|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
תוספת זמן, בחינות פנימיות ותוספת נקודות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

הקלות בבגרויות חולקו ל-3 בהתאם לחומרת הפגיעה

מתווה הבגרויות בצל המלחמה מחולק לשלושה מעגלים, בהתאם לחומרת הפגיעה: הראשון, מיקוד חומר ותוספת זמן של 15% למשך זמן הבחינה; השני: משקל גבוה יותר לציון השנתי על פני ציון הבחינה, והקלות נוספות במקצועות מסוימים; השלישי: שקלול מיוחד במקצועות החובה והיבחנות בית ספרית במקצועות ההומניסטיקה 94% מהנבחנים נמצאים במעגל הראשון
16/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

מדי שנה במדינת ישראל נבחנים 200,000 תלמידי כיתות י"א ו-י"ב בבחינות הבגרות. בדיון שהתקיים (יום ג', 16.1.24) בוועדת החינוך, התרבות והספורט, שמעו חברי הכנסת על המתווה הייעודי לבחינות הבגרות בצל המלחמה, כשהוא מחולק לשלושה מעגלים עם היקף הקלות שונה, בהתאם לחומרת הפגיעה.

  • מעגל ראשון - הקלות לכלל הארץ והן כוללות מיקוד החומר ותוספת זמן של 15% למשך זמן הבחינה.

  • מעגל שני - נוגע לבתי ספר בהם לא ניתן היה לקיים כלל למידה פנים אל פנים מהשבעה באוקטובר ועד לאמצע דצמבר, מאחר שנתפסו לצרכים צבאיים. לתלמידים המצויים במעגל זה יחושב ציון הבגרות באופן כזה שיינתן משקל גבוה יותר לציון השנתי, מאשר ציון הבחינה.

  • מעגל שלישי - הקלות לתלמידי עוטף עזה, מישובים בהם התקיימה לחימה פעילה ואזורים מפונים בצפון לאורך זמן וגם נפגעים ממעגל פגיעה ראשון מכלל הארץ: בבחינות במקצועות אנגלית, מתמטיקה, עברית יהיה שקלול שיאפשר צבירה של מספר רב יותר של נקודות עבור כל שאלה בבחינה, כך שמשקל הציון לשאלה יוכפל ב-1.15. כלל מקצועות ההומניסטיקה ברמת חובה יבוצעו בהיבחנות בית ספרית. לתלמידים ממעגל זה שיבקשו להיבחן במקצוע מוגבר אחר בהיקף של 5 יחידות לימוד, יהיה זה בהיבחנות פנימית.

מנהל אגף בכיר בחינות במשרד החינוך דויד גל ציין כי 94% מהנבחנים נמצאים במעגל הראשון. עם זאת, אמר כי קיים גם מעגל רביעי שלא פורסם, הכולל בתוכו שלושה בתי ספר שחוו פגיעה באופן קשה ולא מידתי ביחס ליתר בתי הספר.

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, הד"ר טלי יניב, הוסיפה: "מבחינתנו העניין הוא לא רק מתווה הבגרויות, אלא מערכת הלמידה כולה. אנו מציעים לבתי הספר פתרונות שונים כגוון כיתה דיגיטלית, וזה תלוי ברצון של בתי הספר להשתמש באותם כלים".

ח"כ משה טור-פז התייחס למתווה שהוצג: "כהגדרה, אנו צריכים להעלות את הסטנדרטים ולא להוריד אותם, ולכך נדרשת השקעה כספית. לדוגמה, בסוגיה של תלמידים שנושרים בעקבות נזקי המלחמה, לדעתי נצטרך לבנות מסלולים אישים שיכלו להתאים לכל ילד".

במהלך הדיון חלק מחברי כנסת ביקשו התייחסות לגבי אוכלוסיות מסוימות שכרגע כלולות במעגל הראשון של המתווה. ח"כ לימור סון הר מלך: "אני רוצה להתייחס לאזור לחימה שלא הוזכר -אזור יהודה ושומרון. בתור חברת ועדת חוץ וביטחון אני יכולה להגיד שמדובר באזורי לחימה. אני גרה באזורים הללו ורואה את אי-היכולת ואת חוסר הפניות של התלמידים בתקופה הזאת ואני מבקשת לתת את הדעת על האזור הזה".

ח"כ יוסף עטאונה: "הסיכוי של האוכלוסייה הבדואית לפגיעה מטילים הוא הכי גבוה בארץ והם אינם כלולים ברמות המחמירות של המתווה. אם מתייחסים לאותם הכפרים, כמו עומר ובאר שבע, יש כאן בעיה של ניתוק מהמציאות".

