s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרבות בזירה הימית במלחמת יום הכיפורים
מאת: תת-אלוף (במיל.) אלי רהב  |  22/11/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כמובן - מפקד פלגה
  אביתר בן-צדף   22/11/13 14:02
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
2
משהו כן פעל מהתחלה - מרתק
  טוב לדעת   22/11/13 18:42
למישהו בחייל היה ראיה למרחוק ולא זילזל באוייב
כתוב תגובה ל- טוב לדעת
מכאן שלא הכל אבוד
  אורי מילשטיין   23/11/13 05:29
ויש סיכוי לשפר את תפקודם של מערכת הביטחון וצה"ל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
המאמר מתחיל תיאור ח"י של יו"כ
  ירון זכאי 1   22/11/13 22:22
1. המאמר מתאר מאמצי הרכש והפיתוח להקמת צי ספינות הטילים שנועד להיות מערכת הלחימה העיקרית של ח"י במלחמת יו"כ. 2. אילוצי היסוד ופתרונם כוללים; ח"י תמיד יכול להיות מגובה על ידי ח"א החזק של צה"ל. כלומר העליונות באוויר אפשרה לח"א להשמיד חילות הים בטווח המטוסים. ח"י היה חיוני להבטיח יכולת הגנה על המסחר הימי במרחבים הרחוקים יותר. 3. ההנחה הייתה שהמלחמה לא תוכרע בים, ולכן ח"י היה נדרש להסתדר בתקציב מועט. למזלנו ההתפתחות הטכנולוגית בטילי ים-ים (גבריאל, סטיקס) עם ההתקדמות בנגזרת הימית של הלחימה האלקטרונית פתחה דרך ליתרון ח"י על פני האויב וספינותיו מדגמי "קומר" ו-"אוסה" החמושים בטילים סובייטיים. 4. אחת הדרכים למניעת חנק ימי על ישראל הייתה ונשארה פיתוח יכולת לחנוק את מדינות ערב הסמוכות. 5. אילוץ נוסף; נתיבי סחר ארוכים של צי הסוחר הישראלי, אשר עוברים לפעמים ממש צמוד למדינות ערב. צריך לזכור כי מלחמת קדש התרחשה בין השאר על רקע השתלטות שליט מצרים נאצר על תעלת סואץ. חסימת מצריי טיראן לשייט ישראלי הייתה הצעד המלחמתי שפתח את מלחמת ששת הימים כשנה וחצי אח"כ. נראה כי הערבים התבוננו במפת העולם, אך לא קראו את המציאות ואת כוחה האמיתי של ישראל.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
4
הערכה
  אבי מאור   23/11/13 16:59
תענוג לקרוא ! ממתין לפרק הבא...
כתוב תגובה ל- אבי מאור
5
היוצא מהכלל - מעיד על הכלל
  יואל קורנבלום   23/11/13 18:26
העניין הוא שאנשי חיל הים קראו את המצב לאשורו והבינו שתהיה מלחמה עם האויב המתעצם על הגבול ולא היו מוכנים לקבל את דוחות המודיעין השקריים ולכן היו מוכנים. מסיבה כלשהי מפקדי חיל הים לא קיבלו את הסיפור שלא תהיה מלחמה ולכן חיל הים היה מוכן. מצד שני חילות היבשה וחיל האויר כן קיבלו את התאוריות המוזרות של זעירא ושל דיין ולא יצאו בהתקפת מנע ולכן נוצר האסון שנקרא מלחמת יום הכיפורים.

לכן זה מראה שלו מפקדי היבשה והאויר היו מוכנים להתקיף ולא לשעות לאגדות זעירא המצב היה שונה לחלוטין. אפילו אם היו מפציצים בלבד זה היה עוזר. ברור הוא שחילות היבשה והאויר היו מסוגלים לבצע התקפת מנע כי בסופו של דבר צה"ל ניצח בתנאים הרבה יותר קשים ולכן ברור הוא שצה"ל יכול היה למנוע את אסון יום הכיפורים לולא בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל.

