s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריטלין ושירות בצה"ל - הקשר הישיר
מאת: רן שורר  |  09/02/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
סימום הציבור והפיכתו ל"עדר"
  קורא ותיק   9/02/11 15:15
כבר מזמן התרעתי שגורמים מה"אליטה" המושחתת שהשתלטה על המדינה, משתמשת גם באמצעי של סימום הציבור (למשל באמצעות הפצת הרטלין) כאמצעי להמשך שליטתה בו.
כתוב תגובה ל- קורא ותיק
2
השערה מפוקפקת למדי:
  צבי גלברד   9/02/11 15:18
אני מסכים שהריטלין כמו תרופות רבות נוספות, אין "לחלק חופשי" אלא רק ע"י מרשם של רופא מומחה. אבל רן שורר כורך בחבילה אחת את האלכוהול הסמים יחד עם הריטלין ביחד עם תופעת ההשתמטות מהצבא. כפי שצינתי בעבר: מדור "על צד שמאל" מאכלס יותר מידי פסאודו-אינטלקטואלים. עם דעות לא מבוססות, פשוט ביזיון. רן שורר חייב להשקיע ולחקור בעצמו, או לגייס מומחים שיחקרו ויבססו את "ההשערות" שלו לפני שיפרסם אותם. הנזק מפרסומים כאלה הוא רב כלפי מי שנזקק לתרופות. לדעתי: ככל שבני הנוער יאובחנו ויקבלו טיפול רפואי אם נידרש, אז אחוזי הגיוס דווקא יעלו.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
3
אמנם לא פסיכולוג וכו'
  בלטשאצר   9/02/11 15:18
הכותב צודק בטענתו העיקרית. הריטלין הוא תרופה פסיכיאטרית, וככזו יש להקפיד על מרשם מדויק. הריטלין לא מתאים לכל אדם. ישנם שהריטלין יצילם מתסכולים עתידיים, ישנם שלא יושפעו כלל, ישנם שהריטלין יגביר תופעות פסיכולוגיות שהתקיימו עוד לפני כן (חרדה, מאניה וכו'), אך האמירה המפורשת לפיה הריטלין גורם לצרות האלו - שגויה ומטעה. הריטלין הוא התרופה הנחקרת והנבדקת ביותר, מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. חישוב מהיר - ארבעים שנה. מתנגדי הריטלין, בד"כ אנשי הסיינטולוגיה וארגוני הבת של הכת המסוכנת הזו, מתנגדים לכל עזרה כימית לגוף. הקבלה כמו זו שמציג הכותב מזכירה לי מאד את טיעוניהם הדמגוגיים והלא מוכחים. היות שהריטלין יוצא מהגוף עם השתן, סביר יותר שאדם יתמכר לקינמון מאשר לריטלין.
כתוב תגובה ל- בלטשאצר
4
ראוי לצמצם ככל האפשר סמים...
  ירון זכאי   9/02/11 20:06
אכן ראוי ככל האפשר לצמצם צריכת סמים, גם אם חלקם ניתנים ברישיון רופא, לאחר שפותחו ע"י חברות תרופות, ואושרו ע"י מנהל הסמים והתרופות, ומשרד הבריאות.תרופות הן לא סוכריות!!! צריכה מוגברת של תרופות מקובלת בעולם המערבי, אשר ממילא כבר אינו כשיר לגיוס בחלקו הגדול, אינו כשיר לנהוג ברכב, אינו כשיר לבצע תפקידים אחראיים מסוגים רבים, וכ"ו. הבעיה שצרכני הסמים ממשיכים לנהוג....וכ"ו ועדיין יש להם עזות מצח ללמד את האנשים האחראים כיצד לנהוג בחוסר אחריות פוליטי והפקרות של העם והארץ. אני תוהה מה עשו אנשים רבים בעבר כאשר לא היה ריטלין, ולא היה אבחון, לא הייתה מקובלת צריכת סמים נפוצה בציבור,ולא היה נהוג להשתחרר מצה"ל; כי זו הייתה בושה וכלימה שלא לקחת חלק בהגנת המולדת!(מושג כאילו "פוסט-ציוני")....
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
ריטלין זה לא סם:
  צבי גלברד   9/02/11 21:29
השאלה שלך - מה עשו לפני הריטלין? זה שקול לשאלה מה עשו לפני שהיו תרופות בכלל ? פשוט חיו יותר גרוע. לפני הריטלין הבן אדם היה יכול לנהוג ולשרת בצבא. אבל אולי לא היה יכול להיות מתכנת מחשבים. וכעת עם הריטלין אולי כן. מה עשו לפני שהמציאו תרופות נגד סכרת לחץ דם וכיו"ב? גם אז שירתו בצבא, אבל כנראה שסבלו מכל מיני בעיות שהיום לא.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
5
ומה עם מי שאין לו כסף לאבחון?
  מריאנה   9/02/11 23:29
יש המון ילדים שכן לוקים בהפרעות קש וריכוז אבל אין להם כסף לאבחון, כתוצאה מכך הם נכשלים במחבנים ובבגרויות עקב חוסר היכולת להתרכז ולממש את עצמם.

