w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בנימוקים להחלטה על הצבת לוח הזיכרון לרוזנפלד, נאמר בין השאר "שלום רוזנפלד - עורך, עיתונאי ומורה היה מגדולי העיתונאים והפובליציסטים של ארצנו, שתרם תרומה עצומה בתחום העיתונות..."
דרור אידר
דרור אידר
"בקש שלום ורודפהו" נאמר למען אחי ורעיי, לא לאויבים ברברים שעילת קיומם היא רצח יהודים והחרבתם    נגדם צריך להילחם
חיים רמון
חיים רמון
מזה תשעה חודשים אתה מקדם שלל תוכניות הזויות להחלפת השלטון האזרחי של חמאס ברצועת עזה. כל התוכניות שלך נכשלו ללא יוצא מן הכלל, משום שמלכתחילה הן היו מנותקות לחלוטין מהמציאות ברצועה. ...
יצחק בריק
יצחק בריק
מדובר בתרבות שקר של זריית חול בעיני הבריות - הכל כדי לרומם את תדמית הצבא גם במקומות שהוא כשל. גנבת דעת זו חומרתה היא חרב פיפיות משום שהיא גם מטעה את אזרחי ישראל וגם הצבא מתחיל להאמ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משהו רע עובר על בחורינו המצוינים
מאת: ד"ר חיים משגב  |  01/06/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה שחשוב יותר לציין הוא שמאז
  שאול אבידור   1/06/11 13:06
1948 הצבא שלנו מעולם לא ניצח את האויב, גם לא במלחמת ששת הימים, ולא חשוב אם ההנהגה המדינית הטילה על הצבא בלמים ומגבלות. ניצחון פירושו הכרעה והכנעה טוטאלית של האויב עד כדי אי יכולת השתקמותו לדורות. באופן אירוני ופראדוכסלי במקום שהצבא שלנו ימגר סופית את האיומים עלינו הוא עושה ההיפך ומעלה את ההתנגדות והאיבה כלפינו. במונחים כלכליים השקעות בצבא צריכות להניב פרי אחד, ואחד בלבד והוא ניצחון מוחץ. כל השקעות הטריליונים במשך 63 שנות קיום המדינה היו יכולות להיות מופנות למערכות האזרחיות והיו נותנות פירות איכותיים יותר. אכן הקצינים הבכירים ספוגים בכמות אדירה של התנשאות, טופחים על שכמם בכל מבצע צבאי כאילו הצילו את עם ישראל ואוזנם לא תקבל לעולמים ביקורת על מעשיהם או מחדליהם. כשטילי כיפת ברזל מפילים שני טילי גראד הצבא מריע לעצמו, ואף אחד לא שואל כמה הושקע בפיתוח, ייצור ותחזוקה של טילי כיפת ברזל לעומת כניסה מאסיבית לתוך לב ליבו של האויב והשמדתו לעד. השאלות עוד רבות
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
לא נתנו לצה"ל לנצח אף פעם
  נירררררררררר   19/06/11 12:06
כל פעם בהיסטוריה שצה"ל היה קרוב ללהביס את האוייב ולכבוש את בירתו, מיד קמה בצד האויב בקשה להפסקת אש שהוביל ללחץ בינ"ל על ישראל להתקפל. זאת כאשר אף אחד בהיסטוריה לא חשב לדרוש זאת ממדינה אחרת (למיטב ידיעתי). המצב החמיר מאז, ובסוף מבצע "עופרת יצוקה", הדרג המדיני שלנו כבר כל כך פחד מהפחד שיטילו עלינו לחץ שהוא נסוג לפני שנכנס נשיא חדש מעבר לים. ככה גלעד שליט עדיין בשבי האויב...
כתוב תגובה ל- נירררררררררר
2
חינוך לערכים ותו לא
  משה ירשולים   1/06/11 13:32
חיים היטב כתבת!

זו בעייה איומה שתקפה כמגיפה את דורנו וגם דור קודם, בו אליל הכסף והקומבינה, הפכו להיות שם נרדף לאדם מצליח - "הוא עשיר ויודע להסתדר היטב במקומות הנכונים."
כל השאר נחשבים ללא מוצלחים בחברתנו.

והתיקון לכך בהשקעה ארוכת טווח - יש לחנך לערכים מגיל יום אחד והלאה עד גיל מבוגר.
יש להקדיש לכך שעות נוספות בבית, בבית הספר, בשירות הציבורי ובכל מקום!
יש להכניס למערכת השיעורים החל מגן הילדים ובבית הספר וכן הלאה, מתודה מנצחת - "המצליח הוא בעל היושרה ובעל יחסי אנוש ראויים" ואידך זיל גמור!

מהפכה מעין זו בתפיסת העולם החל מגיל צעיר תניב פירות כבר תוך דור אחד.
כתוב תגובה ל- משה ירשולים
3
צודק במאה אחוז וזה מפחיד
  האסון במימדים אלו   1/06/11 14:01
התחיל בצורה חריפה בתקופת רבין והסכם אוסלו.

פתאום גילנו שמפקדי הצבא הם פוליטקאים קטנים שמסבירים לנו שלבעיה אין פתרון צבאי במקום להתפטר ולפנות מקום.