אבל הצרה שלנו היא שמפקדי הצבא הבכירים נבחרו בגלל היותם ממושמעים ונאמנים למפלגת השלטון. אותם מפקדים הבינו את המצב ולא עשו דבר. פשוט פחדו להמרות את פי הדרג המדיני שהעלה אותם. מאפיה כבר אמרתי? מזה אנחנו סובלים ונראה נסבול בעתיד הנראה לעין.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
החמצה
  אביתר בן-צדף   23/11/13 21:12
למלחמה לא מתכוננים בשש השעות שלפניה, אלא שנים רבות - ואולי גם עשרות שנים - לפניה.

את המהפך בחיל הים הניעו הבושה והתסכול על תפקוד החיל במלחמת סיני (כמו את חיל האוויר, דרך אגב).

מפקדי החיל החליטו לפרק את הסימביוזה בין פלטפורמה (כלי-שיט) לבין מערכת נשק, ואימצו פתרון רדיקלי, שאז (בתחילת שנות השישים) היה חדשני: טיל מדויק.

בשלב השני הוחלט על זניחת המשחתות הישנות, ובצדק.

התוצאה: חיל הים קיבל תוך כעשור כלי-שיט זריז חמוש במערכת נשק חכמה ומוגן באמצעי הגנה נגד טילי האויב, שנכנסו בינתיים לזירה.

אכן, ראייה מרחיקת-ראות, שעוברת כחוט השני בפיקוד חיל הים מאלוף שמואל טנקוס, שהגה את השינוי-מהפכה, ועד לאלוף ביני תלם, שהוציא את החיל למלחמת הניצחון שלו.

זה יוצא מן הכלל, המלמד על הכלל – כיצד כשל צבאנו במלחמת יום הכיפורים, והביס אותנו.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
שוב טועה ומגזים
  מגיב ותיק   24/11/13 02:39
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אביתר, אתה מחמיץ את הנקודה
  יואל קורנבלום   24/11/13 06:23
כל צה"ל השתפר במשך השנים בדיוק כמו חיל הים. במלחמת יום הכיפורים חיל הים לא קיבל את הסיפורים של זעירא ולכן היה מוכן לקרב. הדרג המדיני מנע מחיל האויר וחילות היבשה להתקיף או אפילו לגייס ולכן הם לא היו מוכנים לקרב והדרג המדיני אפשר לאויב לפתוח בהתקפה למרות שראה את האויב וידע שהאויב מוכן להתקיף.

נראה לי שאתה וחכמי "פורום אלפרדו" אינם מוכנים אפילו לגעת בעניין הזה ואתם רוקדים מסביב לענין בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל. יתכן שאין לכם את האומץ האנטלקטואלי או היכולת האינלקטואלית להתמודד עם בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל ולכן אתם מספרים לנו כל מיני סיפורים על מלחמות הרוסים בגרמנים או צל"שים.

שים לב אביתר, צה"ל לא נכשל כפי שאתה כותב. צה"ל עבר את התעלה נלחם וניצח בשתי חזיתות בבת אחד בתנאי התחילה ממש גרועים. בכל זאת צה"ל ניצח. תאר לעצמך מה היה קורה לו צה"ל היה מנחית מכת מנע כפי שעשה במלחמת ששת הימים, כל המלחמה היתה אורכת יומיים. כלומר אין כאן עניין של ציוד או הכנה צה"ל היה מצויד ומוכן. מה שהיה זה בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל ועצירת צה"ל מלהגן על אזרחי מדינת ישראל. לא אתם ולא ועדת אגרנט נוגעים בזה.

אני בטוח אביתר שאם היית חושב על זה בהיגיון, כלומר מחוץ לקופסת "פורום אלפרדו", היית מגיע לאותן מסקנות. אין כאן עניין של ציוד ויש כאן עניין של בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל.

לכן אומר לך אביתר שהתגובה שלך אינה עניינית והיא תוצאה של קיבעון מחשבתי ולא תוצאה של בחינת העובדות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
חיל הים במלחמה
  אביתר בן-צדף   24/11/13 08:11
ברמה העלובה של הצבא, שהכינו בר-לב ודדו למלחמה - לו הנחתנו מכת-מנע ולו היינו נערכים בכוח מלא בתעלה - היינו מסיימים את המלחמה באותה תוצאה עלובה אבל עם 10-20 אלפי הרוגים.

