s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"עליהום" נגד הבדואים
מאת: עוואד אבו פריח  |  20/07/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אתה מתמם ומשקר במצח נחושה
  שם   20/07/10 19:00
קודם נבהיר עובדה אחת ונמשיך משם, לבדואים אין ולא הייתה בעלות על מטר אחד בנגב, חוקי המנדט כמו חוקי השלטון העותומני אסרו בעלות על שטחי מרעה. עכשיו נמשיך מכאן, על בסיס מה אתם דורשים קרקעות? למה שתקבלו מטר רבוע בנגב? כי אתם נחמדים? כי אתם אלימים? כי אתם מתרבים בקצב היסטרי וחיים על חשבוני (ביטוח לאומי)? אין זאת קרקע אבותיכם מהסיבה הפשוטה שאבותיכם נדדו ברחבי המזרח התיכון ומעולם לא היו בעלי אדמה, מעולם. תראה לי קושאן אחד ואומר- טעיתי. לצערכם, וכיום גם לצערנו, נתקעתם בתחומי ישראל עם סגירת הגבולות ב1948, זאת הזיקה שלכם לקרקע, לא יותר. יש אבטלה ברהט? וזו אשמת מי? כמובן, הנרטיב הערבי הרגיל, אשמת היהוד.... כמה נשים יש בממוצע לבדואי? אחת? שתים? שלוש? מהיכן מגיעות נשים אלה? לרוב מעזה. כמה משרתים כיום בצה"ל? עשרות בודדות מתגיסים בכל שנה. איך רואים אותם ברהט? אלה מנודים ומוקצים מחמת מיאוס, נתפסים כבוגדים. את זאת אני מכיר ממקור ראשון, חיילי הוכו כאשר חזרו הבייתה לסוף שבוע. אתם מתים מצמא? בלקיה, חורה, כסייפה ועוד יש קרקע שמחכה לכם למגורים כמו שגר יהודי בעומר ולהבים, מיים זורמים, צנרת ביוב... אבל לכם זה לא מספיק, למה להסתפק בכך אם אפשר לסחוט בעלות מהיהוד על אלפי דונם??? הכרתי בדואים דרך אבי בעודי ילד, פיקדתי על חיילים בדואים, ביקרתי לא מעט בישובים בדואים,וההבדל בגישה אז והיום, ביחס למדינה, בדרישות המופלגות, בהקצנה הדתית הופך למדאיג ואף מסוכן. חלקכם היחסי בנגב אכן קטן כפי שציינת, אבל חלקכם בתעשיית ההברחות ממצריים הוא 100%, פרוטקשן- 100%, גניבות רכב- 90%... להמשיך או שהבנת את המסר?? כיום, אין הבדל בן בדואי לבין ערבי, כן, אלה שרואים את הבדואי כנחות, אליהם נדמתם.
כתוב תגובה ל- שם
תבוא עליך הברכה.
  מורה נבוכים   20/07/10 20:54

פשוט חסכת לי תגובה ארוכה ומנומקת.
כתוב תגובה ל- מורה נבוכים
לא צריך ללכת רחוק.
  דיקלה   21/07/10 15:55
לא צריך ללכת רחוק . שיספר הכותב ( הד"ר המלומד ) כמה נשים יש לו .
כתוב תגובה ל- דיקלה
בטח פחות ממספר המאהבים שלך
  בדואי   22/07/10 12:50
כתוב תגובה ל- בדואי
אלימות וגסות
  דוריאן   23/07/10 05:52
האלימות ניגרת כמים בשפה שלך, באופן כתיבתך, ביחס שלך. ועוד יש המעיזים לומר שהאלימות היא אצל הבדואים.
כמו הערבים, נכון, כמו הערבים. הבדואים היו כאן לפני היהודים, וכמו הערבים - הם טואטאו לכאן, הושלכו לשם, הוזזו לעוד שםץ קושאן? למי מכם יש קושאן על אדמתו. רובנו ככולנו יושבים על אדמות ש"המדינה" לקחה לעצמה, וברוב טובה מחכירה לנו. אז מי אנחנו שנדבר על קושאנים.
