אשכול נבו / Eshkol Nevo |
סופר. |
|
|
לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך: |
|
|
|
הראיון הלא אחרון של אשכול נבו
"הגיע הזמן להודות: חלק מהדברים שחשפתי אכן קרו לי, חלק, אני מפחד פחד מוות שיקרו לי, חלק אני משתוקק שיקרו לי"
15/11/2018 |
יאיר דקל
|
|
נתניהו פגע קשות במדינה שלנו
בין החותמים על גילוי הדעת לביטול חוק הלאום ותיקון חוק הפונדקאות: עמוס עוז, חנה אזולאי-הספרי, דויד גרוסמן, א.ב יהושוע, יונתן יבין, עדנה מזי"א, סביון ליברכט, רוני סומק, אתגר קרת, צרויה שלו ופרופ' מנחם פרי
28/07/2018 |
עומר כרמון
|
|
הצופה לבית ישראל
עיון בספרו של יוסף אורן, "חילופי דורות בסיפורת הישראלית" * המבקר המנהל דיאלוג מתמשך עם סופרי הדור
13/06/2018 |
הרצל חקק
|
|
על אהבה וכאב לב
הצגה מרגשת ומשובחת על חברי ילדות ואהבות אמת - בית צבי * דפנה אנגל כתבה את המחזה על-פי ספרו המצליח של אשכול נבו * המחזה הוא קולח, שופע, אין בו רגע דל והוא בנוי בתצורה מעניינת ומרתקת
13/06/2018 |
חיים נוי
|
|
המרוץ המטורף בחיינו כספינינג
מחיר המרוץ לחיים הדחוסים ומלחיצים, עולה בהצגת "ספיניג" בהבימה. נבו אשכול שכתב, ורועי שגב שביים סוחפים את הקהל בהצגה מרגשת ברמות, שמשקפת את הסערות בחיי כולם כיום, כמו באימון הספינינג הפופולרי
04/12/2017 |
עליס בליטנטל
|
|
הקומה השלישית
בדומה למודל הנפש המדובר, כך גם "שלוש קומות", הרומן השישי של נבו, עוסק, ובכן, בשלוש קומות, לאו-דווקא מטפוריות, כי אם קומות של ממש בבניין מגורים בעיר במרכז הארץ
20/06/2017 |
לאה טרן
|
|
הקומה השלישית כשלב בחייה
המחזה "הקומה השלישית" שכתבה דפנה אנגל-מחרז על-פי סיפורו של אשכול נבו העולה בת' בית לסין מתחיל כדרמה חברתית שהופכת חיש לדרמה אנושית בבימוי משובח ויצירתי ביותר, עם קאסט המשלב ותיקים וצעירים המתבלנים את ההצגה וכולם גורמים לצופים הנאה מושלמת.
07/06/2017 |
עליס בליטנטל
|
|
חזיונותיה של השופטת
דרמה משפחתית על-רקע אירועי המחאה החברתית - מרגשת ונוקבת על-פי אשכול נבו - תיאטרון בית ליסין
06/06/2017 |
חיים נוי
|
|
האמת על מצבה של סיפורת המקור שלנו
לא רק הרציפות הבלתי-מַפְרה בין המשמרות תרמה למצב העגום הזה של סיפורת המקור, אלא גם נזקם של גלים הרסניים שפקדו אותה וערערו את יסודותיה כספרות לאומית יהודית-ציונית
27/10/2016 |
יוסף אורן
|
|
"הגילויים" של ישי שריד בספרו החדש "השלישי"
המחבר מנבא בספרו החדש שעד סוף המאה יתרחשו האסונות הבאים לישראלים: בעוד עשר שנים מהיום, בשנת 2025, תיהרס מדינת ישראל בהתקפת טילים מאירן, ועל חלק זעיר משטחה תקום ממלכת יהודה של המתנחלים שתְמוֹטָט בשנת 2050, ובמקומה תקום באותה שנה על כל שטחה של ארץ ישראל, מהירדן ועד הים התיכון, מדינת עמלק של הפלשתינים * ואשר לישראלים – הם יגורשו חזרה למדינות אירופה לחיות בגלות, השלישית בתולדותיהם
30/08/2015 |
יוסף אורן
|
|
לטבול בשקט במקווה
זאת הכותרת בהארץ היום, למאמר שפורסם בעמוד השני של העיתון "תנו לטבול בשקט". הכותרת משכה את תשומת לבי. פומביות שכזאת לנושא הטבילה במקוואות היא בהחלט חידוש מנקודת המבט של האוכלוסייה החילונית בישראל
26/07/2015 |
תרצה הכטר
|
|
שלוש קומות
הסיפורים מקסימים ועיקרם מונולוגים של הגיבורים, אימא של עפרי מהקומה הראשונה, החברה של נטע שחיה בארה"ב מהקומה השנייה והשופטת מהקומה השלישית. שלושה סיפורי חיים ישראלים שיכולים להיות גם הסיפור שלנו
13/07/2015 |
עפר דרורי
|
|
יריד הספרים חוזר
בנוסף ליריד הספרים המסורתי שיתקיים גם השנה בכיכר רבין, אפשר יהיה ליהנות בשבוע הספר גם מהופעות מוסיקליות, אירועים לילדים וספרייה ניידת, מפגשים עם סופרים, משוררים, עורכים ומתרגמים, הצגות, הפעלות ושעות סיפור
09/06/2014 |
יפעת גדות
|
|
הלוחש בְּשירים (חלק א')
מדוע המציא עוז את תחבולת "הלחישה בְשירים" והפעיל אותה ברומנים "לדעת אישה" ו"אל תגידי לילה"?
12/04/2013 |
יוסף אורן
|
|
אייכה?
בשבע השנים האחרונות הספיק משה שרון, והוא רק בן 34, לחזור בתשובה, להביא לעולם שלוש בנות, לצאת מתוך כת, להקים אתר ענק ללימודי קבלה, לטייל בהודו ולהרצות בפני מאות אלפים. היום, שבע שנים מרגע שהחל בכתיבתו - הוא מפרסם את רומן הביכורים שלו - "אייכה"
28/02/2013 |
ציפי לוין
|
|
"משאלה אחת ימינה": הצגה מרתקת
איזה מחזה ישראלי כה מקורי, רענן ומרגש עולה כעת על בימת תיאטרון בית לסין!. דפנה אנגל עיבדה והמחיזה את ספרו רב המכר של אשכול נבו "משאלה אחת ימינה", והבימאי המחונן והמעולה גלעד קמחי העלה את זה לרמת יצירת מופת
13/09/2012 |
עליס בליטנטל
|
|
"אצבעות של פסנתרן" – דיסטוֹפיה לעניים
אחד הכללים הבסיסיים של הדיסטופיה בסוגה האורוולית אומר כי את העתיד הדיקטטורי-סיוטי עדיף לשקף דרך קורותיהם ומצוקותיהם של האנשים הפשוטים - אנשים אלמונים שהמשטר הטוטליטרי רומס בשרירות לב ובעריצות את זכויותיהם האנושיות והאזרחיות
04/08/2012 |
יוסף אורן
|
|