|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

לא לעולם חוסן

ישראל ביתנו הוקמה על-ידי אדם שחיש מהר הפך את מפלגתו למפלגת יחיד שלא הרימה דווקא דגל של "השתלבות במרחב המדינה" אלא היה דגל של התבדלות סלאבית מערכי המדינה, ואפילו מהעם היהודי
27/12/2014  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
אביגדור ליברמן. מפלגת יחיד [צילום: פלאש 90]

פרשת השחיתות החדשה ש"ישראל ביתנו" נפלה לתוכה איננה מפתיעה אותי כלל וכלל, אבל מנגד יש לי הרבה סימני שאלה ביחס לכל מה שעדיין נסתר מאיתנו בפרשה הזו. המפלגה הזו איננה בשר מבשרינו – בכל הנוגע לדרכיה הארגוניות ולצורת הפעילות שלה.זוהי מפלגה לאומית – עדתית עם מכנה משותף תרבותי מארצות אחרות, שרק לפני 25 שנה היו הדמוקרטיה, הליבראליזם והפלוריאליזם מחוק לחוק שם, ואף עד היום הזה הם עדיין בשולי הממשל בארצות מוצאה של המפלגה הזו, שהאגרסיביות, השחיתות והפשע הם חלק בלתי נפרד מרוב הגורמים הפוליטיים שם; מדינות חבר העמים – שהחליפו את בריה"מ לשעבר, עדיין לא החליפו את קודי הבוז למשטר תקין ו"יורמי".

מפלגת "ישראל ביתנו" – להבדיל מאחותה הגדולה "ישראל בעליה", לא הוקמה כקונפדרציה של גופים דמוקרטים המיצגים עולים מחבר העמים שלחמו נגד משטר חשוך ומשהגיעו ל"ארץ המובטחת" הם לחמו להשתלב בה כיהודים שווים בין שווים."ישראל בתנו" הוקמה על-ידי אדם בוסיסטי שחיש מהר הפך את מפלגתו למפלגת יחיד שלא הרימה דווקא דגל של "השתלבות במרחב המדינה" אלא היה דגל של התבדלות סלאבית מערכי המדינה, ואפילו מהעם היהודי. בעוד ש"ישראל בעליה" ייצגה יותר את העולים שביקשו למזג את יהודי חבר העמים ב"ישראליות" הרי ש"ישראל בתינו" דיברה יותר על שמירת השפה הרוסית והתרבות הסלאבית, כמאפיין מתבדל לאוכלוסיית היעד של המפלגה.

בעוד ש"ישראל בעליה" ייצגה יותר את היהודים שבעולי חבר העמים – שחלקם ישבו בבתי כלא סובייטים משום זהותם הדתית וגאוותם היהודית, הרי ש"ישראל ביתנו" יצגה יותר את המתבוללים והנכרים מחבר העמים שמצאו בישראל "גן עדן" לפריחת עסקיהם הפחות מפוארים ואשר אומנם גם חלק מהם ישבו בבתי כלא סובייטים לשעבר אבל מסיבות שאינן דתיות ולאומיות דווקא. ב"ישראל בעליה" היו חברים ומצביעים שהגיעו מקרב וותיקי היהודים שעלו לישראל משנות ה-70 ואילך, ואילו ב"ישראל ביתנו" התמקמו כל אלה שהיגרו אליה מחבר העמים שלא היהדות והיהודים היו הסיבה לבואם, ואשר חלק מהם היו אף חלק משלטון הרשע הסובייטי שנפל בשנת 1991. ה"חממה" של "ישראל ביתנו" יצרה בסיס מושחת לחיקוי עבור אלה מהמפלגה הזו שנכנסו לעובי ה"ממלכתי" של הממסד הישראלי.

באותן מדינות של חבר העמים - בריה"מ לשעבר, וברובן של מדינות מזרח אירופה הקומוניסטיות לשעבר, הרי שעדיין השוחד והשחיתות הם עד היום אמצעי לגיטימי כמטבע העובר לסוחר. באותן מדינות זוהי נורמה שפרלמנטרים ושרים משתכרים ומנבלים את הפה, ושהפוליטיקה היא קרדום לחפור בו. בעולם הפוליטי האפל הזה – שפעם קראו לו "מעבר למסך הברזל", הרי שהבחירות לתפקידים שונים הינן תוצאה של כוחניות בלבד, שהמאפיה מעורבת בה, ושכל כללי המשחק ה"דמוקראטי" הם רק כיסוי פנים להלבנת דיקטטורה של פשע. וכמו שמפלגות דתיות וחרדיות קשורות לדת היהודית, וכמו שמפלגות ימין קשורות ללאומיות – לאומנות, וכמו שמפלגות המרכז קשורות למערב ומפלגות השמאל קשורות לסוציאליזם, הרי שכך "ישראל ביתנו" קשורה למנטאליות הפוליטית המושחתת של בריה"מ ושל הניאו טוטליטריזם של ז'ירוז'ינסקי ופוטין.

