בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
פינדרוס. להוציא את חלוקת הקנסות מהחברות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
פינדרוס: "הבת שלי מתעמתת עם פקחים באוטובוס יום-יום"
|
ברקע טענות רבות על התנהגות משפילה של פקחים כלפי נוסעים טרם השלים משרד התחבורה את הנוהל בנושא ● הנוהל החדש לא צפוי לכלול התייחסות לנושא התגמול לפקחים לפי מספר הדוחות - התנהלות שלדעת הח"כים גורם ליחס שלילי לנוסעים ● בעיית דוחות השווא בעקבות שיבושי GPS תיפתר בעוד שבועות אחדים בזכות פתרון טכנולוגי
|
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור קיימה (יום ד', 1.5.24) דיון מעקב נוסף בנושא סמכויות פקחים בתחבורה ציבורית והתנהלותם, זאת ברקע עלייה של 277% בתלונות על הפקחים. כבר בתחילת הדיון התברר כי הודעתו בדיון הקודם של מנהל אגף פיקוח ובקרה ב משרד התחבורה, דוד יוסף, כי גיבוש הנוהל בנושא הפקחים, שאמור היה להסתיים בסוף מאי, מוסיף להתעכב. עו"ד עופר לוי מהייעוץ המשפטי של המשרד עדכן כי הנוהל עדיין מתגבש ומצריך התאמות טכנולוגיות לדרישות נוספות שדרש המשרד כגון רישום טלפון של הורים והתקשרות להורים והתאמות מול משרד האוצר. את התחייבות יוסף כי הנוהל יפורסם להערות הציבור סייג לוי ואמר: "נשקול בחיוב לפרסם להערות הציבור". ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, שאל אותו האם בנוהל המתגבש יוסדר נושא התגמול לפקחים לפי מספר הדוחות, ולוי השיב: "אנחנו לא המעסיקים, ולא מתערבים בתנאי העבודה שלהם". פידדרוס: "אנחנו לא מקבלים את זה". עו"ד לוי: "זה המצב המשפטי". פינדרוס: "אני ממליץ למשרד התחבורה לא לבוא לוועדה עם נוהל שלא יכלול התייחסות לנושא". מנהל אגף בכיר רישוי ותפעול תחב"צ, עמיחי לוי, הבהיר כי נעשה ניסיון וולונטרי בנושא: "מודל התמריץ אומנם כך. מנהל הרשות עידן מועלם ייפגש עם מנכ"ל אגד גלעד ריקלין לדון בחלופות. הצורך מובן, אבל זה עניינה של אגד כחברה פרטית ואין לנו סמכות לאסדרה". היו"ר פינדרוס אמר כי "יש משהו לא נכון במבנה של חלוקת הדוחות בתחבורה הציבורית. הבת שלי, בת 20, עוברת האת הגהינם הזה יום-יום ומתעמתת עם פקחים על-בסיס כמעט יומי, כדי לסייע לאזרחים שמקבלים דוחות שלא בצדק. אני מציע למשרד האוצר להוציא את חלוקת הקנסות מהחברות ולהעביר אותם למשרד התחבורה בצורה ישירה. המפגש של כל אזרח מול פקח בחברות התחבורה הציבורית השונות צריך להיות זהה. לא יכול להיות שיש יחס שונה של פקחים בין חברות שונות. בסופו של יום, למרות הנהלים, אין אחידות בין החברות בצורת הפיקוח. התפיסה לפיה רוב ההכנסות מקנסות (92%, ע"י) הולכות לחברות היא לא נכונה והיא מעודדת את החברות להגדיל את מספר הקנסות. פקחים צריכים להיות נמדדים לפי שביעות הרצון של המפוקחים ולא לפי מספר הקנסות שהם מחלקים.
|
|
|
ח"כ ירון לוי (יש עתיד) חלק אף הוא מנסיוננם של בני משפחתו: "בתי בת 13 נסעה לעזריאלי. האופן שבו הבקר פנה אליה היה 'לא נחמד'. אנחנו מגנים כל אלימות, אבל תשאלו את עצמכם האם זה תואם את המציאות. לא כיף להיות פקח, סופגים קללות ומכות. כסגן ראש עירייה, חתמתי על צווים לפינוי עסקים מחוף הים וספגתי קללות. חברות התחבורה רואות בחלוקת קנסות אפשרות להגדלת הרווחים שלהן וצריך לבצע תהליך חשיבה מחודש על חלוקת הקנסות בתחבורה הציבורית. 24 מיליון שקל הכנסה מקנסות ב-2013 - זה יכול להסביר את האינטראקציה השלילית שיש בין בקר לנוסע".
|
|
|
ח"כ משה רוט ( יהדות התורה) היה נסער: "קיבלתי פניות רבות על יחס משפיל כלפי נוסעים, כלפי ציבור מוחלש". עוד צין כי אנשים שקיבלו קנס ואין להם כוח להתעסק בביורוקרטיה מעדיפים לשלם למרות שגנבו מהם, אך גם במהלך הנסיונות לתשלום נתקלים בקשיים טכניים בעת ביצוע תשלום. "יש פקחים שפועלים בצורה מאפיונרית כלפי ציבורים ספציפיים", הטיח רוט. "כל עוד יש אזרח שמותקף בידי מישהו שכביכול מייצג את המערכת - זה לא בסדר. מה לגבי מתן פיצוי לאזרח שנקנס סתם, והושפל? ב משרד התחבורה יושבים יפה עם החבר'ה של מפעילי התחבורה הציבורית ורק שולחים נהלים. גנבים ופושעים! מאפיה!".
