s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחנכת תחת השפעת ריטלין
מאת: משה שלם  |  13/07/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הרדמת הילדים תחסל הבעיה
  א מ רול   13/07/09 18:00
כתוב תגובה ל- א מ רול
2
האם הכותב- בכת הסיינטולוגית?
  צבי גלברד   13/07/09 20:48
כתבה מעוותת ושקרית.
תהליך אבחון הפרעת קשב, כרוך במס' בדיקות ומבחנים. אף רופא לא נותן ריטלין "בשלוף". כמו כל תרופה, משתמשים בריטלין רק אם היא מועילה.
כ 5% מהאוכלוסייה ילדים ומבוגרים, סובלים מהפרעת קשב וריכוז- ADHD. בעבר לא היה טיפול, אך הרפואה התקדמה, והיום יש יותר מודעות לכך, שקיים טיפול מוכח ומוצלח. בד"כ טיפול משולב- תרופתי ( ריטלין לסוגיו ) ואימון אישי או טיפול פסיכולוגי.
אז מה כואב לכותב המאמר ?מניין "המומחיות" שלו ברפואה? אולי הוא חבר בכת הסיינטולוגיה שמתנגדת לפסיכיאטרים ?
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
האם המגיב הוא פסיכיאטר?
  רונית ג   13/07/09 22:39
אם לא, אז כמו שהמגיב אינו פסיכיאטר כך גם מתנגדים לכפיה פסיכיאטרית אינם בהכרח סיינטולוגים. ואגיד לך סוד קטן, רוב המתנגדים לכפיה פסיכיאטרים אינם סיינטולוגים כלל וכלל משום שבני אדם במהותם מתנגדים לכפיה מכל סוג שהוא. ומה היית אומר על ילד בן 10 שכותב נגד ריטלין שהרס לו את החיים? שגם הוא סיינטולוג? תחשוב לפני שאתה יורה שטויות.
כתוב תגובה ל- רונית ג
כל מי שמתנגד הוא סיינטולוג???
  מד' ליונה עיוורת   13/07/09 22:44
מהיכן ההיגיון הזה??? אני עוסק בנושא כמחנך. ואני מכיר היטב את המחקר בתחום: א. אין תמימות דעים לגבי הריטלין בכלל. הריטלין היא נגזרת של קוקאין והיא מכילה סם מסוג מת', ממנו מכינים אקסטזי. המינון אמנם נמוך אבל הוא גורם להתמכרויות, להאצת קצב הלב, לעלייה בלחץ דם ולתמותה מהתקפי לב בגיל צעיר יחסית. ב. התרופה מוכרת כסם גם על ידי הרשויות, וככזו היא נמצאת תחת פיקוח ובבתי המרקחת היא נעולה יחד עם כל התרופות הנרקוטיות בארון סגור. ג. התועלת שבתרופה נובעת מכך שכל סם נרקוטי מעלה את כמות הדופמין במוח. וזה כולל גראס, קנאביס, הרואין, אופיום ועוד. עלייה בכמות הדופמין במוח מעלה את רמת הריכוז ומשפרת תוצאות לימודיות בטווח הקצר, והסם ידוע גם בתועלת בכל הנוגע להרגעה. ד. הסמים הללו גם יעילים מאוד לצורכי דייטה, יש בהם אלמנטים שמדכאים את התיאבון ומאיצים הרזייה. כל זה בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך פעילות הסם הזה הפוכה לחלוטין. התלות מחייבת עלייה במינונים והבעייה גדלה. השינויים הכמו מני דיפרסיביים מוכרים במחקר ובעיות הלב וההיתמכרות אף הם, וזה לא קשור לשום סיינטולוגיה זה מחקר. בנוסף, ישנה תופעה של סחר ושוק שחור בו נמכרים הקונצרטה, הריטלין הקלונקס ועוד לנרקומנים המשתמשים בזה כדי להגדיל את כמות הסם שבידם על ידי עירבוב ומהילה... כל זה לא קשור כאמור לסיינטולוגיה. בארה"ב חל צימצום ניכר בשימוש בתרופה הזאת, וכך גם בקנדה ובמדינות נוספות, רק בארץ בין היתר בגלל אנשים שחושבים כמוך יש התרחבות של הסחר...
כתוב תגובה ל- מד' ליונה עיוורת
רטלין והשלכותיו
  yael sibony cohen   24/04/12 10:40
שלום לך. לא צריך להתשייך לקבוצה כזו או אחרת אני מסכימה עם כל מילה לנאמר, כאמא שנתנה בעיניים עצמות לילדתה את התרופה המחיר הסופי לאחר ההצלחה כביכול הוא עצום, החל מדכאונות פגיעה במערכת האינדוקרנית ועוד....מה שבעצם מייצר עבודה למגזר הפסיכלוגי - פסיאטרי ותעשית התרופות. אין לי ספק כי רק בעוד עשור יהיו מחקרים ותואצות עגומות לגבי כל דור הרטלין - ילדינו.
