s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כנס אנטי-ישראלי בהרווארד
מאת: עו"ד יצחק בם  |  05/11/2004
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שום שלום לא יהיה כאן
  יהודה   5/11/04 17:31
עם נסיגות ובלעדיהן.
עם מפת הדרכים או בלעדיה.
עם הליכוד בשלטון או עם המערך בשלטון.
ואפילו עם יוסי שריד כראש ממשלה.
ואפילו אם ניסוג לגבולות 67.
ואפילו ניסוג לגבולות החלוקה.

6 מליון יהודים לא יקבלו שום שלום מחצי מליארד ערבים הסובבים אותה זה פשוט בניגוד ל"חוקי הטבע" של העולם במאה ה-
21 .

תפסיקו להשלות את העם ותתחילו ללמד אותו חרב.

כתוב תגובה ל- יהודה
2
השמאל כבר מזמן וויתר על המדינה
  בונבון   5/11/04 17:34
הבנבנישתי מאונ' שייך מוניס והבנבנישתי האחר מירושלים.

אלה פלשתינאים מוצהרים.
כתוב תגובה ל- בונבון
3
UCI גם כן אנטי ישראלית ע"י ישראלים
  איציק פ.   5/11/04 17:43
כתוב תגובה ל- איציק פ.
4
לכותב,מי היה קהל משתתפים?האם ברובו
  יעקב ב   5/11/04 17:43
ערבי?כמה משתתפים?
כתוב תגובה ל- יעקב ב
המשתתפים
  איציק בם   7/11/04 00:54
קהל המשתתפים היה מעורב. סה"כ היו שם כמה עשרות (אולי חמישים, אולי פחות) איש. חלקם היו חסידים שוטים של העניין הפלסטיני, חלקם היו ישראלים "ניטראליים" ו-"אובייקטיביים" שבאו מתוך עניין. חלקם היו סטודנטים בינלאומיים שלא כל כך מעורבים בעסק ולא כל כך הבינו על מה כל העניין.
כתוב תגובה ל- איציק בם
5
משנאיך ומחריביך ממך יצאו
  יואש   5/11/04 17:46
מה לעשות כשכל מלהג נגדנו מתעטף באיצטלת אקדמאי שחי על חשבון המדינה ומסתובב על חשבוננו בעולם ומלהג נגדנו ובאקדמיה במסווה חופש ברברי אין פוצה פה ומצפצף
כתוב תגובה ל- יואש
6
מרתק. תודה לכתב ששיתף אותנו.
  הכנעני   5/11/04 18:26
כתוב תגובה ל- הכנעני
7
כל הכבוד לעו
  יוני פיינר   5/11/04 18:53
מה יהיה הסוף עם בנבנישתי?
כתוב תגובה ל- יוני פיינר
8
הבנת הנשמע
  jely   5/11/04 18:59
לפני שאתה משמיץ .תלמד אנגלית ע"מ להבין
במלחמה כמו במלחמה ,חיילים נפגעים והם מטרה.אבל נאמר ונכון שזכות השיבה אינה תתקיים. אינני שמאלית קיצונית אך בהחלט יש טעם בדברים,אין זה אומר שלא היו שם עוכרי ישראל.
כתוב תגובה ל- jely
על פי החוק הבינלאומי
  פנחס   5/11/04 21:22
חייל הוא רק לובש מדים, ורשום בארצו כחייל.
כתוב תגובה ל- פנחס
נכון שכך מקובל לחשוב,אך לפי אמנת
  יעקב ב   6/11/04 00:23
זנבה אין זה נכון.גם כחות התנגדות לכיבוש צבאי נחשבים ללוחמים.במקרה שלנו זה לא חשוב,כי ארגוני המחבלים שפוגעים בחיילים מבצעים גם פעולות טרור גם נגד
אזרחים.סתם,להעמיד את הדברים על דיוקם.

האבסורד,הוא.שאין אמנה למלחמה בטרור
כתוב תגובה ל- יעקב ב
לא מדויק
  איציק בם   7/11/04 00:56
1. כוחות התנגדות לכיבוש ייחשבו ללוחמים חוקיים אם יעמדו בתנאים המנויים באמנת האג ובאמנת ג'ניבה השלישית - התנאים שמניתי במאמר. מכל מקום אנשי חוליות הטרור אינם סרים למרות אחת, אינם נושאים נשק בגלוי ולא נושאים סימן מזהה כלשהו, שלא לדבר על שמירה על דיניה ומנהגיה של המלחמה.

2. יש אמנות ללוחמה בטרור.
כתוב תגובה ל- איציק בם
אל תבלבל אותו עם עובדות
  שוודי   7/11/04 20:27
כתוב תגובה ל- שוודי
אתה בתור ממוחה לאמנות בינלאומיות
  שוודי   7/11/04 01:34
אולי תסביר לי מהיכן לקחת את מסקנתך (שכתבתה באחת מתגובותך בעבר) מאמנת גנבה
"...שלפי אמנות ז"נבה,שישראל חתומה עליהן, כל מתנחל נחשב כמבצע פשעי מלחמה.."