הצבא הירוק לא הוכן למלחמה, ולא השתפר, אלא קלקל תורת לחימה, שלא עבדה כבר במלחמת סיני. והיא כמובן לא עבדה במלחמת יום הכיפורים. נכון, הגענו לאן שהגענו, אך בעיקר - הנוכחות המצרית ממזרח לתעלה - לא הצלחנו לגעת.

ודרך אגב, כזכור, כבשנו את ביירות בשלום הגליל, וברחנו בריצת אמוק מבוהלת מכל לבנון פלוס קצת משטח המדינה מדרום לכביש הצפון. הצבא הזה טוב, כנראה, רק בבריחות מבוהלות.

לכן, היוצא מהכלל - הכנות חיל הים למלחמת יום הכיפורים - מעיד על הכלל - הכנות לקויות של הצבא למלחמה תחת הנהגה כושלת של מתיימרים להיות גנרלים.

ודרך אגב, את האגדה על ויכוח בין אלוף תלם, מפקד חיל הים (והקמ"ן שלו) לבין זעירא ערב המלחמה צריכים לבדוק מול עדויותיהם בוועדת אגרנט.

חיל הים היה מוכן מבחינת תורת לחימה, אמצעי לחימה ובניין הכוח, וחזר יום לפני המלחמה מתרגיל גדול, שבו תרגל שוב את הלחימה. שאר החילות הירוקים עסקו במורשת קרב, בהערצת מפקדים ובזלזול באויב. והתוצאות - בהתאם.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
חה"י במלחמה לא מעיד על כלום
  מגיב ותיק   24/11/13 12:05
אלא על כך שכוח קטן עם בעיות פעוטות בזירה משנית עמד במשימתו.
ורק על זה צריך לבוא הפרגון ללא שום ניסיון להשוות ולהציג את החיל הזה כאנטי תיזה לחיל אחר.
אם נבדוק טוב, נמצא כי אולי גם חיל השלישות עמד במשימתו.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אביתר, אתה ממשיך לטעות
  יואל קורנלום   24/11/13 18:40
העובדה היא שחילות היבשה בעזרת חיל האויר עברו את התעלה ונצחו במלחמה הזאת ולא היו עשרת אלפים או עשרים אלף הרוגים כפי שאתה טוען. זאת עובדה, אביתר, האם אתה מודע לעובדה הזאת?

עכשיו, אביתר, נסה לתאר לעצמך שאותו הכוח שעבר את התעלה בתנאים קשים מאד עושה את הכל ללא לחץ בתור התקפת מנע. כלומר לפני פלישת המצרים הכוח היה מוכן על התעלה לחציית התעלה. האם לדעתך המצרים היו בכלל חושבים על פלישה? כנ"ל לגבי הסורים.

לכן לא ברור לי מאיפה את הממציא את מספרי הנפגעים כפי שאתה מביא. מספר ההרוגים בתנאים הקשים שהיו לנו במלחמה הזאת היה 2500 בערך. זה כולל בלימה והתקפה כשכל זה בא בהפתעה לרוב הציבור והלוחמים. לקח זמן להגיע לאיזור הקרבות ולהתארגן. אז איך לפי דעתך בתנאים הרבה יותר טובים, כלומר בהתקפת מנע, יהיו 10000 או 20000 הרוגים כפי שאתה טוען. נראה לי, אביתר, שמשהו השתבש אצלך בחישובים.

אדרבא, נראה לי שלו צה"ל היה פותח בהתקפת מנע, או אפילו רק מפציץ לא היתה מלחמה וגם לא היו כל כך הרבה הרוגים. אפילו אם צה"ל היה רק מאיים ודורש את סילוק הצבא המצרי מהאיזור לא היתה פורצת מלחמה.

עדיין, אביתר, אין לך את האומץ האינטלקטואלי או היכולת האינלקטואלית להתמודד עם עניין בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל ובמקום זה, כמו ועדת אגרנט, אתה מאשים את צה"ל בכל מיני שטויות.

