w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
ציר בוועידת המפד"ל שנערכה ביוני 1963 במלון שרתון בת"א הורשע בגניבת מכונת גילוח חשמלית מציר אחר בוועידה ונדון ל-6 חודשי מאסר על תנאי ולקנס בגובה 400 לירות ישראליות    התברר כי המורשע...
צבי גיל
צבי גיל
הגרמנים נדהמו, הם נראו מבולבלים, תופעה כזאת לא הייתה כתובה בספרי ההדרכה שלהם, אולי גם בהם נגע קול הטנור האדיר    הגרמנים קפאו על מקומם, היהודים רעדו והתייפחו
דן מרגלית
דן מרגלית
לפי גילויו של בן כספית במעריב הוא מבקש עתה להקים לו בית שיצמיד במאות מיליוני שקלים את משרדו לדירתו    עכשיו? חזיר
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
[צילום: איסאם נסאר/פלאש 90]
עופר ינאי
בוויכוח שבין מנכ"ל חברת החשמל לבין מנכ"ל חברת נגה - הצדק עם שאול גולדשטיין: ישראל לא ערוכה לתרחיש עלטה    הרגולטור ברשות החשמל פועל בבורות ובחובבנות והעדיף להוציא מיליארדים על פתרונ...
עידו דמבין
עידו דמבין
במקום סיקור עומק על סגן הנשיא המיועד של טראמפ, הקהל ביקש לשמוע על תיאוריית הניצחון של הדמוקרטים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על דמותה הרוחנית של אל"ם מאיה הלר
מאת: יוסי בלום הלוי  |  26/01/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
צהל הפך עצמו לצבא
  קורצ'אק   26/01/17 10:25
הגנה לפלשתינים. שופטי האג לא היו מוציאים מתחת ידם פסק דין עלוב מזה. יותר למטה כבר אי אפשר לרדת.
כתוב תגובה ל- קורצ'אק
2
יוסי-
  אבנר צפוני   26/01/17 10:44
אתה שטוף שנאה,ושטוף דעות קדומות. אתה מחפש "קורבן "נוח למלתעותיך.
מדוע אינך מזכיר במילה את האחרים בהרכב ?
מדוע אינך מזכיר את סא"ל ירון סיטבון ?
אנחנו יודעים למה.
להלן מקצת משקריך:
# "נטרול"...היא מילה מכובסת..."- שקר ! אויב שהוא פצוע/שבוי/ללא נשק/כבול-הוא מנוטרל.
# "חייל בקרב צריך להרוג"-אלאור אזריה לא היה בקרב.
# בשתי הפסקאות המתחילות ב "השופטת ציינה עוד..."- כל שאמרה השופטת,מעוגן בחוק ובערכי המדינה,לעומת זאת אתה,בגסות רוח,מנסה להלהיט את הרוחות-"נשחטות ילדות יהודיות במיטותיהן"- כאילו זה קשור כאן למשהו.
# ואם נניח ש"אויבינו לא מכבדים אמבולנסים..."-האם זה צריך להכתיב את ערכינו ? האם זה היה צריך להכתיב לאזריה את מעשיו ?
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
צפונבון אתה טועה
  'קרר   26/01/17 22:07
השופטת המקצועית היא הקצינה הבכירה שני השופטים האחרים הם חותמת גומי כנציגי ציבור פרט לכך שכל השלישיה קודמה בתפקיד ולכך נפקא מינה
כתוב תגובה ל- 'קרר
אבנר, רוצה להתעסק איתי?