מרבית הגופים שנכחו בדיון שיבחו את עבודת משרד החינוך על תהליך בניית המתווה, אבל עם זאת, העלו מספר סוגיות שלדעתם היו צריכות לקבל מענה אחר. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף: "נעשה פה תהליך נכון וטוב אבל יש כאן שתי סוגיות שאינן מקבלות מענה. הראשונה בעיית התלמידים המפונים שלומדים בבתי ספר שונים ברחבי הארץ, יש להם בעיית הגעה למוסדות הלימוד ויותר מזה יש צורך באיתורם. בנוסף, הכללה במעגל הראשון של הפגיעה המינימלית גם אזורים שהוגדרו צהובים כמו ראשון לציון ות"א תקופה ארוכה ולתת להם מענה כמו מי שלמד בחיפה - זה יוצר חוסר שוויון".

חברת הנהגת ההורים הארצית עינב דלח: "בנוסף למענה הפדגוגי, יש לחשוב גם על מענה רגשי: צריך לחשוב איך מטפלים ביום שאחרי באותם בתי ספר מבחינה רגשית, תקציבית".

נציג ארגון מנהלי בתי-ספר, גיל מושקוביץ: "אני מרגיש שקורה כאן משהו קצת מוזר ואנחנו עלולים לטבוע במלא מעגלים. בואו ניתן למנהלי בתי הספר את המנדט לבוא ולהגיד מה המתווה שרלוונטי עבורם." בתגובה לדבריו אמר דויד גל ממשרד החינוך כי במצב כזה קיים חשש שהפער בהערכות השונות עשוי להיות גדול מדי.

נציג מועצת התלמידים ונוער הארצית, איתן קוט: "באופן כללי התלמידים מרגישים שהמתווה טוב. עם זאת יש מספר בעיות נקודתיות שעלו: תלמידי אשדוד כלולים במעגל השני של המתווה רק לבחינות של מועדי חורף; מעגלים שלוש וארבע אינם יודעים באופן ברור מה כולל המיתווה; והעומס שאותו חשים התלמידים בשל המלחמה שקיצרה את שנת הלימודים בחודשיים".

בתום הדיון סיכם יו"ר הוועדה ח"כ יוסי טייב: "הוועדה מברכת על מתווה הבגרויות על-אף התהייה מדוע לא שותפו ארגוני מנהלים או המנהלים עצמם. עם זאת, הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לתת את הדעת לגבי תלמידים מאזור יהודה ושומרון, לחדד למנהלים ולבתי הספר את המתווה אליו הם שייכים ולציין בפניהם כי יש ביכולתם יכולת ערעור בנושא".

לתמונות מהדיון (דוברות הכנסת, דני שם טוב)
[קישור]

תאריך:  16/01/2024   |   עודכן:  16/01/2024
עידן יוסף
+המלחמה בעזה גרמה לירידה חדה בהשקעות בהייטק
02:22 17/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת המשנה להייטק: לפעול באופן מהיר כדי למשוך את המוסדיים להשקעה בהייטק  ▪  סמנכ"ל רשות החדשנות: במקום קיצוץ של 100 מיליון שקל - הרשות תקבל תוספת של מיליארד שקל לתקציב 2024  ▪  הצעת תקציב 2024 תוביל לשינוי תקנים וצמצום תקציב המדענים הראשיים
היזם זוהר לבקוביץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הוקפא מתווה הפחתות המכס וביטול מכסים על מוצרי חקלאות
01:22 17/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפחתות המכס שהיו בתוקף בשנת 2023 יימשכו כמצב קבע, ולא ייכנסו לתוקף הפחתות המכס הגבוהות יותר אשר היו אמורות להיכנס לתוקף בשנים 2024 ואילך  ▪  לצד כך, קרא סמנכ"ל משרד החקלאות להוציא את רשימת מוצרי החקלאות המעובדים מהרפורמה וציין כי הם נכנסו אליה בטעות  ▪  חברי עדת הכספים הביעו תמיכה בצעד  ▪  גפני: "החקלאות הישראלית יותר חשובה מאשר לייבא תוצרת חקלאית מטורקיה"
לשם הגנה על החקלאות המקומית [צילום: משרד החקלאות]
+הערכה: אוניסטרל תוסיף את ישראל לרשימת המדינות שאימצו את חוק המודל
01:09 17/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינ"ל, שצפויה לעודד שימוש בבוררות שמושבה בישראל כפתרון ליישוב סכסוכים מסחריים בינ"ל  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "החוק חשוב ביותר בתקופה זו של לחימה עקב משמעותו למעמדה הבינ"ל של ישראל, לחיזוק הצמיחה, והיכולת לצאת מהמשבר הכלכלי הנובע מהלחימה"
צמצום עלויות של ניהול הליכים ליישוב סכסוכים בינ"ל [צילום: דוברות הכנסת]
+חח"י: רשות החשמל עושה מניפולציות ומכניסה שיקולים פוליטיים בתעריף החשמל
23:59 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל חברת החשמל: "הנזק למדינת ישראל מאי אספקת חשמל סדירה הוא אדיר - החברה מתייעלת ביותר אבל חייבים את עליית המחירים לטיפול בתשתיות ישנות"  ▪  רשות החשמל: "אם אנחנו משווים את עצמנו למדינות העולם אנחנו בחלק התחתון של המחירים"  ▪  מנהל מינהל הדלק: "קצב הקמת תחנות הדלק החדשות צנח ב-80% - רק 5 תחנות חדשות מוקמות בשנה"
שפיגלר. עליית תעריפים [צילום: יוסי וייס]
+ועדת החוץ והביטחון האריכה צווים הקשורים למלחמה
23:45 16/01/24  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון שמעה היום (ג') סקירה מודיעינית מבצעית בנושא חרבות ברזל. בנוסף אישרה הוועדה את הארכת תוקף צו שירות המילואים (קריאה לשירות מילואים בנסיבות חירום) מכוח סעיף 8 (א) לחוק שירות המילואים התשס"ח-2008. כמו כן אישרה הוועדה את הארכת הכרזה על מצב מיוחד בעורף. שני הצווים אושרו פה אחד והוארכו עד ליום חמישי, ה-25 לינואר 2024.
+גם בגין נובמבר-דצמבר: עסקים באזורים שבהם הוטלו הגבלות מחמירות יזכו לפיצוי מוגדל
15:50 16/01/24  |  מירב ארד
ועדת הכספים האריכה (יום ג') את תוקפם של מסלולי הפיצוי המוגדל עבור עסקים באזורים שבהם הטילה מערכת הביטחון הגבלות מחמירות במיוחד על הפעילות הכלכלית בשל מלחמת חרבות ברזל. על פי התקנות שאושרו, עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של פיקוד העורף או פיקוד צפון יהיו זכאים לפיצוי מוגדל בגין נזק כלכלי שנגרם להם בשל המלחמה בחודשים נובמבר-דצמבר 2023.

