|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
פריצת גדר ההפרדה בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

תורת הרתעה שלא הרתיעה איש

התחלת סדרה חדשה על בסיס מחקרי על מלחמת יום הכיפורים שהתפרסם בספר "קריסה ולקחהּ"; תורת הביטחון של בן-גוריון קרסה במלחמת יום הכיפורים אך המשיכה לשלוט בכיפה עד 7 באוקטובר 2023; ראשי ממשלות ורמטכ"לים שאינם מבינים את הוויית הצבא והמלחמה; הרתעה באמצעות הטלת מורא שאינה מפחידה איש; צבא פוליטי; תפיסת הטרור הביטחוני; דמותו של המאצ'ו הישראלי; הסתרת ליקויים ואי-הפקת לקחים
02/02/2024  |   אורי מילשטיין   |   תחקירים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


שרלטנים ונוכלים

עד 7 באוקטובר 2023, תורת הביטחון של ישראל התבססה על ההנחה שצה״ל יביס את תוקפיו בכל מצב, לרבות בהתקפה משולבת של כל מדינות ערב, כפי שהתרחש במלחמת העצמאות שלא נחקרה, ליקוייה לא נחשפו ולקחיה לא הופקו. בשנות החמישים כינו את ההתפתחות האסטרטגית האפשרית הזאת: ״מקרה הכול״. תורה זו קרסה במלחמת יום הכיפורים, ומפתחיה נתגלו כמי שקודם העמידו פני מומחים ועתה הם פועלים להסתרת האמת. תורה זו הולידה את "הקונצפציה" שלפני מלחמת יום הכיפורים ומכיוָן שלא הופקו לקחיה היא שלטה בכיפה עד היום כשצה"ל מתקשה להביס את החמאס ברצועת עזה וחושש להיכנס לעימות מול החיזבאללה, שלא לדבר על עימות רב-חזיתי. תורה זאת הולידה את המחדל המודיעיני והמחדל המבצעי בשבת שמיני עצרת בעוטף עזה. היא גם אחראית למחדלים ולכישלונות המבצעיים במלחמת יום הכיפורים 1 באוקטובר 1973, בשתי מלחמות לבנון ובשתי האינתיפאדות ובאסון הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל ב-7 באוקטובר 2023. ועדת אגרנט שחקרה את המחדלים לקראת מלחמת יום הכיפורים, בתחילתה לא הטילה ספק בתורה זו, כי לא הצליחה להתנתק מהממסד הביטחוני שפיתח אותה ולא העזה להודות שמאז 1947 עומדת התורה על כרעי תרנגולת וכי כל ראשי מערכת הביטחון, חברי המטכ"ל ובכירי צה"ל, היו שרלטנים ונוכלים2 שלא הבינו את הוויית הצבא והמלחמה והעמידו פני מקצוענים כדי לקבל טובות הנאה.

שרידות של אסטרטגיות כושלות

במלחמת יום הכיפורים קרסה תרבותו הביטחונית (ולא רק היא) של דור תש״ח. תרבות זו היא שעיצבה את האסטרטגיה של היישוב והמדינה במשך 25 השנה שקדמו למלחמה, ולמרות שקרסה המשיכה לעצבה גם במשך 21 השנים שבאו אחריה - עד הסכם אוסלו, וחמישים שנה אחריה עד הטבח בעוטף עזה. די בכך כדי לראות במערכת הביטחון של ישראל ובעומדים בראשה, לרבות כל ראשי הממשלות, שרי הביטחון והרמטכ״לים בחמישים שנים אלה, אנשים שסיכנו את קיומה של מדינת ישראל. מאז הסכם אוסלו ועד כתיבת שורות אלה, בעשור השלישי של האלף השלישי, לוחמת תרבות זאת מלחמת מאסף באמצעות יורשים שעוצבו על-ידיה, כפי שהצהיר ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק: "אני מתחייב להמשיך את דרכו של יצחק רבין". מכיוָן שדרכו הביטחונית של רבין כשלה גם באינתיפאדה וגם במלחמת דרום לבנון, ניתן היה לצפות גם לכישלונו של ברק, והוא אכן נכשל באופן שבו גרם לבריחת צה"ל מלבנון, מהלך שהפך את החיזבאללה לאיום העיקרי על ישראל היום.

