|   15:07:40
דלג
  עליס בליטנטל  
מבקרת אמנות ותיאטרון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הליכוד אוכל את שבישל

זחיחות הדעת שמילאה את ראשי המצביאים ומנהיגינו במלחמת 67', בעטיה לא החלו במגעים להסכם שלום עם מדינות ערב המנוצחות - אותה זחיחות דעת תפסה גם את צמרת ראשי הליכוד מאז 77'. הביטחון העצמי מילא בגאווה את חזותיהם, וכולם - לא עשו דבר למען העתיד
25/01/2015  |   עליס בליטנטל   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
יצחק הרצוג. "המחנה הציוני"? [צילום: אוניברסיטת חיפה]

המערך (או מפא"י), לא עשה דבר ב-1967 כדי לקיים מו"מ, וישב וחיכה שהערבים יגישו לו עלה של זית מעצמם. את תוצאות ההתנשאות והיהירות הזו אנו אוכלים כולנו עד היום. כעת, הערבים תפסו (...), והם הם שלא רוצים ומסרבים לכל מגע עם האויב, קרי אנחנו. כך גם שלטון הליכוד לא היה למעשה שלטון. ראש ממשלה עם כמה שרים, ללא החלפת צמרת השלטון הפקידותית - אין לו ערך. בארה"ב, מיד עם כל החלפת שלטון - מוחלפים אוטומטית כל מנהלי המשרדים ויועציהם. כולם מתמנים ע"י השלטון החדש ונאמנים לו.

רק בישראל הדמוקרטיה קימת רק בפה, אך לא במציאות. במציאות כפי שהיא: כל המימסד מאז התפלגות הההסתדרות הציונית לימנית ושמאלנית - בתחילת המאה ה-20, היה ונשאר מוצק בשמאלניותו. כל אותם שדרנים המלהגים ומלעלעים בלשונם היו ונשארו "אנשי שלומינו". בכל העיתונות הכתובה והרדיופונית, ובהמשך - בערוצי הטלוויזיה השונים - המממלכתית והמסחרית, רובם מדברים בקול אחד. אין רבגוניות ואין אפשרות לשמוע כראוי את שני הצדדים. יש רק שנאה לימין.

הבוקר, בתוכנית חדשות הבוקר של קול ישראל, רואיין השר גלעד ארדן. השדרן אריה, לא הפסיק לשסע את תשובותיו של השר, עלה בקולו על דברי השר כל העת, ולא ניתן היה לשומעים להבין מה אמר ארדן. התרגשותו וסערת נפשו של הקריין, שכה הזדהה עם מתנגדי הימין, גרמו לו להפריע לשר לענות לשאלותיו. לעומת זאת כשידידתנו וחביבת השמאל, שלי, החלה להתראיין - קולו של השדרן הפך לרגוע, והוא נתן לה לומר את תשובותיה בשלמותן, תוך כבוד והתנהלותו כקריין רגיל, כפי שצריך. מובן שסגרתי את הרדיו מיד. אני מעוניינת, כמו כל המאזינים, לשמוע בצורה הולמת כל דו-שיח וראיון שמשודרים ברדיו. אך אם נפתיתם להאמין שההשתלחות בנציגי הימין היא רק ברדיו - טעיתם. החוצפה וגסות הרוח של המראיינים ועורכי תוכניות ה"פאנל" למיניהן על המירקע אינה שונה . כי זו ההתנהלות המקובלת והנהוגה באופן שיגרתי בכל ערוצי התקשורת והמדיה.

נראה, שהרצון העז של השמאל לכבוש את הכס הפוליטי מהימין, עולה על כל היתר, וגורם להם לנקוט בצעדי יאוש פאטאליים.

כמו אילי הברזל בעזרתם נגחו הרומאים בחומות הערים הבצורות, וכבשו את רוב העולם אז - כך השמאל שולף כעת את נשק יום הדין האחרון, התקשורת והמדיה, ולא בוחל בשום אמצעי ביטוי גס ושקרי כדי לנגח ולהביס את הימין. העיקר - להגיע לשלטון ולמנעמיו.

ומי אשם בהימצאות הנשק הזה כולו בידי השמאל? הימין. יען הוא לא השכיל לנקות את האורוות, ולהחיל את שלטונו כנהוג בכל מדינה דמוקרטית. הכבוד וההדר הז'בוטינסקאי של בגין לא התירו לו לנהוג כמקובל במישטרים דמוקרטיים,להחליף את הפקידות הנאמנה לשמאל, בבעלי אוריינטציה שונה. לא ולא, הוא היה מעל לכל קטנוניות מפלגתית, וברוב אצילותו השאיר את כל "אנשי שלומינו" השמאלנים על מכונם. הוא בטח באהבת העם אליו. תמימות זו הייתה לבגין ולליכוד לרועץ.

