s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האקדמיה הישראלית כבסיס שחיתות
מאת: מיכאל שרון  |  09/05/2004
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שחיתות קיימת בכל
  פסמיסט   10/05/04 16:10
נכון, השחיתות קיימת גם באקדמיה, גם בממשלה, בכנסת וגם בבית המשפט העליון(עדנה ארבל, תאודור אור ומנכ"ל טבע וכו') . מה אתה מציע לעשות? נראה לי שזהו מחיר הדמוקרטיה. דיקטטורה תחמיר את המצב.
כתוב תגובה ל- פסמיסט
2
השחיתות היא המצב הטבעי של רוב
  בני האדם   10/05/04 17:15
זו האמת הפשוטה.
רק מעטים ביחס מוכנים לעמוד בפיתוי ולשלם מחיר אישי.
כל עובדי המדינה מן הקטן ועד המנכ"ל מקבלים הוצאות נסיעות לנסיעות שלא נסעו וחתמו כאילו נסעו. בזמני זה היה בין 6000 ל12000 קילומטר לשנה.
חלק מעובדי המדינה חותמים ומקבלים שעות נוספות פיקטיביותוכל זה בידיעת האוצר.
כתוב תגובה ל- בני האדם
3
אכיפת חוק יעילה. לנקות את
  מיכאל שרון   10/05/04 17:18
המקומות הנגועים - מעברינים. מה פתאום דיקטטורה? דווקא השחיתות במצח נחושה משרה אווירה של עריצות וכל דאלים יגבר.

זאת בדומה לג'וליאני ראש העיר ניו-יורק שנקט, בתוך הדמוקרטיה האמריקנית, ביד קשה ובאמצעים יעילים כלפי עבריינים. עבריינים בכל מקום שהוא - העקרון המקודש הוא שאין מקומות חסינים, כאלה שיושביהם נהנים מקרדיט של "עומדים מעל לכל חשד".
_______________
קישור: חברה איכותית מסוככת מפשע
nfc.co.il
________________

הדבר בנפשנו שכן ישראל גולשת לדרגת העבריינות של הגרועות שבמדינות העולם השלישי. רק שבמדינות כמו קולומביה מאמינים באלוהים וישו, ופה אין להם אלוהים. זה כבר לא צוארון לבן. בישראל השחיתות בחלקים באליטות מעורבת בעבריינות כבדה. לא רק מושחתים, אלא מסתייעים בשיטות פשיעה פלילית, תכופות כבדה, למטרות פריעה כלפי מתנגדים וחושפים, הברחות סמים ועסקי פשע, חיפוי, ולמטרות חמס וביזת קניינים שונים.

הבעייה בעיקרה הינה יצירת אקלים תרבותי כולל של חוסר יוצלחות מבנית ועצימות מלל זריז וריק, כשכנגד *רקע* זה מתבלטת ועולה במדינה לדרגת *מוקד* פעילות דומיננטי (מפ''ד) הפעילות הנחושה של חוגים מוכווני פשיעה פלילית הקשורים באוליגרכיה השולטת בפועל.

גם אנשים נשואי פנים בחליפות הדורות או בעלי שם אותו עשו בדרכי רמאות ולקיחת דברים במרמה יכולים להבריח סמים, או למשל, בהקשר המאמר כאן, לכייס ולגנוב עבודות של אחרים, תוך אי איזכור שמם, כנהוג על פי האתיקה האקדמית, וגרוע מזה, לקבור את מושאי הגזל להכפישם בהכפשות משונות, להביא לשמיטת מקורות פרנסתם, לבידודם ועוד. אלה מעשים פליליים ולא עבריינות צווארון לבן. דומה שבארצנו חצו מזמן חוגים אליטיסטיים את גבול פשיעת הצווארון הלבן, כלפי הפלילים והעבריינות.

כך, אנו ניתקליםבחלקים באקדמייה בישראל בתופעות הקשות מסוגן במערב של שוד קניין אינטלקטואלי ממציבי מושגים חדשים בתחומי מחקר. אפילו לא חושבים לרגע על איזכור שמו של מושא "השאלת" הידע החדש - אולי פרי פיתוח ממושך בעמל מפרך - בעבודות שינקו מהמושגים וההבחנות החדשים שהציב בתחום. אלא, במקום זאת מנסים באופן מאורגן למזער את מושא לקיחת הדברים במרמה ולהשפילו.