כתוב תגובה ל- האסון במימדים אלו
4
סא"ל עבד על נקח"ל
  לא חדש   1/06/11 19:17
כך "עבד" סגן-אלוף על נציב קבילות החיילים הקצין הבכיר הציג סיכום ראיון שערך עם פקודו, קצין בדרגת רב-סרן, כדי להפריך את תלונתו על כך שלא כתב את טענותיו. אלא שזה כלל לא היה בבסיס במועד בו התקיים לכאורה הראיון. המפקד אף "שתל" את הפגישה במחשב כדי להטעות את נציב קבילות החיילים - שממליץ לבחון צעדים משפטיים נגדו חנן גרינברג פורסם: 24.05.05, 08:43 "מצאתי פגם חמור ביותר בזה שכראיה לכך שהראיון התקיים בתאריך המדובר, הציג הסא"ל את הלו"ז הממוחשב לאחר שערך בו שינוי והוסיף פגישה שכלל לא נערכה באותו היום", כתב נציב קבילות החיילים, תת-אלוף (במיל´) אבנר ברזני, בסיכום הבדיקה.
 נציב קבילות החיילים
כתוב תגובה ל- לא חדש
5
האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה
  שנשארו בצבא   1/06/11 19:22
שופטת בימ"הש העליון בדימוס, : דליה דורנר "האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא".... הם לא הטובים ביותר.... "הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית"....... והיא מוסיפה : "יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להשאר בצבא ועוזבים".
כתוב תגובה ל- שנשארו בצבא
יד רוחצת יד
  אלי הכהן   2/06/11 07:33
ברק כשלון רודף כשלון ושחיתות אחת אחר השניה בוחר רמטכ"ל מושחת שבשלושת תפקידיו האחרונים נכשל וקלונו נחשף בפומבי, על ידי פרקליט צבאי ראשי, ובנוסף על ידי אלוף חוקר במילואים ועל ידי עתונות חוקרת לשם שינוי, ואין דין ואין דיין וכל זה לא מונע את המינוי, ושופט בדימוס בראש ועדה חיוורת נותן לכך הכשר, והשרץ כפשפש העולה למעלה, ומדינת ישראל נראית כמו הרמטכ"ל שלה ושר הבטחון שלה, חיוורת ומושחתת, ואחר כך כולם משתוממים למה הזנב מקשקש בכלב...
כתוב תגובה ל- אלי הכהן
6
מה תלין על האלופים אם שלושת
  הפצ"רים, מושחתים   1/06/11 19:28
סטרשנוב פינקלשטיין שמונו למחוזי והיו או בדרך לעליון , ללא שלום. ומנדבליט, עוד פושע שכנראה כבר לא יגיע לעליון, אחרי שטירקל יתפוטר. חנן וייס, סא"ל (במיל') פעיל שופט בכיר בדין משמעתי משטרה צבאית ועוד על IQ של גנרלים בתחתית הסולם, מנהיגים דתיים גבוה יותר ובטופ פילוסופים (ואין הכוונה לפרופ' אסא כשר דווקא), הכוונה לפילוסופים אמיתיים.
 ועוד על IQ של גנרלים בתחתית הסולם
כתוב תגובה ל- הפצ"רים, מושחתים
7
עולמם של גנרלים ואדמירלים
  צר כעולם צרצר   1/06/11 19:35
"עולמם של גנרלים ואדמירלים צר כעולם צרצר" ... "נער הייתי וגם זקנתי בהאזנה לאלופים ולתתיהם, איפה לא שמעתי אותם - בוועדת חוץ וביטחון, בקבינטים ובקיצ´ינטים. ... רק לעתים רחוקות היה באמת מה לשמוע. בדרך כלל הם העלו גירת עצמם וגירת אחרים כמוהם. במקרה הטוב הם גילו בקיאות ב"צבאיות", שהיא רק חלק מ"הביטחון הלאומי", חלק חשוב אך לא מכריע; ובמקרה הרע, גם בקיאותם בצבאיות היתה מוגבלת, ... כל אחד כאן רוצה מונופול על הקול בזכות שמלת השרד שהוא לובש, שמתחתיה מערומים" ... יוסי שריד
 יוסי שריד
כתוב תגובה ל- צר כעולם צרצר
שאול מופז נכשל במבדקים לקצונה
  מומו   2/06/11 05:08
כתוב תגובה ל- מומו
8
הצבא כבית זונות, פקידה בצבא
  מיכל זמיר מהמוסד   1/06/11 19:41
"שמעתי בבית המון קשקושים על הצבא", היא אומרת ויורה מפיה את עשן הסיגריה בקו ישר. "הצבא הוא מאותם שקרים שלקח לי הרבה זמן להתגבר עליהם. את השירות שלי העברתי כפקידה בפו"ם. עד אז היה לי דימוי מאוד נאיווי של אנשי צבא, של קצינים, חשבתי עליהם כבעלי ערכים ושגורל המדינה עומד בכל רגע לנגד עיניהם, וגיליתי בית זונות, סיפורי איציק מרדכי שהצבא היה מלא בהם. בפעם הראשונה חוויתי את ההרגשה להיות אובייקט מיני, למרות שהייתי מוגנת יחסית בזכות הייחוס שלי. זו היתה התפכחות גדולה בשבילי".
 וגיליתי בית זונות
כתוב תגובה ל- מיכל זמיר מהמוסד
9
בקיצור, הפקידונים מוכיחים
  עמית פרליס   1/06/11 19:42
הפקידונים (בחורינו המצוינים) מוכיחים שמי ששולט פה במדינה הם חבורת שלומיאלים עלובים. ככה בעצם נראית המדינה....
