|   15:07:40
דלג
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

עלילת דם בדיר יאסין - פרק 18

בדיר יאסין נולדה האומה הפלשתינית

פרק 18 ואחרון מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין על עלילת הדם בדיר יאסין. בפרק: תרומתה של עלילת הדם בדיר יאסין להיווצרות האומה הפלשתינית, בהיותה מיתוס מכונן שלהם – "אושוויץ" של ה'נכבה'
09/05/2014  |   אורי מילשטיין   |   תחקירים   |   עלילת דם בדיר יאסין   |   תגובות
מיתוס הנכבה


בלא נכונות הקרבה אין אומה

אבן היסוד של התכנסות והתאגדות קבוצות לסוגיהן היא השאיפה של חברי כל קבוצה וקבוצה לנטרל איומים על-מנת לשרוד בסביבה מאיימת. לצורך זה, אומה היא קבוצה המבקשת להבטיח את שרידות תרבותה, לא רק בהווה, אלא למשך הדורות הבאים, ומוכנה להקריב רבים מבניה לשם כך. בלא נכונות הקרבה אין אומה, שכן לאום לא ניתן להחלפה ואם מבקשים לקיימה יש למות למענה. כך נהגו היהודים במרד המקבים במאה השנייה לפני הספירה כשלחמו באימפריה הסלווקית עם סיכויים מעטים לשרוד, כדי להבטיח את קיום תרבותם הייחודית ולא להיטמע בתרבות ההלניסטית ששלטה באזור; כך נהגו הבריטים כשנותרו לבדם מול גרמניה הנאצית אחרי כניעת צרפת במאי 1940.

ראשיתה של התרבות לאומית שבני האומה חוזרים ונצמדים אליה היא "מיתוס מכונן", המתפתח במרחב האמונה ואינו זקוק לביסוס. למיתוס יש מעמד מטפיסי שמקבלים או דוחים אך אין מתווכחים על פרטיו. לפיכך מיתוס לא ניתן לשנות או לשפר אלא רק לנפץ. איתורו והבנתו של מיתוס זה מסייעים להבין את הליבה המטפיסית של אומה, את אילן היוחסין של שלה ואת אופייה. הבנה היא כוח המסייע לנטרל איומים.

היהודים לדוגמה התגבשו כאומה לפני כארבעת אלפים שנה כדי להבטיח את שרידות דתם הייחודית שהייתה לצנינים בעיני כמעט הכול, מאז ועד עצם ימינו אלה, בשל מופשטותה, אפילו שהיא היא המקור גם לנצרות וגם לאיסלאם וגם דווקא בשל כך. לכן לא חדלו היהודים ללחום באויבים חזקים מהם בהרבה, נאבקו באיומים קשים ושילמו על כך מחיר נורא – בגזרות, בפוגרומים, בגירושים ובשואה. שני המיתוסים המכוננים של היהודיות הם מיתוס אברהם אבינו והברית בין הבתרים ומיתוס משה רבנו ומתן תורה מהר סיני. שני מיתוסים מכוננים אלה מבוססים על חשיפת אלוהים מונותאיסטי, מופשט ומטפיסי במרחב הניסיוני-חומרי של האדם. האמת והדיוק ההיסטורי של מיתוסים אלה אינם רלוונטיים לגבי מעמדם המכונן, שעל כן יחסם של היהודים אליהם הוא יחס של אמונה, ולא יחס של ידיעה הפתוחה להפרכה מעצם אופייה ולוויכוח בין אסכולות מדעיות.

האם הפלשתינים הם אומה

על-פי האמנה הפלשתינית, "האזרחים הערבים, אשר שכנו, משכן קבע, בפלשתין עד שנת 1947, אחת היא אם הוצאו ממנה או נשארו בה, מי שנולד לאב ערבי פלשתיני אחרי תאריך זה בתוך פלשתין או מחוצה לה, הוא פלשתיני."1 אדוארד סעיד, מגדולי האינטלקטואלים הפלשתינים2, התייחס לפלשתינים כקבוצה לאומית. הוא זיהה אותם כעם, לכן, דיבר על הצורך בהגשמת זכויותיהם הלאומיות.3 אחד המנהיגים הבולטים של ערביי מדינת ישראל, חבר הכנסת לשעבר, הערבי-נוצרי ד"ר עזמי בשארה, 4 התייחס לשאלה זאת במאמר מ-1998: " חוקר ישראלי מגדיר 'לאום' באופן כזה שמאפשר את הגדרת היהודים כבני לאום אחד, אבל אינו מאפשר את הגדרת הפלשתינים ככאלה. משמעות הדבר היא שלפלשתינים אין זכות למדינה. בשפת המאה ה-20 – אין להם זכות להגדרה עצמית". בשארה מאשים חלק מן החוקרים הישראלים בהטיה לאומית במחקריהם, שהרי גם לתחושתו וגם לתובנותיו, הוא, וקבוצת ההתייחסות הראשונה שלו הם אומה ככל האומות.5