לא רק יצורים חיים מבקשים לשרוד, גם תרבויות ואסטרטגיות. מנגנון שרידותי מובנֶה זה של תרבויות ואסטרטגיות, שקרסו והסתאבו, דואג להסתיר את המציאות ומאיים בכך על שרידותם של אנשים ומדינות. זה אחד האִיומים החמוּרים על קיומה של מדינת ישראל היום – ועל חיי תושביה.3

מדובר בתרבות שהתבססה על הטלת מורא והרתעה באמצעות ביצוע פעולות טרור נגד ערבים, ולא על היכולת להפעיל צבא סדיר ומקצועי במלחמה. זאת הייתה תרבות כוחנית עם גיבוי אידיאולוגי, אנטי-כוחני, אך ללא עומק אינטלקטואלי. הֶעדר עומק זה אִפשר לקיים דיסוננס קוגניטיבי לאומי במשך שנים רבות. מן הדיסוננס הזה נהנו האליטות וסָבַל הציבור.

הרתעה וירטואלית

לצבא נועדו בתרבות זאת בעיקר משימות פוליטיות, אידיאולוגיות וחינוכיות. הרטוריקה הציונית כינתה את התפיסה הזאת: "אסטרטגיה של הרתעה", כי על-פי הקודים של השמאל הציוני, המצוי בדיסוננס קוגניטיבי כרוני, הישראלי הלגיטימי איננו טרוריסט. אבל קבוצות טרור ללא עומק של צבא יעיל אינן אלא מיליציה אידיאולוגית שלא הרתיעה איש ולא מנעה שום מלחמה. הסתמכות על הרתעה וירטואלית הייתה הפגם האינטלקטואלי החמור ביותר של מנהיגי ישראל וראשי מערכת הביטחון שלה, בין מלחמת "ששת הימים" למלחמת "חרבות ברזל". את הפגם הזה לא היו חברי ועדת אגרנט מסוגלים לאתר, כי הם היו חלק מן התרבות שקרסה.

תפיסת הטרור הביטחוני והשלכותיה על בניית הכוח וארגונו התחילו במבצעי טרור נגדי של הפו״ש והאצ״ל, במחצית השנייה של שנות השלושים, כאשר הוברר שמיליציית ה״הגנה״ אינה מגינה על הרכוש ועל הנפש כפי שהתיימרה לעשות. הדמות המובילה בהתפתחות זאת היה יצחק שדה, רטוריקן ביטחוני ושמאלן קיצוני, שטוהר הנשק באידיאולוגיה שלו, וחיסול חפים מפשע, לשם הרתעה, בפקודותיו ובמעשיו. הוא התחיל את עידן הסכיזופרניה הביטחונית בציונות, שקיבע דיסוננס קוגניטיבי כתרבות חיים של האליטות החברתיות. תרבות זאת התגבשה בפעולות הטרור של הפלמ״ח, האצ״ל ולח״י נגד שלטונות המנדט הבריטי, אחרי מלחמת העולם השנייה, שפירושם המוטעה מנע מבן-גוריון וחבריו להקים צבא של ממש לקראת מלחמת העצמאות,4 והגיעה לשיאה בפעולות טרור נגדי של יחידה 101 וגדוד הצנחנים 890, בפיקודו של אריאל שרון, בשנים 1953–1956, ובהשתתפות אחד המפקדים הבולטים – ולימים רמטכ״ל מלחמת לבנון – רפאל איתן. בשלושה שלבים אלה התגבשה דמותו של המאצ׳ו העברי והישראלי, שבזכות שִׂכלוֹ הישר, ניסיונו הקרבי, תושייתו, מעשיותו האנטי-אינטלקטואלית, ואי-התעסקותו ב״בּוּלשיט״ של צבאות אחרים, היה צה״ל אמור לנצח בדרך מקורית משלו את הצבאות הערביים בכל מלחמה בעתיד. ואכן הוא ״ניצח״ בעזרת קידוד כישלונות תפקודו הלקוי להצלחות מיתולוגיות אדירות. ״ניצחונות״ אלה הביאו ברכה רבה לאליטות בזמן הבחירות הכלליות, בעת קביעת סדר העדיפות הלאומי, וכאשר חילקו מִשׂרות והעניקו תפקידים. אלא שהמסרים האלה פוענחו באמצעות אותם קודים רק על-ידי הישראלים. הערבים לא אימצו את הקודים המניפולטיביים האלה ופיענחו את ההתרחשויות הביטחוניות באופן ריאלי הרבה יותר. עליונות השיח הערבי על השיח היהודי עתידה הייתה לתת תוצאות גם בשדה הקרב.