אז נכון, הרטלין לא מתאים לכל אחד, אז למה לא לעשות אבחון בחינם לכולם ולראות מי באמת צריך רטלין?

כמו שעושים בדיקת ראיה חינם בבתי ספר, למה לא לעשות גם בדיקת הפרעות קשב וריכוז חינם לכולם? ככה רק מי שבאמת יצטרך רטלין יקבל, וככה התלמידים שאין להם כסף לאבחון לא יצטרכו להיאבק ולשבור את הראש רק כדי להתרכז וזה מבזבז זמן רב מהבחינה, ובסוף התלמידים לא הספיקו לעשות את הבחינה.
כתוב תגובה ל- מריאנה
6
אלוהים ישמור אותנו משכמותך
  om35   9/02/11 23:47
אמנם אני מסכים שהיד קלה על ההדק עם הריטאלין (וגם נגעל מקלות השימוש בו),
אבל לקרוא פרסום של פסיכולוג שמתייחס בזלזול כזה לחרדות לגיטימיות כמו החרדה לקראת גיוס, חרדות בחינות וגם חרדות בשל טרדות החיים (כמו גידול ילדים)- גורם לי להתחלחל מהמחשבה שאתה מטפל באנשים. מה עם ערכים כמו הקשבה, אמפתיה וחוסר שיפוט?
השם ישמור אותנו מפסיכולוגים כמוך, שמרשים לעצמם למדוד הכל לפי קנה המידה הפנימי שלהם - ושלהם בלבד.
כתוב תגובה ל- om35
תשובה בעניין הריטלין
  רן שורר   11/02/11 10:05


שלום, בדברים שכתבת רק אשרת את הנחות היסוד שלי-
הריטלין הוא בדיוק התופעה ההפוכה של הקשבה ואמפטיה.
נותנים לבן אדם ריטלין כדי להיפטר ממנו ולהמשיך הלאה במקום להקשיב לו. יתכן מאוד שטיפול סוציאלי או פסיכולוגי או דומה,היו פותרים בעיה מבלי לסבך את המטופל בסמים ובסיכון להתמכרות. אם אינך יודע ידוע ש1 מכל 10 משתמשים נפגע ברמה זו או אחרת ודורש יתר טיפול!
ד"א תכנס לאינטרנט ותראה כמה שנים אני מטפל במכורים ובאחרים שהוזנחו ע"י המדינה.

תודה על הערותיך

רן
כתוב תגובה ל- רן שורר
7
לא ברור לי הקשר
  אברימי   10/02/11 09:09
כאחד עם הפרעת קשר וריכוז, אני נוטל ריטלין כמעט מידי יום. אם הייתי מקבל ריטלין כבר מבית הספר היסודי והתיכון, הייתי מצליח להיות ממוקד יותר ולהשאיר אנרגיה לעוד דברים.

כקצין, אני משרת במילואים והרבה. לרוב הצבא מספק לי גרויים באופן כזה שאני מסתדר ללא ריטלין.

אני חושב שהבעייה היא לא ריטלין, אלא תרבות שכנראה קיימת בעיקר באיזור המרכז של חיפוש אחר החיים הקלים והנוחים.
בגיל התיכון, ההורים שולחים את הילד לאיבחון, כך מקבלים הקלות בבגרות יחד עם מרשם לריטלין שכנראה זה הדבר הפחות משמעותי. בהמשך, האווירה לא דוחפת לשירות משמעותי בצהל אלא לביצוע המינימום אם בכלל.
כתוב תגובה ל- אברימי
"הצבא מספק לי גירויים"
  אכן מעיד על עצמו   10/02/11 10:32
לעניות דעתי, הדברים מדברים בעד עצמם....
כתוב תגובה ל- אכן מעיד על עצמו
תשובה לך לגבי הקשר?!
  רן שורר   11/02/11 09:51

אברימי שלום,

לשמחתך וגם לשמחתי אתה הצלחת שלא להיפגע מהסם. אתן לך דוגמא- בין הצעירים שנוסעים להודו ומשתמשים בסמים יש כ-10% שחוזרים הביתה עם פגיעות אמיתיות בתפקוד. בארץ היינו תמיד אומרים שאחד מכל 10 נפגע אפילו מחשיש!!!
כפי שכתבתי במאמר-לא כולם נפגעים מכיוון שהמבנה הפיזיולוגי של מוח האדם אינו דומה מאחד לשני ולכן התגובות הן שונות לסם!
אגב מבין אלה שחוזרים מהודו, רק חלק קטן באים לטיפול בארץ. היתר... לך תדע?!