ותסביר גם את השיכות של אמנה זו ליש"ע ולערבים היושבים שם

כי אתה מרבה להסתמך על אמנה זו
כתוב תגובה ל- שוודי
תשובה לשוודי,
  יהודי גאה,   7/11/04 18:28
איני יודע מאין לקחת את "אמנת-ג'נבה" ?

2. כראה, לפי השם שאתה מזדהה עימו, יש
להבין כי אין לך שום ידע על ישראל ועל
היהדות בכלל.

לידיעתך, ארץ ישראל, כולל "הגדה המזרחית", היא לא אחרת מאשר "ארץ-יהודה"

לפי כל האמנות והאמונות בעולם כולו, ארץ
ישראל היא שייכת לעם היהודי, ולא יעזור
לאף אחד בעולם, כולל אותך "שוודי" (אורי
שחור? יתכן מאוד). וכולל את כל המלעיזים
והשמאל העלוב, שיושב בציון.

כדאי שתלמד קצת היסתוריה, זה מאוד יעזור
לך בעתיד, כאשר תשיב תשובה למישהוא.
כתוב תגובה ל- יהודי גאה,
ליהודי הגאה
  שוודי   7/11/04 20:32
התפרצת לדלת פתוחה
לא קראת מה שכתבתי ולא היתה שותף לויכוח עם עיקב ב.
חבל שתתוכח איתי אני חושב בדיוק כמוך ואני לא שוודי אלה מתנחל שמשתמש בכלי המשחק של השמאלנים בכדי להוכח את איוולתם
כתוב תגובה ל- שוודי
לשודי,עניתי לך במאמר לפני כשבוע
  יעקב ב   7/11/04 19:14
כתוב תגובה ל- יעקב ב
לא ענית כלום פשוט כתבת שאתה נשאר
  שוודי   7/11/04 20:28
בדעתך
לא הבתה אף סימוכין לתענותך
כתוב תגובה ל- שוודי
9
לאוהבי ארץ ישראל,
  יהודי גאה,   5/11/04 19:33
לדעתי, אומר דברים חריפים, לא יהיה שום
פטרון, בינינו ובין הפלסטינים, אלא אם
לרחיק ונשטיק, בכל דרך אפשרית, את השמאל
"העלוב" היושב בציון, "ושתה" את דמינו
למטרתם האישי.

לא אתפלא באים יקומו מספר אנשים שנפגעו
ישירות בגלל "יפי הנפש" (האומללים), ויקימו "פלוגות מחץ" נגד אלה האוכלים על
חשבון העם, וממשיכים "להרוס" ולדבר רעה
על הארץ, יש לסים קץ לכל "הפרזיטים" אוכלי החינם האלה, אחת ולתמיד.

כל עוד החוק (החוקן) מתיר לאנשים האלה
לעשות כרצונם, ימשיך להישפך כאן דם רב.
כתוב תגובה ל- יהודי גאה,
גאה זה נטיה מינית?..ערפאת ..מחלה...
  יעקב ב   5/11/04 20:08
גאה,הכל התחבר לי.זה אתה היהודי הגאה
שהראיס...אתה גם חולה?
כתוב תגובה ל- יעקב ב
ליעקב ב,ג,ד, וכו'
  יהודי גאה,   7/11/04 18:34
להידיות כמוך, בדרך כלל איני עונה, אך
אני חורג מהרגלי, כדי להגיד לך כמה אתה
עלוב בתשובתך.

הרבה זמן אני חוזר ומבקש מהכותבים, אנא
כאשר יש לכם תשובה, אמיתית, או הערה,
אנא כיתבו, אך אל "תזבלו" לנו את המוח
עים כל התשובות ההידיותיות.
כתוב תגובה ל- יהודי גאה,
ליהודי הגאה,אל תתביש בנטיותך
  יעקב ב   7/11/04 19:56
המיניות,אבל זה יפה שאתה משחרר את הלחץ
אז מה...אתה..הראיס ...המחלה,אין דבר
אל תשנאה עצמך בגלל זה.

יש לך עוד התקדמות,למדת לאיית את
המילה סמול,זה יפה,תשמך

חוץ מזה אם הסמולנים יגורשו מי יפרנס אותך?
כתוב תגובה ל- יעקב ב
וזה אושר?
  פילפילון   5/11/04 23:09
מה הם הקריטריונים?

הרי הנ"ל מטיף לאלימות ללא כחל ושרק

(או כמו שהוא היה כותב: מתיף לעלימוט ללו קחל וסרק)
כתוב תגובה ל- פילפילון
10
עמותת אומץ-היכולים אתם לטפל בם ?
  אאא   5/11/04 20:59
כבר נכתב על אותם מרצים מאוניברסיטת חיפה ועוד. הנוסעים מאוניברסיטה לאוניברסיטה בארהב ומשמיצים את הארץ. הדברים פורסמו בעיתונים ונראה שלא נעשה דבר..הם ממשיכים להרצות כאן ושם..בוגדים !!!!!עמותת אומץ,נושא חשוב לטיפולכם !!!
כתוב תגובה ל- אאא
עמותת אומ"ץ הינה
  א-פוליטית   6/11/04 22:08
אומ"ץ חרטה על דגלה לשאוף למינהל תקין ולצדק משפטי וחברתי.