הרתעה כושלת

תפיסת הטרור הביטחוני גרסה שישראל תנצח את הערבים, ותכפה עליהם את רצונה, באמצעות מכות מפתיעות, מאולתרות, מהירות ומוחצות; מכות אלה ישברו את רוח הערבים, הם לא יעזו עוד לצאת למלחמה נגד היהודים וישלימו עם מטרות הציונות. זה הפיענוח שלהם לאסטרטגיה העקיפה של לידל הארט שכשלה בהרתעת גרמניה גם לפני מלחמת-העולם הראשונה וגם לפני מלחמת-העולם השנייה ורק הרתיעה את בריטניה מלבוא לעזרת פולין ולבלום את היטלר ב-1939. זה היה הבסיס לתפיסת ההרתעה הקונבנציונלית של ישראל, שהרתיעה רק את ישראל מלנקוט צעדים חיוניים לביצור ביטחונה ולכן היא הופתעה מיוזמתם הצבאית של אויביה, גם ב-1947, גם ב-1967, גם ב-1973, גם ב-1987 (פרוץ האינתיפאדה) וגם מן המלחמה של החיזבאללה נגדה, וגם ב-2023. השקפה ביטחונית זו זכתה לכינוי ״שיטת הזבנג וגמרנו״ והיא התגלתה כזבנג עצמי שמשיקולים שׂרידותיים יש להתעלם ממנו. את בית הספר הטרוריסטי הזה סיימו בהצלחה משה דיין, יגאל אלון, יצחק רבין, חיים בר-לב, דוד אלעזר, מרדכי גור, וחבריהם עוד לפני הקמת המדינה, על פיו הם בנו את מערכת הביטחון הישראלית ועל פיו הם חינכו את דור המפקדים הבא. הם לא נטשו את תלמודם זה עד יומם האחרון, למרות שהעמידו פנים כי עשו כן.