לעומתם, נשיא סוריה לשעבר חאפז אל-אסד, שלל באחד הנאומים שלו, משנת 1976, את קיום העם הפלשתיני וטען שהפלשתינים הם חלק אינטגראלי של העם הסורי ושפלשתין היא חלק אינטגרלי מסוריה.6 כמוהו גם החוקר הבריטי, הכומר הקתולי יליד מלאיה, אדריאן היסטינגז, שהתמחותו היא בהיסטוריה של הכנסייה. היסטינגז טען, בספרו משנת 1997, את אותה הטענה: הוא ניסח עמדה מפורשת בנוגע לאי יכולתו של האיסלאם להוליד אומות. לדבריו, המושג האיסלאמי "אומה" פועל נגדן, וההתעקשות של האיסלאם על ההכרח להשתמש בערבית של הקוראן מונעת ממנו להכיר בשפות מקומיות, שהן תנאי הכרחי לדעתו לקיום אומה. 7 ראש ממשלת ישראל בעבר, גולדה מאיר, אמרה בראיון שהתפרסם בעיתון האמריקני רב ההשפעה וושינגטון פוסט: "כשאני הגעתי לארץ8, לא היה עם פלשתיני. לא היה דבר כזה פלשתינים. מתי לאורך ההיסטוריה חי עם פלשתיני עצמאי בארצו פלשתין? לפני מלחמת העולם הראשונה האזור נקרא דרום סוריה וכלל את כל ירדן. זה לא שהיה בעבר עם פלשתיני שחי בפלשתין והחשיב את עצמו לעם פלשתיני ובאנו והעפנו אותם החוצה ולקחנו את ארצם. הם מעולם לא היו עם."

על-פי ההגדרה לעיל, של היווצרות אומה המחייבת מיתוס מכונן ונכונות להקרבה, לערבים שחיו בארץ ישראל, עד הקמתה של מדינת ישראל ב-1948, לא היה מיתוס לאומי מכונן ולא תרבות ייחודית משותפת שהבדילה אותם מקבוצות לאומיות אחרות ושהם היו מוכנים להקריב את חייהם למענה. היו אומנם ערבים ארץ-ישראלים אינטלקטואלים ופוליטיקאים שראו את עצמם פלשתינים ובקשו להחיל את תפיסתם על הכול. הבולט שבהם היה המופתי הירושלמי חג' אמין אל חוסייני9, אך מאמציהם לא הבשילו למסה קריטית של היווצרות אומה.

לאחר המלצת העצרת הכללית של האומות המאוחדות, בכ"ט בנובמבר 1947, לסיים את המנדט הבריטי על ארץ ישראל ולהקים בה שתי מדינות, ערבית ויהודית, היו הערבים הארץ-ישראלים עצמם חלוקים: מהם שביקשו להיות חלק מירדן, אחרים - חלק מסוריה, אחרים - חלק ממצריים, ועוד אחרים חלק מן האומה הערבית המאוחדת העתידה לקום. אומנם היו יחידים שביקשו לטפח אומה פלשתינית, והבולט בהם היה, כאמור, המופתי הירושלמי חג' אמין אל חוסייני, אך ניסיונותיהם לא צלחו. הוכחה לכך, על-פי ההגדרה לעיל, היא, שהם נכשלו בגיוס רוב ערביי ארץ ישראל למלחמה, במטרה למנוע את הקמתה של מדינת ישראל ולהקים את מדינת פלשתין. ובמספרים: בפרוץ המלחמה הם מנו מיליון ורבע נפש בעוד שעמדו לרשותם כ-300 מגויסים. היהודים לעומתם מנו כשש מאות וחמישים אלף נפש, ועמדו לרשותם כ-5,000 מגויסים. 10 בהתנהלותם במלחמת 1948 הוכיחו ערביי ארץ-ישראל שאין הם אומה. חלפו מאז שישים ושש שנים, ובעת כתיבת שורות אלה הפלשתינים, כפי שהם נקראים בפי כול כעת, ולא כפי שנקראו אז – ערביי ארץ ישראל, הצליחו להימצא במרכזו של השיח הישראלי, השיח הערבי והשיח הבינלאומי, והם לוחמים בנחישות ומקריבים רבים מבניהם למען מה שהם מבינים כזכויותיהם הלאומיות.– כך נוהגת אומה.

