|   15:07:40
דלג
עיתונאית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

חייו של האזרח אהוד ברק

הקרבות נגד אשכנזי, העסקים חובקי העולם, המחשבות על קאמבק, הקשרים עם העיתונאים, הספר המתבשל, התחקירים המאיימים
28/11/2014  |     |   כתבות   |   ליברל   |   תגובות
אהוד ברק ונילי [צילום: פלאש 90]

הג'וב השוויצרי
כשפרש מן הפוליטיקה הציע לו יוליוס בר, בנק ההשקעות הפרטיות השוויצרי הענק המכונה גם "הבנק היהודי", לשתף פעולה. קבוצת יוליוס בר היא מהמובילות בשוויץ. עם חוג לקוחותיה נמנים מגה-עשירים מכל העולם: יורשים, יזמים, פוליטיקאים בכירים וידוענים מקצווי תבל. כולם הגיעו כדי ליהנות מהשירות הדיסקרטי שמציעה המערכת השוויצרית ללקוחותיה

   רשימות קודמות
  המסע של נפתלי בנט לצמרת
  המנוע השקט של בוז'י
  אלף הזהויות של אביגדור ליברמן

הטרקלין, חדר האירוח המשותף לדיירי מגדל G המפואר במרכז תל אביב שבו מתגוררים אהוד ונילי ברק, מעוצב באלגנטיות קרירה. פינות ישיבה ספורות. כורסאות וספות בהירות. דלפק זהוב לכיבוד קל. מכונת קפה. קומקום. ופסנתר לבן. חדרי אירוח כאלה משרתים דיירים העובדים מן הבית. אנשים המעוניינים לבדל את חייהם העסקיים מן האינטימיות שבדירה שלמעלה. ניתן לערוך בהם פגישות עסקיות עם מי שאינך מעוניין לשתפו בסגנון חייך. מי שלא תרצה, שידווח אחר כך על הנוף האורבני הנשקף מן הקומה הגבוהה בה אתה חי. שלא יתהה האם לסוכנת הבית שלך יש רישיון עבודה. אהוד ברק מנהל את ישיבות העבודה הישראליות שלו בחדר האירוח המשותף הזה. אין לו משרד קבוע אחר בישראל, כרגע. לא יועצים, לא עוזרים וגם לא אנליסטים בשכר קבוע. במסמכים ששיגר לבורסה האמריקנית דיווח כי כתובתו היא: השדרה השלישית במנהטן, פינת רחוב 54, קומה 19. בכתובת הזו רשומה גם קבוצת החברות של קולומבוסנובה (COLUMBUSNOVA) שבשיתוף עמה הוא פועל. המדינה מכסה את עלות אחזקת משרדיהם של ראשי ממשלה בדימוס. שמעון פרס התמקם במשך שנים מטרים מהדירה הנוכחית של ברק, בבית אמות משפט. גם לרבין, לנתניהו, לשמיר ולאולמרט היה. וגם הוא, ברק, החזיק פעם לשכה ענקית באחד מהמגדלים היוקרתיים ברחוב הארבעה בתל אביב. משם ניהל את עסקיו בעשור שעבר. אבל הפעם? רק פינת ישיבה בחדר האירוח של דיירי מגדל G.

ובכל זאת, יועצת אחת מלווה אותו בכל אשר ילך. והיא גם עוזרת אישית, מנהלת ושותפה לכל מהלכיו: רעייתו, נילי פריאל-ברק. מנהלת את סדר היום; עורכת את יומן הפגישות; מתאמת נסיעות, פגישות ואירועים. וישנו, כמובן, גם עו"ד דורון כהן, אחיה של רעייתו הקודמת, נאווה, המלווה אותו ולעתים גם שותף בפעילותו העסקית. "קרדו - פיתוח עסקים בע"מ" באמצעותה פעלו השניים באתנחתה הקודמת של ברק מהחיים הפוליטיים, עדיין פעילה והיא רשומה אצל עורך דין ברמת גן. מי שהיה חתנו, זיו לוטנברג, ניהל בעבר את השקעות הנדל"ן שחשב לבצע עם שותפים, אך הורחק מעסקיו, זה מכבר, בעקבות גירושיו מבתו הבכורה, עו"ד מיכל ברק. בתו הצעירה, ענת, מתגוררת בניו-יורק עם בעלה הצ'לן, יועד ניר, וארבעת ילדיהם. והאמצעית, יעל, מהנדסת תעשיה החיה בארץ. "הוא סבא נהדר קשור מאוד לנכדים", מספרים בסביבתו.