הצנעת איוולת

מלחמת ששת הימים, שתוצאותיה הצבאיות היו מדהימות למרות שביצועיה הצבאיים היו עלובים,5 קיבעה במוחות הישראלים את תרבות הטרור ואת תפיסת הטרור כאסטרטגיה ביטחונית למשך חמישים ושש שנים שבהן הם האמינו שבכל עתיד נראה לעין יכריע צה״ל בשדה הקרב, בקלות ובמחיר נמוך מכל הבחינות, כל קואליציה ערבית או התקוממות (אינתיפאדה) פלשתינית. העתיד הנראה לעין הזה נמשך שש שנים בלבד, אשר במהלכן התחוללה "מלחמת ההתשה" שהתישה את ישראל – אפקט שישראל הדחיקה בעזרת פשיטות אחדות שהעיתונות הישראלית המגויסת סייעה להאדיר, ללא כל בסיס במציאות.6 מלחמת יום הכיפורים, על אלפיים מאתיים עשרים ושניים הרוגיה הישראלים, על ששה-עשר נעדריה, על שבעת אלפים מאתיים חמישים ואחד פצועיה ועל שלוש מאות ואחד שבוייה,7 חשפה את איוולתה של תפיסה זו ואת חובבנותם של מצדדיה. אך האיוולת, שהייתה אמורה להיות גלויה לעין, בתרבות מערבית המבוססת על חשיפת ליקויים, ביקורת והפקת לקחים, נעלמה מעיני רובו המכריע של הציבור היהודי בישראל – נאמני ארץ-ישראל ואנשי שלום עכשיו כאחד – שאולף להעריץ את צה״ל. הצנעת איוולת היא סימן לתרבות לאומית פרימיטיבית, שבה המציאות מקודדת באמצעות השכל הישר בלבד ואינטרס השרידות של האליטות השלטוניות. האליטות התרבותיות, התקשורתיות, והאקדמיות מתקרנפות ומשרתות את האינטרס הזה. כשהקרנפים מגיעים לצמרת – אין הם מסוגלים להודות שהתקרנפו והם משמרים ביתר מרץ, משיקולי שרידות אישית, את התרבות הפרימיטיבית.
___________________

מעבר ממטרת הכרעה למטרת הפסקת אש במלחמת יום הכיפורים; מבצע תקשורתי להטמיע מיתוס; ועדת אגרנט נועדה להרגיע את מחאת אנשי המילואים; משימות ועדת אגרנט; איוש ועדת אגרנט היה לקוי; ועדת אגרנט נכשלה מכל בחינה; לחברי ועדת אגרנט לא היו כלים תיאורטיים להבין מה אירע במלחמת יום הכיפורים; תרבות דורית מנעה מחברי הוועדה להגיע לחקר האמת; טיעונו של האלוף ישראל טל.

הערות

1. את מחקרי על קריסת מערכת הביטחון של ישראל במלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973 פרסמתי ב-1993 לאורך מחקר שארך עשרים שנה. מאז התפרסם המחקר בעוד שלוש מהדורות, וזאת המהדורה החמישית והמעודכנת.
2. הגרסה הראשונה של המאמר על כשלון ועדת אגרנט התפרסמה בגיליון המיוחד של כתב העת ״תיאוריה וביקורת״: ״50ל48״, שערך עדי אופיר, בהוצאת מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד, 1999. שם נקרא המאמר ״ועדת אגרנט״. גרסה שניה התפרסמה במהדורה השלישית של ספרי "קריסה ולקחהּ". בגרסה הנוכחית, השלישית, הכנסתי שינויים ותוספות רבים.
3. בספרו ״עסקים במהירות המחשבה״ כתב מייסד "מיקרוסופט", המולטי-מיליארדר ביל גייטס: ״התעלמות מחדשות רעות היא המתכון הבטוח לדעיכה״.
4 . ראה כרך ראשון של סדרת ספָרַי על מלחמת העצמאות, ״המאבק על המטרה״.
5. ראה למשל ניתוח של קרב גבעת התחמושת בספרי ״איחוד ירושלים״.
6. ראה בספרי ״אביב נעורים״.
7 . ארכיון צה״ל (להלן א״צ), מיכאל צור, סגן מנהל ארכיון צה״ל ומערכת הביטחון וראש תחום תיעוד וקטלוג, בהקדמה לגרסת דו״ח ועדה אגרנט שנחשפה לעיון הציבור ב-1994, עמ׳ 11.

תאריך:  02/02/2024   |   עודכן:  02/02/2024
אורי מילשטיין
+תיעוד מקבלת שבת שקיימו לוחמי סיירת נח״ל במרכז רצועת עזה
16:48 02/02/24  |  

[צילום: דובר צה´ל]
+מטוס קרב תקף חוליית מחבלים במרחב עיתרון שבדרום לבנון
16:46 02/02/24  |  עידן יוסף
מטוס קרב תקף חוליית מחבלים במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היממה האחרונה תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון חיזבאללה במרחבים אלחיאם, כפר קאנא וג'בל בלאט. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים אלג'בין, עיתה א-שעב ועיתרון.