המחקר/ספר "עלילת בדם בדיר יאסין" בא, בין היתר, לענות על השאלה: כיצד בתקופת שישים ושש שנותיה של מדינת ישראל נוצרה אומה פלשתינית? ותשובה: עלילת הדם שהעליל השמאל היהודי על הימין היהודי בדיר יאסין. חמישה שבועות לפני הכרזת העצמאות, העניקה הנהגת הישוב לערביי ארץ ישראל את המיתוס המכונן: טבח דיר יאסין (שלא היה), והוא הבסיס והסמל שעליו נשענת טענת הנכבה11 (שואה) שעברה על ערביי ארץ ישראל ב-1948. המיתוס השקרי של דיר יאסין קיבל חיזוקים בהרג למעלה מ-60 פלשתינים בכפר קיבייה באוקטובר 1953 על-ידי לוחמי יחידה 101 ופלוגת צנחנים, בפיקודו של אריאל שרון; בהרג 47 פלשתינים בכפר קאסם באוקטובר 1956 על-ידי יחידה של משמר הגבול הישראלי, ובטבח מאות פלשתינים על-ידי אנשי פלנגות נוצריות במחנות סברא ושתילא בבירות, בספטמבר 1982, כשצה"ל שלט בעיר. "טבח" דיר יאסין לא רק שהיה הראשון בשורת מעשי טבח המיוחסים לישראל, אלא שהוא גרם במישרין לבריחת רוב הערבים שהתגוררו בשטחים שעליהם קמה מדינת ישראל. העובדה שהערבים ברחו מיפו, מחיפה, מטבריה, עוד לפני שקמה מדינת ישראל וטענו שגורל דיר יאסין צפוי להם, ולא לחמו, מחלישה את טענתם שהם היו אומה לפני 1948. מצד שני, הבריחה בעקבות אירועי דיר-יאסין מחזקת את המיתוס המכונן של התגבשותם כאומה. המזרחן פרופ' יהושע פורת חקר איך הפלשתינים התגבשו מתוך ניסיון למנוע את הגשמת המפעל הציוני בארץ ישראל. 12 המזרחן האלוף פרופ' יהושפט הרכבי, טען שהציונות הניעה את היווצרות הפלשתיניות בתהליך ממושך, ששיאו במלחמת העצמאות של היהודים וה'נכבה' של ערביי ארץ ישראל. 13 פורת והרכבי לא עמדו על כך שהשיא של התהליך לא היה מאבקם של ערביי ארץ ישראל בציונות, אלא היה תוצר לוואי, בלתי מתוכנן, של מאבק השמאל הציוני בימין. בזכות אימוץ העלילה בדיר יאסין זכו ערביי ארץ ישראל באומתם, אך קפחו את נחלותיהם, ודנו את עצמם לעשרות שנים, לפחות, של חיי מחסור במחנות פליטים. מכאן, שהתהליך הציוני, המלווה בסכסוכים בין הציונים לבן עצמם, לא איים על האומה הפלשתינית, אלא יצר אותה.

'אושוויץ' של ה'נכבה'

פלשתינים צריכים להודות לתרבות הביטחון המיתולוגית של היהודים בישראל משתי סיבות:
א. עלילת הדם בדיר יאסין ואי חשיפתה במשך עשרות שנים, העניקו לפלשתינים מיתוס לאומי מכונן. התחוללו ב-1948 בארץ ישראל מספר מעשי טבח ושניים מהם תיארתי במחקר/בספר זה: טבח שיירת הרופאים והאחיות בדרך לבית החולים "הדסה" על הר הצופים בירושלים, שבצעו הערבים, אחרי ארבעה ימים, כנקמה על הטבח שכביכול היה בדיר יאסין, וטבח שביצעו היהודים אנשי הגדוד השלישי של הפלמ"ח בערביי הכפר עין זיתון בגליל העליון. שני מעשי טבח אלה התפרסמו לראשונה לפרטיהם, בגרסה העברית של ספר זה ב-2007. לא היהודים ולא הערבים חקרו אותם, כי היהודים העלימו את האמת, והערבים הסתפקו בטבח דיר יאסין, שפרטי פרטיו המיתולוגיים התפרסמו באמצעי התקשורת ברחבי העולם, כבר באותו יום.

