|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
הירש ברנבלט לאחר הרשעתו המוקדמת [צילום: העולם הזה]
השואה בפסיקת בית המשפט העליון (ג')

"שאלה להיסטוריה ולא לבית משפט"

ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
06/05/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שואה וגבורה   |   תגובות

שנתיים לאחר שחרצו את דינו של אדולף אייכמן – זה בבית המשפט המחוזי וזה בבית המשפט העליון – נדרשו השופטים משה לנדוי ויצחק אולשן לעסוק שוב בהיבט המשפטי של השואה. הצטרף אליהם השופט חיים כהן, עשור לאחר שהגיש את כתב האישום בפרשת קסטנר. הפעם היה עליהם (להבדיל) להכריע בעניינו של הירש בֶּרֶנְבְּלַט – מי שהיה שוטר במשטרה היהודית בגטו בנדין שבפולין בשנים 1943-1942.

כתב האישום נגד ברנבלט הוגש על-פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, אשר במקורו נועד להעמיד לדין יהודים שמילאו תפקידים שונים בגטאות ובמחנות, ואשר הואשמו בביצוע עבירות תוך כדי כך – עד כדי פשעים נגד האנושות ופשעים נגד העם היהודי. כתב האישום כלל 12 אישומים, שהחמורים בהם ייחסו לברנבלט הסגרת עשרות ילדים, שמצאו מחסה בבית היתומים היהודי בבנדין, לידי הנאצים; וסיוע במסירת אלפי יהודים לנאצים בכך שהוביל אותם למגרש הספורט העירוני ושמר עליהם עד אשר גורשו למותם. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את ברנבלט בחמישה מבין האישומים, כולל שני החמורים ביותר, וגזר עליו חמש שנות מאסר.

חומרת העבירות ואולי עוד יותר מזה – חומרת המעשים על-רקע השואה, הובילו את בית המשפט העליון לנתח מחדש את חומר הראיות ובעיקר את העדויות נגד ברנבלט, תוך סטייה מן הכלל של אי-התערבות ערכאת הערעור בממצאי עובדה ומהימנות. אולשן, לנדוי וכהן כתבו שלושתם חוות דעת נרחבות, ומסקנתם הייתה זהה: זיכוי. כאן נתמקד באישומים על בית היתומים ומגרש הספורט.

על הגירוש מבית היתומים העיד עד אחד בלבד, ציין כהן; אומנם אפשר להרשיע על-פי עד בודד, אך יש לראות האם עדותו משתלבת במארג הכולל – וזה לא המקרה כאן. 23 עדי תביעה הופיעו במחוזי ועשרים מהם לא ידעו ולא שמעו על מעשה כה נורא. גם התיעוד בכתב של קורות גטו בנדין, חלקו מזמן אמת וחלקו כמעט מזמן אמת, שותק לחלוטין על כך. לא ייתכן, אמר כהן, שהתרחש אירוע כה אכזרי ואיש לא ידבר עליו. לצד זאת, היה פגם פרוצדורלי באותה עדות יחידה, שכן היא נשמעה לראשונה בבית המשפט – ולא במשטרה – וההגנה למדה עליה יום אחד בלבד לפני השמעתה. מסקנתו של כהן הייתה, שבשל כל אלה – יש לזכות את ברנבלט מחמת הספק בעניין בית היתומים.

אולשן מקדים את זמנו בהבנת היודנראטים
כהן. דרוש חוק ברור ומפורש

האישום בנוגע למגרש הספורט התמקד בסופו של דבר במעשה אחד: ברנבלט מנע מעבר מהקבוצה שנועדה לגירוש אל הקבוצה שנועדה לעבודה. עובדות אלו לא היו שנויות במחלוקת, אך כהן קבע שאינן מהוות עבירה. החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם מדבר על "מתן יד למסירה של אדם נרדף לידי שלטון עוין בארץ עוינת בתקופת הנאצים". ברנבלט לא יכול היה למסור את היהודים לנאצים, כי הם כבר היו בידיהם. קביעה לפיה מניעת מעבר בין הקבוצה הייתה גם היא מסירה, הסביר כהן, היא הרחבה בלתי ראויה. המחוקק לא קבע שמניעת בריחה מהווה מסירה, ובית המשפט לא יעניש "שלא על-פי חוק ברור ומפורש". חוץ מזה, אם ברנבלט היה מאפשר מעבר שכזה – הגרמנים היו יורים והורגים המונים בו במקום, בעוד גורלם העתידי של המיועדים לגירוש לא היה ידוע; והחוק מעניק הגנה למי שמעשיו נעשו כדי למנוע תוצאה חמורה יותר.