  אהרון שחר   27/01/17 10:10
1. ניטרול משמעותו ניטרול. אויב שמסוגל להגיע לסכין או לזוז ולהפעיל מטען אינו מנוטרל. 2. אלאור אזריה בהחלט היה בקרב, כולנו נמצאים במלחמה בלתי פוסקת, כבר למעלה ממאה שנה, תחת איום השמדה בלתי פוסק מכיוונים רבים ושונים מן העולם הערבי, בעצימות משתנה. התפיסה שלך שברגע שמחבל שוכב פצוע אומרים פוס נגמרה המלחמה, היא חמודה. חיילים בקרב הורגים, וההתערבות של המשפטנים עושה צחוק מהמלחמה. למה לא קראו לו רוצח? לפי דבריהם הוא הרג בכוונה תחילה! פתאום הם עושים טובה? הוא לא נכנס לביתו של המחבל וירה במיטתו! הוא חייל בקרב! במלחמה לא תמיד בודקים כל הרוג אם היה אפשר לטפל בו בכפפות של משי. 3. מה שמעוגן בחוק זה אונס ערכים של נאורים. ביבי כנציג העם שנבחר כחוק וכדמוקרטיה רוצה לשנותו אך לא יכול כי הנאורים לא מרשים ומעדיפים לאנוס את ערכיהם. כמובן ששחיטת ילדות במיטתן זה לא קשור לכלום. חוץ מזה שאנסי הנאורות מסרסים את צה"ל ולא מאפשרים לו להלך איימים על הטרור. אם החוק היה מאפשר לעשות פוגרומים בכפרים ערבים כפי שעשה שרון, הילדה לא הייתה נרצחת במיטתה! 4. מה שצריך להכתיב את ערכינו, מותק, זה הדמוקרטיה, ולא אנסים כמוכם שלוקחים מונופול על החכמה ויודעים יותר טוב ממני... כאלו שצווחים אוי ואבוי אלפי הרוגים לערבים אפס הרוגים לישראל, זה מזעזע, אנחנו רוצים 70 הרוגים לישראל... הבנת?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
לא יעזור לכם.
  אתה ויוסי   28/01/17 20:11
לא אמורים לחיות כאן.זה לא מתאים לכם.אתם לא מבינים את בסיס המדינה ויסודותיה.
כתוב תגובה ל- אתה ויוסי
3
מבחינתי צה"ל הוא אויב
  שאול א.   26/01/17 10:52
ואין שום משמעות להודעות של דובר צה"ל, קציני צה"ל ו/או שופטיו. מדובר בצבא שבסך הכל רוצה לחזור הביתה בשלום. כלומר: קציניו הבכירים. אם לצורך "החזרה הביתה בשלום של קציניו", ימותו חיילים או אזרחים ישראלים, זה מחיר שהוא מוכן לשלם. כל יתר הרטוריקה הליברלית של קציני המטה הכללי, נועדו להסוות את המטרה הבסיסית הזו. "חזרה הבית בשלום" לצורך העניין היא: שאף פלסטיני לא ימות במשמרת שלהם, כדי שלא ירמסו אותם בתקשורת ולאחר מכן בבתי המשפט. עם צבא כזה, לא פלא שמאז מלחמת ששת הימים לכל היותר הוא לא מובס.
כתוב תגובה ל- שאול א.
צה"ל לא אויב
  יוסי בלום הלוי   26/01/17 12:08
שאול מכובדי: הביקורת שלך נכונה ולגיטימית וניתן להסכים אתה אם לאו, מה שאינני מסכים היא הכותרת שצה"ל הוא "אויב". אני, אתה ומאות אלפים שרתו, משרתים וישרתו בצבא ויש להמנע מאמירה מקוממת שכזו, ולהפרידה לחלוטין מביקורת בונה, שאני לפחות ורבים אחרים, מביעים אותה מתוך רצון כנה לשפר את יכולתו של הצבא להגן על קיומנו, ושמפקדינו יהיו דמויות שיקרינו מנהיגות, יושרה, אומץ ציבורי וריעות כלפי הכפופים להם כמו למפקדים עליהם. האופן בה התנהלה המערכת הצבאית בפרשת הרשעתו של אזריה אלאור עשתה שגיאות חמורות בכל הפרמטרים הללו והיא הקימה עליה רוב מוחלט חוצה השקפות של אזרחי מדינת ישראל. צדק צריך לא רק להראות אלא להיעשות בשיקולים של חוכמה, ולא להתנהג באוטוסטרדה המשפטית כצודק ולא כחכם.. כולנו יצאנו במדינה כולה מהפרשה הזו מוכים וחבולים כדברי הנביא ישעיה: "מכף רגל ועד ראש אין בו מתום, פצע וחבורה ומכה טריה לא זורו ולא חובשו ולא רוככה בשמן" ומי יודע מתי ואיך יבוא מזור לפצע המדמם הזה.