השמועות שנגדו והקנאות לפרטיות
[צילום: פלאש 90]

חי במטוסים
כל ניסיון לעקוב אחר פעילותו של ברק ברחבי העולם מסתיים בסחרחורת. האיש זז כל הזמן. טס ממדינה למדינה, עובר מיבשת ליבשת, מחברה לחברה, וכמעט אף פעם לא נמצא בישראל. נילי ואהוד ברק מגיעים הביתה, לתל אביב, בדרך כלל אחת לחודש. כשברק מגיע הוא מתרווח בביתו, קובע כמה פגישות, ומקפיד לצאת להליכות בוקר, מלווה במאבטחים, ממגדל G לכיוון חוף הים של תל אביב, לבוש טרנינג ואוזניות תחובות לאוזניו

"אני לא עובד בישראל", הסביר לאילה חסון בראיון הדרמטי שנתן לאחרונה באולפן 'יומן', ואכן הוא נעדר רוב הזמן מן הארץ. עם זאת, ברקולוגים ותיקים טוענים שדווקא חלק מהראיון הזה בא לאותת, שאינו "עובד בישראל" - עדיין, ושכשזה ישתנה אולי בקרוב, כדאי לצמרת העסקית המקומית לדבר איתו. ברק חושב שהביקורת האפשרית סביב הכנסתו העצומה בדולרים והחיים במחלקות העסקים של מיטב חברות התעופה, פחותה מזו שהייתה עלולה להיות סביב קשרים מניבים באלפיון הכחול-לבן.

'ידיעות אחרונות', ועוד נחזור לכך בהמשך, נתפס במשפחת ברק-פריאל כאחד האחראים העיקריים למצבו הפוליטי העגום. ברק סומן על-ידי המו"ל ארנון (נוני) מוזס, הם טוענים, לפני אלף דורות ומאז שותים את דמו בכפית. והדברים הגיעו לידי כך שכל זכויותיו ויתרונותיו התאדו ונותרו רק החסרונות והחבורות והרחקתו, גירושו, מהציבוריות הישראלית. איפה חי עכשיו אהוד ברק? במה הוא עובד? האם מתגעגע לביצה החמימה בקריה? האם מקום עבודתו וחייו מושפע משיקולי מס? ומדוע בחר לחיות יותר באוויר, במטוסים, מאשר על הקרקע?

הטינה, הריחוק והחשדנות כלפיו הכתיבו את אופיין של רוב השיחות שניהלנו אודותיו לצרכי התחקיר. הוא התרחק גם מרוב מי שהיו יועציו, עוזריו ודובריו. המעטים שנותרו אינם מעודכנים באמת בצעדיו. אחרים תוקפים, חושפים ומרכלים כמו אוהבים-מאוכזבים מדממים ומצולקים. מטפחים את הבקורת כלפיו. מחזקים את שדבק בו. כשאת מתקשרת לאהוד אולמרט ומבקשת את עזרתו בעניין זה או אחר הוא ייענה ברצון, ויבטיח לנסות. אחר כך יתקשר וידווח מה וכמה הצליח, הם אומרים. וכשאת מתקשרת לאהוד ברק? ספק אם בכלל יענה לטלפון. הוא עסוק. אין לו זמן. והכי טוב שתבין ש"תם זמנך" וכן, "יאללה ביי". לכן אהוד אולמרט כה חביב, גם עתה, בקהילה הפוליטית-תקשורתית. וזו גם הסיבה שהוויית "אקירוב" של ברק נתפסה עד לא מכבר, כבזויה, מהעניבות והעטים של אולמרט. על-אף ההבדל העקרוני ביניהן. וזהו גם אחד ההסברים לקלות הבלתי נסבלת שבה מופצות שמועות וחשדות נוראיים על-אודותיו - בעיקר סביב מערכת קבלת ההחלטות שניהל בעת שכיהן כשר ביטחון. מדוע, למשל, החליט לרכוש צוללת שישית לחיל הים למרות המלצות תקיפות נגד של הצמרת הביטחונית? מי בכלל צריך צוללת שישית? או הבחירה ברכש מטוסי האימון מתוצרת איטליה. רכילות וספקולציות סביב העסקות האלה, מפרנסות היטב את מועדון ההון-פוליטיקה-ביטחון בישראל.