אולשן העלה אף הוא את הסוגיה של הרשעה על סמך עדות בודדת. בית המשפט המחוזי קבע שברנבלט לא היה מפלצת סדיסטית, ולאור זאת צריך היה להתייחס בספקנות לעדות יחידה המציגה אותו באור הפוך. הוא הסכים עם כהן, ששתיקת העדים והמקורות הכתובים לגבי בית היתומים היא משמעותית. לא ייתכן "שמעשה זוועה כזה, כמו הוצאת ילדים יתומים ממחבואם ומסירתם לקלגסים הנאצים, לא יעשה רושם על הציבור היהודי ושלא ייחרת בזכרון אנשי בנדין".

בהמשך כתב אולשן מספר פסקאות חשובות במיוחד, אשר הקדימו את זמנן מבחינת התפיסה לגבי היודנראטים ומי שמילאו תפקידים בזמן השואה ונותרו אקטואליות עד עצם היום הזה. הציבור היהודי היה במבוכה, במיוחד כאשר תרמיותיהם של הנאצים טרם התגלו, וקיווה שהיודנראטים יוכלו לסייע לו. כאשר תקווה זו התנפצה על סלעי המציאות, גברה ההתמרמרות נגד היודנראטים והמשטרה היהודית שהפעילו. וכאשר תנועות הנוער החלו לפעול נגד הגרמנים, רגשות הטינה כלפי ממלאי התפקידים התעצמו וכך נוצרו חשדות שווא כלפיהם.

אחרי השואה, המשיך אולשן, החל בציבור הישראלי ויכוח על דרך הפעולה הנכונה מול הגרמנים – זו של היודנראטים או זו של תנועות הנוער; כל אדם זכאי כמובן לדעה משלו. "ברור הדבר: איזה עמדה מהעמדות הנ"ל היא הנכונה. כלומר, באיזה קו היה על המנהיגים לנהוג – זוהי שאלה להיסטוריה ולא לבית משפט, לפניו מובא נרדף בהאשמה בעבירה לפי החוק הנדון [לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם], כל עוד לא הורה לו המחוקק בגופו של החוק, שעליו לנקוט עמדה – ואיזו עמדה – בנוגע לקו שבו דוגלים בעלי הדעות השונות הנ"ל".


"תהיה זאת התנשאות והתחסדות מצידנו"
שוטר יהודי בגטו בנדין

דבריו של אולשן כוונו לסעיף החוק המעניק הגנה לפי שפעל כדי למנוע תוצאה חמורה יותר. בית המשפט המחוזי צמצם מדי את פרשנותו של סעיף זה, "ללא כל הצדקה שיש לה סימוכין בלשון החוק". הוא מתח ביקורת על התביעה: "יש לדון בעצם המעשים נשוא ההאשמה, ללא כל קשר עם שאלת נכונות הדעות השונות ביחס לקווי היודנראטים. מהבחינה הזאת נראה לי, כי התביעה הגזימה בהבאת עדים שהעידו באופן כללי נגד היודנראט ונגד המשטרה, עדים שבעדותם היה יותר משום מתן ביטוי לדעותיהם והשקפותיהם כלפי היודנראט והמשטרה כמוסד, מאשר עדות נגד המערער".

האם עדי התביעה שיקרו? לאו-דווקא, הדגיש אולשן: "כאשר במשפט מהסוג הזה – עם הרקע ההיסטורי שבו, עם הדעות המפולגות – נוצרת אווירה מגמתית, הרי אפילו מופיעים עדים העושים רושם של עדי אמת, יש מקום לחשוש שמא אלה הינם אנשים המאמינים בכנות עדותם, אלא, ובלי שבעצם ירגישו בכך, הדמיון פועל אצלם יותר מן הזיכרון". לפיכך, צריך יותר מאשר עד אחד – וכאלה לא נמצאו נגד ברנבלט.

גם בפיו של לנדוי הייתה אמירה עקרונית ואף ערכית: "תהיה זאת התנשאות והתחסדות מצידנו – מצד מי שמעולם לא עמד במקומם של אלה ומי שהצליח להימלט משם, כמו עדי התביעה – לעשות אמת זאת [שבימי השואה השתנו ערכי המוסר] עילה למתיחת ביקורת על אותם 'אנשים קטנים', שלא התעלו לרמת מוסר עילאית, בהיותם נרדפים עד צוואר על-ידי שלטון, שמטרתו הראשונה הייתה למחות את צלם האדם מעל פניהם; ואסור לנו לפרש את יסודות העבירות המיוחדות, שהוגדרו בחוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, לפי איזה קנה מידה של התנהגות מוסרית, שרק המעטים היו מסוגלים לה.