אין כאן בעייה של משפט אזרחי, אלא מדובר בעניין פלילי קשה, בלב ליבו של נושא זכויות הקניין האינטלקטואלי.

דומה שמוסד המחקר האקדמי הישראלי הפך תכופות במקומות רבים לאיי נישות נכלים ושוד זכויות יוצרים עצים המקרינים כלפי הנוער וחינוכו. הדברים עשויים לעיתים להיות כה בוטים ובעלי אופי מתוחכם ומאורגן כלפי אזרחים לא מאורגנים ולא ערוכים, עד שלא ניתן להחיל כאן תום לב. בנושא יש לטפל בראש וראשונה באמצעות כלי אכיפת החוק הפלילי.

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
ומי ישגיח על המשגיחים???
  פנחס   10/05/04 18:47
כשהשחיתות נהיית חלק מן התרבות, כשמציעים לחוקרים באקדמיה ובבתי חולים לנצל את קרנות המחקר להטבות שכר ולצ'ופרים, איני יודע איך יוצאים מזה.
כתוב תגובה ל- פנחס
כשהערך העליון הוא המצליחנות
  ומצליחנות זה כסף   10/05/04 18:50
אז אין מה לעשות
כתוב תגובה ל- ומצליחנות זה כסף
4
לפחות בסעיף אחד לא דייקת.
  תוכי יוסי   10/05/04 18:03
לא התעמקתי בכל התופעות שעליהן המאמר מדבר בכל אופן בנושא אחד אני לחלוטין לא מסכים. שמדובר בתופעה ייחודית לישראל. העובדה שהאמריקאים אומרים זאת זה מזכיר לא מעט טובל ושרץ בידו. (ואני קרוב לנושא הקנין הרוחני) הם תמיד יעדיפו חברות אמריקאיות ומעודדים בכל דרך לחץ על חברות ישראליות שלא לרשום פטנטים תוך העדפה של חברות אמריקאיות. אל תשכחו שאת נפסטר ומיול לא המציאו ישראלים וקאזה לא נולדה בארץ הקודש. תוכנות מועתקות מוצעות באינטרנט בריש גלי ולא על ידי ישראלים. ולדעתי גם באקדמיה אנו בכפר גלובאלי.
כתוב תגובה ל- תוכי יוסי
אינך מבחין בין רמות ועוצמות שחיתות
  מיכאל שרון   11/05/04 00:08
ושוד זכויות קניין. שאלות היסוד כאן תמיד הם 1) באיזה "מינון", מה עוצמת ומה היקף התופעה 2) עד כמה מופרים זכויות הקניין של האינדיוידואל 3) עד כמה לתופעה העבריינית השלכות נוספות של פגיעה ורמיסה של האינדיוידואל הנחמס.

כך, יש הבדל ברמת הפגיעה בזכויות הפרט ובשלומו בין משתמש ביתי המעתיק תוכנה של תאגיד ענק, ובין התגודדות פרופסורים מדושני משכורת ומעמד הגונבים פיתוחים, מושגים ופירות מחקר של חוקר בודד שהישקיע רבות מזמנו וכשרונו, ובנוסף מנסים להכפישו, לדרוס אותו ולשמוט מקורות פרנסתו.

יש הבדל ברמת הפגיעה בין העתקת קלטת המופצת בפומבי ובין גניבת פיתוח חדשני ומהפכני שהושקע בו מחקר רב. בין העתקת DVD או הורדת שיר ברשת, שממילא הוא מופץ במיליונים ונשא כבר רווחים גדולים ליוצרים (הגם שהדבר מביא להקטנת רווחיהם בשיעור מסויים), ובין גניבה חטפנית וזריזה של ידע שפיתח יוצר עוד בשלב ראשוני, בטרם קיבל כל תגמול על כך.

בישראל אכן שיעור הגניבות החמסניות תוך פגיעות וליסטום אבסולוטי (ולא יחסי) של המפתחים הוא עצים, ללא כל השוואה לשיעור זה במדינות מתקדמות ונאורות.

