|
חיים רמון
עכשיו זה הזמן להפסיק עם האסטרטגיה של "כניסה-יציאה" שהמטכ"ל מציע, לזנוח את התוכנית של הרמטכ"ל לעבור ל"לשלב ג'", ולהורות לצבא לכבוש את הרצועה ולהקים בה ממשל צבאי זמני כדי להשיג את מט...
|
|
|
איציק וולף
הנהלת בתי המשפט טוענת כי הצעת החוק המבקשת להעביר את מינוי נציב התלונות על השופטים מהוועדה לבחירת שופטים אל הכנסת מעוררת חשש לפגיעה משטרית עמוקה "עלולה להוביל למינוי אדם שאינו כשי...
|
|
|
אברהם שרון
צריך ואפשר להתיר להורים לכתוב על מצבת בנם שנפל כל מה שהם רוצים חלקת הקבר היא חלקת אלוהים הקטנה והיחידה שלהם היא מחוז החפץ והגעגועים מעתה ועד עולם, צריך ואפשר לאפשר להם לכתוב על...
|
|
|
צבי גיל
הגרמנים נדהמו, הם נראו מבולבלים, תופעה כזאת לא הייתה כתובה בספרי ההדרכה שלהם, אולי גם בהם נגע קול הטנור האדיר הגרמנים קפאו על מקומם, היהודים רעדו והתייפחו
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
יוסי שפניר |
|
1/12/13 16:51
|
|
|
|
יופי של מאמר. מצטיין בניתוח נכון ורגיש של תופעה בולטת אצלנו.אישית, אני נמנע מלקחת חלק בהתכנסויות המוניות שכאלה, כי משום מה אני חש שיש בהן משהו מאולץ, למרות הכוונות הטובות. לדידי, החלק החשוב במאמר הוא הקטע הפותח במלים:" מדינת ישראל.... מתחזקת נומינלית , אבל מתפרקת חברתית ואנושית מבפנים". מכל מקום, ביודענו את אופיו והלך רוחו של אריק, הוא היה מוותר על טקס ההשכבה ההמוני קרוב לודאי.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסי שפניר
|
|
|
|
2 |
|
|
אהוד פרלסמן |
|
1/12/13 17:40
|
|
|
|
אתה כותב: "ההמוניות מבטאת התרסה ופחד, תחושת בדידות ומידה של בילבול וחוסר דרך", וכנראה כלל אינך מעלה בדעתך שבני אדם פשוט רוצים לבטא את עצמם, כחלק מקהל גדול. כיוון שהשתתפתי כמעט בכל ההפגנות של הימין, ואפילו הלכתי לפני שלושים וחמש שנה לקבל את פני מכבי תל אביב בכיכר מלכי ישראל, אני מרגיש בדיוק כמו האיש בשירו של אריק אינשטיין: "כתבו עליו בעיתון הרבה דברים, והוא בכלל לא ידע שהוא כזה".
|
|
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן
|
|
|
|
3 |
|
|
הכה את המומחה |
|
1/12/13 19:50
|
|
|
|
החלוצים מתו, הגיעו החזירים. הפכנו להיות עדר של חזירים. תרבות הקפיטליזם החזירי השתלטה עלינו. שלב ראשון הכרה במציאות. אחרי שנכיר בכך נשאל את עצמנו איך משנים את התרבות הזו? רק לאחר שנעשה שני דברים אלו ברמה הלאומית נוכל לומר שאנו בדרך הנכונה, בהצלחה.
|
|
כתוב תגובה ל-
הכה את המומחה
|
|
|
|
4 |
|
|
יוסי אבידור, עו"ד |
|
2/12/13 08:26
|
|
|
|
של היסחפות המונית, היסטרית, אחרי אירוע מלכד, כמו מותו של אריק איינשטיין ( להלן: אריק), לכתוב מאמר שקול, אמיץ, אשר מציג את הבעייתיות של התנהלות ההמונים האחרונה בנושא מותו של אריק. רפי לאופרט בהחלט יכול להחליף כמה סוציולוגים מבחינת כושר האבחנה שלו, והניסוחים השקולים. הצטערתי לקרוא כי מר פרלסמן בחר להיות פולמוסן בכל מחיר, ולמתוח ביקורת בלתי בונה לגבי מאמרו של לאופרט.
