|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

כיצד הצליח רונאל פישר לסגור <br>תיק למנחם גלילי בחשד לסחיטה

תיק חקירה נפתח בעקבות תלונה נגד מנחם גלילי לאחר שראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי טען בעדותו בבית המשפט לניסיון סחיטה באיומים גלילי שכר את רונאל פישר, שהכיר אישית את החוקרים בתיק, וזה הצליח תוך זמן קצר להביא לסגירת התיק ב"חוסר אשמה" מבלי שהצדדים נחקרו
17/07/2014  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת גלילי   |   תגובות
פישר. כיצד נסגר התיק [צילום: מן הטלוויזיה]

ד"ר יחיאל לסרי, התלונן על ניסיון לסחיטה באיומים [צילום: מוקי שוורץ]

פרשת עו"ד רונאל פישר הנחקרת על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) הולכת ומסתעפת. מידע שהובא ל-News1 בימים אלה מעלה חשד, כי אחד הנושאים הטעונים חקירה הוא: כיצד הצליח עו"ד רונאל פישר לסגור במהירות תיק חקירה נפיץ ביותר שנפתח נגד מנחם גלילי, בעליו של המגזין "השבוע באשדוד", ביחידה לחקירות הונאה במשטרה, בלא שהצדדים נחקרו.

הפרשה החלה ב-2012, במסגרת עדות שניתנה על-ידי ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בבית משפט השלום בקריית גת, כעד-תביעה במסגרת תביעה שהגיש אבי הלוי נגד מנחם גלילי והשבוע באשדוד (ת"א 407-09). המשפט התנהל בפני השופט איל באומגרט. התביעה עסקה בשורה של פרסומים בשבועון ובטענה כי מדובר בפרסומים מתוזמנים שנועדו להכפיש ולהוציא לשון הרע. בכתב ההגנה דחה גלילי את הטענות, מכל וכל. לטענתו, ראש העיר ואנשיו הם שמתנכלים לו ולבני משפחתו, ואף הפסיקו את הפרסום של עיריית אשדוד בשבועון.

ד"ר לסרי גילה בעדות שמסר ביום 26.02.12, כי לאחר הבחירות פנתה אליו משפחת גלילי בבקשות שונות על-רקע אישי "שלא יכולתי להיענות להן", ומשלא נעניתי זה הפך למסע רדיפה אישי. ד"ר לסרי לא הותיר מקום לספק: ה"בקשות" בהן מדובר, היו למעשה דרישות ל"סידור" טובות הנאה למשפחת גלילי ולעסקיה.

ד"ר לסרי מסר בעדותו, כי מאחר שהוא דחה את הבקשות, הוא נרדף על-ידי משפחת גלילי ובפועל חש שהוא - ראש עיר בישראל, נמצא תחת ניסיונות של סחיטה ואיומים. מנחם גלילי, ובנו עו"ד שרון גלילי (שייצג את השבועון ואת אביו בהליך האמור), ניסו באותו מעמד להדוף את עדותו של ד"ר לסרי, ללא הצלחה. ד"ר לסרי עמד על דעתו.

להלן הדברים החמורים שאמר-העיד ד"ר לסרי (26.02.12):

  • אני רוצה להסב תשומת לב בית המשפט לאישור שקיבלתי לענות כי התחייבתי לומר את האמת, מה גם לשינוי הכל כך דרמטי ביחס אליי על-ידי הנתבעים מהתקופה שלפני הבחירות בתקופה שאחרי הבחירות שגם לה יש שתי תקופות, שנתיים שהיו שליליות, ועכשיו שנתיים שבהם יש גם רדיפה אישית. אם אני אשאל מה גרם להבדל בגישה אני יכול לענות רק עם עובדות.

    העובדה היא שאין לי שליטה על מה שכותבים הנתבעים בעיתון שלהם. לא שכתבו דברים טובים ולא כשכותבים דברים רעים, זו עובדה, אין לי שליטה.

    העובדה השנייה, היא שלפני הבחירות שהחלטתי שאני מתמודד נגד צילקר, הם היו בסכסוך ארוך שנים וכתבו עליו כתבות שליליות, כיוון שאני הייתי מועמד נגדו, נכתבו כתבות חיובית לטובתי והם סייעו לי זו עובדה.

