במסדרונות הכנסת.

ביהדות התורה סבורים שליצמן הולך לשלם את המחיר. הגרסה הקיצונית היא שליברמן ידרוש להחליף את נציג גור בכנסת, אבל זה בלתי אפשרי: אי-אפשר להכריח את ליצמן להתפטר, ונציג גור אינו הבא בתור.

גרסה מרוככת יותר, הזויה אף היא, משערת שליברמן ידרוש ש"יפרישו" את ליצמן מהסיעה כמו שש"ס הפרישו בכנסת הקודמת את הרב אמסלם. הנחה סבירה בהרבה היא שליצמן לא יקבל תפקיד כשיהדות התורה תיכנס לקואליציה. ליברמן יקדם את פרוש, שפעל בשביל משה ליאון בירושלים. ליצמן יצטרך לאכול את הכובע כשפרוש יתמנה לסגן שר החינוך או סגן שר הבריאות.

אז נכון, הקואליציה עדיין שרירה וקיימת, ובניגוד לרושם שאולי נוצר ליברמן נכנס לשמש שר החוץ, לא ראש הממשלה. לראש הממשלה קוראים בנימין נתניהו. הח"כים החרדים הם מהמקצוענים שבמערכת הפוליטית, אבל גם להם מותר לפעמים להתמכר לאשליות, להתעלם מהעובדות היבשות ולרתום את העגלה לפני הסוס.

געגועים לאלי
דרעי וליברמן. ידידים ותיקים [צילום: פלאש 90]

אלי ישי חושש
אלי ישי חושש. כשיחליט על צעדיו, אולי יגלה שמאוחר מדי. בקואליציה יש מי שאינם מבינים למה הוא מחכה. הרי חברי הכנסת ופעילי השטח לא יחכו לו לנצח

בסיעות החרדיות תופרים חליפות כשהכיסאות בממשלה עדיין תפוסים. אבל בש"ס יש מי שלא מאמינים באופק הקואליציוני. לא עם דרעי. "המצב בש"ס לא יכול להישאר כפי שהוא", אמר לי השבוע ח"כ מהסיעה שנמנה עם האופוזיציה הפנים-מפלגתית. "משהו יקרה. השאלה היא רק מתי". הח"כ מתכוון לפילוג שמבושש לבוא.

"נתניהו לא יכניס את דרעי", המשיך, "הוא לא רוצה אותו. כך נישאר באופוזיציה עד סוף הקדנציה. הבעיה היא שמישהו צריך לעשות מעשה, ואין מי שיעשה את העבודה". בתרגום משפה פוליטית לשפה פשוטה: המורדים בסיעה ממשיכים לחכות לאלי ישי, והוא מתמהמה. הצפי הוא שאלי ישי, עם כמה ח"כים שיפרשו איתו, יצטרף לקואליציה - כי אותו נתניהו דווקא ישמח לראות לצדו ליד שולחן הממשלה.

ישי שומר על פרופיל נמוך, בוודאי אחרי שבשבוע שעבר אפשר לו יו"ר המפלגה להופיע בטקס השלושים לפטירתו של הרב עובדיה יוסף. מצד שני, הוא אינו שוקט על שמריו לחלוטין. התוכנית במגרה.

בעיתונות החרדית מתפרסמות לאחרונה מודעות בנוסח "מתגעגעים אליך, אלי". אבל ישי חושש ואינו פותח את המגרה. לא מן הנמנע שביום שיקבל החלטה, יגלה שהיא ריקה. היום יש לישי לפחות שלושה ח"כים בהמתנה – נסים זאב, אברהם מיכאלי ויעקב מרגי – ועוד אחד או שניים שיושבים על הגדר. בקואליציה יש מי שאינם מבינים למה הוא מחכה. הרי חברי הכנסת ופעילי השטח לא יחכו לו לנצח. גם לא עד הבחירות לכנסת הבאה.

לעומת זאת, ח"כ אחר מש"ס גורס שדרכו של ישי לקואליציה נחסמה. ליברמן לא יאפשר לנתניהו לפלג את ש"ס ולהשאיר את דרעי בחוץ, הוא מסביר. עובדה שמיד אחרי ההשבעה הלך אליו הביתה עם משה ליאון כדי לחגוג יחדיו.