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
אם צהל אוייב, מה אתה ?
  לשאול.א   26/01/17 16:21
עוד מח מעוות חינוך וכאלה אינם חסרים.
כתוב תגובה ל- לשאול.א
4
יושב שם פלצן שצריך להודות
  הגוי..   26/01/17 11:16
שלא האשימו אותו ברצח ואתם מחפשים ותולים האשמות בשופט ובבית הדין הצבאי. נכון, הוא ירה במחבל. הוא ירה במחבל מנטרל אחרי דקות ארוכות שהקרב בו הוא השתתף הסתיים כבר והמחבל חדל להוות איום ונחשב למעשה כשבוי..להרוג שבוי = רצח, נקודה. אם זהו ווידוי הריגה בתוך כדי קרב אז אהלן וסהלן ופעל נכון וזה הרי לא מה שהיה. חיל כזה המצולם תוך כדי מעשה אינו מייצג את לוחמי צהל אלה חושף את דעתו והמעשה האישי שלו עליהם הוא מנסה לחפות בלשון המעטה תחת שם הכיסוי "חיל צהל".. זה אינו חיל צהל. זהו עיוות חינוכי ואישיותי המגונן על מה שהינו לובש ומסתתר אל מאחורי מדי צהל.. חבל. הוא זה שיחיה עם זה בכל מקרה עד יומו האחרון.. תודה.
כתוב תגובה ל- הגוי..
5
זה לא עניין של ״חוסר הבנה״ כי
  פסק דין עאלק   26/01/17 12:50
פליטת אג׳נדה אישית אולטרא שמאלנית. כל שקראה על רעיונות אולטרא ליברליים הזויים יצא מפיה בהזדמנות הראשונה שניתנה בידיה. במקום להביע את הרעיונות ההזויים הללו באיזה מאמר בעיצון מתאים, שפכה אותם לתוך פסק דין משפטי תוך ניצול לרעה של ההליך. רוע כוזארי במיטבו!
כתוב תגובה ל- פסק דין עאלק
6
מה זה שופט טוב , נוסח יוסי
  שלמה המגיב   26/01/17 14:19
יוסי קובע שהשופטת לא "מבינה את הווית הצבא והמלחמה " ולכן פסק הדין שלה מוטה. וואלה , ואני חשבתי ששופט צריך להבין בחוק ומשפט ובדיני הראיות , כדי שפסק הדין שלו לא יהיה מוטה ושגוי. דרך אגב , האם יוסי בלום רומז לקוראים שהנאשם החייל אזריה , היה בסיטואציה של "מלחמה" , בעת שדפק למחבל הגוסס , כדור בראש , כ 11 דקות לאחר תום האירוע , שהוא בעצמו לא היה שותף לו ? . נו , יוסי , הלוואי על כל חיילי צה"ל , שרק סיטואציות "מלחמתיות" כאלה , יהיו להם בעתיד. איך אדם כמו יוסי בלום , ששירת כחייל קרבי במלחמות בעברו , לא מתבייש לטמטמם כך את הקוראים ולהסיתם כנגד השופטת , ומכנה את הסיטואציה שבה פעל אזריה , כזירת "מלחמה" , ? נו , רק השופטת המטומטמת לא הבינה את הראש של יוסי בלום ואזריה , שמדובר "בהווית מלחמה" !!. טוב , כרגיל ,יוסי מתייחס לקוראין כאל אספסוף של אידיוטים.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
7
הלר כתבה את מה שאמרו לה לכתוב
  אהוד פרלסמן   26/01/17 15:04
יש לי הרגשה שבגלל שהתקשורת השתיקה את נושא שיחת המח"ט עם אביו של אזריה, הציבור הישראלי אינו מפנים את העובדה ששיחה זו הוכיחה שבכלל לא התקים משפט, ושהשופטים פשוט כתבו את מה שהמפקדים בצמרת צה"ל הכתיבו להם. חשיפת השיחה הזאת היתה אמורה לגרום לסערה ציבורית עזה, אבל כנראה שאף אחד לא רוצה לגלות את קלונו של צה"ל, בגלל שכפי שכתבת, אין לנו צבא אחר.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
8
דברי בלע מטופשים
  הירונימוס   26/01/17 17:28
השופטת אמנם הקריאה את פסק הדין אבל ההחלטה היא החלטה משותפת של כל ההרכב שישב במשפט.