בהמשך להתרעות הבוקר בצפון הארץ, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי.
+צה"ל תפס 100 אלף ש"ח בכספות של החמאס
13:28 02/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אוגדה 99 פועלת במרכז רצועת עזה וחיסלה עד עתה מאות מחבלים  ▪  היא השמידה מתחם לייצור פגזי רקטות המושתת על מכונות אזרחיות ורב-תכליתיות  ▪  תא"ל ברק חירם: "אומרים שרק עם המוכן להילחם על חרותו ראוי לה"
פעילות במרכז הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
+שרים בקבינט: העסקה רחוקה וכלל לא בטוח שתצא לפועל
12:22 02/02/24  |  עידן יוסף
שרים בקבינט אומרים אחרי הישיבה הלילית כי התחושה שקיים מתווה בפתח אינה מבוססת, ולדבריהם לא הוצג לקבינט מתווה. מהתבטאויות השרים עולה כי יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לאשר עסקה שכוללת הפוגה של למעלה מחודש, שחרור רוצחים ומספרים גבוהים של מחבלים.

עוד אומרים שרים בקבינט כי העסקה רחוקה וכלל לא בטוח שתצא לפועל. שרים רבים הביעו ביישיבה הסתייגויות גם מאורך ההפוגה ועל שלבי המתווה. רוב מוחלט של שרי הקבינט דרשו להיות מעורבים בהמשך תהליך המו״מ ולא לקבלו כעובדה מוגמרת (חדשות 12).
+לנוכח המחאה: בוטלו אירועי דרום אדום
12:19 02/02/24  |  עידן יוסף
לנוכח המחאה כנגד קיום פסטיבל דרום אדום ואחרי שיחה עם משפחות החטופים - ראשי מועצות בעוטף החליטו להודיע על ביטול דרום אדום, למעט קיום צעדת הכלניות בשבוע הבא לזכרו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין ותמיכה בעסקים שמעוניינים שיגיעו אליהם.
+המארגנים: הפרסום בדבר הרקע לביטול השתתפותו של שיקלי בכנס בגרמניה שקרי
12:03 02/02/24  |  עידן יוסף
דיווח בגרמניה: בוטלה השתתפותו של השר עמיחי שיקלי בכנס בגרמניה שבו ישתתפו פוליטיקאים גרמנים בכירים ברקע השתתפותו של שיקלי בכנס ההתיישבות בעזה השבוע. שיקלי הוזמן לכנס שייפתח בנאום של שר המשפטים הגרמני. המארגנים, ביניהם אחד העיתונים הגדולים במדינה, ביטלו את השתתפותו ובמקומו הזמינו לנאום את השר גדעון סער (חדשות 13).

ה-Jerusalem Post ועיתון ה-Welt הגרמני, אשר מקיימים יחד ועידה על יחסי ישראל-גרמניה בעקבות מלחמת חרבות הברזל נמסר, הכחישו את הפרסום: "שר התפוצות עמיחי שיקלי מעולם לא אישר סופית את השתתפותו בכנס המשותף לשני העיתונים שצפוי להתקיים בעוד שבועיים בברלין. שמו ותמונתו של שיקלי הוסרו מהאתר לאחר שהתברר שלמרבה הצער השר לא יוכל להשתתף בשל אילוצים הקשורים למלחמה. השתתפותו מעולם לא בוטלה מצד המארגנים, שכן היא מעולם לא אושרה סופית.

בנוסף, השר גדעון סער הוזמן מטעם שני כלי התקשורת לוועידה מלכתחילה ובניגוד לפרסומים, לא במקום אלא בנוסף לשר שיקלי ולשרים אחרים מממשלת ישראל. אין קשר סיבתי בין שתי העובדות הללו".