לסיום אומר לך, אביתר, שצה"ל, עם כל המגרעות שבו, עשה עבודה למופת בתנאי התחלה קשים ביותר ולכן כל הביקורת שלך ושל חכמי "פורום אלפרדו" אינה מקובלת.
כתוב תגובה ל- יואל קורנלום
המדד המקובל בצבאות
  מגיב ותיק   24/11/13 20:24
באבידות בין כשאתה מותקף לבין כשאתה מתקיף הוא 3:1
לענינינו, תיאורטית אם צה"ל היה יוזם התקפה מסודרת ולא מפקיר את חיילי המוצבים, אבידותיו היו כשליש ממה שקרה.

אם ניקח את תחילת המלחמה (כולל מתקפת הנגד החפוזה של צה"ל ב- 8 באוקט')המגננה ומתקפות הנגד בחמשת ימי הלחימה הראשונים (מתוך סך כולל של כ-18 ימי לחימה) אלה עלו במחצית מהאבדות צה"ל בנפש ובציוד לוחמה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
זעירא לתלם: בטל כוננות
  חשדנית   24/11/13 21:37
מתוך עדותו של מפקד חיל הים בנימין תלם בוועדת אגרנט:

ב-3 באוקטובר מדווח ראש מחלקת המודיעין של חין הים תא"ל לונץ למפקד חיל הים תלם על האפשרות שהתרגיל המצרי-סורי יהפוך ל'מצב לחימה'. לונץ נותן לתלם להבין שהולכת לפרוץ מלחמה. תלם מכריז כוננות בחיל הים. זה היה ב-3 לחודש. ב-4 לחודש נפגש תלם עם זעירא שדורש ממנו לבטל את הכוננות וכך מעיד תלם בוועדת אגרנט:
"אחר כך הייתה לי שיחה עם ראש אמ"ן, כשבה הוא משכנע אותי בצורה די רצינית שאין מה לדאוג והסימנים של חיל הים [למלחמה]יכול להיות שהם טובים, אבל יש סימנים הרבה יותר רציניים שלא דובים ולא יער." (עמ' 2024/21)

בעקבות השיחה עם זעירא מבטל תלם את הכוננות בחיל הים, (עמ' 11-12 לעדותו) אולם הוא טוען כי לביטול לא הייתה משמעות היות ובאותו זמן (יום חמישי 4/10) חיל הים מקיים תרגיל משותף עם חיל האוויר, כלומר כולם נמצאים בעמדות לחימה ומוכנים לכל מקרה.
למחרת, ביום שישי 5/10, שוב מוכרז כוננות ג' בחיל הים, והחיל נכנס למצב כשירות גבוהה.

בסוף העדות של תלם מסכם לסקוב: במקרה זה הכוננות הושלמה בגלל תרגיל שהיה"

מקור:
archives.mod.gov.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
לבסוף נצחנו במלחמת
  יוה"כ   27/11/13 08:37
אבל גילינו את עליבותו של הפיקוד העליון... ניצחנו בזכות המילואים ולא בזכות הגנרלים... אלא למרות קריסת המטכ"ל, נצחו הקצינים והנגדים ודרגי הביניים...במיוחד של מערך המילואים. והיום...נוב' 2013...."אין מילואים" ואין עדיין תחליף... 1.2.1.1.2.1.1.1. רות סוף, סוף למילואים "מילואימניק - צה"ל לא קורא לך, מותק ח"כ עפר שלח, סרן (במיל', סגן שר הביטחון לשעה קלה)
 אין מילואים
כתוב תגובה ל- יוה"כ
אמת והיסטוריה נקודת מבט נוספת
  סם פרלמן   23/11/13 23:57
ראשית להביע יישר כוחך למפקדי בעבר וחברי בהווה אלי רהב על כתיבת ופרסום המאמר. להלן הסקופ הפרטי שלי אותו שמעתי אישית מקולונל (מיל) במודיעין צבא ארה"ב צ'אק שמו. הוא סיפר לי שבאוקטובר 1973 בהיותו מפקד תורן בפנטגון נתן ההוראה להעלות את הכוננות לדבקון 2 או 3 ( כלומר הכנה למלחמה גרעינית) מישהוא ממכם יודע למה ? אנחנו במעשינו המתוארים בכתבה גרמנו לרוסיה לחשש מתבוסה כללית והחליטו להזיז טילים וחומרים גרעיניים בים מנמל אודסה לים התיכון אמריקה גילתה זאת כהאוניות הרוסיות עברו בדרדנלים. ההמשך אכן ידוע לכולנו. ב25 שנים ששהיתי בארה"ב פגשתי שמעתי ולמדתי הרבה אבל הסיפור הזה הוא החזק והאוטנטי ביותר !
כתוב תגובה ל- סם פרלמן
אשמח לקבל פירוט נוסף
  אביתר בן-צדף   24/11/13 08:17
סם, תודה על המידע.