בין השופטים יש גם קצין קרבי בכיר ומומחה למלחמה בטרור, מפקד הלוט"ר, שאין ספק במומחיות הרבה שלו בסיטואציות כאלה שאליהן נקלע העבריין המורשע אזריה.
פסק הדין בנוי לתלפיות, כל העדויות וכל העובדות נסקרות בו בדייקנות ובפרוטרוט ואין לאף אחד יכולת של ממש לערער על הקביעה החד משמעית של בית הדין הצבאי.
חבל שטיפוסים כמו כלום הלוי מצטרפים גם לפרקליטיו של הפושע ובעצם רק מחמירים את מצבו ומאתגרים את בית הדין לפסוק לו עונש חמור.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
יש יחס הפוך בין כמות הברזלים
  יוסי בלום הלוי   26/01/17 19:57
שעל הכתפיים, לשכל הישר, המצפון והיושרה של 3 הקצינים האלה. תקרא את סוף התגובה שלי לקורא שאול ואולי תבין...
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
טענת הבל מצחינה
  הירונימוס   26/01/17 21:20
כרוב שאר דבריך
כתוב תגובה ל- הירונימוס
תשובה למתחזה להירונימוס:
  יוסי בלום הלוי   26/01/17 22:36
דברי חכמים בנחת נשמעים: ואל תען כסיל כאיוולתו פן תשוה לו גם אתה (משלי כ"ו, ד)....
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
תודה לאל שנפקחו עיניו של עוד
  אל: מר יוסי בלום   27/01/17 10:28
אדם נבון והוא מכנה את זה, שהדביק לעצמו שם של קדוש נוצרי, כ-ס-י-ל. אכן הוא שוטה מניפולטיבי העובר ממאמר אחד למשנהו, של אנשי ימין, ומטפטף בתוכם את רעלו המזוהם. כן ירבו הכותבים והקוראים אשר יפסחו עליו ויבטלוהו. הוא אינו ראוי אף לפסיק של מענה.
כתוב תגובה ל- אל: מר יוסי בלום
9
ראו למטה את תגובתו של עו"ד
  למגיבים   27/01/17 10:36
אברהם פכטר בפייסבוק. תגובה חכמה המקיפה צדדים רבים. יישר כוח.
כתוב תגובה ל- למגיבים
10
שאלת תם
  גיל יוטינה   28/01/17 08:54
כל מי שראה את זירת הירי זוכר, שסביב המחבל שנורה מסתובבים כמה עשרות אנשים, כולל אמבולנס, ובין הנוכחים יש בוודאי כמה חובשים (שלא להזכיר את אזריה עצמו שהוא חובש), מה גם שכל חייל בצה"ל עובר קורס עזרה ראשונה, ואף אחד מהם לא ניגש לתת עזרה ראשונה למחבל הירוי! למה לא מעמידים לדין אף אחד מאלה? האם בהתנהלותם של הנוכחים במקום לפני שהגיע אזריה, לא היה משום התרת דמו של הפצוע וגם אותם יש להעמיד לדין?
