|   15:07:40
דלג
  חנה בית הלחמי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

איך לכתוב הודעה לעיתונות?

הודעה טובה לעיתונות היא בעיקר עניין (סובייקטיבי?) של כישרון, תעוזה לשונית, יצירתיות וחוצפה. אלא שגם להודעות הסבירות יש זכות קיום בעולם המדיה האכזרי, ולהלן כמה טיפים בסיסיים שיסייעו לכם לכתוב ולהצליח
10/04/2006  |   חנה בית הלחמי   |   מאמרים   |   תגובות

אחד הנעלמים הגדולים שיש בעולם ה- PR, היא אותה הודעה לעיתונות, שצריכה לקלוע היטב הן לצורך של המפרסמים והן לצרכי העיתונאים, צריכה להעביר הרבה מסר במעט מילים, להיות מדויקת ולהיכתב באופן, שחלקים רבים ככל האפשר מתוכה יכנסו לעיתון. והכי חשוב - שהיא תעניין את העורכים, כך שתגיע בכלל לשלב מיון התוכן.

המשימה אינה פשוטה והפתרון אף מורכב יותר: כי הודעה טובה לעיתונות היא בעיקר עניין (סובייקטיבי?) של כישרון, תעוזה לשונית, יצירתיות וחוצפה. אלא שגם להודעות הסבירות יש זכות קיום בעולם המדיה האכזרי, ולהלן כמה טיפים בסיסיים שיסייעו לכם לכתוב ולהצליח:

1. לפני הכתיבה, ערכו רשימה של שאלות הבסיס והתשובות עליהן:

  • מי: למי אנו כותבים, למי אנו מייעדים את הידיעה, מי אנחנו, מיהם קוראי העיתון.
  • מה: מה המסר, מה המוצר או ההודעה הקונקרטיים שעליהם אנו כותבים.
  • מתי: אם יש אירוע, השקה וכו' - מתי זה קורה, מתי צריך להתקשר, מתי הכי טוב להוציא את ההודעה לעיתונות, מתי נרצה שהיא תתפרסם.
  • איפה: איפה זה קורה, איפה ניתן להשיג, איפה אנחנו.
  • למה: למה האירוע/מוצר/שרות/חידוש, למה אתם, למה עכשיו, למה צריך.
  • איך: איך זה קורה, איך מקבלים, איך מצטרפים, איך מפיצים את ההודעה, איך אתם מקבלים אותה, איך משתמשים וכו'.
  • האם: האם יש הצדקה להודעה בנתונים העכשוויים? האם הודעה לעיתונות היא הדרך, או שקיימות דרכים אחרות ואפקטיביות יותר במקרים ספציפיים, להגעה לעיתון. האם פרסום יחצ"ני עוזר למוצר, או שעדיף פרסום חוצות, או (להבדיל) פרסום מפה לאוזן? האם זה הזמן והמקום להודעה?

2. מיקוד: תכתבו את ההודעה, אח"כ תנו לעצמכם משימה: לכתוב את אותו הדבר בפחות מילים. שימו יעד: 10% פחות, 20% פחות. בכל מקרה, זכרו להיות קונקרטיים ככל האפשר.

3. כתבו כמו שצריך: להקפיד על הגהה, לשלוח נייר נטול שגיאות תחביריות או דקדוקיות, לכתוב בשפה טובה, ברורה ותקנית.

4. עובדתיות: ה"עוגנים" של ידיעה עיתונאית הן העובדות. תרשמו עובדות ותקפידו לציין, היכן שאפשר, מה הביסוס לאותן עובדות.

5. יושרה: לכתוב ב-"face value" (ערך גלוי ונקוב) מה אתם "מוכרים" ולהימנע מהתפתלויות, שקרים ("לבנים" או "שחורים") והתחכמויות שעלולות להתפרש ביותר ממובן אחד. בשום פנים ואופן לא לנסות לעבוד על קהל הקוראים - עיתונאים טובים עולים על זה מיד, וההודעה שלכם לא תעבור הלאה! ניתן ורצוי לפרט את הרציונל, הפילוסופיה או העקרונות, היעדים והרצונות העומדים מאחורי נושא ההודעה.

6. תזמון: לא להוציא הודעה על אריזה חדשנית לשימורי כבד אווז בשבוע שבו מתקיימות ברחבי הארץ הפגנות המוניות נגד פיטום אווזים... לחשוב היטב על התזמון ועל תכנון הזמנים שלכם בהיבט השיווקי, המסחרי, החברתי והתדמיתי.

7. אובייקטיביות: נסו לראות את הידיעה מנקודת המבט הבלתי תלויה של העיתונאי: האם הידיעה עומדת במבחן ה"אובייקטיביות"? האם היא נותנת לעיתונאי כלים לבדיקתה ה"אובייקטיבית".