וכך, פרסי עידוד לסופרים, אמנים ויוצרים, ממשיכים להינתן לנציגי שמאל מובהקים, גם אם ערך "אמנותם" מוטל בספק. כך "משורר" דה-לה-שמאטה ומטרידן מינית - נבחר לקבל פרס מפעל הפיס לתרבות...הא הא הא. איזו בדיחה. מסיבה זו, ברדיו ובטלוויזיה אנו נידונו לשמוע הגייה עילגת של עברית; גמגומים והגיה של אה, אה, לאחר ולפני כל מילה של שדרנים חביבים אלה;וכן, אולי הגיע הזמן לנקד לבורים שבהם את השמות והמונחים, במיוחד הלועזיים, כדי שלא יביישו את מקצועם?

השמאל לא בוחל אפילו בהזניית שמו, ומכנה עצמו המחנה "הציוני" עלאק. איך ציוני - אם חלק מהם מתנגדים להמנון הלאומי שלנו "התקווה"? ואיך הם ציונים אם ערבי שברשימתם מצהיר שהוא ראשית כל פלשתיני? הזאב עוטה עור של כבש לפתע... ולכו תדעו למי להאמין - מי הם הציונים האמיתיים? הרי המילה ציון הוא שמה של ירושלים - ואותה מוכנים ה"ציונים" לכאורה, להעניק מתנה לערבים? לאלה שעדיין לא מחקו את האמנה הפלשתינית שלהם, בה מוצהרת מטרתם הראשונה: לחסל את הישות היהודית והציונית ב"פלשתין"? ושלעולם, כך הצהיר אבו מאזן, לא יכירו בישראל כמדינה יהודית?

ההאזנה לרדיו והצפיה בתוכניות החדשות בטלוויזיה הישראלית הופכות בימים אלה של טרום בחירות, לחוכא ואיטלולא. קרקס מילולי מלא שקרים, השמצות, ניבולי פה מהצד של המחנה "הציוני", כלפי הציונים האמיתיים. עד כדי כך, שזה פשה גם להרצאות על פרשת השבוע, שאני משתתפת בהן כשומעת, ובאחת שכזו נשמעו בשבת האחרונה השמצות על הרב ורונסקי, כאילו בהיותו רב ראשי של צה"ל בזמנו, הורה לאסור על כל חובש או רופא יהודי בעת קרב בשבת, להגיש עזרה לפצוע שאינו יהודי, גם אם הוא קצין דרוזי או מוסלמי או נוצרי בצה"ל. עד היכן השקרים הללו יכולים להגיע על-מנת לממש את המטרה המיוחלת של כיבוש היעד הנכסף - השלטון?

נסיעתו של רה"מ לוושינגטון, כדי למצק את דעת הרוב בסנט ובבית הנבחרים האמריקני להרחיב את הסנקציות כנגד אירן, כל מטרתה היא להבטיח את אי-יכולתה של אירן להשתמש בנשק גרעיני שהיא מייצרת ולכבוש את ארצות המערב, ולהנחיל את תרבות האיסלאם על כל העולם. באירופה הם מצליחים בכיבוש הזוחל שלהם, הודות לרעיונות הדמוקרטיים האציליים האירופאים, ומציפים את היבשת המערבית בתרבות האיסלאם. אך כדי לכבוש מעצמה כמו אמריקה אין די בכיבוש זוחל, כי בכך ההיספאנים כבר הקדימו אותם, בעזרתו של הנשיא ההומני והאציל אובמה. כזכור הוא הצהיר שיעניק את מלוא הזכויות לחמישה מיליוני מהגרים לא חוקיים שם. ככה, במכה אחת.

לגבינו -לא רק גורל העולם כולו על כתפינו. אך הזמנת ראש ממשלתנו בפעם השלישית לנאום בבית הנבחרים האמריקני, זהו כבוד שרק צ'רצ'יל זכה בו. והיה וזה יישרת את עתיד קיומה של ישראל - והיה ויצליח לשכנעם שלא לוותר ולהקל על הסנקציות על אירן - זכינו בביטחון לעוד כמה שנים. ואנו אלה שנפיק מכך תועלת יותר מכל. אך "לציונים" החדשים זה לא מזיז. הם הרי בתבוסתנותם ובחנוניותם השנקינאית מוכנים זה מכבר לוותר כמעט על כל אדמת ישראל, כולל ירושלים והר-הבית...

אז לכו וחישבו למי להאמין? לאלה שיורים לעצמם ולנו בברכים? לאלה שטובת עמם לא מעניינת אותם? אלא רק הג'ובים הנכספים, מנעמי השלטון וכן הלאה ? או לאלה שמשרתים בצבא, במסירות נפש, גם עם כיפה ושמירת יהדותם? לאלה שגדלו בבית שאת עקרונותיו לא החליפו חדשים לבקרים תמורת מישרות רמות עם נסיעות שבועיות לחו"ל, אלא נשארו נאמנים לאהבת ארץ ישראל, לאדמתה, וחלקם (כחלוצים של תחילת המאה שעברה) - ידם בהקמת ישובים וכיבוש הארץ. (כיבוש: משמעו לכבוש כביש, להכין את הקרקע עבורו, ולהתיישב. ואין אלו מילים גסות).