הילדה שלי היום בדיכאון נערה בת 16 מחוננת יפה בדיכאון של החיים כתוצאה מלקיחת רטלין - נערה שכבר שנה כבויה בלי חשק לחיים, כשהיא לא ידעה לבטא בגילה כשהייתה בת 15 מה זה דיכאון...היא לא ידעה על המושג הזה מעולם.
המחיר יקר.........שלא נדבר על בעות אינדוקרניות שיבושים הורמלנים והשלכותיהם על המצב רוח, המחזור שמגיע 4 פעמים בחודש- אנמיה וחוסר ברזל....עד לאן וכל זה בגלל ההצלחה של הרטלין- ועד שלא הגענו לכך.....לא ידענו ולא אמרו לנו ש 40 אחוז מלוקחי הרטלין מגעים למצב של תת פעילות בבלוטת התריס דיכאון, תופעות של פציעה עצמית והעל כתוב בעלון....התרופה עצמה ולא אנו המצאנו אותה רק שיש דממה בקרב הרופאים...הפסיכאטרים....אז יש לשקול לעומק לפני שרושמים את התרופה לבדוק רקע משפחתי של מחלות כאלה ואחרות...יום טוב יעל
כתוב תגובה ל- yael sibony cohen
רטלין והשלכותיו
  yaela   24/04/12 11:18
שלום לך. לא צריך להשתייך לקבוצה כזו או אחרת אני מסכימה עם כל מילה לנאמר, כאמא שנתנה בעיניים עצמות לילדתה את התרופה המחיר הסופי לאחר ההצלחה כביכול הוא עצום, החל מדיכאונות פגיעה במערכת האינדוקרנית ועוד....מה שבעצם מייצר עבודה למגזר הפסיכולוגי - פסיאטרי ותעשיית התרופות. אין לי ספק כי רק בעוד עשור יהיו מחקרים ותוצאות עגומות לגבי כל דור הרטלין - ילדינו.
הילדה שלי היום בדיכאון נערה בת 16 מחוננת יפה בדיכאון של החיים כתוצאה מלקיחת רטלין - נערה שכבר שנה כבויה בלי חשק לחיים, כשהיא לא ידעה לבטא בגילה כשהייתה בת 15 מה זה דיכאון...היא לא ידעה על המושג הזה מעולם.
המחיר יקר.........שלא נדבר על בעיות אינדוקרניות שיבושים הורמונים והשלכותיהם על המצב רוח, המחזור שמגיע 4 פעמים בחודש- אנמיה וחוסר ברזל....עד לאן וכל זה בגלל ההצלחה של הרטלין- ועד שלא הגענו לכך.....לא ידענו ולא אמרו לנו ש 40 אחוז מלוקחי הרטלין מגעים למצב של תת פעילות בבלוטת התריס דיכאון, תופעות של פציעה עצמית והעל כתוב בעלון....התרופה עצמה ולא אנו המצאנו אותה רק שיש דממה בקרב הרופאים...הפסיכיאטרים....אז יש לשקול לעומק לפני שרושמים את התרופה לבדוק רקע משפחתי של מחלות כאלה ואחרות...יום טוב יעל
כתוב תגובה ל- yaela
ה"סיינטולוגיה" היא כת התרופות
  יהודה לביא   5/12/12 20:21
ההשוואה של תעשיית התרופות וה"בריאות" לסיינטולוגיה מעניינת: זו תעשייה שמגלגלת מיליארדים, שמשכנעת אנשים שנחוץ להם משהו שאינו נחוץ להם אחרי שהיא מעבירה אותם "מבחנים", שמבטיחה להם רווחה נפשית, שהופכת אותם מכורים ולתלויים בה, שקצב הגידול שלה הוא כמידת הקרובנות שהיא מצליחה למצוא, שכל ביקורת נגדה נתקלת במתקפות. השוואה מאד מעניינת.
כתוב תגובה ל- יהודה לביא
3
שקרים גסים
  בטהובן   14/07/09 10:46
כותב הכתבה מביא אוסף של פרטים, שאין ביניהם לבין נושא הכתבה כל קשר.