אבל כמו שלושת הקופים כך גם הציבור הישראלי אינו רואה כי מדובר במפלגה אנטי דמוקראטית שאיש אחד קובע באופן דיקטטורי עם תפאורה של הצבעת הסכמה מימי ברז'נייב, כך גם הציבור הישראלי אינו שומע כי המפלגה הזו קשורה לעולם אפל שנע בין השוק האפור לשוק השחור עם קרטלים של פשע מגוון שנכנס לארץ בין השאר גם דרך דרכונים מזויפים וקניית תעודות יהדות מזויפות אבל במקום להגיע למתקן "חולות" הם הגיעו לצמרת השלטון וה"חוק – צחוק", ושוב ושוב המפלגה הזו מצהירה כי כל מטרת נאמניה להקים בארצנו אי-תרבותי – לשוני ולאומני שלא יהיה חלק מישראל ומהיהדות, וכך הציבור הישראלי אינו מעז לדבר נגד כל הבדלנות והפשע הזה.ולכן השחיתות ממשיכה לפעול בגלוי במפלגה הזו כבר יותר מעשור.

אבל לאחר שהלוט הוסר והאמת דלפה החוצה הרי שכדאי שגם נשאל כמה שאלות שחושפות ניגודים אבסורדים של החשיפה, שאולי עוד נדע עליהם בעתיד את התשובה. מספרים שאיווט ליברמן כלל לא הוזכר בחקירה למרות שיועצו הבכיר ונאמניו הנוכחים ולשעבר גם יחד תקועים עמוק בבור הפרשייה. עבורי זו חידה קשה. איווט ליברמן הוא האיש שהקים את המפלגה הזו, הוא גם האיש שהחליף שוב ושוב את ח"כיה, כאילו היו חלקי לגו בלבד. הוא האיש ששולט על המפלגה הזו מהיסוד ועד הטפחות ממש ואפילו אצבע איננה נננקפת בלעדי אישורו. הוא האיש השולט על מנגנוני הכסף של המפלגה, הוא זה השולט על פעילות שלוחיו הח"כים והשרים ועל כל שרוך ונעל שמוזזים במפלגה זו. ולכן, הייתכן שהבוס הכול יכול של המפלגה הפרטית הזו, לא ידע על כל מה שהתרחש במנגנונים הכי מרכזיים שלה, ועוד בתחומי המינויים והכספים?...

יתרה מכך, משעלתה הפרשה הראשונה של הסתבכותו של ליברמן בעבר הוא דרש וקיבל שר משפטים ובמיוחד שר לביטחון פנים משלו. זו דרישה מוגזמת במשטר דמוקרטי, שהרי אם דרעי – ואפילו אולמרט, היו מעלים בקשה כזו לעצמם, הרי שהמדינה והפרקליטות מזמן היו מורים להדיחם ולדחקם. אבל ליברמן לא רק שקיבל את מבוקשו אלא שאף אחד במשפט ובתקשורת לא ראה בבקשותיו, ובמה שקיבל, תרבות פלילית החורגת מנוהלי שלטון תקין. והנה, ממשרדו של השר לביטחון פנים שמינה ליברמן – משם ממש (מהמשטרה) יצאה הרעה לכול מפלגתו שלו שהיא גם מפלגתו של השר לביטחון פנים עצמו. ועכשיו אל תספרו לי בבקשה שהשר לביטחון פנים לא ידע ולא שמע דבר מהחקירה שהמשטרה, שתחת חסותו, ניהלה נגד מפלגתו. הצי'זבט הזה היא יחצ"נות נאה כדי להציג באור יקרות את "שלטון החוק" במדינה, אבל לדעתי הסיפור הזה רחוק מהמציאות.

למעלה מעשרים חשודים ממפלגה אחת – ובראשם שר לשעבר וסגנית שר בהווה, ולמעלה מחמש עשרה פרשיות שחיתות מאותה מפלגה, הם לא עניין של מה בכך כאשר הם נחשפים בבת אחת, וברקע עולים כמה שמות שאמורים להפוך לעדי מדינה. גם בפרשיות של ש"ס הרי שהפרשיות הללו לא עלו בכמות כזו של נאשמים ואשמות, ועוד ביום בהיר אחד. ולכן לדעתי במקרה של "ישראל בתנו" חייב להיות כאן מישהו מתוך המפלגה – ומהבכירים ביותר בה, שיהיה האיש שעומד מאחורי פיצוץ הפרשה משום מלחמתו ונקמתו במפלגתו שלו.

וישנן עוד כמה עובדות נעלמות. לאחרונה שמענו וקראנו כי הגב שבחדשות – אותה סגנית שר בשם פאינה קירשנבאום, הייתה אמורה לערוק מ"ישראל בתינו" למפלגתו של כחלון. יתרה מכך, בזמן הקרוב היה אמור ליברמן להודיע כי "רענון" רשימת "ישראל ביתנו" יכלול בין השאר הדחתם של עוזי לנדאו (ישן מדי...), דוד רותם (אבד עליו הכלח...), יאיר שמיר (עצמאי מדי...) והשר לביטחון פנים בעצמו, יצחק אהרונוביץ (רכרוכי מדי בפרשת ההתפרעויות בי"ם...).