ב. מיתוס הביטחון, הנטוע חזק בתרבותם של הישראלים, הניע אותם להאמין בכושרה העילאי של מערכת הביטחון שלהם, להתעלם ולהעלים תקלות וליקויים, ולהציג כישלונות כהצלחות. כתוצאה מכך אין צה"ל מפיק לקחים ויעילותו הולכת ונפגמת. התוצאה: אחרי מלחמת ששת הימים נכשלה ישראל בכל מבחניה הצבאיים: במלחמת ההתשה בין מצרים לישראל בשנים 1970-1968, במלחמת יום הכיפורים בין מצרים וסוריה לבין ישראל באוקטובר 1973, במלחמת לבנון הראשונה ב-1982, באינתיפאדה הראשונה מול הפלשתינים, בשנים 1993-1987; במלחמה, בעצימות נמוכה, מול החיזבאללה בלבנון בשנים 2000-1985, באינתיפאדה השנייה בשנים 2008-2000 ובמלחמת לבנון השנייה ב-2006. התפקוד הלקוי של צה"ל בשדות הקרב, ושל ההנהגה האזרחית של ישראל בחזית המדינית, הקנו לפלשתינים שלושה הישגים:

  • ב-1993, בהסכם אוסלו, הם זכו בשליטה על חלקים גדולים של יהודה שומרון ורצועת עזה.
  • בשנת 2005 גורשו תושבי גוש קטיף היהודים מבתיהם והאזור נמסר לשליטה הפלשתינית.
  • כישלונות צה"ל בכל החזיתות הגבירו את אמונתם של הפלשתינים כי בסופו של דבר יצליחו להשיג את מטרתם הלאומית לחסל את קיומה של מדינת ישראל, לשוב לנחלות שמהן ברחו ולהקים את מדינת פלשתין הגדולה.

מכאן מסקנה: האופי המיתולוגי והאנטי-אינטלקטואלי של התרבות הישראלית בכלל ושל מערכת הביטחון של ישראל בפרט, הם שהולידו את האומה הפלשתינית וגיבשו אותה לגורם לאומי שכל העולם עסוק בו. ממצא זה מציג באופן אירוני את התגבשות ערביי ארץ ישראל לאומה, וקושר אומה חדשה זאת למפעל הציוני.

הערות

1. האמנה הפלשתינית (תרגום מלא) אתר נענע
2. אדוארד ודיע סעיד (ערבית: إدوارد وديع سعيد‏; 1 בנובמבר 1935 - 24 בספטמבר 2003), היה אינטלקטואל ומבקר ספרות פלשתיני, פרופסור לאנגלית ולספרות השוואתית באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק ופעיל בתנועה הלאומית הפלשתינית. סעיד יצר את המושג "אוריינטליזם" בהקשרו המודרני. באמצעות מושג זה הוא ביקר את גישת המערב כלפי המזרח, וטען כי מקורה בגזענות ובשאיפות האימפריאליסטיות של בריטניה, צרפת וארצות המערב. אדוארד סעיד נחשב בעיני רבים כאבי הפוסט-קולוניאליזם.
חוג'יראת מוסא, היבטי הזהות הקולקטיבית של בני המיעוט הערבי במדינת ישראל, אתר מאמרים 21/02/2006,
3. עַזְמִי בִשַארָה, לשעבר חבר כנסת ערבי-ישראלי נוצרי, מייסד מפלגת בל"ד, שעזב את ישראל לאחר שנחשד בריגול וסיוע לחיזבאללה, במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006.
4. אנדרסון, בנדיקט, קהילות מדומיינות, האוניברסיטה הפתוחה, 2000
5. שם.
6. סמית, ד.' אנטוני, האומה בהיסטוריה, החברה ההיסטורית הישראלית, 2003 עמ, 58.
7. בשנת 1921
8. מוחמד אמין אל חוסייני (1974-1895). היה מופתי הירושלמי וראש הוועד הערבי העליון. הנהיג את התקפות הטרור על היישוב היהודי בארץ ישראל במחצית השנייה של שנות השלושים ועשה זאת שוב בשנים 1946-1946.
9. ראה: Uri Milstein, History of the War of Independence, 4 vol. University Press of America, 1996-2000
10. הנכבה היא כינוי שנתנו הפלשתינים לאסונם בשנת 1948 – התקופה של הקמת מדינת ישראל.
11. יהושע פורת, צמיחת התנועה הלאומית הערבית פלשתינית, 1929-1918, עם עובד, 1976.
12. הרכבי יהושפט, הפלשתינים - מתרדמה להתעוררות, הוצאת מגנס, תשל"ט.

