|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
תמיד בגוף שלישי, לעולם לא בגוף ראשון
שישה בשישי / לא מכירים את המושג

חסרי כל בושה

פוליטיקאים משתמשים בשורש ב.י.ש כדי לתאר משהו שעשו בעברו השני של המתרס, ולעולם לא לגבי עצמם כמה דוגמאות אקטואליות
19/05/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 25   |   תגובות


הסיעות החרדיות
אולי לפחות יקשיבו להלכה? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

אני כבר לא יודע כמה מיליארדים סחטו וקיבלו הסיעות החרדיות במסגרת דיוני התקציב, ועושה רושם שהמספר הזה רק הולך ועולה, ומי יודע לאן יגיע עד הקריאה השנייה והשלישית. מה שאני כן יודע בבירור, זה שלחברי הכנסת החרדיים אין שום בושה על כך שהם דורשים להעביר סכומי עתק ממי ששירתו ומשרתים בצבא, עובדים ומשלמים מיסים – לטובת מי שעושים מעט מזעיר, אם בכלל, מכל אלה.

מעבר לסחטנות הרגילה, דומה שהפעם יש עוד מניע: הרצון להדק את השליטה בציבור הבוחרים, שבבחירות האחרונות היו בו מי שהעזו שלא להצביע ליהדות התורה ולש"ס אלא לציונות הדתית. 4% בבני ברק, 8% בביתר עילית, 11% באלעד, 12% בבית שמש – אלו מספרים שוודאי מדאיגים את הסיעות החרדיות. אז מה עושים? שופכים על הבוחרים כסף, בתקווה שהם יחזרו למי שמשפיע עליהם כל טוב.

ברור ששום טיעון של הגינות והיגיון לא ישכנע אותם, כמו ששום הסבר כלכלי וחברתי לא יזיז להם את קצה הציפורן. אז אולי ההלכה, זו שהם מתיימרים לחיות על פיה? "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הזה, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה". פסיקה חד-משמעית וחריפה ביותר של הרמב"ם, שבעצמו היה רופא. אבל יהדות התורה מן הסתם תנפנף אותו משום שמדובר בספרדי שהתגורר במצרים, וש"ס – משום שהוא איננו המרא דאתרא של ארץ ישראל.

הארנונה והמטרו
התל-אביביים היו מוותרים עליו [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

עקרון היסוד של המיסוי המקומי הוא פשוט ביותר: בעלי נכסים במקום משלמים כדי לממן את השירותים במקום. הדבר בולט במיוחד באגרות ובהיטלים, הנגבים אך ורק כנגד שירותים מוניציפליים ספציפיים, אך נכון בהחלט גם לגבי הארנונה: אנחנו משלמים אותה לרשות המקומית כדי שזו תוכל לממן את צרכינו המקומיים. די בסיבה זו כדי להבין מדוע קרן הארנונה היא צעד שערורייתי שספק אם יעמוד במבחן בג"ץ (והוא גם נראה כמו עוד ניסיון של קואליציית הרודנות להשתלט על כל מה שזז – המשטרה, הספרייה הלאומית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

בצלאל סמוטריץ', אבי רעיון העיוועים הזה, נימק אותו השבוע (כך שמעתי מצטטים) בכך שאם המדינה מימנה את המטרו בתל אביב – אזי תושבי תל אביב יכולים לממן את המדינה. הדברים נאמרו בלא כל בושה, למרות שיש רק שתי דרכים להתייחס אליהם: או שלשר האוצר שלנו אין מושג, או שיש לו והוא מבלף ביודעין.

תראו כמה כזבים אפשר לדחוס למשפט אחד. ראשית, המטרו יעבור ב-20 ערים מכפר סבא ועד לוד, ולא רק בתל אביב. שנית, הרשויות המקומיות משתתפות במימונו. שלישית וזה אולי העיקר: אנחנו התל אביבים כבר מממנים בהיקפי ענק את התחבורה של כל יתר ישראל. לפי הנתונים האחרונים שמצאתי, לתושבי תל אביב יש 230,000 מכוניות ועוד 500,000 נכנסות אליה מדי יום. שלא לדבר על התחבורה הציבורית שמכניסה לעיר שלנו רבבות בני אדם נוספים. זה אומר, ששני שלישים מהתחבורה הפרטית בעיר – בכבישים וברמזורים ובגשרים ובמנהרות ובזיהום – אנחנו מממנים וסובלים. מבחינתנו, שלא יהיה מטרו ושלא תהיה רכבת קלה; העבודות עליהם רק הופכות את העיר הזאת לאתר בנייה אחד גדול. אז בבקשה, אל תנופפו לנו במטרו.