כתוב תגובה ל- גיל יוטינה
באמת שאלת תם
  יוסי בלום הלוי   28/01/17 18:28
הבעיה, גיל שבהתמשכות מלחמת הטרור נגדנו, לפחות ב-100 השנים האחרונות, האויב הערבי לוחם נגדנו ללא שום כללים מינימאליים של בני תרבות. ומסיבה זו נכתבו נהלים המחייבים בדיקה של טרוריסטים על ידי חבלנים מוסמכים לפני שנגשים לטפל בהם. לעתים בשל ספק ביכולתו של מחבל להפעיל מטען ברגעי גסיסתו האחרונים, יש ויהיו מקרים בהם נדרש לנטרל אותם באמצעות רובוט היורה במטען של המחבל הורגו ומפוצצו. אני מתאר לעצמי שהדרך הזו לנטרול מחבלים גורם לאנשים בני תרבות, ואני בכללם, זעזוע מההכרח שלא יגונה, להפעיל שיטה שכזו עם מחבלים מתאבדים. אתה להבנתי מתעלם מהסיכונים וישר מאשים את האנשים שהיו בסביבה בכך שלא טפלו במחבל, וכי ראוי היה להעמידם לדין. אני מניח שלו היה מצב בו גופו של המחבל היה חשוף ללא מעיל כבד ביום חם, ייתכן והיה נעשה בו טיפול, ואולי אזריה החובש גם לא היה נדרש לירות בו. צה"ל מחנך את חייו לא רק "לשמירה על טוהר הנשק" אלא ליוזמה ולראש גדול כדי להכריע את האויב במלחמה. במקרה זה המערכת הצבאית ברחה מאחריות, בחרה בדרך השגויה ביותר לטפל בפרשה והכניסה את המדינה למצב חוצה גבולות אמונה, שבו שלושה רבעים חושבים שאזריה נהג כנדרש ממנו. עוד חמור מזה, מהניתוח שעשיתי על סרטון הירי של החייל במחבל, עולות 2 עובדות חמורות על תפקוד תום נעמן המ"פ של החייל: 1. כשאזריה צעק אני יורה המ"פ שמע את הקריאה, לא התייחס למשמעותה, זז אחורניץ שני צעדים לפחות ואפשר את הירי. 2. כ- 40 דקות אח"כ כשהגיע המח"ט לשטח הוא לא דיווח לו על ארוע הירי כאילו לא קרה. רא אזרח יהודי ספר לו על כך. מה משתמע: שהמ"פ שיקר במצח נחושה למצ"ח, וגרסתו לא תואמת את העולה מעובדות הפיזיות אותן מציג הסרטון. באשר לסיסמת "טוהר הנשק" היא כלל לא עמדה בפני המ"פ - הוא לא פרק את נשקו של החייל, כפי התבקש להיעשות, הוא לא עצר אותו והעלה אותו לרכב כדי לעוצרו חדר המעצר בבסיס הגדוד. החייל הסתובב עוד שעה ארוכה עד שפונתה גופת המחבל. הוא דאג שיגיע חבלן כדי לבדוק את הגופה לפני שנגשו החיילים לפנותה. המ"פ לא ראה להבנתי "אסון גדול" בכך שמחבל ערבי חוסל לנגד עיניו, ועל זה אתה היית צריך להלין, גיל היקר, על כל שבית המשפט ערך משפט שתוצאותיו היו מצופות מראש על ידי הפיקוד העליון, על זה ששני שופטים קודמו לאל"מ תוך כדי המשפט, והלוא נאמר ששוחד יעוור עיני צדיקים...
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
סליחה גיל, תיקון טעות השמטה
  יוסי בלום הלוי   28/01/17 18:36
המ"פ לא דאג להזמין חבלן לבדיקת המחבל
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il