אשמח לקבל בדואר פרטי, או באתר, פירוט של סיפורך.

לגבי הכוננות הגרעינית הסובייטית והתגובה האמריקנית עליה - יש הרבה גרסאות, ואין עדיין הסבר למה שהתרחש.

דרך אגב, יש גרסה, שברית-המועצות התכוננה להשמדת מדינת ישראל בשנת 1973 - לאחר שניסיונה להרוס את המדינה נכשל בשנת 1967.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
מדוע מלחמת יום כפורים ? WW3
  סם פרלמן   24/11/13 09:45
האימרה הידועה בהיפוך מילים "דברים שרואים משם לא רואים מכאן" היא הרלוונטית ביותר להבנת הנושא! לי זה היה ממש קריסטל קליר לאחר פגישות אינספור עם קצינים וחיילים אמריקאים ורוסים (יהודים) שעוצמת הרס והכישלון של הטכנולוגיה האוירית הרוסית ב 67 ולאחר מכן בהתשה ולאחר מכן הימית ב1973 הביאו את הקרמלין למצב שתארתי ואת הפנטגון לתגובה ש קולונל צ'אק הוציא לפועל. האם לא ברור לך שב 1973 היה הסכם בין המעצמות על אי הזזת נשק גרעיני והפרת מאזן יחסי הכוחות העולמי ! רוסיה עשתה זאת ואמריקה תפסה אותם על חם ! הכל בזכות כמה חיישנים פשוטים השתולים בין היתר במיצרי הדרדנלים. יש עוד נקודה מענינת ומלמדת מאוד והיא מדוע בהסכם הפסקת האש אותו תיווך ואף כתב הנרי קיסינגר מופיע סעיף קטן על מתן היתר יציאה . הגירה חוקי דהיינו על השולחן לקבוצה נבחרת של יהודי רוסייה ! למה הרוסים הסכימו לכך ?
כתוב תגובה ל- סם פרלמן
אבייתר הצחקת אותנו
  ירון זכאי 1   24/11/13 10:53
ישראל הייתה בכוננות גרעינית עם מטוסי קרב חמושים בתוצרת "טכסטיל דימונה". מטוס ביון אמריקאי SR71 "הציפור השחורה" צילם טילים ישראליים מוכנים למחיקת בריה"מ ומדינות ערב. הכול גלוי בעניין הזה, עד כמה שניתן לגלות. יש שפע עדויות מצולמות של בכירים אמריקאים שאמרו כי הנשיא ריצ'ארד ניקסון השתכר והתפלל חליפות. היה ברור כי ישראל תשמיד את בריה"מ, והצוללות שייותרו לרוסים ישמידו את ארה"ב. כך מתנהלת מלחמת גרעין; הכול או כלום, אין חצי מלחמה! מה אתה לא מבין בזה???? מה כל כך מסובך להבין? לא היה דבר שהרוסים יכלו לעשות נגד זה. הרי רוסיה בטווח הנשק הזה, הנשק הזה היה קיים. אפילו היום אין לבריה"מ יכולת ליירט טילים בעלי ראש גרעיני. גם אז לא הייתה לה יכולת ליירט מטוסי קרב ישראליים. זה הוכח במלחמת ההתשה זמן קצר קודם ליו"כ כאשר ח"א הפיל את מיטב טייסי הקרב הרוסים!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
מותר לשמוח בשמחת חה"י
  מגיב ותיק   24/11/13 02:33
אבל אין להזכיר באותה נשימה ולצורך השוואה את חה"א - כי אין מה להשוות בין אורז לאבטיחים.

אלה שני סיפורים שונים לחלוטין עם בעיות שונות לחלוטין ובסדרי גודל שונים ושכל ניסיון השוואתי ביניהם הוא טעות.