ככלל, כשאתה מדבר על שחיתות, עליך לנקוט בראייה השוואתית. אין טעם לאמר "והרי כולם קצת מושחתים" שהרי השאלה היא בדיוק זו, מה היקף ומינון השחיתות, ועד כמה היא פוגענית וקטלנית כלפי קורבנותיה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
5
תגובה
  סטודנט   10/05/04 18:16
המאמר אכן מציין תופעות קשות באקדמיה. חבל שמר שרון לא הזכיר את קניית העבודות והורדתן מהרשת, קניית תארים באוניבסיטאות זרות (פרשת אוניברסיטת לאטוויה) והכשרת קניית התארים על-ידי בג"ץ.
כתוב תגובה ל- סטודנט
6
גמרא: העם הזה כשעולה עולה
  פנחס   10/05/04 18:52
עד הכוכבים.
וכשיורד ,יורד עד עפר
כתוב תגובה ל- פנחס
7
דוגמה
  ההנדסאי   10/05/04 19:50
בתחילת שנות החמישים סטודנט לתואר שני באוניברסיטה העברית בשם יוחנן ברדה, המציא את קולטי השמש. הפרופסור המנחה עזב את האוניברסיטה ורשם את הפטנט על שמו.
אף אחד לא תבע אותו בבית משפט בגלל החופש האקדמי.
כתוב תגובה ל- ההנדסאי
8
מאמר חשוב מאין כמוהו. שורש השחיתות
  יעלוש   10/05/04 19:51
הוא התקציבים ה"ציבוריים" המקיימים את האוניברסיטאות. הכסף הזה נוצר על ידי יזמתם וחריצותם של אחרים ונעשק על ידי האוניברסיטאות. כל "פרופסור" אומר לעצמו, אם למוסד מותר לעשוק למה לי אסור?
כתוב תגובה ל- יעלוש
מעניין מה התורמים מחבר הנאמנים היו
  מיכאל שרון   10/05/04 21:16
אומרים אילו ידעו איזה פריעה כנגד זכויות יוצרים ואיזו שחיתות הם מממנים
מכיסם. עדיף לתרום לאירגונים הגונים. מה, הם חושבים שכאן אוקספורד או קיימברידג'? וההורים שמשלמים הון עתק לשלוח את בניהם למקומות נכלים במקום לאוניברסיטה הגונה בחו"ל, שהינה זולה בהרבה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
ובנוסף, רוב זמנם של הפרופיסורים
  בהומניסטיקה   11/05/04 01:17
מוקדש לחלטורות בכל מיני מקומות
כתוב תגובה ל- בהומניסטיקה
9
המאמר מציג רק את קצה הקרחון
  ישראל10   10/05/04 21:38
אחת התוצאות של תרבות השחיתות של האקדמיה בישראל היא,שאין זוכי פרס נובל
ישראלים מהאקדמיה בתחומי המדע השונים.ידועה לי העובדה למשל שבאונ' בן גוריון הגיש סטודנט להנדסת חשמל ,הצעה
לפרופסור שלו לפיתוח הMRI בחודש מאי 1972 על בסיס הרעיון של סריקת הספין האל"מ בשדות מגנטיים מושרים. אותו רעיון מאוחר יותר זיכה שני חוקרים שקדמו את הרעיון, בפרס הנובל הנוכחי לרפואה.אותו סטודנט הושפל עד עפר נדרס ע"י אנשי אקדמיה כולל הרקטור ונזרק
למשך שנתיים מלמודיו
כתוב תגובה ל- ישראל10
אכן, אטימות הרמטית ושנאה לבעלי מחש
  מיכאל שרון   10/05/04 22:36
בה יוצרת, שנאה לעבודה רצינית ואף פורצת דרך, אוירת נטרנות קשה וצרות עין כלפי כל רוח אנושית חיה וחיונית. זהו מקור העיוורון הנירכש ביחס לאנשי מחקר המגלים מקוריות - המקור הוא סאוב עצים המביא לשנאת מפתחים ויוצרים.