    העובדה שהסיוע היה כל כך טוב שאת מסיבת ליל הבחירות ביליתי בביתו של מר שרון גלילי, שם צפינו בטלוויזיה וראינו את תוצאות המדגם. אולם, אחרי הבחירות משפחת גלילי, גם האבא, גם אחיו, גם הוא בעצמו העלו בפניי בקשות שלא יכולתי להיענות אליהם שלא נעניתי אליהם, זה הפך להיות מסע רדיפה אישי. ראש עיר בישראל עיר חמישית בגודלה, נמצא תחת מסע של סחיטה ואיומים על-ידי העיתון ומשפחת גלילי הופכת את העיתון ועושה בו שימוש ציני וזכות הציבור לדעת.

    התבקשתי על-ידי עו"ד גלילי שרון בכבודו ובעצמו לסדר לו ולאפשר לו, יועמ"ש של חברה משפטית מסוימת ואחר-כך של חב' עירונית שנייה ולא שיתפתי פעולה ואחרי כל שיתוף פעולה כזה, חטפתי בראש. אחר כך התבקשתי לאחר שזה לא הסתייע, התבקשתי לבקש מעו"ד אמיר לספק לעורך דין גלילי תיקים לו ולאביו וכמובן שלא עשיתי ושוב חטפתי.

    אבל השיא הגיב בקיץ 2010, אז התבקשתי לסייע לכך שהאח נאור גלילי שהתמודד על תפקיד מנכ"ל חפה יזכה במרכז. נאור לא נבחר ומאז יש רדיפה אישית נגדי, תוך רמיזות מכוערות הנוגעות לחיי האישיים, תוך פגיעה בי ובבני משפחתי, תוך פגיעה בזכרה של אישתי ז"ל. [העד מתרגש].

    עד היום מסע הרדיפה הזו לא נפסק. מדי יום שישי בעיתון, אנו נחשפים אנו ובני משפחתי לפגיעות אישיות קשות, בכל העיתונים נכתב דבר חיובי אצל גלילי ההפך. אני מקבל שאליתות שרק אלוהים יודע, רדיפה אישית תוך שימוש בעיתון לסחוט ראש עיר בישראל. אלה העובדות כמו שאני מכיר. למען גילוי הנאות, אמרתי שאני מנהל סכסוך משפחתי בתביעות דיבה שאחת הוגשה ואחת בדרך. יכולתי לתבוע תביעות דיבה אבל אני לא עושה מסיבות מובנות, אבל זה דבר נורא.

    דבר נורא איך במדינת ישראל במשטר דמוקרטי את זכות הציבור לדעת בצורה כל-כך לא הוגנת וקשה שאינה משתמעת לשני פנים. זה ההסבר שלי לשינוי הקיצוני שחל. איך לפני הבחירות הייתי האדם שבזכותו יש בית חולים ואיך ביום שישי האחרון בכלל לא, הזכות ניתנה למישהו אחר. איך פתאום השקעה של פארק עירוני הופך להיות גורם לביקורת. אני חייב לומר שאני לא מכניס את העיתון לביתי אבל העוזר שלי שנמצא כאן, מביא לי את העיתון וזה החשיפה היחידה שלי לעיתון.

נודע, כי בעקבות עדותו של ד"ר לסרי הוגשה תלונה ונפתח תיק חקירה נגד מנחם גלילי על-ידי היחידה לחקירות הונאה במחוז דרום במשטרה. מנחם גלילי, שהבין כנראה היטב את הסיכונים, שכר בשלב זה את שירותיו של עו"ד רונאל פישר. והנה, תוך זמן קצר יחסית הצליח פישר, שהכיר אישית כמה גורמים המעורבים בתיק, "לסדר" לגלילי תוצאה פנטסטית: סגירת התיק ב"חוסר אשמה", בלא שהצדדים לפרשה נקראו לחקירה.

סגירת התיק הדהימה את ד"ר יחיאל לסרי, כמו גם גורמים נוספים שידעו על עדותו של ד"ר לסרי, בבית המשפט, ועל דרישותיה של משפחת גלילי כלפיו. הוגש ערר על ההחלטה, שטרם נדון וטרם הוכרע.