כתוב תגובה ל- עמית פרליס
10
בחיי אומה יש יותר מאלטלנה אחת.
  מאת עמי איילון   1/06/11 19:47
עמי איילון [שר ואלוף בצה"ל] וראש השב''כ ''בחיי אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות בישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ותצטרך לקבל החלטות קשות כשברורה האלטרנטיבה''. יצחק רבין [פושע ורוצח ופחדן ושקרן וגנב, ח'ד'ו']– בהיותו שגריר בארה"ב תאר את פועלו באלטלנה "דפקנו אותם על האוניה ודפקנו אותם שוחים במים". אהרון רול משנאי החינם חנן וייס, סא"ל במיל' פעיל דרגת שחרור: מ"מ שדה בגדוד הנדסה קרבית, 605 רמה"ג
 משנאי החינם
כתוב תגובה ל- מאת עמי איילון
11
במ"לים-בני משקים לפיקוד
  הוראה של ב.ג.   1/06/11 19:54
"באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל" ד"ר אורי מילשטיין הרמטכ"לים האחרונים, במ"לים-בני משקים לפיקוד, עפ"י הוראה של ב.ג.
 במ"לים-בני משקים לפיקוד
כתוב תגובה ל- הוראה של ב.ג.
12
מאמר מצויין, תודה.
  דורון י-ם   1/06/11 19:59
כתוב תגובה ל- דורון י-ם
13
וטירקל וחבורתו וברק וחבורתו
  למעט השר איתן   1/06/11 20:12
שאישרו מינוי של פושע. מה לגביהם ?!
כתוב תגובה ל- למעט השר איתן
14
ואח"כ מעמידים לדין פקידה
  שם חם ויפת   1/06/11 20:54
הרי הנזק שהבכירים גרמו גדול פי כמה וכמה מהנזק שאותה פקידה מפיקוד מרכז גרמה...
כתוב תגובה ל- שם חם ויפת
15
טיפות סרוחות שתופחות ומתנפחות
  עידן סובול   1/06/11 21:55
טיפות סרוחות שתופחות ומתנפחות ומתמלאות ממון ושלטון עד שהן מתפוצצות כמו כול בלון שנופח בנשיפה אחת יותר מדי:

..."והמסתכל שבא מטפה סרוחה ניצול מן הגאווה. והמסתכל שעתיד לילך למקום עפר רימה ותולעה ניצול מן התאווה והחמדה אל הממון". [פירוש עובדיה מברטנורא, על דברי עקביא בן מהללאל. מתוך פרקי אבות]
כתוב תגובה ל- עידן סובול
16
ובאשר למצויני העו"דים - בזכות
  עין צופיה   1/06/11 23:06
מה מטפסים העו"דים והפרקליטים במעלות הפרסום וההצלחה? בטח לא ערכים ויושרה.
ומהם נבחרים חלק מהשופטים.
האם אפשר להחיל את מה שאמרה דורנר גם כאן? או איזו וריאציה של האמירה?
כי מה שרואים ושומעים מחלק מהשופטים בדימוס גם לא נשמע מדהים במיוחד, לא מבחינת יחס לנשפטים ולא מבחינת חכמה ולא מבחינת עומק ומוסר.
לשים את גלנט כדוגמה לשחיתות זה קצת מוגזם לא?
או אולי זה בגלל איזה אינטרס אישי?
כתוב תגובה ל- עין צופיה
17
רבותיי.....הגזמתם.
  צנחן   1/06/11 23:43
כתוב תגובה ל- צנחן
האם את קיבוצניק
  צנחן   2/06/11 00:44
בספרו של יוסף ארגמן, "זה היה סודי ביותר" על מרד הגנרלים, הוא מביא את דבריו של ראש ממשלת ישראל דאז, דוד בן גוריון : "מפלגת הצבא" היא של מפא"י , שהינה "המפלגה השלטת" והיא "המטכ"ל המקביל" ולעומתה: "מפלגת ההגנה" שהיא "מפלגת מפ"ם". "בן גוריון דרש שאיש לא יוכל לעלות לדרגת סגן ללא אישורו" שם עמ' 159, ע"מ לודא כי, כיאות למדינה מתפתחת, החיה על חרבה וצבאה ומתוך הבנה כי מנהיגי העתיד יקומו מתוך הצבא. לפיכך קבעו גם ראשי אכ"א כי ליח' המובחרות האליטות (ללא "סרוגים" ומזרחים): טיס (דור המשך), סיירות; מטכ"ל, שלדג ועוד, גדוד 50 - נח"ל מוצנח, שייטות ; קומנדו, צוללות ועוד, יגיעו: במ"לים: בני קיבוצים ובני משקים לפיקוד. global-report.com
 בן גוריון דרש שאיש לא יוכל לעלות לדרגת סגן
כתוב תגובה ל- צנחן
18
מה לנו לבקר את הנאמנים
  לבל משה כפר סבא   1/06/11 23:44
שבקושי רואים את ביתם ומשפחתם ימים ושנים.
חוכמה גדולה לעשות עליהום על כל שגיאה שלהם, אני מודיע לכם שבאזרחות אין פחות טמבלים, ולא בטוח שהרבה יותר חכמים....אך אין ספק שהרבה פחות הקרבה.