האקדמיה הישראלית הינה שורש הסאוב בישראל והשבקת הגניוס היהודי בה. האקדמיה כאן היא שהפכה עם חכם - הניצב במערב בחזית המחקר המדעי - לעם נכלים. בעיקר הישחיתה את האליטות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
10
האוניברסיטאות בגרעונות עתק, בדומה
  מיכאל שרון   10/05/04 21:41
לקרנות הפנסייה ההסתדרותיות, שם זעקה השחיתות לשמים. פרט לשלומיאליות הזועקת לשמים של אנשי האקדמיה הללו בניהול מסודר של תקציבם, הם המתיימרים להיות מקור התושיה והעצה האולטימטיביים בכל דבר ועניין במדינה הכושלת, הרי סביר שיש לבדוק גם אי סדרים כספיים במימדי ענק. האמת אודות רמת המחקר הכושלת והירודה באקדמייה בישראל מתחילה להתפרסם, שכן שנים נישמר מיתוס איכות המחקר בישראל. זאת בשרות שחצנות אליטיסטית של הפרופסורים ואנשי הסגל האקדמי, שחלקם הפכו מושחתים ללא תקנה, פרט לרשלנותם המחשבתית הנוראה, והיסתמכות-יתר על גניבת פרי עמלם האינטלקטואלי של אחרים המנופנפים מהמערכת. כתוצאה, רבים מהם, מאחורי רטוריקה ליברלית, פיתחו סגנון עריץ ושרירותי. בעוד מוחות מעולים מנופנפים מהאוניברסיטאות בעילות שונות כשעבודתם ורעיונותיהם מלוסתמים, הרי רבים מאד מקבלים מינויי מרצה בכיר ופרופסור, דבר המביא למשכורות עתק מהגבוהות במשק ובזבוז ענק של תקציב ציבורי. אבל, מינויים רבים נעשים על בסיס פרסומי-זבל מרובים בכתבי עת מקצועיים ירודים. מילת הקסם "מחקר איכותי" גורמת להפניית צינור הכסף הציבורי ובשפע, ובעיקר, לאי ביקורת ציבורית תקציבית ואחרת על מה שמתנהל שם למעשה. רכלסקי כמובן לא נגע במשכורות העתק של אנשי הסגל האקדמי, שכן אלה נחשבים לפרות מקודשות. אך הכנסתו של פרופסור עשוייה לנוע בין 25 אלף ל-60 אלף שקל ויותר. עושים שם חיים, מפתחים אתוסים ציניים וכוחניים, מתבדחים על חשבון הנעבעכים שרעיונותיהם ניגזלים, ובעיקר, מפיצים את אווירת הנכלים הזאת לכל שדרות החברה.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
זהו הסמול במיטבו. אוסף סיסמאות
  יפות ריקות מתוכן   11/05/04 01:13
כתוב תגובה ל- יפות ריקות מתוכן
אני איש ימין, ואדוני נוהג כשרלטן
  מיכאל שרון   11/05/04 01:50
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
מנחם: שרון צודק שוב. "יפות ריקות"
  קשקשן. שרצי רשת   11/05/04 02:32
כתוב תגובה ל- קשקשן. שרצי רשת
11
מה אתה רוצה להגיד?
  מהנדס   11/05/04 12:54
מה רצית להגיד בכל המאמר הזה?

שפרופסורים נותנים לסטודנטים לכתוב מאמרים ומוסיפים את השם שלהם? ככה זה בכל העולם.

האם הזיוף של תקליטורים ואחרים קשור לאוניברסיטאות? זה תוצאה של חוסר משטרה, כמו שאר ענפי הפשע בארץ.

האם הרמה של האקדמיה בארץ נמוכה? היא גבוהה, במיוחד בתחומים תאורטים בהם לא צריך תקציבים גדולים כמו מתמטיקה למשל (4 ישראלים זכו בפרס טיורינג המקביל לנובל).

