|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
שמעון פרס. ממשיך לבחוש ולתמרן [צילום: פלאש 90]

החתרן הבלתי נלאה

פעם חתרן תמיד חתרן, בדומה לשור מועד שלא מפסיק לנגוח. הנשיא לשעבר שמעון פרס ממשיך במאמציו מאחורי הקלעים בניסיון לבלום סופית את רה"מ בנימין נתניהו ולהקים גוש פוליטי שיבטיח את חילופי השלטון
12/12/2014  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות

הרחק מזרקורי התקשורת פועל בימים האחרונים במרץ רב נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס כדי לבלום סופית את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנוע ממנו להיבחר לתקופת כהונה נוספת. המטרה של פרס היא להקים גוש פוליטי גדול שיסחף המוני מצביעים בעיקר אזרחים אדישים שאינם מצביעים וצעירים ויזכה במנדטים רבים שיבטיחו לו מעל לכל ספק את חילופי השלטון במדינה פרס סבור שאין מקום להסתפק בהקמת המרכז הציוני שבסיסו הוא חיבור בין העבודה בראשות חבר הכנסת יצחק ( בוזי) הרצוג והתנועה בראשותה של חברת הכנסת ציפי לבני שיצבור בקושי על-פי המדגמים מנדט אחד או שנים יותר מהליכוד.

ממשיך לבחוש ולתחמן

גילו המתקדם של פרס לא ימנע ממנו מלהמשיך לתמרן, לגשר, לפשר, לבחוש ולתחמן כדי ליטול חלק פעיל בבחירות הקרובות. לפני כשנתיים ערב הבחירות האחרונות עשה פרס ללא הצלחה מאמצים בלתי נלאים במטרה למנוע את שובו של נתניהו לראשות הממשלה. פרס נפגש במשכן בנפרד עם שורה של אישים, ביניהם אהוד אולמרט, ציפי לבני, חיים רמון, שאול מופז, שלי יחימוביץ', יאיר לפיד ואחרים. מטרת הפגישות הללו הייתה, ככל הנראה, לערוך לכל אחד מהם שטיפת מוח כדי לשכנעו להצטרף לגוש פוליטי שיחסום את דרכו של בנימין נתניהו להישאר בשלטון. במרום גילו פרס אינו מתרגש מהגילויים הצפויים על מעורבותו הרבה ממשכן הנשיא בניסיון לבנות את הרמטכ"ל גבי אשכנזי כמחליפו של ביבי.

העובדה שפרס נקלע בטעות לפרשת הרפז אינה מדאיגה אותו. מאז ומתמיד כל האמצעים קידשו אצלו את המטרות. הפעילות של פרס נעשית מהמרכז הנושא את שמו ביפו ונועד לשמש מרכז לשלום אזורי במזרח התיכון החדש שהתיישן בינתיים. אבל בכל מה שקשור בביבי שנוא נפשו של פרס פועל במרכז חמ"ל המורכב בעיקר בצוות הנשי הקרבי שתפקד בבית הנשיא לאורך כל תקופת כהונתו שהעתיק את פעילותו ל"מרכז פרס".

כדי לממן את משכורתן של עוזרותיו היקרות נאלץ פרס הישיש להתרוצץ בעולם ולהרצות בפני חוגים שונים ברחבי העולם ולגבות סכומים של רבבות דולרים להרצאה. לעיתים הסכום הנדרש מסתכם ברבע מיליון דולר. לכל מי שנבהל מהתמורה הגבוהה שנדרשת עבור ההרצאות ניתן הסבר שפרס לא טומן את הכנסות הכספיות בכיסו אלא תורם למרכז. בשלב זה הפעילות הפוליטית של פרס מאחורי הקלעים מכוונת הקמת גוש גדול שיפיל את נתניהו ולא להסתפק בין הרצוג ללבני.