אני – כ"קונספירטור מקצועי", בטוח כי כדאי לנסות למצוא האם ישנו קשר כלשהו לכל המשתנים הללו ולפריצת החקירה המשטרתית, אפילו אם זו באמת החלה עוד לפני כשנה. בכל אופן, גם טענת ליברמן ומקורביו – כי המתנכלים חוששים מהצהרתו להתמודד לראשות הממשלה, היא טענה שיכולה להיות קשורה לחקירתו החדשה, אבל מכיוון אחר לגמרי. אולי כמה בכירים במשטרה התעוררו מתרדמת הדובים שלהם כאשר לפני יותר משנה התנתק ליברמן מהליכוד ונתן לכולם להבין כי הוא בדרך להתמודד על ראשות הממשלה. אותם בכירים – היודעים היטב יותר מכותב שורות אלה למי ליברמן ומפלגתו קשורים בין אפור לשחור, נבהלו כהוגן (אפילו יותר משלי יחימוביץ...) מי עליל להשתלט על המדינה ועל ה"חוק-צחוק", כאשר ליברמן יהפוך לראש ממשלה וגם שירותים מיוחדים יהיו כפופים למרותו. וכך אולי הוקדמה תרופה למכה בחקירה החדשה הזו...

אינני חושד בכשרים משום שזו לא הפעם הראשונה שרק לפני מערכת בחירות כללית, מוניציפלית,לנשיאות ול"רבנות הראשית", פתאום צצות "פרשיות עלומות" נגד מועמדים מובילים או כאלגה שמרדו באדוניהם, ולא פעם מהפרשיות הללו נסגרות כאשר אותו מועמד מואיים מסיר את מועמדו. דהיינו, שלאו-דווקא החוק והצדק הם מאור החקירה העלומה אלא שיטת ה"מאפיה" היא העיקר. והרי כולנו זוכרים כיצד לנשיא לשעבר עזר ויצמן המנוח נפתחה חקירה שנסגרה עם התפטרותו, וכך גם אירע לרב אברהם יוסף משהאחרון הוריד מועמדותו ל"רב ראשי", וכך זה קורה בימים אלה ממש למועמד לנשיאות בנימין בן-אליעזר ולעור רבים וטובים. פרשת "ישראל בתנו" היא רק קצה הקרחון של השחיתות שנחשפת.

תאריך:  27/12/2014   |   עודכן:  27/12/2014
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לעולם חוסן
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב.ל
27/12/14 19:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
הכותרות זועקות: שחיתות, מצעד נחקרים, שרים ובעלי עמדות בכירות, ראשי רשויות מקומיות, חשודים במרמה, בהעברת תקציבי עתק למקורבים, מינויים תמוהים, גניבה ודמי חסות. מצער להיווכח, בפעם המי יודע כמה, שישראל היא מדינה מושחתת, שבה רבים אצים רצים אל הפוליטיקה למען עצמם, למען רווחים קלים תוך רקימת מזימות, עסקות וקומבינות העולות לאזרחי ישראל מיליארדים רבים מאוד. אלה המעורבים במעשים אינם רואים את האזרח ממטר.
27/12/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
סקרי סוף-השבוע מצביעים על כך שאילו היו הבחירות נערכות היום, היה נחלש כוחה של ישראל ביתנו וכוחן של מפלגת העם כולנו בראשות אלי ישי ושל מפלגה ערבית מאוחדת מתחזק.
26/12/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מבהיר (יום ה', 25.12.14), כי ניתן להעלות את שכר המינימום בשירות הציבורי עוד לפני הבחירות - בתנאי שהדבר ייעשה בהסכמה בין המדינה לבין ההסתדרות, ולא בצו הרחבה של שר הכלכלה, נפתלי בנט.
25/12/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ציטוט מאת ציפי לבני: "הפלשתינים אשמים בקריסת המשא-ומתן לשלום". דברים מפתיעים המנוגדים לחלוטין, לביקורת אותה היא משמיעה מזה זמן רב כלפי ראש הממשלה,אותו היא משבחת הפעם.
25/12/2014  |  מתי דוד  |   מאמרים
ישנה דעה שעל הציבור לדעת הכל על נבחריו בטרם ההצבעה בבחירות.
25/12/2014  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
תיקי החינוך והרווחה יימסרו לבית היהודי  /  עידן יוסף
יחימוביץ': מברכת על חזרת עמיר פרץ  /  עידן יוסף
חיזוק מדיני לכחלון: ד"ר מייקל אורן  /  עידן יוסף
לימין שור!  /  ראובן לייב
פשוט להקיא  /  צ'לו רוזנברג
על האש  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il