בשבוע הבא אתחיל בהצגת ממצאי מחקר: "ניצנים הופקרה למוות" העוסק בפרשת קיבוץ ניצנים במלחמת העצמאות. זאת אחת הפרשות הקשות באותה מלחמה והיא חושפת לא רק את עליבותה של חטיבת "גבעתי" בפיקודו של שמעון אבידן בהגנה על קיבוץ ניצנים, אלא גם מניעים פוליטיים ואידאולוגיים שבאו לידי ביטוי לא רק לגבי פרשת ניצנים אלא גם לגבי גוש עציון ומקומות אחרים.
תאריך:  09/05/2014   |   עודכן:  09/05/2014
אורי מילשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בדיר יאסין נולדה האומה הפלשתינית
תגובות  [ 160 ] מוצגות   [ 160 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לוחם ותיק יגור
9/05/14 14:33
 
בקנאות מתי
9/05/14 17:06
 
לןחם ותיק יגור
9/05/14 17:28
 
אור אור
9/05/14 20:10
 
לוחם ותיק יגור
9/05/14 21:38
 
האנרכיטקט
9/05/14 18:34
 
אינפנטיל
9/05/14 21:20
 
לוחם ותיק יגור
9/05/14 21:49
 
בעיה
14/05/14 21:48
 
יאיר4
10/05/14 00:15
 
נדהם מחדש
10/05/14 14:58
 
ערן גפני
10/05/14 20:01
 
האנרכיטקט
11/05/14 22:01
 
ערן גפני
12/05/14 10:08
 
האנרכיטקט
12/05/14 16:16
 
רצח ארלוזורוב
12/05/14 19:11
 
מזעזע
12/05/14 22:54
 
ערן גפני
14/05/14 11:06
 
מאמר שטחי
11/05/14 07:50
 
ערן גפני
11/05/14 14:16
 
ערן גפני
11/05/14 14:16
 
"הפלסטינים"
12/05/14 22:22
 
פלא יועץ
12/05/14 08:03
2
אור אור
9/05/14 14:52
 
פרדוקסים
9/05/14 16:54
3
מורד חי פילון
9/05/14 15:34
 
1.7 מליון בישראל
10/05/14 00:22
 
בהגדרה
10/05/14 07:14
4
לוחם ותיק יגור
9/05/14 16:21
 
כמה התגייסו
9/05/14 17:16
 
לוחם ותיק יגור
9/05/14 17:48
 
לוחם ותיק לכסיקון
9/05/14 20:46
 
אלפרדו ב'
9/05/14 21:54
 
מיכל מירושלים
9/05/14 18:27
5
חשדנית
9/05/14 16:48
 
הגדולים ביותר
9/05/14 17:23
 
הוצאת דיבה
9/05/14 18:02
 
אור אור
9/05/14 20:14
 
בפייסבוק. חשוב.
9/05/14 22:14
6
קתו הזקן
9/05/14 17:33
 
אורי מילשטיין
9/05/14 20:01
 
קתו הזקן
9/05/14 20:53
 
אורי מילשטיין
9/05/14 21:35
 
חשדנית
9/05/14 22:17
 
לשקר, לתעתע, לסלף
10/05/14 19:04
 
האנרכיטקט
11/05/14 21:31
7
כנרת
9/05/14 17:35
 
במינוי להביע
9/05/14 20:44
8
אלפרדו ב'
9/05/14 18:05
9
מוסטפא מדיר יאסין
9/05/14 18:12
10
אמצאת האספסוף
9/05/14 18:35
11
ירון זכאי 1
9/05/14 18:52
 