כתוב תגובה ל- לבל משה כפר סבא
50,000 לחודש
  שכר גנרל   2/06/11 17:19
כתוב תגובה ל- שכר גנרל
19
הקיבוץ החדש:לא כל אחד יכול
  להתקבל   2/06/11 00:30
כמו בצבא. עפ"י פרופ' צחור : פושטים את המדים בגורן, בלילה כמו בחסמב"ה, ומצביעים: מי יהיה גנרל מי יהיה ברפת ומי מזכיר הקיבוץ חנן וייס, סא"ל במיל' יודע משהו בחליבה global-report.com
 יודע משהו בחליבה
כתוב תגובה ל- להתקבל
20
סרוגים מצטיינים הודחו מקצונה
  בגלל תפילה   2/06/11 00:50
הודחו מקורס קצינים. שנה קודם הוחזרו לפו"ם שני רס"נים, קיבוצניקים, שהעתיקו בבחינות.
 הודחו מקורס קצינים
כתוב תגובה ל- בגלל תפילה
21
צופן העתיד
  פרופ' דוד פסיג   2/06/11 00:55
"...עוז אלמוג, בן למפקד חיל הים לשעבר...מנסח טיעון מעניין לבעיית ההנהגה וטוען שאין יותר בהנהגה הישראלית צימוקים ודובדבנים כיוון שכולם הלכו "לעשות לביתם", ואלה שנשארו הם בינוניים ומטה. עקב כך : "צה"ל מאבד את הוויטמינים והמינרלים ההכרחיים לקיומו...כל מי שמסתובב בצבא, עד להתרוקנות ולהידלדלות החומר... ובמלחמה (קיץ 2006 בלבנון) חטפנו את זה בפרצוף." זה לא סוד לדעתו שמצה"ל כמעט נעלמו אלה המכונים "אצולת המייפלאור הישראלית"... הוא מוצא אנלוגיה מעניינת לנפילת הקיבוץ. לדעתו "הקיבוץ קרס לא מפני שהרעיון הסוציאליסטי לא עבד, אלא מפני שקרתה בתוכו סלקציה שלילית. היסודות החזקים, שהיו המפתח לשגשוג, עזבו בשקט בשקט. הויכוח התלהט והם פשוט הפסיקו לבוא לאסיפות החברים." בעיניו " הנטישה הגורפת ...גורמת לצה"ל מחיר כבד". מסיבה זו הוא צופה התמקמות (relocation) רבתי מחדש, אך אינו משתמש במונח ירידה." [עליה ולא לירידה, לארה"ב עולים ולא יורדים, ח'ד'ו']. פרופ' דוד פסיג בספרו משנת 2009 צופן העתיד
כתוב תגובה ל- פרופ' דוד פסיג
22
משהו רע עובר גם על בחורינו ה..
  דני בז   2/06/11 01:06
המצוינים, הבלוגרים המשתלחים בצה"ל ומפקדיו ללא רסן.
נסו לדמיין את המדינה שלנו מתקיימת ללא צה"ל עם כל התקלות שבו, רק שבוע אחד. גם ביקורת קשה יכולה להיות ענינית. לא צריך להתפרע.
כתוב תגובה ל- דני בז
הצבא ימשיך להתקיים, כי אין
  יכולת לעשות משהו   2/06/11 22:26
אחר. אוכלי החינם בקריה, ברמות הגבוהות שומרים זה על זה, כמו שבזמנו נהגי אגד ודיילות אל-על היו חצי אלים. ואל דאגה, את המלחמות יעשו המילואים. "בזמן שלום המילואים מהווה מטרד לקבע וקולם אינו נשמע והיפוכו בקרב, אז הופכים חיילי המילואים ללוחמי המלחמה והקבע אינו בנמצא."
 המילואים ללוחמי המלחמה
כתוב תגובה ל- יכולת לעשות משהו
23
הפצת 'התורה' הזו הוא בית המשפט
  ברלה וחצי   2/06/11 01:18
כשאומרים לארבל להזיר את הכסף שקיבלה בחוואה..
מיד מוצאים השטיקים מהמגירה, והכסף נשאר אלה,
כשחצ'קל של בייניש מקבל גיבוי כיסוי וניקוי,
על מעשי והוא לא נדרש ליתן דין, כי יש לו קשרים...
והרשימה לא סגורה,
מה נלין על אחרים שלמדו את השטיקים שהופצו.
כתוב תגובה ל- ברלה וחצי
24
אידיוט מביא אידיוט
  יואל קורנבלום   2/06/11 01:31
זה בערך המצב בצה"ל או בכל אירגון גדול. במקום לקרוא לזה בשמו כלומר "אידיוט מביא אדיוט" קוראים לזה ג'וב של אמון או משהו דומה. כלומר זה העומד בראש צריך אחד שיעשה מה שאומרים לו לעשות ולא לפגוע במנהל שלו או זה האחראי עליו. לכן אותם אילו שרואים את הזבל באירגון ומוחים עליו מוצאים את עצמם בחוץ מהר מאד בגלל כל מיני סיבות יצירתיות למדי. רק אילו שהיו חברים עם האנשים המתאימים, לפעמים ללא כישורים מתאימים, מוצאים את עצמם בחוץ והזבל נשאר בפנים. לכן אני קורא לשיטה הזאת אידיוט מביא אידיוט למרות לפעמים מתוך חיבה קוראים לזה חבר מביא חבר. יש לזה גם קשר לעקרון הפיטרי שטוען שבכל אירגון האדם הכי לא מתאים מתקדם לתפקיד שבו הוא לא מתאים כמובן. לא חסרות דוגמאות לזה בצה"ל או במקומות אחרים. משעשע גם לקרוא את הקישורים השונים על הבמ"לים כפי שהובאו על ידי כמה מגיבים לפני. לא לשכוח שאנחנו עכשיו בשנת 2011 ולכן סיפורים על מה שהיה בשנות החמישים או השישים מת. מאז עברו הרבה קולחין במתקני הטיהור וצריך לראות מה קורה היום ולא מה שהיה פעם.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
הבנת הנקרא-הרמטכ"לים של
  היום הם הבמ"לים   2/06/11 17:05
עש איזה שנות 50 או 60 אתה מדבר ?!