העמותה נאבקת כנגד -

* הקשר ההדדי בין הון ושלטון

* השחיתות הגואה במדינה

* השימוש הציני בנושאים בטחוניים ומדיניים לעסקיהם הפרטיים של כמה מקברניטי המדינה ומקורביהם

* חדירת גורמים פליליים למערכת הפוליטית הממלכתית והמקומית

העמותה פועלת למען -

* שוויון בפני החוק

* בלימת התופעה המדאיגה של ריבוי אזרחים נחותים

כתוב תגובה ל- א-פוליטית
11
ומה עם יוזמות ישראליות בקמפוסים?
  פרפר נחמד   5/11/04 21:18
סטודנטים ישראליים הלומדים בחו"ל: היכן היוזמה שלכם? מדוע אין שומעים את קולכם? קחו עצה מכותב שורות אלה, שלמד בקמפוס אמריקני בחוף המערבי בראשית שנות השבעים. אנחנו עשינו דברים רבים כמעט ללא עזרה ממסדית: כרוזים תמיד אפשר לחלק ברחבי הקמפוס, בתיבות הדואר האישיות. דרך מתוחכמת במיוחד היא הדפסת כרוז, או עיתון, שחובר (כביכול) ע"י גורם פלסטיני ובו גידופים ונאצות המופנים כלפי ישראל והציונות, אבל גם דרישה לבנות הקמפוס ללבוש רעלה. אנחנו השתמשנו בטכניקה הזו כמה פעמים בהצלחה מרובה. האפשרויות מרובות, אם נוקטים יוזמה התקפית בצורה מתוחכמת. עלו והצליחו.
כתוב תגובה ל- פרפר נחמד
אירופה 2004 אינה ארה"ב 1970
  רומח   6/11/04 07:26
כמעט בכל אוניברסיטה קיימת מצגת קבועה בנושא הפלסתיני. סימפוזיונים וכנסים הם עניין שבועי וסטודנטיות עטופות רעלות שמחלקות עלוני הסתה תמצא בכל קמפוס, מקומות ציבור, תחנות רכבת. התוכן בחלקו אף נוגד לחוק המקומי.
הפעילות שלהם אינטנסיבית, כל הזמן ובכל מקום. לאן שלא תפנה אתה נתקל בהם.
מסגדים באירופה, תפילת מוסלמים במקומות ציבור הם ענין שכיח.
מארגני הקמפיינים הם לא רק הפלשתינים אלא כל הסטודנטים שמוצאם מארצות הליגה הערבית (22!) וכן ערבים שמושבם באירופה.
מולם קומץ ישראלים, שמפוצלים בין מאות אוניברסיטאות.
גם אם ישפך על הסטודנטים הישראלים כסף רב, לא יהיה מי שיעשה את העבודה הסיזיפית היום יומית.
כתוב תגובה ל- רומח
למרות זאת...
  ישראלי בקמפוס   6/11/04 11:25
למרות הכביכול "אחווה" ששוררת בקמפוס, לפני כמה שבועות הוקרן כאן הסרט "ג'נין ג'נין", שכידוע לא מחמיא לישראל או לצבא. אני מצידי, ציינתי באוזני סטודנטים זרים שגם 20 חיילים או יותר נהרגו בג'נין באותו זמן ממש. ככה ש"טבח" ממש לא היה שם !!
כתוב תגובה ל- ישראלי בקמפוס
נוכחות בקמפוס
  ישראלי בקמפוס בחו"ל   6/11/04 11:17
אני לומד באחד הקמפוסים של אנגליה.
תשמעו סיפור: לפני שבוע הופיע כאן בהרצאת אורח מטעם אמנסטי, בחור ישראלי שהוא סרבן שירות בשטחים. מראש,האירוע כוון להיות לא פוליטי, והמנחה של הדיון לא הרשה לשאול שאלות פוליטיות, למרות שהיו שני ישראלים באולם+סטודנטים יהודיים.
הבחור הישראלי שדיבר אמנם לא הכפיש את ישראל, אבל דיבר אודות הכיבוש האכזר ואפילו שמעתי את המונח "צבא אפרטהייד".
אחד הישראלים שאל אותו האם בצד הפלסטיני יש גם סרבנים או פעילי זכויות אדם, אך הוא השיב שאין לו מידע על כך.
סך הכל הרצאה שקטה, ויש לציין שיש אגודה יהודית בקמפוס שמארגנת פעילויות וגם הרצאות על יהדות, לצד אגודה מוסלמית ואפילו תא פלשתיני, ששומרים פה על אוירה נינוחה ,אפשר להגיד.
אז אמנם לא הכל שחור-לבן, אבל גם אירופה יכולה להיות קרן אור לשינוי,אם רוצים. העיקר זה הידברות בין הצדדים, לא ?

כתוב תגובה ל- ישראלי בקמפוס בחו"ל
12
אחרי אלפיים שנה נדפק ליהודים הראש
  מכתוב   5/11/04 21:51
כתוב תגובה ל- מכתוב
13
החסרי יודנראטים אנחנו ? חסרי בוגדים
  אביגיל   5/11/04 23:50
כתוב תגובה ל- אביגיל
לאביגילMA במשפטים,כותב אליך בוגר
  יעקב ב   6/11/04 09:40
גן ילדים.אולי כבר שכחת,אבל אצלינו בגן יש ילדים עם בעיות התנהגות,שלומדים מלה
לועזית אחת וחוזרים עליה כל הזמן.האם גם
בין MA במשפטים[זה לדבריך] יש אותן בעיות?אצלינו בגן מטפלים בזה.איך זה אצלכם?