לנאץ ולהכפיש את ראש הממשלה על שהוא נענה להזמנת יו"ר בית הנבחרים להרצות בפניהם את העובדות, על-מנת שיצביעו ויכריעו את גורל ההסכם העומד להחתם בין ארה"ב ולאירנים בשבועות הקרובים - נאצות אלו הן מילים גסות, פגיעה בדמוקרטיה שהם נושאים את שמה לשווא על שפתותיהם, והעיקר: זו פגיעה בעצמנו ובעתיד עצם קיומנו כאן.

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
עליס בליטנטל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הליכוד אוכל את שבישל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ומזדהה עם דברייך
25/01/15 13:59
2
באום
25/01/15 14:38
3
סניל
25/01/15 21:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
נאום נתניהו בארצות הברית - פניו של נתניהו, בשלב זה, של מערכת הבחירות הם אל מצביעי הימין. שם הוא מנהל תחרות, לא פשוטה, מול נפתלי בנט כאשר גם כחלון, ליברמן ואפילו לפיד (חלקית) נוגסים בליכוד. במצב שכזה חוזר נתניהו לפרוט על הרגש הבסיסי של מצביעי ימין: תחושת הרדיפה והקיפוח ועם זאת העמדת האיום הביטחוני במרכז סדר היום של הבחירות. פחד הוא מרכיב חשוב בהתנהגות הבוחר.
25/01/2015  |  יורם דורי  |   מאמרים
המערך האדום מנסה לשווק את עצמו בשם היומרני "המחנה הציוני", בעוד שהשם הראוי לו הוא המחנה הקיצוני, המחנה שמתנכר לערכי הציונות ומוביל את ישראל לאובדן זהותה ולמלחמה נוספת במתכונת מלחמת אוסלו, או גרוע ממנה. התקשורת הישראלית, שרובה ככולה מתגייסת כעדר להפצת המסר "רק לא נתניהו", מתעקשת לשרת את המערך של בוז'י-לבני ולהציגו כמרכז-שמאל. יתר על כן, היא מציגה את ציפי לבני, העריקה מכל מפלגה שבה היתה, כמי שיכולה להביא מצביעים מן הימין, בשעה שדעותיה המדיניות ופעילותה בשנים האחרונות הן לא רק שמאלה מהרצוג אלא גם שמאלה מזהבה גלאון.
25/01/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
אביגדור ליברמן אומר שלקראת כל מערכת בחירות, מתחילה חקירה נגד ישראל ביתנו. דבריו מתקבלים באי אמון מסוים. אז הוא לא לבד בתלונתו.
25/01/2015  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בכל המחקרים שנעשו בעולם הרחב מסתבר שגודל האיבר של הגבר אינו קובע לגבי יכולת התפקוד המיני או ההנאה שלו. נכון שישנו ממד קטן יחסית, ממוצע או גדול, כולם נהנים...אבל הפרסיז'ה של ה"גדולים" הינה בגדר פרופוגנדה בלבד (שישנן נשים המאמינות בזה) וללא כל אישור לתוצאה... דומה המצב ליחסים בינלאומיים כיום- - בהן לגודל המדינה אין קשר למעמדה, להישגיה או... לצרות שהיא מסוגלת לחולל.
25/01/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
רבים שואלים אותי, למה לחילוני גמור שאינו מתפלל, שאינו נראה יותר מדי בבתי כנסת, שאינו שומר את מירב המצוות יש צורך עז לבחור במפלגת ה"בית היהודי", מפלגה שהיא למעשה (כך על-פי השואלים) מפד"ל-מפלגה סקטוריאלית, דתית לאומית שאינה פתוחה לחילונים ולקהלים אחרים.
25/01/2015  |  ליאור רזניק  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
עתירה: העבירו מסמכי מטה הבחירות  /  איציק וולף
שפירא לנתניהו: ערוך טכס לעולי אתיופיה  /  איתמר לוין
המשוריינת של נתניהו: קרוליין גליק  /  איציק וולף
השפן הקטן  /  הרב אליהו קאופמן
זהירות, התמכרות  /  נסים ישעיהו
המדיה משחקת במגרש מערכת הבחירות  /  צבי גיל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הם יוצאים אט אט מהמאורות האפלות באקדמיה בהן הושמו ומשתפים בתחושות המחנק האקדמי, הפחד מלהתבטא נגד הזרם, החרדה מאימת הפיטורים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il