|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
אנגלמן. "לא מתיישב עם הוראות הדין" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

אנגלמן מתחיל לבדוק את כשלי צה"ל במלחמה

מכתביו של אנגלמן לנתניהו והלוי מלמדים: הוא אינו מתכוון לבדוק את המדיניות כלפי חמאס; לשכת ראש הממשלה אינה מעבירה מסמכים על כהונותיו הקודמות של נתניהו
01/05/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מתחיל לבדוק את כשלי צה"ל ערב מלחמת חרבות ברזל ובשלביה הראשונים - ובמקביל טוען שאינו זוכה לשיתוף פעולה כנדרש מצד הדרג המדיני. אנגלמן פנה (1.5.24) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולרמטכ"ל, הרצי הלוי, בנוגע לביקורת בנושאי המלחמה.

מרשימת הנושאים שמצורפת למכתבים עולה, כי אנגלמן אינו מתכוון לבדוק את מה שנתפס כנושא השנוי ביותר במחלוקת: התפיסה המדינית-בטחונית כלפי חמאס ברצועת עזה. עוד עולה מן המכתב לנתניהו, כי לשכתו העבירה למשרד המבקר מסמכים של שנתיים בלבד - דהיינו שנה אחת של נתניהו ושנה אחת של ממשלת בנט-לפיד - ולא של 12 השנים הקודמות, בהן שימש נתניהו כראש ממשלה.

אנגלמן הודיע כבר לפני מספר חודשים שהוא פותח בבדיקה מקיפה של הכשלים שקדמו למלחמה - הודעה שספגה ביקורת בטענה שהיא נועדה לטרפד את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. אנגלמן הבהיר, כי אם תוקם ועדה כזאת - הוא יתאם עימה את גבולות הגזרה. אנגלמן (שבניגוד לכמעט כל קודמיו אינו שופט בדימוס) מונה לתפקידו בתמיכתו של נתניהו ונחשב למבקר נוח יחסית לממשלה ולעומד בראשה. כך למשל, בחמש שנות כהונתו הוא לא העביר לבדיקה פלילית ולו מקרה אחד מבין מאות הדוחות שפרסם.

הפנייה לנתניהו: הגבלות בהעברת מסמכים

עם זאת, מאז תחילת המלחמה מתח אנגלמן ביקורת פומבית משמעותית על התנהלותה של הממשלה ובמיוחד על טיפולה במפונים. כעת, כאמור, הוא מצביע על העדר שיתוף פעולה מצד הממשלה. לדבריו, משרדו ביקש כבר בחודש ינואר בחודש ינואר (לפני כארבעה חודשים) ממזכיר הממשלה, מהמזכיר הצבאי, מהמטה לביטחון לאומי ומראש הסגל בלשכת ראש הממשלה "עשרות רבות של מסמכים הנחוצים לצורך התנעת עבודת הביקורת בנושאים שונים, ובהם מסמכים הנוגעים לתפקוד הקבינט המדיני-ביטחוני; סיכומי דיונים שהתקיימו במטה לביטחון לאומי; יומני פגישות של ראשי ממשלה שכיהנו בשנים האחרונות; ומסמכים שהתקבלו מגופי הביטחון".

לדברי אנגלמן, משרדו קיבל את יומני הפגישות של נתניהו ונפתלי בנט וחלק מהמסמכים האחרים, אך "מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן המגביל את המסמכים המועברים אלינו רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה; לשכת המנכ"ל העבירה חלק מהמסמכים המבוקשים; המטה לביטחון לאומי מעביר מסמכים אך קצב העברתם איטי".

אנגלמן מתריע: "העובדה שלמעלה מחצי שנה לאחר הטבח ביום 7.10 וקרוב לארבעה חודשים לאחר שהודעתי על התחלת הביקורת, צוותי העבודה במשרדי אינם זוכים למלוא שיתוף הפעולה הנדרש בקשר לעבודת משרד ראש הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני בכל הנוגע לאירועים ולהליכים שקדמו להם - משקפת מצב לא ראוי מבחינה ציבורית. ההתנהלות האמורה, המעכבת את עבודה הביקורת, אינה מתיישבת עם הוראות הדין, ועלולה לפגוע בעבודת ביקורת המדינה בבואה לבחון את התנהלות כלל הדרגים, ובהם הדרג המדיני, לפני יום 7.10, במהלכו ובתקופה שלאחריו".