שבת שלום רן
כתוב תגובה ל- רן שורר
8
בתור משתמש בריטלין
  איש   10/02/11 11:41
בתור משתמש בריטלין באופן לא קבוע ובתור בן אדם שאכן לא שירת בצה"ל מסיבות שממש לא קשורות אל המאמר , אני חייב לציין שאין שום קשר בין האי גיוס שלי לריטלין והשתמטות להיפך -הדבר האחרון שתוכל לקרוא לי זה משתמט ותוכל לשאול את כל מכריי והם יאמרו לך כך ריטלין הוא אכן סם ממריץ שעובד על הניורוטרנסמיטורים סרוטונין ודופאמין במוח ולכן גם עלול לגרום לחרדות למאניה וכו.. וכן לעורר מחלות נפש שונות , אך לא ראיתי אפילו טענה אחת שבאמת תמחיש את ההקשר שקשר כותב הכתבה בין -שמאלנות -ריטלין- חשיש ואי גיוס לצה"ל כי בוא נגלה לך סוד קטן : שמאלנות בטוח לא קשורה ליד הקלה על סמים רפואיים ובעיקר שלא לריטלין אלה ענקיות התרופות שדוחפות מכירות וגם בראש הצבא שלנו אני בטוח שיש מספר משתמשים (כפי שהיו עד שהנושא הפך לטאבו) ורוב הסיכויים שאדם לא יתגייס לצה"ל מכיוון שהתופעות לוואי של הריטלין השפיעו עליו באופן שאינו יוכל להשתקם ממנו מאשר שמאלנות והשתמטות אני מתנצל אך זרקת כלכך הרבה דברים לאוויר אבל בעצם לא אמרת כלום...
כתוב תגובה ל- איש
תשובה בעניין הריטלין
  רן שורר   11/02/11 09:58


שלום איש,

מסכים איתך שענקיות התרופות דוחפות את השימוש בריטלין כמו גם תרופות אחרות.
לא מסכים איתך שאין קשר בין תפקוד חלקי בחיים או חוסר תפקוד לבין השימוש בסמים מכל סוג.
30 שנה עסקתי בטיפול בעבריינים ובמשתמשים בסמים הן ברחוב והן במוסדות שונים והגעתי עד לטופ- מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים- הכרתי כ"כ הרבה משתמשים שאמרו אותו הדבר לגבי הסמים- ממש כמוך.
בשורה התחתונה 1 מכל 10 משתמשים נפגע מהשימוש פגיעה מלאה או חלקית. העניין הוא בתלות המתפתחת לסם. מזה אתה צריך להיזהר יותר מכל דבר אחר!

בהצלחה

רן
כתוב תגובה ל- רן שורר
ריטלין
  משה נתיב   8/11/11 22:26
ההצהרה שלך כי השימוש בריטלין מוריד את ההתנדבות לצה"ל
ראויה לגינוי.
כנראה שאתה שבוי בדעות קדומות ולא מבוססות......
בני משתמש בריטלין שנים תחת פיקוח רפואי צמוד והדבר הביא לשיפור ניכר ביכולת הלמידה שלו והצטיינות בצה"ל.
טול קורה מעל עיניך.....
כתוב תגובה ל- משה נתיב
9
פחד ותיעוב בלאס וגאס
  ליעד   11/02/11 19:16
מציע לכותב המאמר לראות את הסרט הנ"ל ושיבין איך הוא נראה. כמו כל דבר שאנו עושים עם חיינו - מי שמגזים מקבל את שלו - כמו נהיגה, שתייה, אוכל, סקס וגם סמים. אז תפסיקו לשחק אותה סחים
כתוב תגובה ל- ליעד
10
ריטלין
  שפרה   6/05/13 13:29
מה לעשות כשבבתי הספר מתנים את המשך לימודי הילד בנטילת התרופה? יכול להיות שישנן פטרונות מועילים יותר אך ידינו אינה משגת את הסכומים האדירים שמבקשים חברות ואגודות שונות שקימות "לעזור" לילדים הזקוקים נואשות לעזרה כדי לתפקד וללמוד כראוי.לא ותר לי אלא לאחל לכל "הזקוקים" לטיפול תרופתי שה' ישמרם ולא ינזקו מהגזרה של טיפול תרופתי מהסוגים הללו.
כתוב תגובה ל- שפרה
11
המלחמה במלחמה בסמים
  אזרחית סוג ד'   28/04/14 21:15
כאחד שעמד בראש הרשות למלחמה בסמים, כל דבר שיוצא לך מהפה הוא קודם כל שקר מניפולטיבי של תעמולנים ממשלתיים, ורק אחכ אולי בעל גרעין של אמת.
כתוב תגובה ל- אזרחית סוג ד'
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il