במ"לים הם: גנץ, אשכנזי, חלוץ, בוגי, מופז ועוד.

תקרא שנית בבקשה.
כתוב תגובה ל- היום הם הבמ"לים
התכוונתי למדיניות בן גוריון
  יואל קורנבלום   2/06/11 18:05
ברור שהמדיניות ישנה, מפלה וגם אינה טובה אבל יתכן שבהתחלה לאחר הקמת המדינה והמוסדות השונים היה טעם במדיניות הזאת בגלל התנאים המיוחדים שהיו והחשדנות הכללית בין קבוצות הלוחמים לשעבר אבל היום כמובן אין טעם במדיניות כזאת. מצד שני אי אפשר לומר על הבמ"לים כגוף שהם לא מתאימים. חוץ מזה צריך להבדיל בין בני קיבוצים שחונכו בקיבוץ לבין אילו שהצטרפו לקיבוץ כגרעין נח"ל ובעצם התחנכו אולי בתל אביב. יעלון למשל בא לגרופית עם גרעין הנח"ל לפני הגיוס ובכלל השתחרר עם סיום השירות אבל הצטרף חזרה לצבא מאוחר יותר והוא לא חונך בקיבוץ עד כמה שידוע לי. ובכלל כמה זמן הוא ישב בקיבוץ בהתחשב בפעילותו בצבא ואחר כך בפוליטיקה. בעיקרון אי אפשר לפסול קבוצה מסויימת בין אם דתית או חילונית וצריך לבדוק כל מועמד לגופו ועניינו. מה שמפריע לי שיש תרבות של חבר מביא חבר (או אידיוט מביא אידיוט כפי שאני קורא לזה) וכל זה בא במטרה לכסות על כישלונות. אם הוא החבר שלך וחייב לך הוא לא יצא נגדך. מה שפוגע בנו בשיטה הזאת הוא שדווקא הטובים נזרקים החוצה והבינוניים נשארים לנהל את המצב והתוצאה עגומה. בן גוריון למעשה התחיל שיטה שבה בחר סגן רמטכ"ל שהיו לו דעות שונות מדעותיו של הרמטכ"ל וכל זאת כדי לקבל אנפורמיצה משני הכיוונים. היום הסיפור הוא אחר וזה לא טוב.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
אנחנו מדברים זהה אך מבינים
  שונה,גוף וקודים   2/06/11 22:19
לכל גוף יש את הקודים שלו, לצבא יש את הקודים של הקיבוץ, כלומר אם היית קיבוצניק , והם יודעים לבדוק בתנועה, מיוחד לבעלי פוטנציאל מטה, הם חוסמים כבר בהתחלה. נתקלתי בזה בצבא בגיוס, אח"כ נחסמו חברי בעלי התארים (שניים ויותר) בתפקידים נבחרים, מפעלי הקיבוצים סוחרים רק בינם לבין עצמם, לתפקידים בכירים יקחו את המציל מהבריכה, אבל למחסנאי או מלגזן יקחו גם פרופ' עם תואר שלישי שאינו מהקיבוצים, יתירה מזאת, בתערוכות בחו"ל הם שוכרים מקומות (ע"ח המדינה כמובן) ליד מפעלים של מתנחלים, ומשבשים להם עסקאות, ישירות או דרך מידע חסוי, שהם מקבלים ממשהב"ט. והפלא ופלא, בדיוק אותם תהליכים קורים גם בצבא. על כן ציין ד"ר משגב, שעבר כבר את גיל העצה (ראה בתלמוד) שהחסימה הינה רוחבית במדינה: הוא נתקל בזה בלשכה שלו (בגילדות) בבתי המשפט (חבורת רחביה) הוא רואה מעשה נשיאים ורוזנים מקומיים ועכשיו גם זכה להארה שזה קורה גם בצבא. חנן וייס
כתוב תגובה ל- שונה,גוף וקודים
זאת בעיה כלל אנושית ולא חדשה
  יואל קורנבלום   3/06/11 06:04
אני לא מצדיק או רוצה את זה אבל אילו הם עובדות החיים. הדתיים יחיו עם דתיים ואפילו אצלם יש גילדות שונות ומשונות. קבלת משרה באוניברסיטה קשורה בחברות או בדעות דומות למרות הקישקוש הרב על חופש ביטוי. לכן לפקולטות שלמות באוניברסיטה יש אותה דעה. קבלה לעבודה הופכת להיות קלה אם יש לך חבר במקום העבודה שמעוניין ויכול לשכנע כל מיני אנשים. אפשר למצוא הרבה דוגמאות לעניין ולא רק בארץ אלא בכל מקום בעולם. אנשים אוהבים אנשים שיכולים לבטוח בהם ולא חשוב אם הם מתאימים לתפקיד. אז זאת בעיה של טבע האדם וממש קשה לעשות משהו בעניין. אתה יכול לראות גם את המקרה של הקצין הגבוה בצבא ארה"ב שנאלץ להתפטר בגלל שהעביר ביקורת על הנשיא. מה הנשיא מבין במלחמות? ממש כלום. אתה לא יכול להעביר ביקורת אלא אם יש לך תמיכה חזקה מההנהלה. בסופו של דבר אתה צריך לקבל המלצה לקידום. בטוח שלא תקבל