רווחיה של
רכבת ישראל צנחו ברבעון הראשון של השנה ב-76% והסתכמו ב-2.9 מיליון שקל בלבד. זאת, למרות גידול של 13% בהכנסות, אשר הגיעו ל-781.5 מיליון שקל. כך מוסר הדוח הרבעוני שמפרסמת הרכבת (29.5.23).
הרווח הגולמי של הרכבת זינק ב-48% ל-61.7 מיליון שקל. אולם, עלייה חדה של 76% בהוצאות המכירה והשיווק, עלייה של 13% בהוצאות הנהלה וכלליות ומעבר להפסד של 3 מיליון שקל בהכנסות אחרות, הובילו לרווח תפעולי של 2.5 מיליון שקל. הוצאות המימון עלו ב-56% בשל עליית הריבית והיחלשות השקל, והרווח האקטוארי של הרכבת צנח ב-75%. כל אלו מסתכמים, כאמור, לירידה חדה במיוחד ברווח הנקי.
ירידה זו בולטת עוד יותר לנוכח העובדה, שמספר הנסיעות ברכבת עלה ברבעון הראשון ב-67% והגיע ל-17.2 מיליון. הרכבת אינה מסבירה את פשר הזינוק, אך ייתכן שלפחות בחלקו הוא נובע מן ההפגנות בירושלים בעד ונגד הרפורמה המשפטית, אשר הביאו לרבבות נסיעות אל הבירה וממנה. ההכנסות מהסעת נוסעים עלו ב-34% והסתכמו ב-79 מיליון שקל. מקור ההכנסה העיקרי של הרכבת הוא דמי הפעלה - התשלום שהיא מקבלת מהמדינה - אשר עלו ב-11% ל-583 מיליון שקל.
בצד ההוצאות מדווחת הרכבת על עלייה של 11% בעלות המכירות, העבודות והשירותים. זו נובעת לדבריה מגידול של 12% בסעיף השכר בשל הסכם חדש עם העובדים, הכפלה של דמי התפעול והאחזקה בשל שירותים לוגיסטיים ומיסים עירוניים, והתייקרות של 16% בסעיף הדלק בשל עליית מחירו.