השאלה היא, שוב, מיהו בעל הבית: ראש הממשלה או שר החוץ.

ליכוד ופירוד

ביום שני נפגש נתניהו בכנסת עם ראשי רשויות מהליכוד. שרים וח"כים לא הוזמנו למפגש. נתניהו אוהב להתנהל עם המפלגה לבדו, ולרוב משתדל לא לשתף את הצמרת הפוליטית שלה במפגשים מהסוג הזה. לעתים שרי הליכוד מפעילים לחץ, ונכנסים. הפעם, בסיעה לא התאמצו לדאוג מראש לאישורי כניסה.

המפגש נתפש כאירוע שוליים כשטרם הסתיימה חלוקת התפקידים בעקבות מינוי ליברמן. סיבה נוספת הייתה כנראה שהפעם היוזמה לא הגיעה מלשכת ראש הממשלה: ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שמעוניין להיבחר ליו"ר מרכז השלטון המקומי, הוא שפעל לארגן את המפגש.

מירי רגב נכנסה ללא הזמנה, והתיישבה. לא מנומס לסלק ליידי מהחדר, גם אם באה ללא הזמנה, ונתניהו הוא ג'נטלמן. עם מירי רגב או בלעדיה, נתניהו מרגיש הרבה יותר בטוח כשהשרים וראשי מוסדות הליכוד אינם חוצצים בינו לבין השטח ואינם גונבים תשומת לב. מצד אחד, לנתניהו אין יריב בעל סיכויים שיטען לכתר. מצד שני, המפלגה שלו היום היא מפלגה לעומתית.

זה התחיל בוועידת הליכוד, שחבריה דרשו במפגיע הצבעה חשאית בבחירות לנשיאות לפני כשנה וחצי. המצב החריף לאחר הסכם האיחוד הכושל עם ישראל ביתנו. השבוע, באיחור של שנה, כינס יו"ר מרכז הליכוד דני דנון את הנשיאות שנבחרה. זו החליטה, בין היתר, שוועידת המפלגה שתתכנס בדצמבר תדון בהצעה שהגיש חבר מרכז המקורב לדנון – להפריד בין שתי הסיעות.

הוועידה אמורה לדון בשינוי חוקת המפלגה. על פניו, אלו שאלות פרוצדורליות משעממות (מלבד שאלת ההיפרדות בין הליכוד לישראל ביתנו, שאינה קשורה לשינויים בחוקה). אלא שכמעט כל דיון פרוצדורלי הוא ביטוי לעימותים בתוך המפלגה.

לאחרונה גדל הקרע בין נתניהו לישראל כ"ץ. נתניהו זעם על כ"ץ שיצא נגד שחרור מחבלים, אולם מאחורי הקלעים עמדה דרישתו של כ"ץ להקים ועדת בדיקה שתחקור את קמפיין הבחירות של הליכוד. כ"ץ מכוון ליריביו הפוליטיים גדעון סער וגלעד ארדן שהובילו את הקמפיין, אבל נתניהו חושש שהוועדה תפגע גם בו, ולוּ בעקיפין.

סער וארדן יעלו הצעות משלהם. כ"ץ ודנון יקדמו הצעות ברוח שונה. הכול על השולחן – החל מביטול תוצאות הבחירות למוסדות המפלגה וכלה בהחזרת הסמכויות למרכז. יש גם הצעות הזויות לחלוטין. ככל הנראה, מה שהיה הוא שיהיה. אבל בינתיים מתרקם ציר סער-ארדן מול כ"ץ ודנון – לאחרונה נוצר שיתוף פעולה בין השניים. סילבן שלום, כמו תמיד, מחכה, ומשה (בוגי) יעלון תופס מרחק.

במטוטלת הפוליטית הפנים-מפלגתית, נתניהו מתרחק היום מכ"ץ, אף שכ"ץ אינו מאיים עליו: הוא לא טוען לכתר. במישור המדיני, מדובר בשלושה ראשי מוסדות לעומתיים: גם דנון, גם כ"ץ וגם אלקין דוגלים בקו מדיני תקיף. המרכז, המזכירות, הלשכה.