עדיף שתשקיע את מאמציך האינטלקטואלים בשאלה מדוע מדינת ישראל מקצצת בתקציבי החינוך בכלל ובאקדמיה בפרט. צא ולמד מהם סדרי העדיפויות של המדינה ולאיפה הולך הכסף (רמז, הכסף שאנו זורקים על מקומות שלא נהיה בהם יותר גדול מכל תקציב האוניברסיטאות).
כתוב תגובה ל- מהנדס
לא "מוסיפים את שמם" אלא מוחקים שם
  מיכאל שרון   11/05/04 13:34
"התלמיד" וגם מוחקים אותו אישית. לא "נותנים להם לכתוב מאמרים", אלא לוקחים את רעיונותיהם ופרי עמלם, ואותם מנפנפים. ותכופות - גם מכפישים וקוברים.

אמרתי דברים אחרים וחמורים בהרבה מאלה שאתה שם בפי. קרא גם את ההערות שלי הניספחות למאמר, בתגובות לכותבים מגיבים.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
12
כיצד רבים מפיקים תועלת מהפסיכופטים?
  מיכאל שרון   11/05/04 17:39
במצב בו קיים גזל ענק של יוצר ומפתח בודד, הרי שרבים מפיקים תועלת מהפרנוייה הפסיכופטית של אנשי הגזל.

והרי דבר ידוע הוא כי המחוללים עוולות ענק שרירותיות באופן פסיכופטי ומניפולטיבי זועקים לשמיים, הופכים לפרנואידים, החוששים מהתגלות תרמיותיהם ועוולותיהם לעיני כל - דבר שיביא לתחושתם לעריפת ראשים. אין הם מכירים במציאות אחרת, עולמם הוא ג'ונגל קמאי. או שאתה רומס, או שאתה נירמס.

כך למשל, סטלין הפסיכופט היה גם פארנואיד באופן בולט, וחשד בכל דבר ואדם.

שכן המפר את סדרי הטבע, והופך לילה ליום, הרי בדומה לדמותו השיקספירית של "מקבט" חושש הוא פן המציאות השפוייה תתפח על פניו, ותורידו לשאול תחתיות כראוי לו.

פרנוייה עצימה זו שמפתחים חבורת מתגודדי גזל ועוולה, מביאים אותם למגמה לבודד את היוצר הנגזל, להכפישו, לנטרל את האיום-כביכול. ככל שהגזילה והעוולה ענקית יותר, כך הפרנוייה שלהם, וחששם שהדברים יתהפכו, הופכת לגדולה יותר.

אלא שהדבר הזה נעשה בסביבת חברתית של אנשים רבים, ואלה מנצלים את הפרנוייה של המערכת הפסיכופטית (מערכת: מאז פרשת לוינסון ב-83 השתגר בארצנו הביטוי "מערכת". ומה היא מערכת? כמה פסיכופטים, המתגודדים בחבורת זאבים, המכנים עצמם "המערכת" בעוד שלמעשה הם העשבים השוטים שבאירגון, האחאים לכשלי ענק).

כיצד מנצלים הרבים את הפרנוייה של מערכת עצימת-פסיכופטייה?

ברצונם לזרז דבר מה, או לקדם עניין כלשהו, הרי הם מציגים לרגע כאילו הם חוברים לאדם הניגזל, המבודד והמוקע ומפרים את בידודו, ומייד משאלתם נענית, כהרף עין ממש.

יואל כ' עמד להיות מועף מעבודתו כחוקר במוסד המחקרי בו עבד. מייד זימן לביתו באופן מופגן את X , קורבן הגזל והבידוד של המערכת (אולי בעצת אשתו הטרייה, היודעת דבר או שתיים בהוויות עולמנו), והופס, הוא הוחזר לעבודתו כהרף עין והוענקה לו קביעות (שכן הפיטורין נועדו גם לבטל את הוותק שצבר).

ג' בחוג לפסיכולוגיה, תלמיד חדש יחסית, מנסה לקדם בסמינר כלשהו עניין שנידחה ונידחה (אולי המלצה, אולי סיום סחבת בנושא ציון על עבודה בינונית שהיגיש).

ומה הוא עושה, ההבחור החריף הזה, כששוב עיכבה המרצה ר' את פנייתו? הוא פונה ל-Xומתחיל לנהל איתו שיחה ידידותית מופגנת. הופס, המרצה הזאת, ממש כטיל אומרת לו בחיוך מיטיב ונדיב, "העניין בסדר".

