בינואר 2003, הפסיק שירות 144 האינטרנטי של "בזק" את פעילותו. כלומר, השירות המשיך לרוץ – אך מאגר הנתונים הפסיק להתעדכן מתאריך זה. לפניותיהם של הלקוחות, השיבו ב"בזק" כי המערכת הקיימת מסובכת מבחינת עידכון המידע ולכן יש להמתין לשידרוג האתר, שיביא לשדרוג מאגר הנתונים.
במשך כל אותה תקופה, הודעה זו קידמה את פניהם של הגולשים לאתר "בזק": "גולשות וגולשים יקרים, לתשומת לבכם: הנתונים באתר אינם מתעדכנים. בזק פועלת בתקופה זו על שדרוג האתר, על-מנת לשפר את השירות המסופק באמצעותו. עם תום השדרוג יעמוד לרשותכם אתר משופר ומעודכן, לשירותכם תמיד". אני לא יודע מה איתכם, אך אני ממש לא קונה את התירוץ הזה – מדובר בחברה עם גב כלכלי חזק וכוח אדם משמעותי, כמה זמן צריך לקחת להם להוביל שידרוג של המערכת? 3 שנים? שירות המודיעין המקוון של חברת הכבלים HOT עלה לאוויר שלושה חודשים לאחר פתיחתו! התנהלותה של "בזק" בעניין תמוהה עוד יותר – עם המעבר לשיטת המספור החדשה השיבה "בזק" כי השינוי יוביל התארכות נוספת בשידרוג האתר. אז הנה לכם, עוד תירוץ מבית "בזק" – והכל כדי למנוע את פתיחתו של שירות 144 החינמי.
ברור לכל כי "בזק" לא תוותר בכזו קלות על שירות מוקד 144 שלה. כל פנייה למוקד 144 מחויבת בתשלום של 1.83 שקל – לא כולל התשלום אותו נדרש הלקוח להעביר לחברה באם הוא מעוניין בהפנייה אוטומטית בסיום השיחה (עם לחיצה על מקש הכוכבית). לעומת זאת, שאילתה באתר 144 היא חינמית לחלוטין. אז מה הוביל את "בזק" לפתוח את השירות דווקא עכשיו? אני סבור כי ב"בזק" השכילו להבין כי הגיעו מים עד נפש והם לא מסוגלים להמשיך ולחלוב את הלקוחות על שירות שכ"כ הגיוני לקבל אותו חינם באופן מקוון; זאת ועוד, "בזק" תמכור שטחי פרסום נרחבים באתר החדש – מתוך תקווה כי המהלך ימנע הפסדים משמעותיים לחברה עם הצעת השירות בחינם.
אחד החולאים הגדולים של כולנו, הוא הזיכרון הקצר; אז לצד התשואות על אתר 144 החדש, כדאי לכולנו לזכור את ההיסטוריה שלו – בייחוד את התנהלותה של "בזק" במהלך השנים.