כך למשל, בין ההקלטות שפרסם ערוץ 10 של שיחותיה של שולה זקן עם אהוד אולמרט, שם האשים האחרון: " הוא רק מתוך קנאה, רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי A8, אז המטורף הזה רצה. אבל הוא יגמור בבית סוהר. תזכרי מה שאני אומר לך שולה... היה אצלי ראש המוסד...כולם באים אלי... הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. אין עסקת נשק שישראל עושה. כולם מדברים על זה... (את הכסף) הוא מחביא....בשווייץ או באיזשהו...משרד עורכי דין וכו' הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו לא מופיע". תגובת ברק: "זוהי איוולת שאינה ראויה לתגובה ובטח בימים אלו. אין תופסים אדם בשעת צער". אך אם תשאלו גורמים שונים במערכות התקשורת, הביטחון והפוליטיקה, בין השאר בסביבתו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, חקירה משטרתית היא רק עניין של זמן. עד כמה זו מציאות ועד כמה משאלת לב? שוב, תלוי את מי שואלים. חקירה, בכל מקרה, לא נפתחה עד כה ככל הידוע. אין אקדח מעשן. אין נתיב כסף. יש בעיקר סימני שאלה. מתנגדי עסקת הצוללת השישית מגרמניה מציינים למשל את עלויות העתק - 400 מיליון אירו לרכישה, 25 מיליון אירו לתחזוק שנתי, על-פי ההערכות. למה לעזאזל צריכים את זה, הם שואלים, כשכל בר דעת יאמר לך שזה מיותר? יותר מדי אינטרסים, יותר מדי חשדות.

אתה יודע, אמרתי לאחד ממבקריו, נדמה לי שהוא הרבה פחות עשיר ממה שנדמה לך. את טועה, ענה, הוא הרבה יותר עשיר ממה שנדמה לך. אבל האמת היא, שלמרות הרינונים, אהוד ברק לא טייקון. הוא אינו עוסק בניהול וגם לא לווה כספים לרכישת קונצרנים. אלא משקיע, כפי שנציג בהמשך, ביוזמות עסקיות בתחומי התמחותו. הוא יועץ לתאגידים, לבנקים ולקרנות גידור. מרצה, מנתח, "פותח דלתות" ומשדך בין גורמים עסקיים לביטחוניים ולפוליטיים. חשוב לזכור שגם תנאי הפרישה שלו הם חלומיים בכל קנה מידה. שכר הרמטכ"ל מוצמד לשכר נשיא בית המשפט העליון, כ-80 אלף שקל בחודש. קרי: כמיליון שקל בשנה. הפנסיה שלו תצמח לעולם ותעלה ותפרח. שכר בכירי הבכירים הללו, קופות החיסכון שלהם והתנאים הסוציאליים הנלווים אליהם - לעולם חוסן. וזוהי, על כן, אחת ההשקעות הטובות שעשה ברק מעולם. לצד, כמובן, הדירה באקירוב. בראיון שהעניק לגידי וייץ אמר פעם: "האם הרכוש שלי הוא כמה מיליוני דולרים? ברור שכן. הדירה הזאת לבד שווה כך (הראיון התקיים באקירוב). ואני לא מתבייש בזה. במשך חמש-שש שנים לא הייתי איש ציבור".

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  28/11/2014   |   עודכן:  28/11/2014
רונית ורדי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב גלעדי   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד ברק   אודי רקנאטי   אילה חסון-נשר   איתן הבר   ארז וינר   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   בג"צ קול העם   בן כספית   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גידי וייץ   גלי צה"ל   דן מרגלית   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   חופש הביטוי   חיים רמון   חיל הים   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהודית (ג'ודי) שלום-ניר-מוזס   יואב גלנט / Yoav Galant   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   ירון איתן   ירון דקל / Yaron Dekel   ישראל היום   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מחלקה ראשונה / First Class   מיכאל צ'רנוי   מיכה פרידמן   ממשלת ישראל / Israel Government   מתן וילנאי / Matan Vilnai   נתן אשל   עמי איילון   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ש. פרידמן ושות', משרד עורכי דין / S. Friedman & Co, Law Office   שולה זקן / Shula Zaken   שלדון גארי אדלסון / Sheldon Gary  Adelson   שלום שמחון   שמעון פרס / Shimon Peres 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חייו של האזרח אהוד ברק
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא1
28/11/14 18:16
2
ברבר ותיק
29/11/14 07:59
3
נמאס נמאס נמאס
29/11/14 08:14
4
jdt
29/11/14 14:10
5
אורי פ
29/11/14 16:33
6
חשדנית
29/11/14 18:00
 