וכך הלאה וכך הלאה, אנשים רבים מפיקים תועלת, מי קטנה ומי גדולה יותר, מניצול הפרנוייה של המתגודדים בפסיכופטייה חבורתית.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
13
האליטיזם בישראל קצת בעייתי...
  מיכאל שרון   11/05/04 21:16
כמו שגב: הרשות למלחמה בסמים שמה לב - שרים לשעבר מחזיקים בדרכונים דיפלומטיים שתוקפם פג...

nfc.co.il
********************************

אם באוליגרכיה אחזה שלהבת הפשע, וכבמשולב, רבים ממכובדי האקדמיה, כמבצר מקודש ואליטיסטי של האוליגרכיה מקרינים לכאורה גנבנות פורעת ושחיתות לכל שדרות החברה, מה יגידו בחוצות אשקלון, וכי לא תעלוזנה בנות חוצות עזה?

קישור:
העומדים מעל לכל חשד... אליטות, סמים ופשע, חליפות ודירות שרד ועבריינות...faz.co.il


מתוך הדיון המובא בקישור:

שגב ויוזמת ז'נבה או איך לעבור את הביקורת בלי בעיות
************************

בכתבה ב''הארץ'' - ''שגב כפוליטיקאי'' -צדה את עיני שורה קצרה בסוף הכתבה:

לפני כארבעה חודשים הצטרף שגב לתומכי הסכם ז'נווה, *וטס עמם להשיק את ההסכם בשווייץ*
haaretz.co.il

רגע, האם שגב הוא אביר אחוות העמים האיזורית וחרד לצדק שיעשה עם ''עם פלשתין המדוכא''? האם חברו הטוב של זאב רוזנשטיין ומי שהקים תחת חסותו בית קזינו בפרג הוא גם אידאליסט למען השלום והצדק?

אולי, מי יודע. אבל הבעייה המרכזית של אדם כשגב היא לא איך להביא לשלום הצודק המיוחל, אלא איך להעביר את החבילה המסויימת את ביקורת המכס בלי בעיות. לשאלת ''ההעברה החלקה'' רתומים עיקר מעייניו וכל פיקחותו הזריזה. למען עניין זה הוא ''האריך'' במו יד זייפנית את תוקף הדרכון הדיפלומטי שברשותו על ידי רישום קו קטנטן, לשנת 2006 . למטרה זו צופו כדורי האקסטזי בשוקולד תוך הסוואתם כסוכריות של M&M .

נראה לכאורא שלמטרה הזאת הפך השובב לתומך הסכם ז'נבה לפני ארבעה חודשים. הנקודה כאן היא לא ההסכם המופלא אלא עצם הטיסה: *וטס עמם להשיק את ההסכם בשווייץ*.
גם חזר עם החבורה ההיא, אלא מה? חבורה של הומניסטים מפורסמים מהטלויזייה לבושי חליפות הדר ובלייזרים, חולפת לה במכס. מי מהמוכסים ואנשי הביקורת יעלה בדעתו כמה מאות גרם הרואין וקוק משובח חולפים מתחת לאפו? הכלל הפשוט הוא שבחבורה מכובדת שכזו לא טורחים יגיעות הרבה עם סוכריות אקסטזי. בפורום כזה אפשר כבר להעביר ללא בעיות הרואין טהור. מה, חשבתם ששגב פראייר?

ולאלה המדברים על ''שחיתות'':

מושחת? עבריין.

עברו מזמן את גבול הצווארון הלבן.

זה כבר לא צוארון לבן. בישראל השחיתות בחלקים באליטות מעורבת בעבריינות כבדה. לא רק מושחתים, אלא מסתייעים בשיטות פשיעה פלילית, תכופות כבדה, למטרות פריעה כלפי מתנגדים וחושפים, הברחות סמים ועסקי פשע, חיפוי, ולמטרות חמס וביזת קניינים שונים.

דומה שמזמן עברו באליטות את גבול השחיתות הגבולית, זו העמומה והחמקנית לזיהוי, ופסעו לעבר הפעולה הפלילית הקשה.

תעלוליו של שגב

haaretz.co.il






כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
14
What matters is not the herald
  מיכאל שרון M. Sharon   12/05/04 01:48
of things, the sheer saying of things, and attention to things, but the fact that those things were done. Yet, to point out the unacceptable is a shimmering hope for tomorrow worthy of Man in His Image (Michael Sharon, 12th May 2004).