בכל אופן,את הוכחה,שכל אחד יכול לקבל MA
במשפטים.יש תקוה.






כל מה שרציתי לאמר,שטיפשותך עולה על רשעותך
כתוב תגובה ל- יעקב ב
14
read# 1
  j.b   6/11/04 03:01
tikreu vetafnimu!
כתוב תגובה ל- j.b
15
מי שמצדיק את הטרור הפלשתיני
  יהודי מארץ ישראל   6/11/04 03:49
נגד ישראל - מצדיק למעשה גם את הפלת מגדלי התאומים, במרחק של אלפי קילומטרים מכאן
ומצטרף לשיטתם של הבן-לאדנים למיניהם באשר הם שם.

טרור הוא טרור הוא טרור ואת ההגיון שלו יש לחפש בחורים השחורים של תודעת מתכנניו ומבצעיו. אבל כדי לטפל בחורים השחורים הללו - יש לאתר את בעליהם ולהוציאם ממחבואיהם בכוח הזרוע, כדי להעמידם לדין, כפי שנהגו האמריקאים בסאדאם חוסיין ושלוחיו.

ובאשר לפרופסורים שהוזכרו:
לא כל פרופסור הוא חכם ולא כל חכם הוא פרופסור.

תמהונים בדרגות שונות של תמהונות תמוהה ישנם גם בימין, גם במרכז וגם בשמאל. ספקנים בדרגות שונות של ספקנות בריאה
ישנם גם במרכז, גם בשמאל וגם בימין.

הבעייה היא עם המסיתים והמדיחים השטניים ועם הסוגדים להם.
כתוב תגובה ל- יהודי מארץ ישראל
16
not smart
  araaft   6/11/04 04:40
אחת מהרבה בעיות שהיו לעראפת ב30 שנה האחרונים זה שהוא לא הצליח למצא את הפילוג בין הישראלים ולנצל אותו למען הקמה מדינה פליסטינית, יש לנו המון שונאים ישראלים בעלי דעות שונות וזה מה שהוא היה צריך למצוא את הפירצה הזאת, האנטישמים הכי גדולים הם היהודים עצמם, לא בעזרת מחבלים או נשק היתה יכולתו להסיג הכל! אם הוא היה חכם משכיל הוא היה
כתוב תגובה ל- araaft
ליהודי מאץ ישראל,
  יהודי גאה,   7/11/04 18:54
ישר כח !!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- יהודי גאה,
17
השמאל בשרות האויב
  קבוצניק   6/11/04 08:21
בתום מלחמת העולם שניה נמצאו יהודים השגנו על הנאצים ואף כרכו את המשך חייהם בנאצים.
מן פתולויגה של הקרובן שאינו יכול לשנות את מצב היותו קורבן.

הסימפטום הזה קיים גם בשמאל!
רבים מהם למעשה משתפי-פעולה עם האויב, גם אם לא בכוונת מכוון.
הרי ידוע היה שערפאת ויועציו [טיבי] עקבו מקרוב אחר מהלכי השמאל בישראל.
ויועציו [נביל שעת] היה בקשר קבוע עם ראשי השמאל בישראל [מצנע, ביילין ודמויהם] ואלו טכסו ביחד עצה - בעת שצה"ל נלחם בטרור.
הציפיה של הפלשתנאים היתה פיצול החברה בישראל -שמאל ימין.
השמאל פעל אך נכשל! [הפגנות נגד הגדר, סרבנות, פעילות עם האיחוד האירופאי, הלשנות על הנעשה בשטחים, פעילות אנטי-ישראלית במחסומים ועוד]
כי הצלחתו יכולה לסמן את ראשית נפילתה של מדינת ישראל!
נזכור זאת בבחירות הקרובות.
כתוב תגובה ל- קבוצניק
18
הפרופסורים מן השמאל
  קבוצניק 2   6/11/04 08:25
זה צרה צרורה, כי אני משלם את החזקתם ואחזקתם במוסדות המדינה - באים אחדים מהם ומכפישים ופוגעים בצה"ל ובמדינה.

פרופ' ירון אזרחי - איש שמאל קיצוני תמך בסרבנים.
עתה כאשר החלו לדון בסרבנות מימין הטמבל הזה מספר לנו שזה סרבנות אחרת.

לדעתי לכאלו יש להראות את הדרך החוצה שילכו לאוניברסיאות "אחרות".

אלו תומכים בטרור הפלשתניאי - או לפחות נותנים לו הצדקה תחת קשקושי מילים גבוהות!
אתם הבנתם את זה?
אלו מצדיקים ומבינים [ובכך מעודדים] את הטרוריסטים להמשיך:
אלו בנשק
ואלו מבפנים.