פרס לא התבייש להרים טלפונים ליאיר לפיד, משה כחלון, אביגדור ליברמן, זהבה גלאון ואפילו לאריה דרעי ולאחמד טיבי כדי לממש את מטרת חייו הפלתו של ביבי. בשלב הבא עשוי פרס להגביר את הפעילות שלו ומי יודע אולי יבקש לעצמו תפקיד נשיא הכבוד של המרכז והשמאל הלאומי המאוחד. היחיד שהעלה באחרונה לכותרות את פרס לפוליטיקה עכשווית הוא חבר הכנת עמיר פרץ שהיה ראשון השרים שהתפטר מהספינה המיניסטריאלית הטובעת של ביבי. פרץ הציע להקים מעצת חכמים פוליטית בראשותו של פרס שתתווה מדיניות בנושא הביטחון, הכלכלה החברה ותנסה למצוא פתרונות לבעיות השעה.

תנועת אומ"ץ שהינה עצמאית וא-פוליטית הקפידה לאורך של תקופת כהונתה שלא להיות מעורבת בנושאים פוליטיים. בימים אלה ממקדת אומ"ץ את פעילותה בפניות אישיות אל ראשי המפלגות שיתמודדו בבחירות שיכללו במצע מפלגותיהם התחייבות להיאבק בשחיתות השלטונית הגואה.

בעבר, בתקופה שבה כיהן פרס כנשיא המדינה, פנינו גם אליו בבקשה שיתריע בפני התעצמותה של השחיתות השלטונית אך הוא סירב לא היה קשה לנחש מדוע.

פרס מתעלם מחושפי השחיתויות

לא במקרה התחמק פרס באורח שיטתי מלפעול למען הענקת אותות הוקרה ממלכתיים לחושפי שחיתויות ברוח הצעת חוק שיזם בשעתו הח"כ לשעבר רן כהן, המכהן כיום כחבר המועצה הציבורית שליד אומ"ץ.

במכתב משותף שכהן ועבדכם הנאמן שיגרנו בשעתו אל פרס, כתבנו לו בין השאר: "אנו מבקשים לפעול ליישום החוק הלכה למעשה למען אזרחים בעלי תודעה מוסרית שחשפו מעשי שחיתות במקומות עבודתם או בגופים אחרים נחשבים, למרבה הצער, למוקצים מחמת מיאוס ולעיתים אף הופכים לנרדפים, מאבדים את מקומות עבודתם ונפגעים בבריאותם. פנינו אליך בבקשה לפעול למען הענקת הכרת תודה לאזרחים חושפי שחיתויות במטרה להגביר את התודעה לחשיבות מעשיהם בקרב אזרחי המדינה ובמקביל להוקיר את מעשיהם. בתקופה זו יש חשיבות רבה בפנייתנו בשל התגברותה של השחיתות הציבורית בשנים האחרונות ומעורבותם של אישי ציבור ששימשו במעשיהם דוגמה שלילית לאזרחי המדינה".

פרס לא טרח לענות על הפניה.

רק באחרונה חלה תזוזה בתחום זה. הנשיא החדש ראובן ריבלין הודיע לנו שהוא מתכוון לערוך בקרוב במשכן טקס ממלכתי שבמהלכו יחולקו תעודת הוקרה לכמה עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקומות עבודה ציבוריים.

אומ"ץ האמינה לתומה במרוצת השנים שבה כיהן פרס כנשיא שהוא יפתח דף חדש בתחום ההגינות הפוליטית ולא תהיה לו בעיה לראשונה בחייו לשמש דוגמה אישית לאיש ציבור שפועל ללא רבב. המציאות טפחה על פנינו והוכיחה לנו שהייתה זו אשליה מרה.

הצלחתו של פרס להפוך לדמות מרכזית במדינה בתחום המדיני, עוררה את תנועת אומ"ץ לפנות אליו בשעתו פעם נוספת בבקשה דרישה שיירתם לפעילות חיונית במאבק בשחיתות השלטונית. הצבענו על תופעה חמורה של פגיעה באוכפי החוק והעומדים בראשה ובראשם מבקר המדינה לשעבר השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס ע"י ראש הממשלה אהוד אולמרט ושליחיו לדברי עבירה וביקשנו את ההתערבות שלו.