המלצה מאילו שביקרת אפילו אם הביקורת היא עניינית. לכן כדי להצליח במערכת צריך להיות בינוני אחרת כמות האוייבים שתהיה לך פשוט תגמור אותך. אם תהיה חכם מדי תפגע במשהו אפילו למראית עין ואז יש לך אוייבים שיעבדו נגדך. מה עושים בדיוק ממש קשה לדעת אבל ברור הוא שאותם אנשים שמגיעים למעלה אינם שווים הרבה וכל יכולתם היא פוליטית ותועלת ממש לא תמצא אצלם. עוד פעם אומר לך שאני ממש לא אוהב את זה כי גם אני נפגע קשות מדברים כאילו בעבודה אבל זאת המציאות ונראה לי שצה"ל סובל מזה כמו כל אירגון אחר.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
קצין שמעביר ביקורת על
  מפקדו ?!   4/06/11 07:00
("אתה יכול לראות גם את המקרה של הקצין הגבוה בצבא ארה"ב שנאלץ להתפטר בגלל שהעביר ביקורת על הנשיא".) ביקורת בסדר אך ישנם דרכים, לא בתקשורת. ואין גנרל רואה את המכלול. ועוד, הצבא הוא כלי שרת בידי המדינה ונשיאה ולא להיפך. בישראל הכול הפוך (כך אמר גם יוסי שריד לפני שלושה עשורים) חנן וייס, קצין מיל' בכיר לא קבע בדימוס
כתוב תגובה ל- מפקדו ?!
רק מי שהמפלגה פרגנה לו קיבל
  דרגה, חדש,שריד   4/06/11 09:26
היה בלתי אפשרי להתקדם בלי פתק ממזכיר המפלגה, רק מי שהמפלגה פרגנה לו קיבל ג'וב טוב יותר ודרגה (גם בצה"ל, ח'ד'ו') גבוהה יותר... חדש יחסית, משנת 2008 מפי יוסי שריד (לא בן גוריון)
 רק מי שהמפלגה פרגנה לו קיבל ג'וב טוב יותר ודרגה
כתוב תגובה ל- דרגה, חדש,שריד
לא חדש
  יואל קורנבלום   5/06/11 02:40
אין מניעה שהמפלגה השלטת תיתן תפקידים לאנשי שלומה בתנאי שהם מתאימים. זה קורה אפילו היום. בתחילה היה לזה היגיון מסוים כי לא ידעו מי הם העולים החדשים והחשדנות היתה רבה. זה שהם חברי מפא"י או בני קיבוצים או אחרים אינו פוסל אותם. השיטה עובדת בכל מקום ולא רק בצה"ל. אם אתה מכיר משהו במקום עבודה יש לך סיכוי טוב להכנס לעבוד שם. ש"ס תיתן תקציבים לעיריות שראשן הוא ש"ס, למשל. באוניברסיטאות יש סיכוי שתתקבל לפקולטה למדעי השד יודע מה אם אתה בעל דעה דומה לרוב הפרופסורים. וכן הלאה זה ממשיך. העניין הוא שבתהליך המתחיל בסג"מ נופלים החכמים ונשארים הבינוניים כי הראש אף פעם לא אוהב שיש חכמים ממנו מתחתיו מכיוון שזה פוגע בכוחו וביכולתו לפקד. הדבר נכון גם במקומות עבודה רגילים. לכן אני קורא לשיטה הזאת אידיוט מביא אידיוט כי זה מה שקורה במציאות כשהטובים מנופים כבר בהתחלה וכולם מוגבלים ב IQ של העומד בראש. אילו הם דברים שבאמת קורים וראיתי את זה בהרבה מקומות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
השיטה שאתה מתאר,יואל, ח"ח
  בצה"ל-חבר מביא חב   5/06/11 12:34
ויש גם, ח"ל - חייב לעבור. שיטה של להעביר את הקיבוצניקים. כיום בקורס טיס קוראים לזה : "דור המשך" של שיטה של מפא"י, דור הצעירים, שוב דרך לשמר את הגזע. אבל כמו שאנו יודעים מערוץ המדע על החיות, כשיש וירוס בשבט אז הוא עובר בתורשה וכל השבט יכול להכלות, ולכן הקיבוצניקים המשכילים בורחים מהקיבוץ, ומשכילים אחרים בורחים מהצבא, ואחרים אף הולכים לאונ' בחו"ל. וכל זה, נובע משיטת המשטר שלנו, שהיא קיבוצית, כמו גם ההסכמים שהם קיבוציים "הסכם קיבוצי", וחובה עלינו לעשות שינוי, כגון, שינוי שיטת הבחירות והממשל בהם העם בוחר את נציגיו ולא ועדות מסדרות= קבלני קולות= פריימריז. חנן
כתוב תגובה ל- בצה"ל-חבר מביא חב
גם זה לא חדש
  יואל קורנבלום   5/06/11 16:21