נזכור זאת ביום הבחירות!
כתוב תגובה ל- קבוצניק 2
טוב לראותכם איתנו
  רון ק.   6/11/04 17:07
לאורך שנים הקבוצניקים פעלו לקידום העניין הפלשתניאי...
טוב לראות אחדים ממכם חוברים לעמם
ברוכים הבאים!
כתוב תגובה ל- רון ק.
19
יבוא על הברכה עו"ד י' בם:-
  מיכל מירושלים   6/11/04 09:13
חשף את דיוקנו של אייל בנבנישתי - מאיים ומזהיר (כמובן בשם האמת שנאמרה). שום אמת לא נאמרה כל ההנחות שקריות ואותן יש לקעקע כי על גבי הנחות אלה הערבים עם מרעיהם היהודים בונים מגדלי מגדלי תאומים כביכול הגיוניים כשהבסיס שלהם הוא שקרי לחלוטין. זוהי טכניקה פילוסופית ידועה לכול. נא לא להתרגש. אנחנו לא צריכים לתת להם במה. חבל שהימין לא מאפשר לאליטות אינטליגנטיות לצמוח מתוכו והוא כולו נשען על הרחוב - זה לא מספיק גם אם הרחוב צודק.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
20
הפרופסור הזה בטוח גם שהוא הנאור
  נחמה ישראלית גאה   6/11/04 09:37
לצערנו, להיות ישראלי ופטריוט, זה דבר שקשה לכמה אנשים הקוראים לעצמם אנשים חושבים. לאהוב את המדינה שלך בלי תנאים זה לא מוכר לשמאל, חבל שהם המביטים מלמעלה, לא רואים איך בארצות הברית זכרו קודם כל את עצמם, כי הם קודם כל אמריקאים ואחר כך שמאל או ימין. כאשר אנשים יוצאים מכאן , הם צריכים לזכור שיש להם רק מקום אחד שהוא באמת הבית. שלא ישכחו שבאירופה אוהבים לשכוח את מלחמת העולם השניה, שבה גם אם היה לך קשר כלשהו ליהדות היית יהודי! חבל שאדם כמו בנבנישטי, לא מבין שהוא רק מכשיר של שונאי ישראל ושונאי היהודים. חבל מאוד.
כתוב תגובה ל- נחמה ישראלית גאה
רע להיות חסיד שוטה
  חצי נחמה   6/11/04 11:35
ולא פחות רע להיות מתנגד טיפש.

אבל גם האיזון הקדוש והפוליטקלי-קורקט
לא תמיד מעידים על חוכמה גדולה.