פרס סירב כצפוי לנקוף אצבע נשיאותית והעדיף לעמוד מן הצד.

נמר לא משנה את חברבורותיו

אולמרט הוא ידיד אישי של פרס שגייס למענו, בעין השאר, קולות בקרב חברי הכנסת למען בחירתו כנשיא. פרס לא היה מעולם כפוי טובה. העובדה שבראש המדינה עמד ראש ממשלה שהוא מגה מושחת לא הפריעה לפרס ולא הצדיקה לדעתו כל אמירה שלו בגנות השחיתות. לעומת זאת כאשר נתניהו נבחר כאש הממשלה במקומו של אולמרט המודח נכנס פרס לעמדה התקפית וחידש את החתרנות הבלתי נלאית מבית מדרשו לא היו חסרות עובדות ודוגמאות לכך שלא רק שנמר לא משנה את חברבורותיו, גם הפרס לא מסוגל להשיל מעל עצמו את נוצותיו הערמומית. היה זה ראש הממשלה המנוח יצחק רבין שהעניק לראשונה לפרס בספרו האוטוביוגרפי את התואר הלא מכובד: "חתרן בלתי נלאה". פרס הצדיק את התואר כאשר המשיך בחתירותיו .

פעם חתרן תמיד חתרן בדומה לשור מועד שאל מפסיק לנגוח ..

פרס לא חדל לחתור במרוצת השנים נגד אישים שונים וממשיך בכך גם בימים אלה. סוד גלוי הוא שבתקופה שפרס היה האזרח מספר 1 במדינה מי שאמור להיות ניטרלי ולא לטבול את ידיו בביצה הפוליטית המזוהמת היה לאורך כל תקופת כהונתו קמפיינר נגד ראש הממשלה והציג תפיסות עולם משלו מול העולם, רשות הפלשתינית והחמאס. פעילות זו גברה לפני מערכות הבחירות לכנסת שהיו בתקופת כהונתו. בעקבות הפגישות הללו פנתה בשעתו אומ"ץ אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דאז השופט אליקים רובינשטיין בבקשה שיוציא הנחיות ברורות בכל הקשור לפגישות שמקיימים מועמדים לבחירת לכנסת עם נשיא המדינה פרס.

במכתב שנשלח אל השופט רובינשטיין נאמר בין השאר: "לאומ"ץ נודע כי נשיא המדינה מקיים פגישות מוקדמות עם כמה ראשי מפלגות שיכול להתפרש כניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות ועל המו"מ הקואליציוני באמצעות יצירת גוש חוסם. על-פי חוות דעת משפטית שהוכנה עבור אומ"ץ יש מקום למנוע את הפגישות הללו או לפחות להגביל אותן באמצעות מספר תנאים".

צירפנו את חוות הדעת המשפטית אך לצערנו החליט רובינשטיין שלא להתערב ופרס המשיך לחתור בארץ.

מלוזר - למדינאי בינלאומי

התדמית של פרס בחו"ל שונה כידוע מן הקצה והוא עוטר בפרסים ובאותות הוקרה למכביר. מי היה מאמין שהלוזר הנצחי לשעבר שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, יהפוך בגיל 86 המסווג אצל בני גילו "בערוב ימיו", למדינאי בינלאומי שבא ויוצא אצל שועי העולם ומנסה לנווט אותם כיצד לכלכל את מעשיהם.

בראשית כהונתו של פרס כנשיא הוא קיבל על עצמו תפקיד של מעופף מטעם ראש הממשלה החדש ישן בנימין נתניהו שנכפה עליו אחרי שלא עלה בידו להקים את הגוש החוסם נגדו. לשועל הקרבי פרס לא הייתה בעיה לאחז את עיניו של נתניהו התן ולהרדימו כאשר הוא נפרד מדעותיו המדיניות המתונות, חצה את הקווים ולהיוולד פוליטית מחדש כמנהיג בעל דעות מרכז ימניות שלא ביישו אפילו את שר החוץ החדש אביגדור ליברמן שהיה טרוד בבעיותיו הפליליות.