שאלת השאלות היא: כיצד הצליח רונאל פישר "להגיע" לאותם חוקרים שקיבלו לידיהם את תיק החקירה, וכיצד הצליח להשפיע להימנע מבירור העובדות ומזימון החשודים ו/או העדים למסירת עדות. מח"ש נדרשת לפעולה גם בנושא זה, על-מנת לגלות: מדוע בחר החוקר ו/או החוקרים בתיק זה להימנע מביצוע תפקידם כמתחייב מהחוק.

תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   איל באומגרט   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יחיאל לסרי / Yehiel Lasri   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נאור גלילי   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד הצליח רונאל פישר לסגור תיק למנחם גלילי בחשד לסחיטה
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אשדודי לשעבר
17/07/14 11:14
 
יהודי חרד
17/07/14 16:42
2
עו׳ד
17/07/14 11:28
3
אבצוק
17/07/14 11:28
4
אבי כהן
17/07/14 12:14
5
שמעון בוסקילה
17/07/14 13:39
6
גלילאו
17/07/14 14:00
7
עצה למח"ש
17/07/14 14:16
8
צורי
17/07/14 15:55
 
הניה
17/07/14 18:46
 
למוגבלת הניה
17/07/14 21:35
 
סרג'יו
18/07/14 00:12
9
טולסטוי
17/07/14 19:11
10
טנא
17/07/14 20:37
11
טנא
17/07/14 20:42
12
טנא
17/07/14 20:50
 
במבה
18/07/14 07:11
13
אברהם אבונו
18/07/14 04:46
14
שוורצ פיש
18/07/14 07:41
 
טנא
18/07/14 17:11
15
א.ל
18/07/14 11:04
16
אשדודי ותיק
18/07/14 12:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פשרה היא מנשמת אפה של מערכת המשפט, וככל שיש תיקים המוכרעים לגופם, היא תהיה פחות יעילה - והיא חייבת להיות יעילה. צדדים שמבקשים הכרעה שיפוטית מהירה עלולים למצוא את עצמם במערכת עמוסת תיקים, אם לא יהיו פשרות. כך אומר (יום ד', 16.7.14) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אליהו בכר, בהשתלמות במדרשה למשפט מעשי של מחוז ת"א בלשכת עוה"ד.
17/07/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
מחקרים מראים, כי כאחד מכל 10 מבוגרים - (10%) מגיע לרופא המשפחה שלו בתלונה על לחץ או מתח יומיומי. הסיבות הנפוצות לתלונה זו נעוצות באופי החיים שלנו בישראל, אחת כמה וכמה בימי מתיחות ביטחונית ומלחמה המשבשת את התפקוד היום יומי וטורפת את השגרה לקטנים ולגדולים.
16/07/2014  |  רוני גוטליב  |   כתבות
סבב ההסלמה שמורגש השבוע בדרום הארץ, יצרו התעניינות גוברת באמצעי המיגון. להלן שאלות ותשובות שיסייעו להעניק הסבר על שאלות בוערות בנושא.
16/07/2014  |  יואל מזרחי  |   כתבות
מי שקנה עיתון ביום שישי עד לפני כמה שנים, נאלץ כדרך קבע לנער את הגיליון השמן, לתת ל"אינסרטים" הפרסומיים לנשור ולהפריד מעט בין התוכן המסחרי וכתבות המערכת. היום מי שיבקש לברור את הפרסומת, יצטרך לעיתים לנער קודם כל את הכתבות עצמן. עולם השיווק המשתנה, האבולוציה של ענף הפרסום ובעיקר המשבר הכלכלי בעיתונות, הפכו את ה"תוכן השיווקי", מונח שהיה שמור פעם לכפולות ממומנות של ג. יפית וגד בירון, למגפה שמתפשטת כמעט ללא בקרה.
16/07/2014  |  יעל געתון  |   כתבות
בשבועות ובימים האחרונים חווינו התרחשויות ואירועים קשים לצד עומס תקשורתי וחלקי אינפורמציה. כל אלו התחברו יחדיו וציירו לאזרחי המדינה תמונה לא פשוטה. גיוס המוני חיילים, יירוט טילים, מדינה שלמה מצאה עצמה מתמודדת עם מציאות עגומה, אזעקות צבע אדום, חיפוש מחסה, שינוי שגרה ובעיקר חוסר יכולת לשלוט במצב.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il