8. "טון" ההודעה: על ה"טון" - האווירה הכללית (עניינית, אמיתית, משעשעת, חיובית, שלילית, פייסנית, לוחמנית וכולי), ה"אוריינטציה" (ההתכוונות) של הידיעה והתנסחויות ראויות לציטוט, להיות דומים לציפייתכם מן הידיעה העיתונאית שתיגזר ממנה.

9. עריכה: על הידיעה להיות כתובה באותיות ברורות וגדולות, בריווח נוח לקריאה. בראש הידיעה יש להציב כותרות הכוללות את המילים "הודעה לעיתונות, "מטעם:... (החברה או הארגון מזמיני/שולחי הידיעה - ולא משרד יחסי הציבור המפיץ אותה, שכן זה מופיע על נייר המכתבים עצמו), נושא הידיעה (מודגש, קצר וקולע, ניסוח שמבהיר מיידית על מה מדובר בידיעה ולאן היא חותרת), מקום ותאריך. בסיום הידיעה יש לכתוב "לפרטים נוספים, א/נשי קשר:..." ולרשום שמות, טלפונים ודוא"ל רלוונטיים. אם יש מידע מצורף, לרשום זאת במפורש בסוף הידיעה. על הודעה שנמסרת ידנית, להיות מודפסת על נייר איכותי ובהדפסת איכות.

לחצו כאן כדי להתרשם ממאגר הודעות לעיתונות באתר "חדשות המחלקה הראשונה". שימו לב שלא כל ההודעות עונות (מן הסתם) לקריטריונים האידיאליים המוצגים פה. ובכל זאת, יש בהן טובות מאוד. אני שבה וחוזרת כאן להערתי בתחילת הרשימה:

מעבר לטיפים ולכללים שהוזכרו פה -
הודעה טובה לעיתונות היא בעיקר עניין של כישרון, תעוזה לשונית, יצירתיות וחוצפה!
בהצלחה!

הכותבת היא יועצת שיווק ואסטרטגיה, מאמנת אישית, פובליציסטית ובעלת האתר www.hbh.co.il.
תאריך:  10/04/2006   |   עודכן:  10/04/2006
חנה בית הלחמי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנה אנחנו מגיעים לליל הסדר. לקראת כל סעודה וארוחה יש טורח, אך לקראת ליל הסדר המאמץ גדול עשרת מונים. אנו מגיעים לליל הסדר אחרי עמל ויגיעה של שבועות קשים, לילות בלא שינה, מסעות קניות וקרצוף כל הבית. הפיצוי על כל העמל המפרך הזה טמון במשמעותו הפנימית של הלילה הזה, שבו יצאנו ממצרים.
10/04/2006  |  מנחם ברוד  |   מאמרים
אמש שעות לא נרדמתי. שכבתי על הגב בחשיכה וחשבתי שהגענו באמת לשפל לא נעים, אם יש אנשים שנגזר גורלם למות רק בגלל שאין להם כסף.
10/04/2006  |  שמעון יאיר  |   מאמרים
עוד בטרם ספרו את קולות החיילים כבר החליטו כמה מתוסכלים, מבוישים, מעוררי חמלה ומרירות למרר את חיו של ביבי, כמי שאחראי לכישלון הליכוד.
10/04/2006  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
את חג הפסח חוגגים אנו כמעט אלפיים שנה באופן חלקי בלבד, כי חסר ממנו העיקר; אותו קרבן פסח עדיין חסר, הוא הרגע בלוח העברי והמעמד המיוחד בחיינו שעיצב וממשיך לעצב את דמותו של היהודי. תרמו לכך לא רק גערות אמותינו הצדקניות שבמסירות עילאית צחצחו וניקו כל פינה וכל חור, על-מנת להוציא את החמץ מתחומנו, גירשו אותנו במשך כמעט חודש, כמעט מכל פינה בבית, ובאופן זה יצרו אווירה שאפפה את תודעתנו בהכרה שמרגע שחג החירות מתקרב, אף המקום עצמו אינו עוד בבעלותנו, אלא מתפנה ומתכונן להופעת עולם חדש, ולא נהסס לומר - להופעת השכינה בבתי ישראל.
בסמוך לכניסתו לתפקידו, אמר היועמ"ש החדש, מני מזוז, לעיתונאים בשיחה סגורה, כי ישים קץ לתופעה הפסולה של "תפירת התיקים" ליריבים פוליטיים, אמיתיים או מדומים, שהיתה מקובלת בפרקליטות המדינה בתקופות קודמות.
10/04/2006  |  יראון פסטינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il