אחד הסימנים לכך הייתה הודעה מפתיעה שהשמיע פרס בשעתו, שממנה ניתן היה להסיק כי הוא סבור כיום שההינתקות של יישובי חבל קטיף הייתה משגה. מעניין לדעת מדוע החריש עד כה פרס בנושא זה, שנותר עדיין כפצע מדמם בקרב אזרחי המדינה ומהווה עתה מקור לפעילותה של ועדת חקירה ממלכתית שהוקמה ביוזמתה של הוועדה לביקורת המדינה.

לפרס היו בעבר גם הצהרות מלחמתיות ביחס לאירן, האויבת מספר 1 של ישראל והבייבי האישי של ביבי בשנים האחרונות. "אם צריך לעשות טעות של תגובת יתר או תגובת חסר בעניין הגרעין האירני, אני מעדיף את תגובת היתר", אמר פרס. מעולם לא הפריע לפרס לזגזג, להגיד דבר והיפוכו בנשימה אחת וגם ליישב בלולייניות סתירות שנתגלעו בנושאים רגישים בין מה שאמר לבין מה שעשה בפועל .

זיגזוג אופייני של פרס היה, למשל, במלחמת לבנון השנייה בתקופה שבה שימש אהוד אולמרט כראש הממשלה. בעדותו הסגורה בפני ועדת וינוגרד שחקרה את מחדלי וכשלי המלחמה טען פרס שהוא התנגד מלכתחילה למלחמה. כאשר שאלו אותו חברי הוועדה מדוע הוא לא יצא נגדה הצביע בישיבת הממשלה בעד המלחמה, לפרס לא הייתה בעיה מצפונית להשיב כי לא רצה לפגוע בראש הממשלה אהוד אולמרט.

פלא רפואי

פרס היה מאז ומתמיד פלא רפואי. גבר ללא גיל שחי מסביב לשעון היוקרתי שלו, מקפיד על הופעתו החיצונית, בעל חיוניות בלתי מצויה, כושר עבודה נדיר, מוח יצירתי, אדם רב פעלים ומעללים. פרס הצליח להשיל מעליו זמנית במרוצת השנים את תכונת ה"חתרן הבלתי נלאה".

יש לכך כמה סיבות לא טובות. ביצור שלטון החוק לא היה מעולם בראש מעייניו של שמעון פרס. כאשר כיהן בשעתו כראש ממשלה האחדות של המערך והליכוד, פעל להדחתו של היועץ המשפטי לממשלה דאז יצחק זמיר (שהפך לימים לשופט עליון) בגלל כוונתו הנחושה של האחרון להעמיד לדין פלילי כמה מראשי השב"כ שעברו עבירות פליליות חמורות בפרשת קו 300.

בתקופת כהונתו של פרופ' דניאל פרידמן כשר המשפטים כאשר הוא החל, בעידודם של ראש הממשלה אהוד אולמרט והמשנה חיים רמון, להשתלח בשופטי בית המשפט העליון ולפגוע בגופי אכיפת החוק, לא נשמע קולו של פרס - לא בישיבות הממשלה שבה היה חבר ולא כנשיא המדינה המופקד על שמירת שלטון החוק.

זאת ועוד: אחד הצירים המרכזיים של השחיתות השלטונית הוא הקשר ההדוק בין ההון והשלטון. פרס נחשב לאורך פעילותו הציבורית הממושכת כאחד מאדריכלי קשרי ההון והשלטון והוא גם דאג היטב לטפחם. מעולם לא היו לפרס רתיעות לטוס לחו"ל במטוסיהם הפרטיים של אילי הון, להתארח על חשבונם בחו"ל ולקבל מהם מתנות. פרס העדיף תמיד לקבל חליפות הדורות.