ואתה טועה לחלוטין בעניין הכוננות בחה"א.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אין סתירה בין נאמנות
  להפעלת שיקול   27/11/13 08:24
אין סתירה בין נאמנות ומשמעת, להפעלת שיקול.. ההבדל נעוץ בסיבה כי המטכ"ל מידר לאורך כל "חייו" אנשים מוכשרים בצבא... 7.3. "האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא".... הם לא הטובים ביותר.... שופטת בימ"הש העליון בדימוס, דליה דורנר "הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית"....... והיא מוסיפה : "יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להשאר בצבא ועוזבים".
 שופטת בימ"הש העליון בדימוס, דליה דורנר
כתוב תגובה ל- להפעלת שיקול
6
כל הכבוד
  מייק אלדר   23/11/13 22:39
כמי ששירת בעיקר על כלים שטוחי תחתית (נחתות), וכתב כמה ספרים חדי חרטום, אין לי אלא לברך על הכתבה שבה, בשעה טובה, העובדות מדברות ולא ה"אני, אני, אני" (והמבינים יבינו ויחייכו). ובחיוך נוסף: תמיד צריך לזכור שאל לו לסטי"ל להפוך לנחתת, כי אז יצטרך נחתת, כדי להחזירו להיות סטי"ל.... חג חנוכה שמח מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
מייק, אלי רהב הענו אינו זאב
  אלמוג השחצן!   24/11/13 11:33
כתוב תגובה ל- אלמוג השחצן!
"אני, אני אני" הכוונה לאלמוג
  חשדנית   24/11/13 21:47
ועוד הסברים כאן:

"בשנת 2007 יצא לאור ספרו[של זאב אלמוג] "עטלפים בים האדום - פעולות מיוחדות של הקומנדו הימי במלחמות ההתשה ויום הכיפורים" (יצא לאור גם באנגלית בשם "Flotilla 13: Israeli Naval Commandos in the Red Sea, 1967-1973"), ספר שלדעת קוראיו ראוי להקרא "אני, אני, אני."

מקור:
sites.google.com/
כתוב תגובה ל- חשדנית
זאב אלמוג מיצג את הקצין
  הישראל הנפוח   25/11/13 09:11
בלא בסיס וקבלות.
כתוב תגובה ל- הישראל הנפוח
מסכים...להגיד אני
  צריך קבלות   27/11/13 08:48
1.2.2.1.1. " לשלוט בכנופיית הביטחון, בגנרלים ובאדמירלים (במ"לים) ובנושאי כליהם יוסי שריד לפיכך נתכנסנו הם מרימים ראשם, מחוללים פוטש קטן, משתלטים על המדינה... חבורת הפראים, פראי אדם, שכבשו את הביטחון...מאורת הנחשים... מדינת ישראל מועדת היום לפורענות של החונטה יותר מכפי שהייתה מעודה..." .
 לפיכך נתכנסנו
כתוב תגובה ל- צריך קבלות
מי פיקד על זירת ים סוף ? בוצר
  חשדנית   3/12/13 19:45
האמת יוצאת לאור: מתוך מאמר של אביתר בן צדף:

"מאז אמצע שנות השבעים מתנהל הרחק מהעין ויכוח מר על מה שאירע בזירת ים-סוף של חיל הים במלחמת יום הכיפורים. זאב אלמוג, מפקד הזירה במלחמה, שמונה בינתיים למפקד חיל הים, פרסם את גרסתו, שבה הדיר לחלוטין את אלוף אברהם בוצר ("צ'יטה"), אז המפקד הקודם של החיל, שהלך לעולמו לפני כשנה וחצי.

לגרסת אלמוג יש עוררים רבים - מקרב מפקדיו ופקודיו. באתר עמותת בוגרי בית-הספר הימי בעכו, השומרת על מורשת החיל, פורסם מחקר של תא"ל (מיל') אלי רהב, המפריך את גרסת אלמוג לאחר עיון במסמכים רבים וראיונות.