וזה קיים בכל העולם ללא קשר לדת גזע או לאום. אני לא מצדיק את זה אבל זה קשור להתנהגות המין האנושי באשר הוא. אנשים בעלי קשרים או ממון דוחפים כל מיני דברים והמערכת מוכנה לסבול את זה כי זאת הדרך הכי פשוטה והכי קצרה לגמור עניין. אפילו אם דוחפים ח"ל הוא לא יתקיים במערכת אם הוא לא טוב. עוד פעם אומר לך שאני לא מצדיק את זה אבל פשרות עושים כדי לגמור עניין. ובנוסף יתכן מאד גם כן שאחד שכן מתאים עף מקורס בגלל סיבות לא ענייניות ואילו לח"ל עצמו עין על אותו דבר. אני לא בעד זה אבל פשרות עושים. צריך פשוט לראות אם המערכת עובדת או לא אפילו עם כל הנספחים שצריך היה לסבול. הדבר נכון גם במקומות עבודה אזרחיים שם דור ההמשך מקבל עבודה אפילו במקום אחר לא אצל האבא או האמא והבן של מישהו אחר מקבל עבודה אצל מישהו אחר כדי להראות שלמראית עין אין כאן איפה ואיפה. זה קורה בכל מקום ולמפא"י או אחרים אין פטנט על זה. בקשר לוירוס כפי שכתבת זה לא בדיוק כך כי אם הח"ל לא טוב הוא לא יגיע רחוק בדרך כלל. בסופו של דבר הכל עניין של קשרים במיוחד בעסקים כך שיד רחצת יד או כפי שאני קורא לזה נסתום את האף נגב לי ואנגב לך. בקשר לקיבוצים השיתופיים זאת בעיה הרבה יותר מסובכת כי יחסי הגומלין שם שונים מאשר מחוץ לקיבוץ לכן אי אפשר לפשט. ברור הוא שהתופעה קיימת גם בקיבוצים אבל סיבות העזיבה לא חייבות להיות בגלל זה. בקיבוצים המופרטים הסיפור דומה לכל מפעל אחר ואין לו הרבה קשר למצב העניינים בקיבוצים ההיסטוריים. בקשר לבחירות תמיד אפשר לשפר את הקיים אבל ועדות בחירה קיימות בכל מקום. קשה לומר שהטובים נבחרים כי בסופו של דבר הפרשנות היא בידי חברי הועדה אבל זה קשור להתנגות המין האנושי ואני לא מצדיק את זה כפי שכתבתי קודם.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
יואל, חולק עליך כאן
  "כל העולם"   5/06/11 18:07
"וזה קיים בכל העולם " לאו דוקא, מניסיוני: בארה"ב במערכות בכירות בצבא ובמודיעין ובמשטרה בעסקים, כולל חברות ותאגידים , ומגוון תפקידים (+IQ גבוה במיוחד) עם אלפי לקוחות ועשרות ספקים עם פגישות עם שרים וראשי מדינה (גדלתי בביתו של בגין) והרבה מאד ח"כ עם פגישות אישיות עם עליונים (שופטי עליון גם ב-4 עיניים) וקשרים אישיים עם טייקונים ועשרות לימודי CASE STUDY (מעין היסטוריה של העסקים) ואלף ספרי עסקים ועוד ולימודי מינהל עסקים (E-MBA)כולל בבוסטון USA כשאני כבר מבין בעסקים, וזה לא רק תרגול עבורי והבנת שוק ההון (לקיחת אג"ח ממוחזר=הלוואה ללא החזרה ; לבייב, זיסר תשובה ועוד) זה לא כל העולם, הייתי בהרבה תערוכות בעולם והמחקרים אומרים שבאירופה, השליטה היא משפחתית (כמו אצלנו) בשונה מארה"ב לכן דעתנו שונות, ואשמח לשמוע שאני טועה (ע"מ שאוכל לתקן)
כתוב תגובה ל- "כל העולם"
לא מקובל
  יואל קורנבלום   6/06/11 00:50
גם בארה"ב העניינים מתקדמים כמו בארץ. לקבל מינוי של שופט זה להיות קשור עם המושל או עם הנשיא ולהיות גם במפלגה המתאימה, כלומר של המושל או הנשיא. כמובן שצריך להיות קשורים לכל היועצים וכן הלאה. יש הרבה מועמדים ונותנים את העבודה לזה שקרוב למושל או הנשיא. כמובן שלאחר התקופה הראשונה יש בחירות אבל אף אחד לא מוריד שופט מכהן וגם הרבה מהם נבחרים בלי שיהיו מועמדים אחרים. בקשר לצבא קשר לי להאמין שהסיפור באיזהשהו מקום שונה מהסיפור בארץ. בקשר לעבודה בארה"ב אז זה בדיוק אותו סיפור כמו בארץ אם אתה מכיר מישהו קל לך. כמובן יש לשים לב למצב הכלכלי. כשהמצב הכלכלי טוב וכולם עובדים אז התסמינים האילו לא נראים בדרך כלל. כשהמצב קשה ואין עבודה לכולם פתאום התסמינים האילו מרימים ראש וקירבה או הכרת אנשים מתחילה להיות משמעותית יותר. לכן אני לא רואה הבדל גדול בן ישראל, ארה"ב או אירופה כי בסך הכל זה תלוי בתגובות של המין האנושי ואילו בעניין הזה לא משתנות הרבה ממקום למקום. כמובן שיש גם יוצאים מהכלל אבל בעיקרון זה די דומה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