היה צורך להמתין כמה שנים עד שבבחירות האחרונות לנשיאות המדינה שנערכו לפני זמן קצר פרצה השחיתות השלטונית במלוא עצמתה. שלושה מקרב המתמודדים לנשיאות בנימין (פואד) בן-אליעזר, דליה איציק מאיר שטרית התגלו כמועמדים בעייתיים נגועים בשחיתות אישית. מועמד נוסף שביקש לרוץ לנשיאות, סילבן שלום, נאלץ לפרוש ברגע האחרון אחרי שהוטל בו רבב . לרווחתם של תושבי המדינה נבחר לנשיא ראובן ריבלין בעל תעודת היושר הציבורית. השלשת הנשיאותית שסממניה היו מנהל לא תקין והעדר טוהר מידות נותקה.

אפילוג

בפגישה שהייתה לי עם פרס בלשכתו במשכן כמה חודשים לפני פרישתו הוא דחה את כל השמועות שעל פיהן יש לו כוונה לפעול להארכת תקופת כהונה ואמר לי שהגיע הזמן לתלות את הנעלים הציבוריות שלו ולנעול נעלי בית.

כאשר שאלתי את פרס לאן מועדות פניו אחרי סיום הקדנציה הנשיאותית שלחו השיב: "אני רוצה לעסוק בתחום של צמחי מרפא". פרס לא פירט עד כה היכן הוא מתכוון להקים חממה ובאיזו מסגרת בכוונתו לפעול. בשלב זה פרס עוסק ברקיחת תרופה מיומנת שאמורה להדביר את המכה ששמה נתניהו ולהיות החונך של הנהגה חדשה. אם תוכניתו של פרס תצליח והנהגה החדשה תתעלם ממנו מי יודע אולי הוא יחתור גם תחתה.

תאריך:  12/12/2014   |   עודכן:  14/12/2014
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החתרן הבלתי נלאה
תגובות  [ 60 ] מוצגות   [ 60 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הדרך הנכונה
12/12/14 10:26
 
החתרן הבלתי נלאה
12/12/14 12:48
2
שבץ חלובה
12/12/14 10:33
3
סקרן
12/12/14 12:08
 
אוריאלי
12/12/14 13:34
 
שבץ חלובה
12/12/14 15:33
 
לסקרן המבולבל
13/12/14 01:23
4
אורה הכפולה
12/12/14 13:06
 
צורי
13/12/14 17:59
5
נתין המדמנה
12/12/14 14:50
6
ישע
12/12/14 15:45
 
על החתרן
14/12/14 22:24
7
גרון עמוק
12/12/14 15:55
8
ה.א
12/12/14 16:15
9
מלכה מלך
12/12/14 16:16
10
מיכל אדר
12/12/14 16:22
11
שפיות
12/12/14 17:11
 
"הנשים שאיתו"
14/12/14 18:41
12
יוד יוד
12/12/14 17:24
13
א.ל. רמת-גן
12/12/14 17:29
14
ראשכרוב
12/12/14 18:47
15
טל878787877
12/12/14 19:14
16
בבון זה קוף
12/12/14 19:38
17
עזרא מנצור
12/12/14 19:44
 
בעד "נובל " וכבוד
13/12/14 14:05
 
צורי
13/12/14 18:06
 
אוהב העם
15/12/14 02:37
 
עטרה שגב קלימי
14/12/14 04:24
18
בורק
12/12/14 22:13
19
אלון פלג
12/12/14 22:46
 
צורי
13/12/14 18:13
 
נ.י.ל.י.
14/12/14 21:36
20
פקו
12/12/14 22:46
21
גנב עם דיפלומה
13/12/14 00:21
22
שמ
13/12/14 01:42
23
שושפרי
13/12/14 05:26
 
לכתוב על נתניהו?
13/12/14 14:12
24
ונקמן.
13/12/14 08:36
25
בארי
13/12/14 09:53
26
כושי
13/12/14 10:38
 