אנגלמן מבקש מנתניהו לפעול "להסרת כלל החסמים לעבודת ביקורת המדינה המפורטים לעיל, ובפרט אבקשך להנחות את כלל גורמי משרדך להמציא מסמכים לצורך הביקורת ללא כל הגבלה - לרבות מסמכים רלוונטיים מהשנים שקדמו לפרוץ המלחמה, ובחלק מנושאי הביקורת - גם מסמכים מתקופת המלחמה, בהתאם לנושא הנבדק, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב על פי הדין וכפי שמתבקש מהבחינה הציבורית".

המכתב להלוי: צה"ל אינו משתף פעולה

במכתבו להלוי אומר אנגלמן, כי חלוף הזמן מאז פרוץ המלחמה, הירידה המשמעותית בעצימות הקרבות, הקמת צוותי בדיקה צבאיים ותחילת פרישתם של קצינים בכירים, הובילו אותו למסקנה שאפשר להתחיל את הבדיקה בצה"ל. לדבריו, "גם בנוגע לביקורות שהתחלנו בנושאים אזרחיים ובהן צה"ל אינו המבוקר הראשי והן אינן נוגעות ללחימה, צה"ל אינו משתף פעולה ואינו מאפשר את השלמתן של ביקורות אלו שהן בעלות חשיבות עליונה למענה הראוי לאזרחי ישראל בעת הזו", כמו למשל הטיפול בחללים אזרחיים והסיוע לסטודנטים ובעלי עסקים המשרתים במילואים.

אנגלמן אומר, כי הביקורת בצה"ל תבוצע בשלושה שלבים. בשבוע הקרוב תחל הביקורת בנושאים שאינם בליבת הלחימה ושבהם צה"ל הוא מבוקר משני לביקורת על פעילות הממשלה, כגון תפיסת הביטחון הלאומית (ביקורת חלקית), פינוי פצועים ב-7 באוקטובר, פינוי אוכלוסייה אזרחית, ההסברה הבינלאומית, ניהול מטות החירום הממשלתיים, פעילות מערכת החינוך בחירום, מיגון ומקלטים.

בתחילת יוני תחל הביקורת בנושאים נוספים בהם צה"ל הוא מבוקר משני ובנושאי ליבה מסוימים. ביניהם: מצב מרכיבי ביטחון וכיתות כוננות לפני המלחמה ובמהלכה, תפקוד הקבינט לפני המלחמה, לוחמה כלכלית בטרור, ליקויים במערכות טכנולוגיה ותקשוב ב-7 באוקטובר, מסיבת "נובה" והמחסור בציוד לחיילי מילואים.

"ביקורות נוספות בנושאי ליבה הקשורים לכשל ב-7.10 יחלו בתחילת חודש אוגוסט 2024. ביקורות אלו יבוצעו אף הן בצורה מדורגת - איסוף החומרים הנדרשים ולמידתם, ולקראת סוף אוגוסט 2024 - תיאום פגישות עם הדרג הבכיר בצה"ל ועם בעלי תפקידים רלוונטיים בדרג הלוחם". בין הנושאים אותם מונה אנגלמן: הגנת הגבול ברצועת עזה, עבודת המודיעין, שקיפות צה"ל לאויב, היערכות צה"ל לאיום המנהרות ופעילות הדרג המדיני, צה"ל והשב"כ ב-7 באוקטובר.

לדברי אנגלמן, "הביקורת תתקיים ברגישות הראויה, ומתוך קשב לצורכי צה"ל ולהתפתחות הלחימה. המתכונת ההדרגתית שנקבעה היא מידתית ומתונה בשים לב לאופייה ולעצימותה הנוכחיים של הלחימה, שצפויה לדברי צה"ל להימשך זמן רב. במקרה של התפתחות זירתית שתחייב עצימות גבוהה של לחימה, מנהל החטיבה לביקורת מערכת הביטחון תא"ל (במיל') איתן דהן יהיה איש הקשר מטעם משרדנו לפניות צה"ל בכל הנוגע להעדר זמינות של דרג לוחם בכיר למפגשים או להשהיית ביקורת בנושא זה או אחר. לצד זאת, במקרה של הפוגה משמעותית בלחימה נבחן את צמצום לוחות הזמנים".