כתוב תגובה ל- חצי נחמה
21
חילאת המין האנושי
  חגולי   6/11/04 11:43
יש אנשים בעיקר מהאקדמיה שמאמינים שאם ימכרו את מרכולתם לאירופים שלא מזמן שרפו יהודים בתנורים זה עשוי להוסיף לתמידתם הליביראלית.אנשי שמאל אלו הנאבקים במדינתם מחוץ למדינה הם חילאת המין האנושי.הם אפסים ונבערים מדעת ולא משנה איזה תואר אקאדמי גוררים עם שמם.
כתוב תגובה ל- חגולי
22
קמפוסים בחו"ל
  ישראלי בקמפוס   6/11/04 11:58
אני לומד באחד הקמפוסים באנגליה.
יש לציין ששוררת כאן אוירה נעימה,ואין מתיחות גזעית או דתית.
לפני כמה שבועות שידרו כאן את הסרט "גנין גנין" שנאסר לפרסום בישראל.
אני לא צפיתי בהקרנת הסרט, אבל אמרתי לסטודנטים אחרים מחו"ל שגם חיילים נהרגו בג'נין,ככה שלא מדובר בטבח !
כתוב תגובה ל- ישראלי בקמפוס
23
תודה לך עו"ד על המאמר המסקרן
  jinj   6/11/04 12:05
ושיהי לך בהצלחה עם התואר הנוסף.
כתוב תגובה ל- jinj
24
סטודנט של פרופ' בנבנישתי- לחזקו
  סטודנט   6/11/04 13:13
קראתי את התגובות לכתבה של עו"ד בם ואני חייב לציין שמאוד לא נוח לי איתן.
אני למדתי ממש לא מזמן קורס (סמינריון) אצל פרופסור אייל בנבנישתי- קודם כל ברמה האישית, מדובר באדם מקסים, עדין, עם סובלנות נדירה לסטודנטים. מרצה מהסוג שלא יעליב סטודנט ולא יזלזל בו, לא משנה כמה שטויות אותו סטודנט ידבר- וסטודנטים מדברים שטויות.
לגופו של עניין, מעולם לא שמעתי אותו נוקט עמדה קיצונית בשיעורים- לא משנה כמה הובילו אותו לשם. תמיד הוא הקפיד לשמור על הגינות ואובייקטיביות- גם כשנדונו הנושאים הכי בוערים והכי שנויים במחלוקת.
גם מי שבוחן את הכתבה היטב- ומנסה ללמוד על עמדתו בין השורות, יכול להבחין על נקלה בכך שהיא כלל לא קיצונית- אלא ממוקמת בשמאל המתון.
הצגתו כשונא יהודים וכעוכר ישראל נראית לי מתלהמת, לא מדוייקת וככזו שעושה רצח אופי מיותר לאדם הלא נכון.
אשמח לתגובות
כתוב תגובה ל- סטודנט
ובכן,תגובה ראשונה- הכותב לא הציג את
  אורוול-החווה   6/11/04 14:58
המרצה כשונא יהודים וכעוכר ישראל. לכן השימוש בקלישאה שכבר היתה לזרא -"...מתלהמת, לא מדוייקת וככזו שעושה רצח אופי מיותר לאדם הלא נכון" לא לענין.גם היותו של המרצה חביב אינה אינדיקציה לשום דבר פרט לטעם אישי.
תגובה שניה- בשום מקום לא נכתב שהוא שמאל קיצוני. להיפך:"... "צדק פלשתיני" (זו הייתה נקודת מוצא של הכנס, אינני יודע אם בנבנישתי שותף לה)"
ועוד: " דבריו של בנבנישתי לא השתלבו בנוף האנטי-ישראלי של הכנס" ורק: "הופעתו של פרופסור ישראלי בכנס שכזה צורמת משהו. דבריו היו נגועים בטון אפולוגטי"
ועוד:" בנבנישתי הסביר, כי הפיקוח על שימוש בכוח אינו סימטרי. מחד, ישראל מפעילה את כוחה בהשגחה צמודה של בג"צ, אשר בולם יוזמות קיצוניות ובלתי פרופורציונליות, לעומת זאת הצד הפלשתיני אינו מבחין בין לוחמים לאזרחים".
מה שהכותב לא ציין וחבל, הוא ש"זכות השיבה" הוא מכשיר מוצהר בידי הפלשתינים להרס המדינה.
חפש את אתר פת"ח והרשות הפלשתינית על בעיית הפליטים ועל "ערי פלשתין" כדי לקבל הסבר נוסף.
נקווה שלפני עלייתך למגדל השן האקדמי בתום למודיך, תעלה על המרצה החביב עליך בירידה לחקר העובדות.
כתוב תגובה ל- אורוול-החווה
אם כבר רוצים לדייק בעובדות
  סטודנט   6/11/04 15:56
מר אורוול היקר
ראשית, לא טענתי כי הכתבה היא מתלהמת. טענתי כי התגובות לכתבה מתלהמות- וכן, זו אולי קלישאה אך אם תבחן את חריפות התגובות, זוהי התלהמות לכל דבר ועניין.
שנית, לגבי הצגתו כשמאלן קיצוני- רוח הכתבה והמגמתיות שבה מציגה אותו כשמאלן קיצוני, למרות שהדברים שאמר, כפי שמיוחסים לו בכתבה, אינם קיצוניים כלל ועיקר. רוצה לומר, כנראה שמישהו רצה להוציא את הפרופסור לא טוב בכתבה.
כתוב תגובה ל- סטודנט
הוא שמאלן קיצוני מתלהם!!!!!!!!!!
  סטודנטית   6/11/04 19:00
כתוב תגובה ל- סטודנטית
לסטודנט:לא על התגובות כתבת אלא על
  אורוול-החווה   6/11/04 20:36
התלהמות כותב הכתבה. קרא שוב את תגובתך שלך!
האם מצאת כבר את אתר פת"ח והרשות הפלשתינית על בעיית הפליטים ועל "ערי פלשתין"? אחרי הקריאה, כל הסבר נוסף של ד"ר בנבנישתי ושלי- מיותר.





כתוב תגובה ל- אורוול-החווה
LikeGerman's Murderers loved Music
  He can be nice   6/11/04 18:55
כתוב תגובה ל- He can be nice
אישיותו של בנבנישתי אינה הנושא
  מיכל מירושלים   6/11/04 18:57
הפרופ' יכול להיות יפה נפש עד כדי הגשת הלחי השנייה וכל הגוף היהודי.
אני במקומך הייתי סופקת כף אל כף שנפלתי בידי פרופסור סופיסטן
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
תגובה לסטודנט
  איציק בם   7/11/04 01:16
אני שותף לחוסר הנוחות שלך לגבי התגובות. חלק מהן לא מבוססות על מה שכתבתי. עם כל הביקורת על פרופ' בנבנישתי המרחק בינו לבין עוכרי ישראל כמו נועם חומסקי (או שותפיו לפאנל) הנו רב למדי.
למדתי אצל פרופ' בנבנישתי לפני 5 שנים, התעמתי איתו אז בשיעורים וגם היום אני רחוק מלהסכים עם דבריו ועם מעשיו. אבל אתה צודק שחלק מהמגיבים כנראה לא הקפידו לעיין היטב בדבריי לפני שקפצו למסקנות מוגזמות. מה גם, חשוב לדעת שהרווארד נמצאת בארה"ב, לא באירופה, כפי שסברו אולי בטעות כמה אנשים.
בכל מקרה, גם אם לדעתך בנבנישתי הוא איש נעים ונחמד, אין זה אומר כי הוא צריך להיות חסין מביקורת ובלבד שתהיה עניינים והוגנת. אינני חושב שחרגתי מתחום הסביר לגבי ענייניות והגינות.