"לדברי מפקדי-משנה בזירה, היה נתק בתקשורת אישית בין אלמוג לתלם [מפקד חיל הים] ... לכן לא הייתה לתלם סבלנות אליו, והקשר בין המטה לזירה נעשה באמצעות הרמי"ם [ראש מחלקת ים], תא"ל צבי תירוש" - מפרט המחקר. "לבוצר היה ניסיון קודם בפיקוד על הזירה ... תא"ל גבי נוה, שהיה ראש הלשכה של תלם במלחמה, אומר, ש"בוצר נשלח לזירה כדי שנוכחותו לא תהווה לחץ על תלם כלשונו, 'שלא יהיו שני מפקדים במצפ"י [מוצב הפיקוד הימי]'".

נראה, כי בוצר נשלח להיות מפקד בכיר למבצעים ההתקפיים של חיל הים בזירה. "מעיון בספר קד"מי מח"י [דיונים קדם-מבצעיים של מפקד חיל הים] נראה, שמפקד חיל הים נתן חשיבות לביצוע מבצע הנחיתה ["אור ירוק" בחוף המערבי של ים סוף, שלא בוצע, כידוע], והיה משוכנע כי על מפקד הזירה הקבוע להתרכז בנחיתה באופן בלעדי. למחשבה, שניצל הזדמנות להוציא את מפקד הזירה הקבוע [אלמוג] ממעגל ההחלטות, אין סימוכין בספר הקד"מים".

ובכל זאת מקשה רהב - מה חשיבות העניין?

והוא משיב, "... המלחמה היא המבחן העליון של הלוחם וחשוב לדעת מה עשה בה. פיקוד על הכוח הימי בזירה, הנמצאת במגננה ומעבר למתקפה, אינו מהלך סרק.

"ככל שלומדים את סגנון עבודתו של בוצר מתגבר היחס החיובי [אליו]. בוצר ידע את החומר, מיעט בדיבור והבין את מה שמדברים איתו. בוצר דרש הרבה מאחרים אך לא את מה שלא קיים בעצמו. יחסו של בוצר לפָקודים היה הוגן: דורש מה שצריך ונותן מה שמגיע, ואומר את האמת בפרצוף, ולא מניפולציה של כזבים, הפחדה והתחשבנות". והוא מסכם את מחקרו - "אלוף אברהם בוצר קיבל בשמונה באוקטובר את הפיקוד על החזית הימית בזירת ים סוף ... בשישה-עשר באוקטובר חזר למטה [חיל הים] כיועץ למפקד חיל הים בנושא פעילות צי הסוחר.

"לסיכום, האלוף אברהם בוצר פיקד על זירת ים סוף בשמונה ימים קריטיים למצב הלחימה. הופעתו חיזקה את המערך הלוחם של חיל הים, ואפשרה לפתוח מתקפה בזירת ים סוף. מרבית פעולות התקיפה היזומות נעשו בתקופת פיקודו. הכחשת תפקודו מהווה עוול לאינטליגנציה ומראה על איכות ירודה של המכחישים".
תמה הסאגה, אך לא נשלמה, להערכתי."

מקור:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
חנן וייס- אלף מלקקי
  אל"ם אלדר   27/11/13 08:43
אלף מלקקי תחת בכל מדינה בעולם וגם אצלנו כמובן קיים המעגל של מלקקי הישבן כך בדיקטטורה ובדמוקרטיה מוצלחת סובב לו הריקוד של לשונות בתחת יש כאלו אלף ואולי הרבה יותר אך איש על מקומו שם לא יוותר הם רגילים כבר לריח את הבושה מזמן איבדו הם חגים בהתמדה ובמלקוח – את ביתם ריפדו יש בהם שרים ולפניהם שופטים ומאחור אלי הון ובישבנם הפרקליטים נמצאים שם מנכ"לים ופקידים מן השורה וגם גנרלים ואנשי משטרה כך סובב לו מעגל בלי מורא ובלי חשש כי אם אחד יצא ייכנס מייד חדש ידו תחבוק המותן בישבן תדבק לשונו זו דרכו של עולם רק כך ישמר את אונו זהו מעגל האלף הגונז את סוד השררה ושאר בני החלד דום – בשורה ישרה. אל"ם במיל' מייק אלדר
 אל"ם במיל' מייק אלדר
כתוב תגובה ל- אל"ם אלדר
זהו אחד משיריי
  מייק אלדר   29/11/13 17:11
אמנם, לא מייק צירף את השיר, אך מייק אכן כתב אותו, והוא מופיע באתרי הצנום mike-eldar. ושם, עם סימני פיסוק מתאימים. חג חנוכה שמח מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
7
מנועי דיזל חלשים ...היכנסו
  רני הגבוה   24/11/13 22:08
מנועי הדיזל מסוג מייבאך,בעלי הספק כ 3300 כ"ס כ"א לערך שהותקנו על ספינות סער1-2-3 , אפשרו מהירות מרבית מעט מעל 40 קשר.