מיתולוגית
10/05/14 06:52
 
לוחם ותיק יגור
10/05/14 10:31
 
ראומה
10/05/14 20:57
 
לוחם ותיק יגור
11/05/14 14:29
12
דורנר
9/05/14 19:33
 
ירון זכאי 1
9/05/14 21:04
 
קתו הזקן
9/05/14 21:06
 
לוחם מלקסיקון
9/05/14 21:13
 
דורנר
9/05/14 22:23
 
מיכל מירושלים
9/05/14 23:35
 
גלילי
10/05/14 15:24
 
מיכל מירושלים
11/05/14 09:42
 
מיכל מירושלים
11/05/14 09:46
 
גלילי
11/05/14 17:36
 
מיכל מירושלים
11/05/14 19:00
 
גלילי
12/05/14 05:34
 
חבר קיבוץ יגור
11/05/14 19:24
 
=אריסים= לאפנדים
11/05/14 22:58
13
עבדאללה מדכאו
9/05/14 19:43
14
קבלות
9/05/14 21:39
15
גלילי
9/05/14 21:48
16
האנרכיטקט
9/05/14 22:55
 
אורי מילשטיין
10/05/14 06:41
 
האנרכיטקט
10/05/14 16:21
 
אורי מילשטיין
11/05/14 15:43
 
האנרכיטקט
10/05/14 16:05
 
האנרכיטקט
10/05/14 21:28
 
אורי מילשטיין
11/05/14 16:00
 
האנרכיטקט
10/05/14 23:59
 
חשדנית
11/05/14 10:41
 
אורי מילשטיין
11/05/14 15:48
 
חשדנית
11/05/14 18:36
 
אורי מילשטיין
11/05/14 22:05
 
חשדנית
11/05/14 22:57
 
חשדנית
11/05/14 22:27
 
האנרכיטקט
11/05/14 21:26
 
חשדנית
11/05/14 23:18
 
האנרכיטקט
12/05/14 22:20
 
חשדנית
12/05/14 23:07
17
מגיב ותיק
9/05/14 23:11
 
אורי מילשטיין
10/05/14 06:25
 
לוחם ותיק יגור
10/05/14 16:49
 
ירון זכאי 1
10/05/14 22:05
 
שמאלן הזוי ודפוק
11/05/14 00:35
 
לוחם ותיק יגור
10/05/14 16:17
 
האנרכיטקט
11/05/14 01:20
18
נצר יואב
10/05/14 01:30
 
אורי מילשטיין
10/05/14 12:03
19
אורי רעננה
10/05/14 05:21
 
ורצון לרציחתו
10/05/14 11:02
 
אורי מילשטיין
10/05/14 11:54
 
אורי רעננה
10/05/14 19:30
20
חשדנית
10/05/14 10:45
 
אורי מילשטיין
10/05/14 11:43
 
חשדנית
10/05/14 11:56
 
אורי מילשטיין
10/05/14 14:33
21
פועה
10/05/14 10:55
 
ראומה
10/05/14 21:13
 
מפועה
11/05/14 08:03
 
פועה
11/05/14 10:59
 
כולם
11/05/14 11:23
 
פועה
11/05/14 19:14
22
לוחם ותיק יגור
10/05/14 14:57
 
ראומה
10/05/14 21:20
 
לוחם ותיק יגור
11/05/14 00:09
 
ביגור
13/05/14 08:38
23
מישה
10/05/14 21:37
 
מביעים דעה
11/05/14 07:23
24
נתלה באילן גבוה
10/05/14 23:33
 
אורי מילשטיין
11/05/14 06:50
25
יוד יוד
11/05/14 11:49
 
ספרים!
11/05/14 12:38
26
אלפרדו ב'
11/05/14 16:04
27
יואל קורנבלום
11/05/14 21:13
 
אורי מילשטיין
11/05/14 23:55
28
יוד יוד
12/05/14 09:15
 
לוחם ותיק יגור
12/05/14 16:05
 
יוד יוד
13/05/14 14:47
 
לוחם ותיק יגור
13/05/14 17:08
 
יוד יוד
13/05/14 17:52
 
יצחק רבין
13/05/14 07:53
 
לוחם ותיק יגור
13/05/14 13:07
29
חשדנית
12/05/14 13:17
 
חבר קיבוץ יגור
12/05/14 20:34
 
טמבל
13/05/14 06:09
 
חבר קיבוץ יגור
13/05/14 13:01
30
שיבלי
13/05/14 13:57
 
לוחם ותיק יגור
13/05/14 17:02
 
שי בלי
13/05/14 21:57
31
לוחם ותיק יגור
14/05/14 12:43
32
יוד יוד
14/05/14 12:43
 
שיבלי
14/05/14 13:40
33
בערוץ ההסטוריה של
15/05/14 09:27
 
לא כמו שניכתב
15/05/14 10:53
34
להשוות אושוויץ ..
15/05/14 11:25
35
על "עובדות"
15/05/14 11:31
36
אנחנו יודעים האמת
15/05/14 18:50
 