איציק.
כתוב תגובה ל- איציק בם
תשובה לעו"ד בם
  סטודנט   7/11/04 14:48
שמחתי לקרוא את תגובתך- אני חושב שהיא היתה במקום.
הביקורת שהעלית בכתבתך הנה לגיטימית ביותר.
תמיד טוב שיש דיון ושנוצרים חילוקי דעות- ואולם, התגובות של חלק מהקוראים היתה ממש מבישה, שלא לומר מסוכנת.
שיהיה בהצלחה בהמשך הלימודים
כתוב תגובה ל- סטודנט
25
המרצים הבוגדים במדינה
  אתלה   6/11/04 14:35
באוניברסיטת "דיוק "בצפון קרולינה גם כן היה דיון אנטישמי אודות ישראל...וסטודנטים ישראלים אוהבי הארץ פתחו פיהם והירצו.... אני מקווה שיעלו החבריה ויספרו מה ארע שם...משרד החוץ חייב לפעול נגד המרצים הנבזים המדברים סרה במדינה....הם מרצים באוניברסיטאות בארץ ושמותיהם ידועים בקונסוליות..מדוע אין מענישים אותם ?מדוע מעסיקים אותם באוניברסיטאות בארץ ?????!!!!שמותיהם פורסמו בעיתונים...זה אינו ארוע ראשון !!!
כתוב תגובה ל- אתלה
26
זכות השיבה הוא מכשיר להרס המדינה!!!
  Israeli Palistini   6/11/04 19:23
זכות השיבה הוא מכשיר מוצהר בידי הפלשתינים להרס המדינה.
חפשו את אתר פת"ח והרשות הפלשתינית על בעיית הפליטים ועל "ערי פלשתין" כדי לקבל הסבר נוסף.
כתוב תגובה ל- Israeli Palistini
27
פינס הוא יודנראטי בוגד
  Shalom Israli   6/11/04 19:34
חבר הכנסת אופיר פינס מהעבודה קרא לראש הממשלה, אריאל שרון, לשקול להענות לפניית הפלשתינים ולאפשר להם לקבור את יאסר ערפאת במזרח ירושלים.

לדברי פינס הדבר צריך להעשות בתמורה להתחייבות של כל פלגי הרשות כלפי ישראל להודנה ללא הגבלת זמן

כתוב תגובה ל- Shalom Israli
מה זה יודנרט?
  יעקב ב   6/11/04 20:47
כתוב תגובה ל- יעקב ב
וכאשר ההודנה תיגמר
  אל בורקה   6/11/04 21:59
יגיע סוסו של מוחמד ויעלה את ערפאת השמימה
כתוב תגובה ל- אל בורקה
28
השפלה
  גלילי   7/11/04 06:10
פרופ' בנבנישתי יצא לכנס יוקרתי באוני' יוקרתית ביותר במטרה לזכות ביוקרה. במציאות, נטל חלק בהשפלה איומה ,עליה ,ברוב חוכמתו, היה צריך לחשוב מאש.
כתוב תגובה ל- גלילי
29
תודות על כך שהיית שם . ועל הכתבה...
  יהודייה גאה .   11/11/04 09:01
בתקופה בה ניתן לחד - צדדיות הענין הפלשתינאי ישראלי ההולך ומתרחב בין מוסדות האקדמיות בחו"ל , מתסיסה במיוחד גישת השמאלנים - היוצרת תחושה שעוד מעט ונצטרך להוכיח כי המדינה - שלנו היא . כי לא אנחנו בוגדים בה . כי לא אנחנו בוגדים - בנו . קולות הטיפשות והעוולה הגדלים בין המרצים המשתתפים ב' סיאסטה 'כנגדנו ( קרי - נגד יהודים ) משולים לבוגדים . בנו . במדינה . קולות אלו נהפכים למסוכנים - למהותינו , לקיומינו . למה שאני ואתה הנמצאים פה ,מגדלים ילדינו פה , ומחנכים לעתיד . זה פשוט רע.
כתוב תגובה ל- יהודייה גאה .
30
גול עצמי- לא חבל על הרווארד?
  מרצה באוניברסיטה   18/11/04 06:05
ליצחק בם- לא חבל על כל הזמן שהשקעת בלהתקבל להרוואד? אחרי כזאת כתבה לא יהיה מוסד אקדמי אחד שיקבל אותך לארץ בתור מרצה, מכיוון שיצאת כנגד מרצה אחר מהארץ. עשית מעשה אמיץ מבחינה ציבורית. יחד עם זאת, שרפת את עצמך מבחינה אקדמית. זה מה שנקרא- להיות צודק אבל לא חכם. בפקולטאות למשפטים בארץ מדברים המון על חופש הביטוי, אבל בחיים לא יקבלו לעבודה מישהו שהתבטא בחריפות כנגר מרצה אחר. גם אם הוא צודק. דווקא כתבת יפה. היה יכול לצאת ממך מרצה טוב. חבל שלא יהיה לך איפה ללמד בארץ. לפחות תתנחם בכך שאתה צודק בביקורת שלך!
כתוב תגובה ל- מרצה באוניברסיטה
התגובה
  איציק בם   21/11/04 01:01
תגובה 65 כוונה אל דבריך. אשמח מאוד אם תשלח לי אי-מייל יותר מפורט בנושא (החסיון מובטח).
כתוב תגובה ל- איציק בם
למען הסר ספק - תגובה 65 אליך.
  איציק בם   23/11/04 19:57
כתוב תגובה ל- איציק בם
31
תגובה של פרופ' איל בנבנשתי
  איל בנבנשתי   18/11/04 14:26
אכן, כפי שחששתי, תיאורו של עו"ד בם אינו משקף נכונה את דברי בכנס. אני מקווה ומאמין שהדבר נובע ממידת שליטתו באנגלית ולא מנטיית ליבו.