תאריך:  01/05/2024   |   עודכן:  01/05/2024
איתמר לוין
+למבקר לא הועברו מסמכים בקשר להעברת כסף לחמאס בשנים שקדמו לטבח
22:52 01/05/24  |  עידן יוסף
ההתנצחות בין מבקר המדינה לראש הממשלה. המסמכים שדרש אנגלמן לקבל לידיו וטרם נענה הם כאלה הנוגעים להחלטת הדרג המדיני להעביר כספים לחמאס בשנים שקדמו לטבח שבעה באוקטובר. למבקר המדינה לא הועברו גם חלק מסיכומי הקבינט ומסמכים נוספים הדרושים לביקורת (כאן חדשות).
+משפחות שכולות הקימו מאהל מחאה מול הכנסת בדרישה לפעול ברפיח
22:30 01/05/24  |  עידן יוסף
משפחות שכולות מפורום תקווה הדורשות שצה"ל יפתח בפעולה קרקעית ברפיח הקימו מאהל מחאה באזור הסינמה סיטי בירושלים, יום לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה. לדבריהן, נתניהו התחייב שהפעולה ברפיח קרובה והקמת המאהל נועדה לדרבן אותו לממש את ההתחייבות.

יהושע שני, שבנו סרן אורי מרדכי שני נפל בלחימה במחבלי חמאס בשבעה באוקטובר, אומר כי הניצחון על חמאס והשבת החטופים עובר ברפיח. "אני פונה לקבינט המלחמה הצבא ערוך ומוכן וממתין שתתנו לו אור ירוק", אמר שני.
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בכירים בישראל: צווי מעצר מהאג יביאו לקריסת הרשות הפלשתינית
21:55 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיווח: בכירים ישראלים ואמריקנים הבהירו לממשל ביידן שאם בית הדין בהאג יוציא צווים ישראל תטיל את האחריות לכך על הרשות הפלשתינית, ותנקוט צעדים חריפים נגדה  ▪  ארה"ב העבירה מסרים לתובע בבית הדין כי היא מתנגדת לצווי מעצר וכי מהלך כזה "עלול להביא לפיצוץ"

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג [צילום: פיטר דג'ונג/AP]
+הרב לוינשטיין: השמאל גילה שהיהדות יכולה לנהל את ישראל יותר טוב
21:26 01/05/24  |  עידן יוסף
ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין בתגובה למתקפה של משה יעלון נגד המכינה בעלי: "השמאל הישראלי בהלם מהמשמעות של מה שקרה כאן, שהימין יכול לשלוט במצב. השמאל גילה שהיהדות יכולה לנהל את ישראל יותר טוב. המרכז לא רוצה את החרדים בצה"ל, יסכימו שחרדים ישרתו רק ביחידות מעורבות" (קול ברמה).
+הרמטכ"ל: מכינים מתקפה בצפון; המתקפה בעזה תלך חזק
21:12 01/05/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי קיים סיור והערכת מצב בגבול לבנון. במהלך הסיור הרמטכ"ל שוחח עם מפקדים במילואים של חטיבת "עציוני" (6). "המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה", אמר הרמטכ"ל.

"מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון. אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה".
[צילום: דובר צה''ל]
+קולומביה תנתק את יחסיה עם ישראל
20:28 01/05/24  |  עידן יוסף
נשיא קולומביה הודיע שהוא ינתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. "אני מכריז לפניכם", אמר הנשיא גוסטבו פטרו, "מחר ננתק את קשרינו עם ישראל משום שהממשלה שלה והנשיא שלה נוקטים מדיניות של השמדת עם". נשיא קולומביה אמר את הדברים להמון המריע בבירה בוגוטה במצעד לרגל אחד במאי.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב: "‏נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים. ההיסטוריה תזכור כי ‪גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע".
+חיל-האוויר חיסל מספר מחבלים תוך כדי ירי פצמ״רים על כוחותינו
19:47 01/05/24  |  עידן יוסף
בעקבות שיגורי פצצות המרגמה לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרכז הרצועה, חיסלו כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 את המחבלים המשגרים, תקפו את מרחב השיגור ותשתית טרור במרחב וחיסלו שני מחבלים שפעלו בתשתית טרור בסמוך לכוחות במרכז הרצועה.