בעל מידע בדוק
13/12/14 14:14
27
פיטנגו
13/12/14 11:11
28
צורי
13/12/14 12:57
29
מכירים אותם
13/12/14 14:29
 
נ.י.ל.י.
14/12/14 21:45
30
סימי
13/12/14 16:52
31
אבי22
13/12/14 18:30
32
תל אביבית
13/12/14 19:51
33
אנטי קשקוש
13/12/14 22:39
34
שרוני18
14/12/14 08:16
35
ישמעאל
14/12/14 13:43
36
מאיר פלבסקי
14/12/14 13:48
37
מל
14/12/14 15:59
38
דני גבע
14/12/14 19:55
39
xgh
14/12/14 21:05
40
ector
14/12/14 21:19
41
יאיר4
15/12/14 08:07
42
תום אבנר
15/12/14 22:55
43
קורןנאוה טבריה
20/12/14 17:01
44
קורןנאוה טבריה
20/12/14 17:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
התנועה בראשותה של ציפי לבני לא הגישה לרשם המפלגות אף דוח כספי - בניגוד להוראה ברורה שבחוק המפלגות. כך עולה מבדיקת News1.
11/12/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
הפוליטיקאי שרץ לכנסת כמי שנלחם נגד הריכוזיות מצטרף לגל הריכוזיות בפוליטיקה הישראלית. אחרי מפלגות יש עתיד והתנועה שהעניקו ליושבי הראש שלהן סמכויות כמעט בלתי מוגבלות נראה שגם מפלגתו של משה כחלון צפויה להעניק למנהיגה עוצמה לא פרופורציונלית ביחס לשאר חברי מפלגתו.
11/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
גדעון סער, ששקל לרוץ לראשות הליכוד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושעל-פי סקרים מסוימים עשוי היה לנצח, הודיע (יום ה', 11.12.14) כי לא יתמודד.
11/12/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מפלגתו החדשה של משה כחלון, "כולנו", כמו גם "ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן, מכחישות (יום ה', 11.12.14) אמירות שנשמעו מכיוונה של "יש עתיד" לפיהם שלוש המפלגות מנהלות ביניהן מגעים לקראת שיתוף פעולה במהלך הבחירות הקרובות.
11/12/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מעתה, נניח נא להיסטוריונים את התענוג לעסוק בשאלה על מה ולמה החליט ראש ממשלת ישראל להקדים את הבחירות. יש פוליטיקאים המנדבים את הגיגיהם הנחרצים בנושא זה עושים כן כחלק ממערכת הבחירות הניטשת כבר. הם משעממים. אפילו המיומנים שבהם אינם יכולים אלא לטעון שוב ושוב אותם שקי קש וגבבה על גב החמור. בכך הם גם מטעים אותו לחשוב כי מוליכים אותו לקלפי כדי להכריע דמוקרטית כביכול "מה היה", חלילה לא "מה יהיה". נדמה עליהם כי החמור נוח לו בכך. הרגילו אותו לשאת במשא, או לחיות רתום לאבן הרכב וללכת סחור סחור, לטחון עוד ועוד, ואמרו לו להרגיש מאושר על שהוא עושה שירות לציבור. עד שיפתח ה' את פי האתון והיא תאמר מה היא חושבת על מה שחושבים עליה, אין מנוס אלא לשמוע לאותם פוליטיקאים. אין להם מושג איך הולכים לבחירות על "מה יהיה".
11/12/2014  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
לפיד: "אנחנו לא מדברים על שלום"  /  עידן יוסף
ניצחון לנתניהו: הפריימריז יוקדמו  /  איציק וולף
לבני: הרצוג ראוי וצריך להיות רה"מ  /  איציק וולף
תשדיר ראשון  /  אהרון שחר
אין דיינים בירושלים!  /  הרב ישראל רוזן
תנועה מגונה עם זכות שתיקה  /  בעז שפירא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il