כתוב תגובה ל- דוריאן
איפה אתה רואה אלימות??
  שם   24/07/10 11:57
הפוסל במומו פוסל. הצגתי עובדות, אתה מציג תעמולה. סקר המנדט מ1946 מציג עובדות שונות מהתעמולה שלך, 8.6% מהקרקע הייתה שייכת ליהודים, כחוק. 6.8% לערבים והשאר אדמות ציבוריות, אדמת מדינה. אז כמובן שעובדות לא מענינות תעמולן שמאל רדיקאלי/אנרכיסטי... אבל אדם שפוי, לא תה כמובן, קורא ולמד.
כתוב תגובה ל- שם
הינך טועה-כדאי לך לקרוא את אלף
  פלא יועץ   30/07/10 16:59
לילה ולילה,אולי תזכה להבין מי הם הבדואים באמת.לאורך כל הספר הם נקראים בשם אחד בלבד-"בני כלבים".ולמה?על שום אופיים ומזגם הטוב והנוח לבריות?לאו דווקא.על שום היותם חברה הומנית אשר השלום הצדק והיושר הם נר לרגליהם?ממש לא. אלא על שום אכזריותם,רשעותם,טיפשותם,קנאותם,תאוותם,חוסר המוסריות שלהם,היותם מלסטמים את הבריות,גונבים,שודדים רוצחים,שורפים רכוש ושדות.בערותם המתנשאת,וחסר היכולת הבסיסית לתת בהם טיפת אמון.-כמו כן בזמן הכיבוש הערבי את הארץ,חיו כאן כ-1,800,000 יהודים אשר רובם נאלצו לעזוב כי לא רצו להתאסלם,ולא יכלו לעמוד בתשלום מס הכופר הגבוה שהטיל עליהם השלטון המוסלמי.רובם היגרו לספרד.לאחר כיבוש צאלח א דין [הכורדי]את הארץ,הושמדו רוב ישובי החוף לחלוטין,וחלק ניכר מהישובים בהם היו מבצרים צלבניים,בשביל לא לאפשר את שובם של הצלבנים מאירופה,הארץ נותרה ריקה ושוממה כל זמן השלטון העותומני,בערים דוגמת עזה,ירושלים,טבריה וצפת,היו תקופות ארוכות יותר יהודים ממוסלמים,החלק העיקרי של המוסלמים הגיע לארץ מארצות ערב השונות,בעקבות העליה היהודית שחידשה את החקלאות והקימה ישובים,ייבשה את הביצות,והביאה להם מקור פרנסה,ועוד יותר לאחר מלחמת העולם הראשונה,ובעקבות המנדט האנגלי.כך שרובם הגדול לא היו פה קודם,ובודאי שלא היו עם,או שהיו להם פה זכויות כל שהם.כל משך השלטון העותומני בדואים לא הורשו להיכנס לא"י,על שום היותם סכנה ליציבות השלטון,ולשלום ולשקט החברתי,כך שאינם יכולים לתבוע שום זכויות כל שהן בארץ.לא כל שכן לאחר שטבחו בכל היהודים אשר חיו בחצי האי ערב,באכזריות איומה.אז תתפקח,ושיהיה שבת שלום לכל ישראל.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
2
תגובה
  צנחן   20/07/10 22:23
ידידי .כל מה שקניתם בצדק קניתם.אל תתבכיין לנו כאן.אתם ממלאים תפקיד רע מאוד בחברה בישראל שקיבלה אתכם בשתי ידיים ונתנה לכם שויון מוחלט .דחיתם הכל ורק באתם בדרישות קרקע ביטוח לאומי ומה נתתם בתמורה???פשע פשע ועוד פשע.אלימות מגדרית קשה מאוד כלפי כל שכניכם הברחות סמים נשים ומה לא.אבל אל דאגה הגלגל הזה עוד יתהפך ולא בעוד תקופה ארוכה.נחזיר אתכם לפרופורציות רק שזה קצת ייכאב אבל זה יהיה כאב מחכים.משהו שהלקח יהדהד אצלכם להרבה זמן.בבניין ירושליים ננוחם.
