|
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
|
|
|
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
|
|
|
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
פלצן אלטע קאקר |
|
29/08/09 18:23
|
|
|
|
|
2 |
|
|
אלטע קאקער |
|
29/08/09 21:10
|
|
|
|
הביטוי וירוס הוא תוספת משעשעת שמאפשרת תגובה צבעונית אבל הנקודה בסיפור היא החבירה של בוגי לפייגלין. לקט מרתק דרך אגב.
|
|
כתוב תגובה ל-
אלטע קאקער
|
|
|
|
3 |
|
|
הניה |
|
29/08/09 22:14
|
|
|
|
עם שנאה כה עמוקה המכוונת עשרות בשנים, נגד אלו המניעים את מפעל ההתיישבות בא"י, פלא הוא שהצליחו חבריו להגשים, את המעט שהגשימו, למרות השטנה. עם "אחים" כאלו, אין לנו צורך באויבים.
|
|
כתוב תגובה ל-
הניה
|
|
|
|
4 |
|
|
אאיתן |
|
30/08/09 08:59
|
|
|
|
האם יש לך את כל המקורות שאתה מצטט מהם? הם יש אפשרות לדעת את התאריכים המדויקים?
|
|
כתוב תגובה ל-
אאיתן
|
|
|
|
5 |
|
|
מרק_טווין |
|
30/08/09 10:45
|
|
|
|
|
6 |
|
|
הקישור למקור |
|
30/08/09 11:28
|
|
|
|
מצורף הקישור למקור המכיל את האוסף מלא:
|
|
|
כתוב תגובה ל-
הקישור למקור
|
|
|
|
|
|
|
לא משנה |
|
30/08/09 12:06
|
|
|
|
קיבוץ ביטויי שנאת ישראל חשוב וטוב שיוכנס באופן מסודר ברשת, אך המקור של עו"ד מ.מכנס, שונה ממה שאתה מציין.
|
|
כתוב תגובה ל-
לא משנה
|
|
|
|
7 |
|
|
לא משנה |
|
30/08/09 11:29
|
|
|
|
לעו"ד מכנס ישר כח גדול על פרסום הרשימה - למרות שהיא כידוע, טיפה בים.
למיטב ידיעתי, מקבץ הרשימה הביא אותה תוך שהוא מדגיש שיש לדייק בזיהוי האויב: סמול. לא שמאל!
שורש אי-הבנה גדולה בישראל הוא הטעות הלשונית - וההכרתית - של ימינו, טעות שמזהה "שמאל" עם "סמול". טעות אותה ממנפים אמצעי התשקורת הסמולנים, ללא הרף.
אכן, מי שעשה את שיבת ציון ובא לגאול את ארץ ישראל ולקומם בה מדינה יהודית, היה קודם כל השמאל הציוני: טרומפלדור וגדוד העבודה, ויהושע חנקין וברל כצנלסון ואליעזר ליבנה ויצחק טבנקין ומשה שמיר ונתן אלתרמן ונעמי שמר והפלמ"ח וכו'. וכן, גם בני מהרשק - אבא של הפרובוקאטור הידוע. שמאל ציוני שאליו חבר גם הרב קוק.
אבל, מוטציה פתולוגית הולידה משמאל ציוני זה, אם כי לא רק ממנו, את הסמול.
זו מוטציה, שסיבותיה נעלות מאיתנו. יכול להיות שזה נובע מהעדר שיסוד אמוני שורשי בציונות הכללית. יכול להיות שזה אך פוליטיקה מלוכלכת, ואולי זו התפרצות של תכונה לאומית רצסיבית שהוכרה כבר ע"י חז"ל: "מהרסייך ומחריבייך ..".
חלק גדול מבני המייסדים, שנאמנות לציון היתה צרובה בהם, החל התכחש לדרך אבותם, והקיצוניים שבהם עברו לאובססיה של שנאת ישראל מהרסת. לסמולנות.
שלא במקרה, ההתכחשות היא כללית: גם לשמאל החברתי, וגם - ובעיקר, לשמאל הציוני. מוטציה שהפכה לסמול: לשנאת ישראל פתולוגית.
כך, המחלה בה נגועים חסידי החבורה הפוסט-ציונית/אנטי-ציונית/שונאת-ישראל/אנטישמית כיום, היא מחלת הסמוֹלֶנֶת. זה לא איבה של בני מעמד הפועלים לנצלנים קפיטליסטיים!
סמול אנטי-ציוני ואנטישמי =/(!) שמאל סוציאליסטי !
כיום יש בליץ של אמצעי התשקורת - שנשלטים ע"י הסמול, להציג את המחלוקת כאילו היא מחלוקת "ימין" vs "שמאל". כאילו זה משהו סימטרי. כאילו, אלו ואלו לגיטימיים, ורוצים אותו הדבר. ולא היא!
ושוב י.כ.
לא משנה
-----------------------
נ.ב. לשאלת מגיב אחר: ברוב המוחלט של הרשימה יש זיהוי מקור מדויק. ברמה של מאמר מדעי מבוקר
|
|
כתוב תגובה ל-
לא משנה
|
|
|
|
8 |
|
|
הגיבן |
|
31/08/09 18:11
|
|
|
|
קיים ויכוח עתיק בין מה שמכונה "שמאל" לימין.
במהלך ההיסטוריה, בלהט הויכוח - שני הצדדים לא בחלו בביטויים לא הולמים ולא ענייניים.
אבל חייבים לשים לב לעובדה החשובה באמת: כל גילויי האלימות הפיזית - תמיד, אבל תמיד, היו מכיוון ימין לשמאל.
בשמאל אולי נמצאים יותר חדי לשון(או אולי גסי לשון...) - אבך הכדורים, האבנים, האגרופים, העגבניות הרקובות - לעולם מימין לשמאל.
|
|
כתוב תגובה ל-
הגיבן
|
|
|
|
|