כותב המאמר היה זהיר בעניין אחד, וטוב שכך, אבל אני, כמזרחי, ארשה לעצמי לומר במלים מפורשות יותר, מה שלאופרט אמר ברמיזה: השבט הלבן מצא הזדמנות להתלכד סביב ערך תרבותי - אריק - אשר כביכול שייך ל"לבנים" בניגוד לזרם הרדוד הנורא - בדור האחרון - של תרבות המזרח, שסילפה את תרבות המזרח המפוארת של העבר, והפכה אותו לקיטש נוראי, שאפילו מזרחיים מלידה עומדים משתאים נוכח הנזק האדיר שההתנהלות הנוכחית של זמרי המזרח גורמים לתרבות שלהם. זה מתחבר לביקורת שמתח יהורם גאון על התרבות הזאת ( "זבל שלא ברא השטן" ), ועכשיו בא האבל על מותו של אריק, כדי להצביע על מגמה אחרת: "די לנו בתרבות המזרח הקלוקלת, אל תזנו את תרבות המזרח המפוארת ". תודה למר לאופרט.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסי אבידור, עו"ד
|
|
|
|
|
|
|
אהוד פרלסמן |
|
2/12/13 09:53
|
|
|
|
אני אכן אוהב להתפלמס, כי אין טעם לחזור על כל הדברים שאיתם אני מסכים, אבל בדרך כלל, וודאי שגם הפעם, מתפלמס ברוח טובה, ואין צורך להצטער על כך. אני מקבל בהכנעה את פסיקתך לטובת לאופרט, כי אני יודע להפסיד בכבוד, ולסיום אזעק: היה פנדל!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן
|
|
|
|
5 |
|
|
דאגנית |
|
2/12/13 10:15
|
|
|
|
רשימה נבונה המביטה על תופעת ההמוניות מזוית ראיה אחרת. אולי נכונה הנחתו של הכותב על כי הציבור זקוק ל"ביחד" ומשום כך הוא דוהר בהמוניו לאירועים שכאלה. אך יחד עם זאת יש לציין שהתופעה אינה קיימת ברבות מן המדינות המערביות. להלן 2 דוגמאות אך יש עוד למכביר: כשקנדי נרצח או לינקולן - היה הספד מכובד, שיגרתי, טקס נאה ובזה זה הסתיים. אותו דבר התרחש כששרת החוץ השבדית, אנה לינד, נרצחה ע"י בלתי שפוי. היה טקס מרשים בכנסיה, ספדו לה, זמרת שרה שיר יפה ונוגה ובזה זה הסתיים. נמנעה המוניות והדלקת נרות, קריאת שמות מוסדות ורחובות ובכי אינסופי הנמשך עד היום, זה חורג מן הנורמליות. *** המחבר קורא בסיום מאמרו לסולידריות לאומית יהודית. למרבה הצער, נראה שזו משאלה מעט מופרזת בימינו אלה, מכמה טעמים: החברה הישראלית מורכבת מציבורים שהגיעו ארצה מגלויות בעלות דפוסי חברה שונים זה מזה; הקיטוב החד בין הקבוצות חריף כל כך (חילונים/דתיים; שמאלנים/ימניים; ספרדים/אשכנזים), שזה נראה בלתי-אפשרי. אולי בדור הבא. *** אריק ז"ל לא היה מתפעל מה"טררם" שעשו לו במותו, אילו ראה זאת מן הצד. חצי ממשפחתו של אריק פנתה לדת והתחרדה. 18 נכדיו הינם חרדים. הוא בשום אופן לא יכול היה לזלזל בכך ולהיות מחובר לברנז'ה ולצעקנות.
|
|
כתוב תגובה ל-
דאגנית
|
|
|
|
6 |
|
|
אייל.ב |
|
2/12/13 13:24
|
|
|
|
רק על היהודים מותר להכליל. האם היית כותב מאמר כזה על ערבים, כולם היו קוראים לך גזען.
אתה לא מכיר את החברה הישראלית. היא הרבה יותר מעולה ממה שאתה משער במוח הקטן שלך.
|
|
כתוב תגובה ל-
אייל.ב
|
|
|
|
|
|
|
של כותב רציני - |
|
2/12/13 13:49
|
|
|
|
קשקוש - הוא כנראה אדם דל במחשבה וחסר רצון להאזין מעט לרעהו.
|
|
כתוב תגובה ל-
של כותב רציני -
|
|
|
|
|
|
|
רפי לאופרט |
|
6/12/13 14:32
|
|
|
|
אתה חושב שהייתי משנה בשל כך בדברי אפילו מילה אחת? אם כך סברת - טעית.
מאידך גיסא, אם יש באמתחתך הסבר מוצלח יותר לתופעה הבלתי-רציונלית שמציג לפנינו "עמך" ישראל בעת האחרונה, אשמח לשמוע וללמוד.
|
|
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט
|
|
|
|
|
|
|
יוסי אבידור |
|
8/12/13 09:24
|
|
|
|
נימוס ולהיות יותר סבלני וקשוב. אני מסכים עם כל דעותיו של כותב המאמר הזה. נראה לי כי אתה שייך לאותה קבוצה של ישראלים, שמעריצים את הישראליות ללא גבול, , אשר בגללם מונצחות כל הבעיות החברתיות. הישראלים התחמנים - פוליטיקאים, טייקונים וערסים - חוגגים עליך, מנצלים את הנאיביות שלך, ואת הערצתך את העם, בהיותם בטוחים שאתה ושככמותך, לעולם לא תמתחו ביקורת, אתם תמיד בצד של המעריצים. ולא פלא שאנו רואים מנהיגות מסואבת, מושחתת, למה? כי הם אינם פוחדים מתגובתך, אתה בכל מקרה תהלל את הישראליות.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסי אבידור
|
|
|
|
|