כתוב תגובה ל- צנחן
3
צה"ל ושלטון החוק - אני גאה בכם
  צה"ל ושלטון החוק   21/07/10 02:23
כתוב תגובה ל- צה"ל ושלטון החוק
4
אולי הבדווים עושים עליהום
  על תושבי הנגב?   21/07/10 10:27
סחיטת דמי חסות, גניבת חומרי בנין, גניבת תוצרת חקלאית, רצח, אונס, גניבה או שריפה של כלי רכב, כל זה לא עליהום של הבדווים על התושבים היהודים של הנגב?
כתוב תגובה ל- על תושבי הנגב?
5
הבדואים בנגב
  מיריברק   22/07/10 15:50
מתייחסים לבדואים כאל אזרחים סוג ג', סופרים אותם רק כשהם מתגייסים לצבא ואח"כ "שוכחים" מהם. המדינה רגילה להתייחס באדנות ובכוחנות לתושביה הלא יהודים, קרי ערבים, דרוזים, בדואים. הבדואים שכנו בנגב מאז ומתמיד, רבים מהם גורשו, אלה שנשארו - אדמותיהם הופקעו, וכשהם בנו את הכפרים הלא-מוכרים הורסים אותם ורוצים לנשל אותם גם מהמעט שנשאר להם.
מדוע לפגוע במורשת הבדואים? אורח חיים של מאות שנים, באה מדינת ישראל ויד גסה רומסת אותו ואותם. זהו פשע נגד אוכלוסיה שלמה. אבל אין הגיון במעשיה של מדינת ישראל: ההגיון היחיד השולט: הכל לנו, הכל שלנו, לא נחלוק אדמה עם איש, אנחנו השתלטנו, אנחנו חזקים - וכך יהיה, כפי שנחליט.
זוהי ראייה לטווח הקצר בלבד וסופה אסון.
כפי שגירוש ונישול הפלסטינים מאדמותיהם והסרוב להחזירם לכפריהם גרמו אסון אחר אסון, כך גם נישול הבדואים.
ישנם מחקרים רבים על הבעיה הבדואית שערכו סוציולוגים ואנשי שם, קראו ולמדו יותר על עם זה, על אורח חייו ועל אשר מדינת ישראל גרמה לו מאז שליטתה באזור.
קצת צניעות בבקשה, ונא לא להסית.
מוסיפה כאן קישור לכל אלה שרוצים להבין את הנושא ולא להתלהם סתם.
defeatist-diary.com

כתוב תגובה ל- מיריברק
הקישור לא קשור:
  צבי גלברד   22/07/10 22:30
משום מה רווחת הדעה המתנשאת, שכביכול המגיבים כאן לוקים בבורות.
הקישור שנתת ממחזר חומר של חבורת פוסט ציונים. שלא קשור ולא מצדיק את תביעות הבדואים.
ראי מאמרי ( ארכיב יומי 22/4 ). ותגובותי לרודד
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
נו, יוסף אלגזי ויפתחאל כמקורות
  שם   24/07/10 12:05
אורן יפתחאל הפוסט ציוני שמחקריו, כמו של שותפו הרעיוני אילן פפה, לא שווים את הנייר עליהם הם כתובים. יוסף אלגזי הקומניסט אשר דובר אמת רק כאשר השמש זורחת במערב. יוסף אלגזי, זה שירה לעצמו ביד שמלחמת ששת הימים כדי להתחמק מלחימה. למה לא ציטוטים ממין קמפף? מהפרוטוקולים של זקני ציון??
כתוב תגובה ל- שם
6
העוול כבר נעשה בואו נתקן!
  אדם הגון   25/07/10 10:37
ליהודים: תבינו שנעשה לבדואים עוול היסטורי. תבינו שכוח נגדם הוא טעות חמורה. תבינו שחייבים לכבד אותם. תבינו שהתלהמות היא לא מאפיין יהודים חכמים. תבינו שהימין רוצה מלחמה פנימה והחוצה ללא הבחנה העיקר מלחמה. תבינו שחכמים דואגים למניעת שבר לפני השבר כי הם יודעים שלא ניתן לתקן השבר אחרי השבירה. תבינו שהבדואים הם כרגע לא אויב שלכם אל תהפכו אותם לאויב. טנרספר לא יעזור, להרוג את כולם לא יעזור, לרכז אותם אי אפשר, להתנהג אליהם כאל סוג ז' רק יזיק, הגיע הזמן לדבר איתם, כן לדבר איתם כבני אדם שווים לכל דבר. תבינו זה חשוב לכם וגם להם וגם לככוווווולם!