אפי נוה
ארבע נשים במקביל [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

נכון, התיק נגד אפי נוה בפרשת מינוי השופטים נסגר – לא כל כך משום שהוא חף מפשע, אלא משום שהראיות הושגו בצורה בלתי חוקית (גניבת הפלאפון שלו) ונותר ספק בדבר הזיקה בין הרומן שלו עם אתי כרייף לבין מינויה לשופטת. נכון, ההרשעה שלו בפרשת הכניסה לארץ היא בעבירה קלה וערעורו תלוי ועומד. נכון, החוק מאפשר לו להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. אבל אין שום בושה?

תראו עובדה אחת: פרשת השופטים העלתה, כי נוה – שהיה נשוי באותה עת – ניהל במקביל יחסים אינטימיים לפחות עם שלוש נשים נוספות (המאהבת וכיום רעייתו, בר כץ; כרייף; ועוד אישה שפרטיה אסורים בפרסום). אולי אני שמרן ומיושן, אבל לדעתי הצנועה – זה מלמד לכל הפחות על ליקוי אופי חמור ועל אישיות בעייתית. עצם ההתמודדות של נוה היא שוב תסמין לבעיה יסודית בתפיסות הציבוריות בישראל, ולפיה הכל בסדר כל עוד זה לא פלילי (ולפעמים גם אם כן). אתיקה, מוסר, נראות, הגינות, שכל ישר, בושה מינימלית – כל אלו לא קיימים.

טלי גוטליב
המניע האמיתי הוא נקמנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אני משתדל מאוד להימנע מלהתייחס בצורה כלשהי לטלי גוטליב, כנראה האדם גס הרוח ביותר שאי-פעם אייש מושב בכנסת (והתחרות לא קלה, במיוחד בשנים האחרונות). לפחות אני לא אתן לה את מה שהיא הכי רוצה: פרסום להתנהגותה הצעקנית, הדוחה, הבוטה. אבל הפעם אני חורג ממנהגי, כי הגברת שוברת את כל שיאי חוסר הבושה.

השבוע גוטליב שוב צווחה, הפעם בסיעת הליכוד, נגד מינויו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון (אם יישמר עקרון הסיניוריטי). זו לא הייתה הפעם הראשונה שהיא משתלחת בו, בלשון הביבים האופיינית לה. מה גוטליב אינה אומרת? שהיה זה עמית שלפני עשור פסל את מועמדותה לשיפוט, בנימוק – כמה מפתיע – שהיא נעדרת מזג שיפוטי. מאז היא מנהלת מסע חורמה נגדו, עם שלל נימוקים שכל אחד מהם יותר הזוי מאשר חברו, ורק את הנימוק האמיתי האחד והיחיד היא אינה אומרת: נקמנות.

גלעד ארדן
כאילו הדבר מובן מאליו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

השגריר באו"ם ולשעבר שר התקשורת, גלעד ארדן, אמר השבוע במשפט נתניהו – בנונשלנטיות וכאילו הדבר המובן מאליו – שחברי כנסת תמכו בחוקי ישראל היום בין היתר משום שקיבלו סיקור אוהד בידיעות אחרונות. בזמן אמת אמרה זהבה גלאון, שהיא נמחקה בקבוצת ידיעות משום שהתנגדה לחוק. גלאון התריעה, אבל ארדן אפילו לא התבייש. סניגורו של בנימין נתניהו, עמית חדד, הכריז כמובן שזה בסדר גמור ואיש לא חשב שזה פלילי ורק על מרשו הפרקליטות מתנפלת בכתב אישום מטורף (כלשונו).

שיהיה ברור: אם זה היה המניע, אזי הוא נע איפשהו בין הפרת אמונים לבין שוחד. ולא משנה כמה חברי כנסת עשו את זה ולא משנה כמה זה היה מקובל ולא משנה כמה כולם ידעו על כך. וגם אם לא, אז שלפחות יהיו כמה גרמים של בושה: כן, פעלנו כמחוקקים המחויבים לטובת הכלל מתוך שיקולים אנוכיים של פרסום וחשיפה, וזה לא היה בסדר גם אם זו דרכו של עולם. אבל לא – שום כלום. הרושם היה שארדן באמת משוכנע שאין עם זה שום בעיה – לא פלילית, לא אתית, לא ציבורית. ואם כך חושבים – כך גם מתנהגים. מי יודע אלו עוד חוקים עברו, עוברים ויעברו משיקולים דומים.