מוקדם יותר היום זוהו ארבע נפלים בשטח פתוח במרחב חולית, אין נפגעים ולא נגרם נזק. נבדק האם מדובר בשיגורים שבוצעו היום או בנפלים ישנים שאותרו במרחב חולית.
+לכבוד בלינקן: מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי לראשונה מפרוץ המלחמה
19:41 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת העבודות, עבדו הכוחות לבניית תשתיות בידוק ומיגון במרחב וכן לסלילת צירים, בשטח ישראל ובשטח הרצועה, המאפשרים הכנסה של סיוע לצפון הרצועה תוך מתן מענה לחיזוק ההגנה על יישובי העוטף במרחב
הכנסת הסיוע במעבר [צילום: דובר צה''ל]
+עימותים פיזיים בין מפגינים פרו-ישראלים למפגינים פרו-פלשתינים ב-UCLA
19:20 01/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+לשכת רה"מ: הודעת המבקר - התנגחות מיותרת שאינה אמת
19:20 01/05/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: "מכתבו של המבקר הגיע אלינו דרך התקשורת. בניגוד לנטען, משרד ראש הממשלה משתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה. הודעתו היא התנגחות מיותרת בזמן מלחמה".
+שלושה אירועי ירי פצמ"רים ברצועת עזה על כוחות ישראליים ולשטח ישראל
19:02 01/05/24  |  עידן יוסף
ארבע פצצות מרגמה שוגרו מרצועת עזה לעבר חולית. הם חצו לשטח ישראל והתפוצצו בשטח לא מאוכלס, ללא נזק וללא נפגעים. לא הופעלה התרעה בעקבות השיגורים.

בנוסף, בשעות האחרונות שני אירועי ירי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה, במרחב מסדרון נצרים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

בימים האחרונים חמאס מרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב המסדרון (גלי צה"ל).
+הערכה בקטר: תשובת חמאס תגיע בתוך יום או יומיים
18:47 01/05/24  |  עידן יוסף
המגעים לעסקה: חבר בלשכה המדינית של חמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: נשיב להצעה הישראלית בפרק הזמן הקרוב. מקור המעורה במגעים: בקטר מצפים לתשובה בתוך יום או יומיים.
+רפובליקנים מתנים ברית הגנה עם סעודיה בנורמליזציה עם ישראל
18:37 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיווח סעודי: ריאד הביעה הסכמה לנורמליזציה עם ישראל בתנאי להסכם להקמת מדינה פלשתינית בנתיב "בלתי הפיך"  ▪  בכיר אמריקני: נתניהו מסרב לתנאים ודורש לחתום הסכם במנותק מהפלשתינים  ▪  בלינקן: מבצע ברפיח ימנע עסקה לשחרור חטופים ויסכל את הנורמליזציה
נתניהו ובלינקן בפגישתם [צילום: חיים צח/לע"מ]
+ההוצאות הצבאיות של ישראל אשתקד הגיעו ל-27.5 מיליארד דולר
18:35 01/05/24  |  עידן יוסף
ההוצאות הצבאיות של ישראל לסיכום שנת 2023 הגיעו ל-27.5 מיליארד דולר - וזאת למרות שהמלחמה פרצה רק לקראת סוף השנה. הוצאות המדינה עלו ב-24% בהשוואה לשנת 2022. המדינה היחידה במזרח התיכון שמוציאה יותר כסף על הצבא שלה מאשר ישראל היא סעודיה. כך עולה מדוח שפורסם היום.
+ראש עיריית ניו-יורק: המתסיסים המובילים בקולומביה אינם סטודנטים
18:31 01/05/24  |  עידן יוסף
ראש עיריית ניו-יורק במסיבת עיתונאים: "ההשתלטות על בניין 'המילטון' באוניברסיטת קולומביה הובלה על ידי אנשים שאינם סטודנטים, אשר גרמו להתססת האווירה במחאה והסיתו את שאר המפגינים".
+שתולה: פגיעה ישירה בשני בתים מטילי נ"ט
18:07 01/05/24  |  עידן יוסף
פגיעה ישירה של טילי נ"ט בשני בתים פרטיים בשתולה שבגליל המערבי - נזק כבד נגרם, אין נפגעים. ביממה האחרונה נורו ב-20 טילי נ"ט לפון, 12 מהם לעבר מטולה.
+קריאה לאכיפת הכללים: הפדרציה היהודית דורשת ביטחון בקמפוסים
18:02 01/05/24  |  עידן יוסף
תגובת הפדרציה היהודית של ניו-יורק אומרת כי הפעולות שננקטו באוניברסיטת קולומביה, כולל מעצרם של מי שתפסו והשחיתו בניין אוניברסיטה שלא כדין, מהווים צעד חשוב בהחזרת תחושת הביטחון עבור סטודנטים בקמפוס.