בהתאם לתקנות שאושרו, עסקים ביישובי ספר וביישובים בצפון הארץ שבהם חלו הגבלות של פיקוד צפון, יהיו זכאים לבחור בין פיצוי בגין ירידת המחזורים המלאה (בכפוף לתקרה של 5 מיליון ש"ח) לפיצוי במסלול "שכר", שבו יפוצו בסכום קצוב של 520 ש"ח ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון. כמו כן, עסקים ביישובי ספר שבהם חלו הגבלות מחמירות זכאים לבחור להגיש תביעה במסלול "אדום", שבו מוענק פיצוי מלא.
+בני נצרים, ברור חיל, דורות, נווה וצוחר יוכרו כיישובי ספר למשך שנה
15:02 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בישובים אלה יהיו זכאים לפיצוי מלא מקרן הפיצויים של רשות המיסים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל אירוע מלחמה או פעולות איבה
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקלות בבגרויות חולקו ל-3 בהתאם לחומרת הפגיעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכספים אישרה את החלטת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, להחיל את ההגדרה "ישוב ספר" לעניין חוק מס רכוש וקרן הפיצויים על חמישה ישובים בנגב המערבי שפונו בהחלטת ממשלה 988: בני נצרים, ברור חיל, דורות, נווה וצוחר. הישובים יוגדרו ביישובי ספר החל מה-7 באוקטובר 2023 ועד לסיום תקופת הפינוי לפי החלטת ממשלה מספר 988, או למשך שנה (לפי המאוחר מבניהם).
16/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
רפורמה ביבוא לשם התאמת מתווה היבוא לישראל לשיטה הנהוגה באיחוד האירופי. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת היבוא והיצוא (מס' 6), התשפ"ד-2024. בהצעת החוק תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
16/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בישיבת הסיעה את מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ואמר: ״מבקר מדינה מטעם לא יכול לבדוק את המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה״. עוד הוסיף: "מבקר שמונה ע״י נתניהו ולא פרסם שום דוח עם אחריות אישית של נתניהו לא יכול לחקור את המחדל הזה. רק ועדת חקירה ממלכתית".
15/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה מקיימת (יום ב', 15.1.24) דיון המשך בסוגיות משפטיות הנוגעות למעמד החטופים וזכויותיהם. נציג משל"ט מהלב בפקע"ר, אל"ם מיל' אופיר בר אמר בוועדת החוקה: האוצר לא מכיר בזכויות משפחות החטופים או חטופים לקבל תחליף שכר במודל זהה לחיילי המילואים. הוא דוחה את העמדה המקצועית של השולחן העגול".
15/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה היום (א') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (פגישה עם עורך דין של עצור בעבירת ביטחון), התשפ"ד—2024.
14/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il