מה שחשוב זה לא מבשר הדברים, עצם האמירה של הדברים ושימת הלב לדברים, אלא, העובדה שהדברים האלה נעשו. אבל להצביע על הבלתי קביל הינו ריצוד תקווה למחר הראוי לאנשים בצלם

כתוב תגובה ל- מיכאל שרון M. Sharon
15
עוסק בבלתי רלוונטי
  אורי מילשטיין   12/05/04 19:56
מיכאל צודק בכל מה שכתב. הבעיה העיקרית של האוניברסיטאות הישראליות היא העיסוק בבלתי רלוונטי המביא תארים קרנות ומשרות ואי עיסוק ברלוונטי המועיל למדינה אך לא מועיל לאדונים הפרופסורים. זאת שחיתות אינטלקטואלית מן הדרגה הגבוהה ביותר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שורש הסאוב הנורא הוא אכן הפוך סדרי
  מיכאל שרון   13/05/04 01:47
עולם. הטריביאלי הופך לעיקר ואילו אלמנטים וחומרים מרכזיים בחשיבותם להבנת המציאות נידחים לשוליים. יוצרים אמיתיים מנופנפים, ואילו גנבנים זריזים המועדים, גם במעשה ההעתקה והפליגיור להפוך עיקר לטפל ואת בעל הערך, להשטחה קשקשנית וגבבת מילים משמימה ומתפלפלת - אלה באים במקומם ופורחים שם. במקום לשדר ממשות המחזקת את היסודות החשובים ברוח האנושית, הופכת האקדמיה לביצת נכלים ממאירה ורעילה בהמיית פרע גזלנית, לעגנית ושירצית הממיתים את הרוח ומשביקים בעלי תרומה משמעותית. העבד הרוחני עולה שם לעבד-כי-ימלוך ומשליט אווירת עריצות נוראה, דריסה ושרירותיות קשה, במסווה קשקשני של ליברליזם, במקום נאורות אמיתית וגדלות רוח. כל קשקשן ודאלים-גבבה יגבר שם, והטובים נסים על נפשם לחו"ל, בעוד הרוח המארגנת והבונה ארכיטקטורות נפלאות מומרת באנרכיית מדנים וגימדות.
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
16
נושא חשוב - מאמר חלש
  פרנץ קפקא   22/05/04 11:46
במקום להפריח האשמות שקה להוכיח, הנה רק שתי דוגמאות לנושאים שניתן לכמת.
אין חובת מכרז במשרות מחקר והוראה במחקר. אין גם קריטריונים ברורים לקבלת המשרה, והכי חמור התהליך (אם קיים כזה) איננו שקוף.

כדאי גם לבדוק כמה מרצים דור שני ושלישי מצויים באוניברסיטאות, ולבדוק כמה ישראלים נאלצו למצוא עבודה בחו"ל כי אמא, אבא או קרוב אחר לא יכלו לסייע בקבלת משרה.
רקורד הפירסומם של הפרופסורים במדעי החברה והרוח גם הוא מותיר שאלות לגבי תהליכי המינוי.
כתוב תגובה ל- פרנץ קפקא
17
הקישורים הלא תקינים לליטרטורה עברו-
  מיכאל שרון   16/07/05 10:20
המאמרים עברו מאתר "ליטרטורה" (ועוד חלק יוצבו בקרוב) ל-

global-report.net
כתוב תגובה ל- מיכאל שרון
18
דוגמא לשחיתות
  יריבפאר   9/09/10 17:21
זוכרים את הגניבה שהיתה בקיבוץ שפיים לפני כמה שנים
אחד הבעלים של החברה שלשם העבירו את הכסף היה פרופסור יורם קרול

הבן אדם עד היום מקבל כספים מהעברית ירושלים / מקרית אונו וממדרשת רופין


חברי קיבוץ שפיים החליטו להוציא אותו לחופשה מיוחדת באותה התקופה.....


יש יותר שחיתות מזו??

בושה וחרפה
כתוב תגובה ל- יריבפאר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il