ברצוני לציין שתי נקודות:

בהשתתפותי בדיון ביקשתי להפריך באזני הדוברים והציבור את הטענה הפלסטינית בדבר זכות השיבה. אני עושה כן בכל הזדמנות שנקרית בפני, וגם פרסמתי מאמר בנדון (המצוי לעיונכם באתר שלי באוניברסיטת תל-אביב). אני עושה כן כדי לעורר דיון ביקורתי בקרב הפלסטינים ותומכיהם ביחס לנכונות טענתם. הסברה הפלסטינית שהמשפט הבינלאומי מקנה לכל פליט זכות שיבה היא אולי המכשול הגדול ביותר להסדר.

עו"ד בם אולי התכוון לשאול אותי אם לדעתי רצח חיילים בפעולות טרור הוא חוקי. אך הוא שאל אותי לעניין ההבחנה בין לוחמים ואזרחים והאם על-פיה חיילי צה"ל הם בגדר מטרה לגיטימית לתקיפה. הוא לא שאל אותי אם לדעתי אנשי ארגוני הטרור הפלסטינים הם בגדר לוחמים הרשאים להשתתף בקרב. מובן שהם אינם כאלה, ומעמדם הוא של "לוחמים בלתי חוקיים." כך אני מלמד את תלמידי, וכך לימדתי גם בקורס שהעברתי השנה בהרווארד, קורס שבו נכח גם עו"ד בם.
כתוב תגובה ל- איל בנבנשתי
תגובה לפרופ' בנבנישתי
  איציק בם   19/11/04 22:16
כפי שאמרתי, הצעתי לפרופ' בנבנישתי לעיין בדבריי לפני הפסומם, אך נתקלתי בסירוב. סבורני כי יצאתי בכך ידי חובת ההגינות. בכל מקרה, להלן תגובתי:

1. אין ספק בליבי כי מניעיו של פרופ' בנבישתי בהופעותיו בכנסים אנטי-ישראליים הנם טהורים. עם זאת, למיטב זכרוני בכנס לא הוצגו טענות משפטיות ממשיות כנגד התביעה לזכות השיבה, אלא הגדש בדבריו היה על כך שהעמידה על מה שנדמה לפלסטינאים כזכויותיהם אינה מקדמת את משא ומתן. מכל מקום, העיקר בעיני הייתה תגובת (או חוסר תגובת) הדוברים האחרים לדברים אלה, אשר יש בה כדי להעיד על מידת הרצון הטוב הקיים בצד השני.

2. לעניין פיגועי טרור כנגד חיילים - למיטב זכרוני בשאלתי חזרתי על הפרופוזיציה לפיה מה שמדאיג את פרופ' בנבנישתי במיוחד הוא חוסר ההבחנה בין הלוחמים לאזרחים, המאפיינת את דרכי פעולתם של ההפלסטינאים. אם אלה הם פני הדברים, שאלתי, (למיטב זכרוני), האם לדעתו של פרופ' בנבנישתי היה זה בסדר לו התקיפות היו מוגבלות לחיילים בלבד. ואת התשובה שקיבלתי, למיטב זכרוני, הבאתי לעיל. לא סילפתי דבר. לצערי, הדברים לא הוקלטו ואין אפשרות להכריע בין הגרסאות.

לעניין השתתפותי בקורס של פרופ' בנבנישתי בהרווארד - באתי כצופה מן הצד להרצאה אחת בקורס, אשר בה לא דובר על טרור. כמובן, לו נכחתי בהרצאתו של פרופ' בנבנישתי הנוגעת לעניין הטרור, הייתי טורח להביא את דבריו באותה הזדמנות. אולם, ההתבטאות היחידה ששמעתי הייתה בכנס המתואר. הניסיון לרמוז כי שמעתי כביכול דברים אחרים, אותם העלמתי מן הקוראים כדי לפגוע בפרופ' בנבנישתי הנו מצער. אפשר לא להסכים לדעותי ולטעון שאנוכי כסיל שאינו מסוגל להבין דברי חכמים, אך גם אם כסיל אנוכי, אינני חושב שפקפוק (חסר בסיס) ביושרי האישי הנו הדרך להשיב לי מלחמה שערה.
כתוב תגובה ל- איציק בם
32
למען ציון לא אחשה
  איציק בם   19/11/04 22:23
ולמען ירושלים לא אשקוט.

מעבר לססמאות:

1. אין טעם לא בלימודי משפטים, לא בהרווארד ולא בשום דבר אחר אם אני לא עושה שימוש בכלים ובידע שרכשתי למטרה לשמה עמלתי לרכוש את הכלים ואת הידע. באתי להרווארד כדי לרכוש כלים שיסייעו לי לקדם את חזונה של מדינה יהודית ודמוקרטית כפי שאני רואה אותה, לא כדי להיות עוד קרנף עם תואר.

2. הקריירה האקדמית אינה האופציה היחידה מבחינתי. יש עוד אפשרויות.

כתוב תגובה ל- איציק בם
כל הכבוד
  דוד גרוס   22/11/04 13:25


כתוב תגובה ל- דוד גרוס
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il