וכמעט ללא הבדלים פוליטיים, קיימת התנגדות גורפת למיזוג עם ישראל ביתנו. המרכז לא ישריין מקומות לאנשי ליברמן. בשום פנים ואופן. השאלה אם יש למרכז סמכות ואפשרות לכפות על נתניהו הפרדת סיעות בכנסת מוטלת בספק. אבל החלטתו של דנון נועדה לשדר מסר לליברמן.

ב-24 בנובמבר יתכנס מרכז ישראל ביתנו. לא ברור אם ליברמן יחליט עד אז בשאלת פירוק האיחוד בכנסת. אולי ימשוך זמן, ואולי לא ירצה להצטייר כמי שדחפו אותו החוצה. על כך בונה דנון; ליברמן עצמו אינו מעוניין לשמר את המצב הקיים. מבחינתו, זה או מיזוג או הפרדה. ונתניהו, גם אילו רצה, אינו מסוגל להעביר בליכוד החלטה על המיזוג.

בינתיים, שר החוץ החדש-ישן תובע מראש הממשלה את דג הזהב – את מלוא הסמכויות, כולל אחריות על היחסים עם ארצות הברית, שהם נחלתו של ראש הממשלה. ספק אם יקבל את מבוקשו, אם כי בכירים בליכוד מעריכים שייתכן שיקבל חלק מסמכויותיו של שטייניץ. כי מה כבר שטייניץ יכול לעשות.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  17/11/2013   |   עודכן:  17/11/2013
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון בן משה   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים ביבס / Haim Bibs   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה ליאון / Moshe Leon   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן טוב לחרדים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הפרענק
17/11/13 12:13
 
איריס כהן
17/11/13 13:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת צפויה לקיים (יום ב', 18.11.13) דיון באי-הכנסת תוכנית הסאטירה של לאטמה ללוח השידורים של הערוץ הראשון. הדיון יתקיים לבקשתה של יושב-ראש סיעת הבית היהודי, חברת הכנסת איילת שקד.
16/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
משהו רוחש לאחרונה בקואליציה. הבריתות הישנות, שבמסגרתן הוקמה הממשלה, דוגמת החבירה בין הליכוד לישראל ביתנו וברית לפיד-בנט, הולכות ומשתנות. כתב מקור ראשון, זאב קם, מדווח על ברית חדשה שנרקמת בין ישראל ביתנו ליש עתיד.
15/11/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
חבר הכנסת יוני שטבון (הבית היהודי) תוקף את הברית שנרקמה בין מפלגתו למפלגת יש עתיד. בראיון לרשת מורשת של קול ישראל, אמר שטבון כי "השר יאיר לפיד מוביל מאבק בעולם התורה. אני לא מתכחש לכך לרגע. אני לא מאלה שמצדיקים את מעשיו".
14/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"רשות המיסים תשלח צוותים לבדוק את ספרי החשבונות של חברות שלא השתתפו בתשלום הרווחים הכלואים" - כך אמר (יום ד', 13.11.13) סגן שר האוצר מיקי לוי, בתשובה לשאילתה שהגישה ח"כ שלי יחימוביץ', ראשת האופוזיציה, בנושא "מהו הסכום שנקבע בעקבות חקיקת הוראת השעה ומה ייעשה לחברות שלא חילקו את הרווחים הכלואים".
13/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ עדי קול, קיימה (יום ג', 12.11.13) דיון מעקב בנושא מצוקת האשפוז עבור בוגרים הסובלים מהפרעות אכילה. בדיון השתתף פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, כמו גם מומחים מתחום בריאות הנפש ומטופלים הנמצאים בתהליך החלמה.
13/11/2013  |  יפעת גדות  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי    / 
פקידים: שינוי התמיכות לישיבות נעשה כדין  /  עידן יוסף
שטבון: קווים נפרדים לישראלים ולפלשתינים  /  עידן יוסף
גפני נגד ההסדרניקים: מקבלים פי 7 מהשאר  /  עידן יוסף
לחזור לשיטת כספי החלוקה  /  עידן יוסף
אס זוכה, מלך בוכה  /  סופיה רון-מוריה
היכונו למפץ הגדול במפלגות  /  מתי דוד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il