טעות, שופט עליון מומלץ ע"י
  הנשיא, אך עובר   6/06/11 07:54
ועדת סנאט בחקירות צולבות , ב-LIVE בטלביזיה, כלל ארצית טרום מינוי. את אישור המינוי הם נותנים, שופט לא יכול לזייף תואר שני כמו השופטת ארבל, או ח"כ טטיאנה, לא יכול לשקר ולרמות כמו גלנט, ארה"ב שונה אלפי מונים מישראל, השקרים של ניקסון קרו לפני 40 שנים, השקרים בישראל קורים היום, קרי 40 שנים אח"כ, קח בחשבון שאולמרט ישפט במשך 10 שנים, וערעורי קצב עוד שנה, כשתחילת פרשיותיו לפי 30 שנים ותבין כמה שנות אור אנו רחוקים מהאמריקאים. חנן
כתוב תגובה ל- הנשיא, אך עובר
25
צודק לחלוטין
  צפנת   2/06/11 02:05
זו לא הפעם הראשונה שהאיש המוגבל ההוא (אשכנזי) פתח את פיו וחשף את האינטליגנציה הרחבה שלו. אבל כנראה שבמרחב הלבנטיני שלנו, התחרות איננה קשה מדי.
כתוב תגובה ל- צפנת
26
מה הקשר לליבני? העיקר ללכלך
  פפרציניו   2/06/11 02:27
הרי כל המפלגות מנסות לגייס ביטחוניסטים. "בחורינו המצויינים" עושים הכל כדי למצוא חן קודם כל בעיני נתניהו ומרכז הליכוד.
כתוב תגובה ל- פפרציניו
27
ומשהו נורא הוא העיתונאים שלנו
  אבישרון   2/06/11 05:09
עיתונאים שאינם מפעילים שיקול מח כלשהו ומפרסמים כל שיהוק כ"סקופ"
הייתי מצפה מהעיתונאים הזריזים שיעמדו מדי פעם מול מראה וישאלו עצמם בכמה ואיך הם ימנעו נזק ויעצרו חלק מגיבוב השטויות השוטף אותנו
כתוב תגובה ל- אבישרון
28
מוכרת הבדיחה:אם תקשור חמור
  אברהם מערב השומרו   2/06/11 06:41
לגדר במחנה הקריה בתל אביב כעבור 10שנים תמצא אותו רב סרן.
כתוב תגובה ל- אברהם מערב השומרו
29
משהו חמור קורה
  צפנת   2/06/11 08:05
משהו חמור קורה לבחורנו הטובים. דגן חושב שאם הוא עמד בראש המוסד שנים רבות, דעתו חשובה יותר מזו של נבחרי ציבור. הוא חצה כמה קווים מסוכנים מאוד.
כתוב תגובה ל- צפנת
30
להוכחת דברי הכותב:אהוד ברק
  אראל   2/06/11 09:37
אין שום צורך בדיבור נוסף
כתוב תגובה ל- אראל
בחקירתו אמר אהוד ברק ששוחד
  ואמירת אי אמת זה   4/06/11 21:54
חלק מתפקידו. אבל מה שהוא לא הבין שאסור לו להכניס יד מהכיס הציבורי לכיס הפרטי, ושאמירת אי אמת לא כשמדובר בעובד זר. המבקר חושש מהפלת הממשלה ולכן נמנע מהמלצה להעמדה לדין, מה גם שברק איים שיש לו תיקים על הרבה אנשים גם במשרד המבקר. ונוהל ידוע גם במשטרה שבספ"כ ובקמצ"ריה יש מידע והקלטות של בכירים, זה על זה, לצורך גיבוי. הקמצ"ר: " אנשי הקבע גילו את עבירות הצווארון הלבן" חנן וייס
 אנשי הקבע גילו את עבירות הצווארון הלבן
כתוב תגובה ל- ואמירת אי אמת זה
31
עו"ד משגב: לזכר מדחת יוסף ז"ל
  חיים גרינברג   2/06/11 11:12
גנץ הפקיר אותו למוות בדם קר. גלנט שיתף פעולה בקמפיין הטשטוש והכחש. המעורבים בעת הארועים ולאחריהם כללו גם את ברק, מופז, איציק איתן, יוסי אדירי, ישראל חסון, יורם יאיר, אלעזר שטרן, תא"ל זיגדון ואחרים. על שרמסו את ערך הרעות, כל אלה אינם ראויים למלא כל תפקיד בטחוני או ציבורי. לא תפקיר.
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
32
מופז וברק, "מצוינים" נוספים
  הניה   2/06/11 12:20
כתוב תגובה ל- הניה
33
בחורינו הטובים
  אריה כהן   2/06/11 16:37
כמה שאתה צודק רק לראות את המנכ''לים הכושלים בשוק האזרחי שהיו קצנים
כתוב תגובה ל- אריה כהן
34
Samora Shacshuca
  Esnail Saguri   2/06/11 17:29
Zodek
כתוב תגובה ל- Esnail Saguri
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il