הפדרציה קוראת לקולומביה ולאוניברסיטאות אחרות בארה"ב לאכוף מיד את הכללים הקיימים כדי להבטיח את בטחונם ורווחתם של באי הקמפוסים. בהודעתה הוסיפה שהיא נשארת ממוקדת בשמירת ביטחונם של סטודנטים יהודים, ועם שותפים נוספים פועלת לחיזוק האבטחה בכל הקמפוסים באזור ניו-יורק.
+בניגוד לחוק: משרד ראש הממשלה לא מוסר חלק מהמסמכים הנוגעים למלחמה
16:44 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מתניהו אנגלמן פנה לראש הממשלה ולרמטכ"ל ודרש מהם להסיר את החסמים המעכבים את הביקורת  ▪  מזכירות הממשלה והמל"ל הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן המגביל את המסמכים המועברים למבקר רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה  ▪  צה"ל מנע מנציגי המבקר להיכנס למחנה שורה ולא קובע פגישה עם קמל"ר
אנגלמן בסיור בשדרות [צילום: דוברות המבקר]
+נתניהו לבלינקן: לא נקבל עסקה שכוללת את סיום המלחמה
15:34 01/05/24  |  מירב ארד
הסתיימה הפגישה המורחבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה אמר נתניהו אמר למזכיר המדינה האמריקני בלינקן כי לא יקבל עסקה לשחרור החטופים שכוללת את סיום המלחמה. בלינקן שב והבהיר כי ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תוכנית להגנה על האוכלוסייה האזרחית ולפינוי מסודר.

[צילום: חיים צח /לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן מתחיל לבדוק את כשלי צה"ל במלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח (יום ד', 1.5.24) מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בדרישה למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת.
01/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
העיתון הלבנוני "אל-אח'בר" מפרסם פרטים על עסקת החטופים המסתמנת שהעבירה מצרים להנהגת חמאס בסוף השבוע. העסקה כוללת שלושת השלבים: בשלב הראשוןו שיימשך 40 ימים ישראל תיסוג מאיזורים עם אוכלוסייה צפופה ותעצור את פעילות כלי הטיס למשך 10 שעות. חמאס ישחרר לפחות 33 חטופים חיים, בהם נשים, ילדים (מתחת לגיל 19), מבוגרים (מעל גיל 50), חולים ופצועים. ישראל תשחרר בתמורה 20 אסירים פלשתינים על כל חטוף שישוחרר.
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עמדתה של מצרים בנוגע למלחמת חרבות ברזל ידועה היטב, אך בחודש שעבר עצרה המשטרה 14 מבין מאות מפגינים פרו-פלשתינים במרכז קהיר; 50 מפגינים שצעקו ססמאות אנטי-ממשלתיות בהפגנות מיד לאחר פרוץ המלחמה עדיין במעצר. זהו קו מאפיין במדינות ערב, מציין ניו-יורק טיימס: כאשר ההפגנות נגד ישראל הופכות להפגנות נגד המשטר – השלטונות מגיבים ביד קשה. יש מדינות בהן די בהבעת הזדהות פומבית עם הפלשתינים כדי להסתכן במעצר.
01/05/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ענקית התעופה האמריקאית, יונייטד איירליינס, הודיעה כי לא תשוב לטוס לישראל לפחות עד 9 במאי. חברת התעופה שמפעילה קו יומי מתל אביב לניוארק, ביטלה את טיסותיה לישראל בעקבות המתקפה האירנית לאחר שחידשה את טיסותיה בתחילת חודש מרס. מיונייטד איירליינס נמסר כי: "לאחר הערכה ביטחונית, הטיסה היומית שלנו מניוארק לת"א מבוטלת עד ה-9 במאי. אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב ונקבל החלטות בכל הטיסות הקרובות תוך התמקדות בבטיחות הלקוחות והצוותים שלנו."
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
מזכיר המדינה פגש את משפחות החטופים שהפגינו מול מלון קמפינסקי בתל אביב: "השבת אהוביכם הביתה נמצאת בלב הדברים שאנו רוצים להשיג. נשיב את כולם - גברים, חיילים ונשים. יש הצעה חזקה על השולחן, חמאס צריך לומר לה 'כן'. לא ננוח עד שהם ישובו" בני המשפחות צעקו לעברו ״תודה, תציל אותנו״.
01/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
[צילום: גריגורי סיסוייב, ספוטניק/AP]
יאיר נבות
דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב הודיע כי ייתכן מאוד שהנשיא פוטין יודיע כבר היום על מינוי רה"מ הבא. ייתכן מאוד שרה"מ הנוכחי מיכאיל מישוסטין, לשעבר ראש רשות המיסים הפדראלית, יישאר בתפקיד,...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כיהודי, ישראלי, ציוני לפני ה-7 באוקטובר ואחרי ה-7 באוקטובר אני סבור שמחבלים יש להרוג ויש להימנע ככל האפשר משבייתם, אלא למטרות מודיעיניות ולמטרות סחר חליפין בבני ערובה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il