+בין גבורה לטעות: גורלו של מפקד אגוז לשעבר בידי הרמטכ"ל
11:56 02/02/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל הרצי הלוי מתלבט האם להחזיר לפיקוד קצין שהצטיין במלחמה למרות טעויות קשות בעברו. מדובר במפקד אגוז לשעבר, סא"ל אפרים תהילה, אשר הודח בשל חשיפת ליקויים משמעותיים בפיקודו, שאף עלו בחיי אדם, ושיקר במהלך תחקיר. ב-7 באוקטובר הוא לא חשב פעמיים, ולקח את המושכות לאחר פציעת מפקד היחידה (ידיעות אחרונות).
סא"ל אפרים תהילה
+אירן וטורקיה: לכדנו סוכני מוסד וסייעניהם
11:27 02/02/24  |  עידן יוסף
משרד המודיעין של אירן הודיע: "חשפנו 28 סוכני מוסד במדינות באסיה, באפריקה ובאירופה, וכמה מרגלים נוספים באירן, במבצע סיכול המודיעין הגדול ביותר נגד המשטר הציוני".

התקשורת הטורקית מדווחת על תפיסת שבעה חשודים שמסרו מידע למוסד.

+אירן: יועץ צבאי אירני של משמרות המהפכה נהרג בתקיפה הישראלית בסוריה
11:21 02/02/24  |  עידן יוסף
דיווחים על תקיפה ישראלית הלילה בחלק הדרומי של דמשק. באירן פורסם כי יועץ צבאי אירני של משמרות המהפכה נהרג התקיפה הישראלית בסוריה.

+מעבר ניצנה חסום לשיירות האספקה והסיוע לרצועה
10:57 02/02/24  |  עידן יוסף
אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים בתנאי מזג אוויר לא פשוטים הגיעו עשרות פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות חטופים למעבר ניצנה. הם חסמו לתנועה את המעבר ומשאיות האספקה לרצועה עליהן נוהג חמאס להשתלט אינן עוברות. פעילים נוספים עושים את דרכם בשעה זו למעבר ניצנה. זה היום העשירי שבו מתקיימת חסימה למעבר סחורות.
[צילום: צו 9]
+האזעקות בקריית שמונה: 3 שיגורים נפלו בשטחים לא מאוכלסים
10:49 02/02/24  |  עידן יוסף
שלושה שיגורים נפלו בשטחים לא מאוכלסים בקרית שמונה. ברקע האזעקות בקריית שמונה וסביבתה, שלושה שיגורים מלבנון נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי.
+כ-3,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה בפיקוד המרכז
10:32 02/02/24  |  עידן יוסף
לאחר יותר מ-16 שעות, מאות לוחמי צה"ל במילואים ומג״ב השלימו הלילה מבצע לסיכול טרור עממי בכפר חוסאן שבחטיבת עציון. במסגרת המבצע, הלוחמים עצרו 13 מבוקשים, תחקרו עשרות חשודים נוספים והחרימו חומרי הסתה של ארגוני טרור.

אמש בפעילות נוספת בחטיבת עציון לוחמים איתרו והחרימו אמצעים להכנת מטענים.

בכפר ג׳מאל שבחטיבת אפרים ובמרג׳ נעג׳ה שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שני מבוקשים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

