מועדון "נשים מקדמות נשים" של ל.ה.ב. (לימודי הכשרה בניהול) והסניף הישראלי של פורום הנשים הבינלאומי (IWF), יקיים את המפגש הקרוב ביום חמישי, ה- 2 בפברואר, הפעם בנושא: דימוי האישה בפרסומת העכשווית. המפגש יתקיים בפקולטה לניהול, בנין רקנאטי (חדר 106), באוניברסיטת תל אביב.
לדברי ד"ר אורה סתר, מחקרים רבים בדקו בשנות ה- 80 וה- 90 את הסקסיזם המתבטא בדמותה של האישה בפרסומות, ובין היתר נטען שנשים מגלמות תפקידים מסורתיים במיקום מסורתי, שהם משמשות כאובייקט מיני, משקפות אידיאל יופי לא מציאותי, ניחנות בתכונות של חולשה ומקבעות את הדיכוטומיה של אישה בבית וגבר בחוץ ועוד..
האם השיח הציבורי שהתעורר שינה משהו? האם בפרסומות של היום נשים מוצגות אחרת, חזקות יותר וחכמות יותר? האם חלוקת התפקידים בין המינים השתנתה? ומאידך, האם הפרסומות הפמיניסטיות מצליחות למכור את המוצר?
נושאים אלה ואחרים יידונו בפנל מיוחד, בהשתתפות:
- פרופ' דפנה למיש - החוג לתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.
- גיורא רוזן - נציב תלונות הציבור של הרשות השניה.
- תרצה גרנות - מנכלי"ת ACC , המכללה לקופירייטינג ופרסום.
- ד"ר טובית שלומי, מנכלי"ת פרסום דרורי שלומי
המועדון, המתקיים בחסות הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, פועל במתכונת של מפגשים בהן משתתפות עשרות נשים בכירות ממגוון תחומים: תעשיה, אקדמיה, בריאות, אמנות ועוד - כל מפגש מתמקד בנושא מסוים. בין הנושאים שהועלו עד היום: התמודדות עם התקשורת, פרזנטציה אישית, נטוורקינג, לבוש עסקי לנשים ועוד. בנוסף, הרשת מתכננת לקיים קורסים והכשרות בתחום ה"מנטורינג" בארץ ובחו"ל.