|
דוחות שווא בעקבות בעיות קליטה ביישומון
|
|
|
|
עופר לוי ועמיחי לוי [דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
פינדרוס ביקש מן המשרד לבדוק, האם דוחות בוטלו בגלל שיקול דעת שגוי של הפקח שרשם אותם או כי הדוח לא היה מוצדק. במענה לשאלותיהם של זוהר גליל מארגון 15 דקות וח"כ ירון לוי, מסר עמיחי לוי מ משרד התחבורה עידכון, כי משרד התחבורה נמצא בשיח עם מפתחי היישומונים כך שבתוך שבועות ספורים יימצא פתרון טכנולוגי לבעיית שיבושי הנווטן (GPS) שאינם מאתרים באיזו תחנה עלה נוסע, ובעקבות כך מחולקים דוחות שווא לנוסעים. הוא הוסיף כי הדוחות אינם מבוטלים אוטומטית וכי על הנוסע לפנות ולהגיש ערעור.
|
|
|
זוהר גליל
|
|
נציגת 15 דקות קראה מתשובה כתובה של המשרד, שבה ניתנה המלצה לנוסעים להצטייד ברב-קו. עו"ד לוי השיב כי זה רק "רצוי", כשם שלקוח לא יגיע למרכול עם כרטיס אשראי מסוג "דיינרס" אם יידע שהמרכול אינו מקבל תשלום באמצעי זה. כתב News1 מעיר כי ההשוואה אינה נכונה, משום שתשלום באמצעות יישומון, הנעשה בדיעבד, מעניק לנוסע הנחות שאותן לא היה מקבל באמצעות תשלום ברב-קו, כך שלמעשה החלופה המוצעת גורמת הפסד לנוסע. היו"ר פינדרוס דרש לבדוק מדוע חולק דוח מלכתחילה, למרות שהנחיית משרד התחבורה היא לא לתת דוחות במקרים של שיבושי קליטה, ובתגובה אמר עמיחי לוי כי המשרד יחדד למפעילי התחבורה הציבורית את ההנחיה בנושא.
|
|
חברי הכנסת ירון לוי, משה רוט ויצחק פינדרוס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
תאריך:
|
01/05/2024
|
|
|
עודכן:
|
01/05/2024
|
|
עידן יוסף
|
פינדרוס: "הבת שלי מתעמתת עם פקחים באוטובוס יום-יום"
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מוטי בר-נס
|
2/05/24 11:07
|
|
2
|
|
אוהב ישראל
|
2/05/24 22:47
|
|
3
|
|
יוס
|
2/05/24 23:40
|
|
4
|
|
ירושלמי
|
3/05/24 17:19
|
|
5
|
|
מחצוד
|
3/05/24 20:59
|
|
6
|
|
איתן
|
4/05/24 10:31
|
|
7
|
|
הפקחים בסדר
|
4/05/24 10:47
|
|
8
|
|
משה
|
4/05/24 11:41
|
|
9
|
|
ציוני מודאג
|
4/05/24 23:34
|
|
יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יצחק פינדרוס, דורש להפקיע את סמכות פקחי התחבורה הציבורית מידי הפקחים שמעסיקות חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, ולהעבירן לידי המדינה. בדיון מעקב שני שקיימה (יום ב', 8.4.24) בנושא התנהלות פקחי התחבורה הציבורית, דרשה הוועדה כי הפקחים יהיו עובדי מדינה.
|
|
|
לאחר ניסוי מוצלח שהתקיים בקיץ שעבר, הכריז שר ירושלים ומסורת ישראל, כי מהלילה, וללא הגבלת זמן, יופעל מדי לילה שירות הסעיות לכותל המערבי מהשכונות בירושלים.
|
|
|
מתכננים נסיעה ברכבת לנתב"ג? תחשבו שוב מיום חמישי 9.5.24 בשעה 23:30 (בקירוב) וביום שישי 10.5.24 יחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות באזור עכו, נהריה, אחיהוד וכרמיאל, בכל שעות הפעילות, בשל עבודות לתחזוקת המסילה. עבודות התשתית נועדו לתחזוקה, לשדרוג ולהחלפת רכיבי מסילה בקטע המסילה שבין עכו וקריית מוצקין.
|
|
|
כשליש מנוסעי התחבורה הציבורית מעדיפים את האוטובוס כאמצעי ההגעה אל הרכבת. כך עולה מסקר שנערך על-ידי יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, במהלך שנת 2023 ותחילת 2024, בקרב 32,000 נוסעים ברכבת.
|
|
|
כבכל שנה, תופעלנה גם השנה הרכבות על-פי לוח זמנים ייעודי לפסח, הכולל תגבור והארכת מסלולי רכבות קיימות.
|
|
|
בתום הליך מיון מקצועי וקפדני, נבחרה גיתית רוזן אליצור לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש ברכבת ישראל, לאחר שנבחרה ע״י ועדת האיתור בראשות המנכ״ל ואושרה בדירקטוריון החברה.
|
|
|
|