מתכנני הסער 4 הגרמניים (סער 4 במקור מתכנון מערב גרמני), החליטו על מנועים חזקים יותר בעלי 20 בוכנות לעומת המנועים החלשים יותר בני ה 16 בוכנות של דגמי הסער הקטנים יותר.

מנועים חזקים הללו יכלו לאפשר לסער 4 מהירות הקרובה לסער הקטנות.
אך כנראה משיקולי אחזקה הוחלט על התקנת מנועים הזהים לסער הקטנות.

התוצאה היתה מהירות מרבית של כ 33-34 קשר בלבד.....

הכותב הוא לוחם ימי לשעבר בשייטת 3
כתוב תגובה ל- רני הגבוה
מנוע דיזל 20 צילינדר 5000 כ"ס
  חשדנית   26/11/13 23:11
של קטרפילר (בחברת הבת EMD) עם ביצועים טובים יותר ועם אפשרות לרכישה על חשבון הברון-תקציב הסיוע האמריקאי (כלומר-ללא תשלום). מעניין מי מנהל את הרכש של חיל הים, שיבוא לקבל אצלי שיעורים...חחח (סתאאאם)
כתוב תגובה ל- חשדנית
8
סוף סוף מאמר מקצועי לעילא
  אלפרדו ב'   24/11/13 22:52
רואים מיד את ההבדל התהומי בין מקצוען כמו אלי רהב לבין החובבים המגוחכים מילשטיין ובן צדף.האחרון מגלה בתגובותיו בורות מדהימה. הוא לא מבין כי אם צה"ל[למרות מגבלותיו ומחדלי חלק ממפקדיו]היה פותח במלחמה לפי התכנון עם הצבא הסדיר ועוד כמחצית מצבא המילואים,אחרי מבצע אוירי להשמדת מערך הטק"א,היתה הכרעה מוחצת של האויב תוך שלוש יממות .הצבא המצרי והצבא הסורי היו נחותים וגרועים וזה בא לביטוי ביומיים הראשונים כאשר פעלו ביחס של6:1 ואפילו10:1 ולא הצליחו במשימותיהם.מוצע למילשטיין להשתחרר בהקדם מחיבוק הדוב של בן צדף ההזוי.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
אכן מאמר מקצועי
  אבל   27/11/13 09:03
אילולא ידע החוקר המהולל דר' מילשטיין, את יכולותיו של תא"ל רהב לא היה מזמינו מן הסתם... היכולות של שני אישים אלה להזין זה את זה...מעידה על יכולות אינלקטואליות ואינטלגנציה רגשית גבוהה... גם אביתר מעשיר אותנו בידיעותיו המרובות... ולגבי "שריטות" ...לכלנו יש... והיה ראוי שתזדהה כך תוכל לעלות מן האוב ולהיות כאחד האדם ולא "רכיכה" 2. "חוסר המקצוענות, הרוח הפוליטית [שמאל] הנושבת בין הגנרלים והאדמירלים, התככים, והמכשלת ..." אהרון רול צבא שיש לו מדינה "חשוב להדגיש, באמירה זו אנו מכוונים לאזלת היד, חוסר המקצוענות, הרוח הפוליטית הנושבת בין הגנרלים והאדמירלים, התככים, והמכשלת המלוות מזה שנים רבות (יש הטוענים ואפשר כי בצדק – מאז מלחמת השחרור ואף לפניה), את הפיקוד הבכיר הצה"לי, כנאמר לעיל, מרמת מפקדי האוגדות ועד ראש הצבא."
 המקצוענות
כתוב תגובה ל- אבל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il