ראשית, תהליך מתן הריטאלין: בשלב הראשון, לאחר תקופה ארוכה של הישגים לימודיים דלים, לעיתים משולבים בתופעות התנהגותיות חריגות, ולאחר שהתקיימה ישיבת צוות בין מקצועי בבית הספר, ממליצה פסיכולוגית בית הספר על אבחון. (לא המורה). זוהי המלצה הניתנת להורים, אך ההחלטה היא שלהם בלבד.
לאבחון יש שני חלקים. במידה ועולה חשד להפרעות קשב וריכוז נשלח התלמיד לבדיקה מיוחדת המיועדת לגלות הפרעות אלה.
לאחר סיום הבדיקות והאבחונים נשלח הילד לנאורולוג שרק לו יש סמכות להורות על מתן ריטאלין. בכל שלב כולל האחרון ההחלטה האם לתת את התרופה או לא נמצאת בידי ההורים.
הריטאלין מיועד לרכז את הילד ולא להרדים אותו כדי לפתור למורה בעיות התנהגות. זו היא תרופת פלאים הגורמת לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז להגיע להישגים לימודיים כראוי ליכולותיהם הקוגניטיביות במקום להישאר הרחק מאחור ולצבור פערים לימודיים הולכים וגדלים.
כל זה אינו קשור להישגים הדלים של תלמידי ישראל, וכל ניסיון לקשור בין הדברים הוא דמגוגיה זולה. מערכת החינוך בקריסה לא עקב ריבוי אבחונים, וגם לא עקב רמת המורים. הסיבה היא "זכויות הילד" ו"ההורה כלקוח". שני אבות החטא הקדמון. התלמידים משתוללים בכיתות, שיעורים רבים אינם מתקיימים ואלה שכן - הזמן מתוכם המוקדש ללימודים ולא לעיסוק בבעיות משמעת הוא כ 20% מן השיעור. המורה המלמד מוצא את עצמו מותקף פעם אחר פעם עקב תגובותיו על התנהגות פרועה של תלמיד זה או אחר, ונאלץ לתת הסברים על תגובות אלה כנאשם עקב הגיבוי שמקבלים תלמידי ישראל מהוריהם. מערכת החינוך, מצידה, שותקת ואינה מגבה את המורים כי לתלמיד הרי יש זכויות והוריו הם לקוחות, והלקוח כזכור תמיד צודק.
כאשר תתעורר מערכת החינוך ומהתלמידים ייגבה מחיר ברור וכואב על התנהגות חריגה ללא קשר לטענות הוריהם - ותלמיד שיסרב להוראת מורה ימצא את עצמו מחפש בית ספר אחר שיסכים לקבל אותו ללימודים - ישתנו גם תוצאות המבחנים הבינלאומיים. אך לכל אלה כאמור אין קשר לריטאלין.
כתוב תגובה ל- בטהובן
Ritalin=amphetamine.
  mmmmmmmm   17/05/12 00:51
There is no blood test or biopsy, urine test to prove it. it's total irresponsibility to give as child amphetamines!!!!
כתוב תגובה ל- mmmmmmmm
4
תרופת הפלא - ריטלין
  גדעון אמיר   14/07/09 12:02
חזרתי לארץ עם משפחתי לאחר שהות ממושכת בארה"ב. ביתי שנולדה שם היתה אז בת שש והתחילה ללמוד בכתה א. הסברנו למורה שהילדה עולה חדשה והעברית שבפיה דלה מאד למרות שאין לה מבטע זר. באמצע השנה המורה המליצה להוריד את הילדה לגן. לקראת סוף השנה הסבירה המורה שהיא כבר נואשה מהסיכוי שהילדה תלמד קרא וכתוב אך למרבה הפלא הילדה קלטה את הכתיבה והקריאה בעצמה.
הפתרון לבעיה לתת לילדה ריטלין. ההצעה נתמכה ע"י המורה, המנהלת, עובדת סוציאלית, רופא הילדים, פסיכולוג ונירולוגית.
כמובן שהתרופה לא עזרה וגרמה לכל תופעות הלואי השליליות הידועות. קשיי הלימוד נבעו מסיבה שונה לחלוטין: חוסר ידיעת השפה.
מסקנה לעולים חדשים שרוצים לשפר את ידיעת השפה: קחו ריטלין
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
5
ריטלין
  lookaway   24/04/12 11:21
כל הכבוד משה שלם וnews1. אפשר אפילו להיות תוקפן יותר ולהצביע על משתפי - הפעולה במודע או בתמימות, עם גורפי הרווחים למיניהם; שרים וחברי כנסת מסויימים. עד שלא נעמיד את אלו לדין בפרסיה שכולם רואים המוני ילדים ומשפחות יסבלו ודורות העתיד של המדינה הפתטית הזו יהיו פתטים יותר.
כתוב תגובה ל- lookaway
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il