יוד יוד
15/05/14 21:29
פורום: עלילת דם בדיר יאסין כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  עלילת דם בדיר יאסין
פרק 17 מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין על עלילת הדם בדיר יאסין. בפרק הצלחת הערבים להחדיר מכונית תופת לבנייני הסוכנות ולפוצץ אותה מתחת לחדרו של דוד בן-גוריון; התחמקות האשמים במחדל ממשפט; התקדמות האחראי על המחדל בצמרת הביטחון; השתלבות האחראי על המחדל במחלקת היסטוריה של צה"ל ופרסום מחקרו המנקה אותו מאשמה על-ידי ההוצאה לאור של צה"ל, "מערכות"
05/05/2014  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
פרק 15 מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין. בפרק: איך קיבל יו"ר הנהלת הסוכנות ומחזיק תיק הביטחון דוד בן-גוריון את ההחלטה לגרש את הפלשתינים מכפריהם בדרך לירושלים?! כניעת הפלמ"ח בקרב שיירת נבי דניאל; התאבדות לוחמי פלמ"ח בקרב שיירת חולדה, כיוון שמפקד הגדוד יוסף טבנקין פקד לא לחלצם; דיווחי שקר של מפקדי הפלמ"ח הניעו את בן-גוריון ליזום את מבצע "נחשון"; תכנון לקוי של מבצע "נחשון"; כשלונות אסטרטגיים של רוב ראשי הממשלות של ישראל מאז הקמתה
02/05/2014  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
סגן הרמטכ"ל במלחמת יום הכיפורים והיועץ הצבאי של כמה שרי ביטחון, האלוף ישראל טל, התגלה כמי שאינו מכיר עובדות על מלחמת העצמאות ואינו מבין את מהלכיה, או משקר ביודעין מתוך אמונה שאיש לא יעז להפריך אותו. לטל ולבני דורו ממלחמת העצמאות היה עניין להסתיר את הליקויים במלחמה כדי להיחשב כגיבורים, לקבל את הזכות לבנות את צה"ל ולזכות בתמורה אישית נכבדה גם בזמן השירות הצבאי וגם בחיים האזרחיים. את המחיר שילם עם ישראל במלחמותיו ובאינתיפאדותיו
25/04/2014  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
פרק 14 מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין על עלילת הדם בדיר יאסין. בפרק: התחמקות היסטוריונים מביקורת על יצחק רבין ופרסומים שקריים שלהם עליו. דוגמאות: אל"ם ד"ר מאיר פעיל, אריה יצחקי, ראש הש"י במלחמת העצמאות יצחק לוי, פרופ' יגיל לוי; מיתוס "אחרי" השקרי של הפלמ"ח, האלהת רבין
18/04/2014  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
פרק 13 מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין על עלילת הדם בדיר יאסין בפרק: ניתוח ספרו של תת-אלוף אורי בן ארי ז"ל, "אחרי", על תפקוד הגדוד הרביעי בחטיבת "הראל" ותפקודו שלו, בחזית ירושלים במלחמת העצמאות, והשוואת הכתוב עם ממצאי המחקר; בריחת צה"ל מן האמת בשנות השמונים והחוק הבלתי כתוב בצה"ל לא להצביע על אשמים אם הם מפקדים בכירים
11/04/2014  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
רשימות נוספות   /   עלילת דם בדיר יאסין  /  מי ומי  
שקרים וכסת"ח פרשת הלמד-הא  /  ד"ר אורי מילשטיין
הפלמ"ח טובח "חפים מפשע" בעין זיתון  /  ד"ר אורי מילשטיין
טבח בעין זיתון - מבוא  /  ד"ר אורי מילשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
פוטין. זורק את האשמה על זלנסקי [צילום: מריקו אנדרו, ו-AP]
יאיר נבות  |  
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא היית...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il