כ-3,000 מבוקשים נעצרו מתחילת המלחמה בפיקוד המרכז.
+בכיר ישראלי לרשת NBC: הסיכויים לעסקת חטופים עומדים על 50% בלבד
08:24 02/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יועץ בכיר לקבינט המלחמה: תשובת חמאס עשויה להגיע בעוד כמה ימים ורק לאחר מכן ייפתח מו"מ על פרטי העסקה  ▪  אוסטין לגלנט: חשוב להבטיח את המעבר הרציף של הסיוע ההומניטרי לרצועה  ▪  עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה
הפגנה למען החטופים אמש בתל אביב [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+עתירה לבג"ץ נגד בדיקת המלחמה בידי אנגלמן
07:35 02/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תנועת אומ"ץ: מבקר המדינה אינו מוסמך לקיים בדיקה כזאת, אינו מצויד בכלים לבצע אותה, היא עלולה לפגוע בביטחון המדינה ויש להפקיד את הבדיקה בידי ועדת חקירה ממלכתית
אנגלמן. "בלתי סביר ובלתי מידתי" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+תמונות ניצחון
07:35 02/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשמעות של שחרור מחבלים תמורת חטופים  ▪  יש להטיל עונש מוות על ארכי-רוצחים  ▪  גם ערבים יכולים להיות אנטישמיים  ▪  אי-אפשר לעשות בביירות מה שעושים בעזה  ▪  דרוש ראש ממשלה אחר מהליכוד  ▪  תעלת סואץ והבריכה של נתניהו
המחיר המתמשך של המחדלים [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תורת הרתעה שלא הרתיעה איש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצנחן
2/02/24 16:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הסיכויים לעסקת חטופים עומדים על 50% בלבד בשל האתגרים הרבים שבדרך - מצטטת (2.2.24) רשת NBC מקור ישראלי בכיר. מקור נוסף, שהרשת הגדירה כ"יועץ בכיר לקבינט המלחמה", אומר שישראל עודנה ממתינה לתשובת חמאס למתווה שגובש בתחילת השבוע בפריז, תשובה אשר ייתכן שתגיע רק בעוד מספר ימים, ורק אם היא תהיה חיובית - יחל מו"מ על בסיס עקרונות המתווה: הפוגה ראשונה, שחרור נשים, זקנים וחולים כנגד מאות מחבלים, ואז מו"מ על הפוגה נוספת בה ישוחררו חיילים וצעירים.
02/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
תנועת אומ"ץ מבקשת מבג"ץ (1.2.24) לאסור על מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לערוך כעת ביקורת על המחדלים שקדמו לפרוץ מלחמת חרבות ברזל. התנועה גם מבקשת צו ביניים שיקפיא את עבודת הביקורת, שכן עבודת איסוף המסמכים כבר החלה וכך עלול להתממש החשש לפגיעה בביטחון. העתירה באה לאחר שאנגלמן דחה את בקשתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, להמתין עד סיום המלחמה.
02/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשמעות של שחרור מחבלים תמורת חטופים יש להטיל עונש מוות על ארכי-רוצחים גם ערבים יכולים להיות אנטישמיים אי-אפשר לעשות בביירות מה שעושים בעזה דרוש ראש ממשלה אחר מהליכוד תעלת סואץ והבריכה של נתניהו
02/02/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש (יום ה', 1.2.24) עם משלחת השגרירים לאו"ם בראשות שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, מהמדינות צ'כיה, בולגריה, הונגריה, מלטה, רומניה, אוקראינה, סיירה לאון וסלובניה.
01/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
חלק ראשון של דיון עומק על מלחמת "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: האלוף בדימוס יצחק בריק, פרופ' אמריטוס אלישע הָס, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, מיכאל, ד"ר משה ברנט, סא"ל ד"ר דן שיאון ואלכס צייטלין. בחלק זה נערך עימות חריף בין מצדדי המשך הלחימה הנוכחית ברצועת עזה - תת-אלוף בדימוס אמציה חן, הד"ר משה ברנט, פרופ' אלישע האס וסא"ל מיל' ד"ר דן שיאון, שטענו כי הפסקת הלחימה הנוכחית תביא לתוצאות מסוכנות מאוד - לבין אלוף בדימוס יצחק בריק וד"ר חיים אסא, הסבורים שהיא נכשלה ויש לשנותה ולצאת מהרצועה, לכתרה לתקוף מהחוץ בפשיטות.
01/02/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il