כתוב תגובה ל- אדם הגון
פשרה ואכיפת הריבונות
  אשר- מורה   25/07/10 12:28
כותב המאמר נשמע לי אדם הגון שרוצה דיאלוג כדי לפתור את הבעייה. הגיע הזמן מצד אחד ליצור דיאלוג לפתרון הבעיה, ויש בעיה אמיתית ולא "בעיה" במרכאות כפולות, כי אין שלטון חוק אמיתי בנגב, מצד אחד ומצד שני הכותב בעצמו אומר שאין בכפרים הבדואיים מים זורמים, חשמל, חינוך שווה וכו'. צריך להגיע לפתרון יצירתי שיהיה מוסכם על הקהילה הבדואית ואז לאכוף את שלטון החוק. לבנות גדר גבול אמיתית מול מצרים לעצור הברחות של נשים וסמים ולהציע תקווה לתושבים הבדואים.
כתוב תגובה ל- אשר- מורה
יישר כוח - אדם הגון
  מירי ברק   13/08/10 18:07
על הדברים שהבעת.
כתוב תגובה ל- מירי ברק
7
הכותב הינו או צבוע או טיפש,
  פלא יועץ   30/07/10 14:36
וכפי הנרא שי בו משני הדברים יחדיו.האיש מגלגל עיני גמל "תמימות",אחרי שנשך באכזריות את היד המיטיבה עימו, והוא מופיע לועס ירק כאומר-ראו צמחוני הנני.אין גבול לעזות המצח של הפורעים עברייני החוק הכרוניים,הם תחילה שודדים ביד גסה,ואז ללא כל בושה מצהירים-שלי הוא. הליסטים המדברי החסר תקנה,מציג עצמו לפתע כרודף שלום ואוהב הבריות.אין לאפשר להם בשום פנים בשום פנים ואופן להשתלט על אדמות מדינה ועוד לתבוע עליהן בעלות.אותם פורעי חוק כרוניים,אשר חלק גדול מהם חדר אלינו לאחר קום המדינה באופן לא חוקי,הינם עזי מצח וחצופים,יש לנהוג בהם בדרך היחידה אותה הם באמת מבינים,בנוקשות,בנחישות,בקוצר רוח, ללא שום סנטימנטים רגשיים או "רומנטיים".הנבלים הבדואים שאין בהם טיפת נאמנות כלשהיא לחברה ולמדינה,עושים ככל העולה על רוחם,שודדים,גונבים,מבריחים,משתפים פעולה עם הטרור.יש לרכזם במקום אחד מכל אדמות המדינה עליהן השתלטו בכח הזרוע,לפקוח עליהם עין יום ולילה שלא יזיקו.וכל מי שיתנגד או לא ישתף פעולה ,לשלול מיד את אזרחותו,ואף לשקול את גירושו על נשותיו הלא חוקיות,ועל קן הצרעות שהשריץ בכדי להלחם בנו.אין לוותר להם ולא לנסות להיות נחמדים עימם,לא לאפשר להם לקחת פרוטקשין,לא לאפשר להם החזקת נשק,ושלא יתקרבו לבנות יהודיות לפתותן.באם הם לא יגלו הסכמה,יש להחזירם למדבריות ערב מהן באו,כולל שונא הכנסת-טאלב א סנעא אותו שונא ישראל אשר שמו מעיד כי מקור משפחתו בצנעה שבתימן.וכל המוקדם הרי מוטב,ובא לציון גואל ושלום על ישראל,אמן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
8
עוואד אנחנו כאן איתך
  מיריברק   13/08/10 19:20
במאבקך הצודק והמוסרי בפעולות לא מוסריות של המדינה. אנחנו לא רבים אבל רוצים לתמוך ולחזק.
כתוב תגובה ל- מיריברק
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il