פוליטיקאים
הבושה היא רק לאחרים [צילום: ערוץ כנסת]

מה שמוביל אותנו לנקודה האחרונה והרוחבית. פוליטיקאים ישקרו לנו ללא כל היסוס, ולא יתביישו לרגע גם אם ייתפסו. הם יספרו לנו על טובת המדינה בעוד מחשבותיהם נתונות לאינטרס המפלגה. הם יבטיחו לנו גדולות ונצורות, בעוד במקום הראשון מבחינתם ניצבים האינטרסים שלהם. הם ימצאו ק"ן טעמים להכשיר את שרצי הכזבים של עצמם, בעוד ישפכו אש וגופרית על אלו של יריביהם.

אם פוליטיקאי משתמש בשורש ב.י.ש, זה תמיד כדי לתאר משהו שעשו בעברו השני של המתרס. הוא תמיד ימצא משהו מבייש אצל האחר, ולעולם לא יגיד שהוא מתבייש בגלל עצמו. הוא תמיד יכריז בגוף שלישי על הצורך להתבייש, ולעולם לא יאמר זאת בגוף ראשון. כי זו דרכם של פוליטיקאים: הבושה היא רק לאחרים.

תאריך:  19/05/2023   |   עודכן:  19/05/2023
איתמר לוין
+ח"כ אבי מעוז מאיים להצביע נגד התקציב
14:58 19/05/23  |  עידן יוסף
יו"ר נעם, אבי מעוז מאיים: אצביע נגד התקציב אם לא יאושר תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית שהובטחה לי בהסכמים הקואליציוניים.

במכתב למזכיר הממשלה, כתב ח"כ מעוז: "בהמשך להודעתך מהבוקר כי לא תעלה לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה על פירוט התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית כמתחייב מהחלטת הממשלה מיום ראשון האחרון בדבר ההסכמים הקואליציוניים סעיף 11 (מצורף בזה הפירוט המתבקש שנשלח אליך אתמול), צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו. משמעות הדברים שהקואליציה מצטמקת ל-63 חכי"ם בלבד".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חסרי כל בושה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיני
19/05/23 10:08
2
סתם אחד
19/05/23 10:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ברקע קרבות הקרדיטים בין החסידים לליטאים, שלחו שרי אגודת ישראל, ובראשם יצחק גולדקנופף, וחברי הכנסת מטעמה מכתב פומבי ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, כשהעתק ממנו נשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולתקשורת. בכותרת "אחריות משותפת נוכח אי-קיום ההסכם הקואליציוני" ציינו סעיפים בהסכם הקואליציוני שלא מומשו והזהירו כי אם הדבר לא יתוקן יצביעו נגד התקציב. לצורך כך, שרים שהתפטרו מהכנסת בנורווגי יצטרכו לחזור לכנסת.
18/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לפיקוח על משק המים, התכנסה (יום ה', 18.5.23) לישיבתה הראשונה ודנה באתגרים הנוכחיים של משק המים בישראל. בנוסף קיבלה הוועדה עידכון על התקדמות המו"מ בין רשות המים ומשרד האוצר לבין מרכז השלטון המקומי בנושא התיאגוד האזורי.
18/05/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום תעשיית ההייטק, בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, התכנסה היום לישיבתה הראשונה, ודנה בעתיד תעשיית ההייטק בישראל. היו"ר ליברמן פתח את הישיבה ואמר כי בעוד שאחוז המועסקים בענף ב-2021 היה 10.3%, התרומה לייצור הייתה 54% וזה מעיד על חשיבות הענף והפריון בו. הוא ביקש מהמשתתפים בעיקר הצעות כיצד ניתן לשפר את המצב הקיים.
18/05/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
דיון שהתקיים אתמול (17.5.23) בכנסת הצליח להרגיז את איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, שהורה על הפסקת עבודה היום (ה') בכלל השירותים החברתיים מהשעה 13:00. בארגון טוענים כי חברי כנסת בעובדים סוציאליים במהלך דיון שכותרתו "התנהלות בריונית של לשכת הרווחה בלקיחת תינוק מהוריו".
18/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אין פתרון במשבר התקציבי למשרד החוסן הלאומי, נגב וגליל שבשליטת עוצמה יהודית. בכירים בקואליציה העבירו מסר לבן-גביר - בלתי אפשרי לעבוד ככה, הפעם לא ניסוג. בעוצמה יהודית רואים את ההחרפה במתקפות נגדם מצד סביבת ראש הממשלה ולא נשארים חייבים. "אם הליכוד רוצה ללכת לבחירות במקום לתת כסף לנגב ולגליל - יתכבדו ויעשו זאת", מסר גורם במפלגה.
17/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il