שמעון אמסלם
29/11/14 22:56
7
סיכום
29/11/14 18:57
 
מאבחן עלילות
29/11/14 22:47
 
קידי
30/11/14 01:19
 
קידי
29/11/14 23:19
 
שמעון אמסלם
30/11/14 09:26
 
קידי
1/12/14 07:38
 
angui tnxko
1/12/14 13:53
 
קידי
2/12/14 00:22
8
דודי30
30/11/14 14:13
9
רחובותית אשכנזיה
1/12/14 12:54
10
ע
10/03/16 08:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שערורייה בעסקת קרקע גדולה בשכונת רמות, ירושלים: מינהל מקרקעי ישראל חתם על חוזה פיתוח, שבו הוא מוכר לחברת "בית חדש בירושלים", בבעלות היזם הירושלמי דניאל אהרון גרוסברד, מגרש גדול ויקר ערך, לבניית קניון ודירות. זאת, בניגוד לנוהל הרגיל, של חתימת חוזה חכירה לטווח ארוך. המשמעות: חוזה הפיתוח משחרר את גרוסברד מתשלום הטל השבחה של 32 מיליון שקל, ואולי יותר, ואילו בחוזה חכירה יש לשלם את ההיטל.
28/11/2014  |  אלעזר לוין  |   כתבות
לפנינו שבוע שלמילים יש משמעות רבה. התקשורת משפיעה ברבדים עמוקים יותר מהרגיל, בעיקר אם אתם נמצאים בצד הנותן עצה לחבר. הכעס מתלקח מהר ועלול גרום ל"כוויות נפשיות" אצל השומע, אבל זה גם יירגע מהר. היזהרו בנסיעת קצרות, במהלך הימים הקרובים עלולות להיות יותר תאונות דרכים.
28/11/2014  |  טובה ספרא  |   כתבות
"הטכנולוגיה הזאת שינתה את חיי. היא מעניקה לי חופש שלא היה לי - גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה משפחתית - ומאפשרת לי לשמור על קשר עם אנשים, לדאוג לסידורים בעצמי, לקנות פרחים לאשתי, וכמובן לעבוד ב'ססמי'."
27/11/2014  |  מגזין הטכניון  |   כתבות
שלושה ימים לפני חג הפסח 2013. היה זה עוד יום של שגרה בקרב בני משפחת כהן מנחלים. נורית (44) טרחה על קניות בסופר-מרקט האזורי במתחם בארות-יצחק; בעלה אל"ם אורי (43), סגן המזכיר הצבאי של שר הביטחון, היה בדרכו לעוד פגישה אחת מני רבות באותו יום.
27/11/2014  |  איתן אלחדז  |   כתבות
המטרונית, מיזם התחבורה הציבורית המטרופולינית הגדול ביותר שהוקם בישראל עד היום, ציין לפני כמה שבועות שנה להפעלתו המלאה. יותר משבע שנים ארכה הקמתו והיא לוותה בשינויי תוכניות מרובים שגררו עיכובים בביצוע, שלל מטרדים לתושבים ובעיקר תוספת עלויות בלתי מבוטלת. בדוח ביקורת שפרסם בתחילת השנה על המטרונית, בדק מבקר המדינה את הליכי התכנון והביצוע ואת העלויות הכספיות, ומתח ביקורת על חברת יפה נוף המבצעת ועל הרשויות עצמן, העיריות ומשרד התחבורה, ואופן התנהלותן בחוזה ההתקשרות שלהן ובסעיפי ההוצאות. אבל דוח המבקר לא התייחס כלל למהותו של המיזם. כלומר, לשאלה אם הוא בכלל נחוץ ומהם מטרותיו ויעדיו. המבקר לא בדק, אז החלטנו לבדוק.
27/11/2014  |  דורון שפר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il