"אין לייחס למחוקק כוונה לדרוש רמת התנהגות, שאין הציבור יכול לעמוד בה, ומה גם שאנו עוסקים בהלכות שנקבעו על ידיו בדיעבד. ובל נשלה את עצמנו, שאם מעשים שנעשו שם על-ידי אחים נרדפים יישפטו בפלילים לפי אמות המידה של המוסר הצרוף, תוקל המועקה שבלב על המכה הנוראה שהוכה עמנו".

לנדוי הסכים עם כהן בכך שהיהודים במגרש הספורט כבר היו מסורים בידי הגרמנים. "אין לנו דרך אחרת, אלא לנתח את העובדות עד הסוף, כדי לגלות אם עבר המערער את הגבול שבין מעשים שהיו אולי בזויים מבחינת המוסר, לבין התנהגות שעליה הוא ראוי לסנקציות של המשפט הפלילי; וכל מקום שקיים ספק, נדון אותו לכף זכות". כך גם לגבי לכידת היתומים: העדות היחידה שכנעה את בית המשפט המחוזי, אך "עם זאת ידוע שיש וְעֵד משוכנע, או משכנע את עצמו, בכנות שראה בעיניו דברים, מבלי שראה אותם כלל", ודאי כאשר העדות נמסרת לאחר 21 שנים ו"אחרי שעברו עליו מאורעות מזעזעים רבים". ברנבלט זוכה ושוחרר בו במקום.

מתוך ספרו של איתמר לוין "ערעור פלילי: פסקי דין בולטים בבית המשפט העליון, 2023-1948".
תאריך:  06/05/2024   |   עודכן:  06/05/2024
איתמר לוין
+יום הזיכרון לשואה ברצועת עזה
18:54 06/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי אוגדה 99 מציינים את יום השואה ברצועה  ▪  צפו בתיעודים
מדליקים נר זיכרון [צילום: דובר צה''ל]
+טקס הזיכרון לשואה בכנסת התקיים תוך הזדהות עם החטופים
18:32 06/05/24  |  עידן יוסף
בכנסת התקיים טקס "לכל איש יש שם", שעמד בסימן "רְאו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה", בהשתתפות יו"ר הכנסת, הנשיא, ראש הממשלה, מ"מ נשיא העליון, שרים, חברי כנסת, יו"ר הנהלת "יד ושם" וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

האישים קראו שמות של נספי השואה, תוך ציון סיפור חייהם הייחודי. בנוסף, הוצב כיסא צהוב ריק בשורה הראשונה בקהל, כהזדהות עם משפחות החטופים.

בנאומו, הדגיש נתניהו את הקשר בין השואה לטבח 7 באוקטובר, וקרא להמשיך במאבק חסר הפשרות כנגד הטרור. "הכוונה של המרצחים, האנסים, עורפי הראשים והחוטפים של יקירינו, שעדיין שם ואנו נחושים להוציאם - היא אותה כוונה של הקלגסים הנאצים שרצחו שליש מבני עמנו", אמר נתניהו. "ההבדל הוא שהיום יש לנו חיילים גיבורים, שמאות מהם נפלו בגבורה אין קץ ואחרים נפצעו. אנחנו מחבקים אותם ואת משפחות הנופלים ומשפחות החטופים".
+אנחנו חיים
14:35 06/05/24  |  דרור גרין   |   לרשימה המלאה
אנדראש מזאי מאפשר לנו להתרחק מהטראומה, מבלי לשלול או לדחות אותה או להדחיק אותה, ומזכיר לנו שבכל רגע, גם ברגע שלפני מותנו, אנחנו חיים, ובכל רגע אנחנו יכולים למצוא אושר קטן
[צילום: AP]
+"כרסום שידענו טיבו אך לא את פשרו"
13:55 06/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
הדיון בערעור דמיאניוק בבית המשפט העליון [צילום: יעקב סער, לע"מ]
+'לעולם לא עוד' - זה עכשיו
13:03 06/05/24  |  בנימין נתניהו   |   לרשימה המלאה
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ז בניסן תשפ"ד, 05.05.2024]
נתניהו. שום דבר לא יעצור את ישראל [צילום: קובי עידן/לע"מ]
+שקרים על השואה בתביעות פיצויים
12:15 06/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
גירוש יהודים ברומניה [צילום: בונדסארכיב]
+שורד השואה פרץ סבח: "הסתתרתי שלושה ימים בממ"ד לבד"
12:15 06/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שורד השואה מיכאל קופרשטיין, סבו של בר שנחטף לעזה סיפר: לא רצו להראות לנו את הסרטונים שהופצו שרואים אותו קשור והוא צועק את השם שלו. את הסרטונים האלה לא קיבלנו מהצבא אלא מהטלגרם  ▪  שורד השואה שלמה כהן: פוניתי למלון באילת רק לאחר שבועיים ומשם הגעתי לבית אבות בבאר שבע
שורד השואה פרץ סבח [צילום: ערוץ הכנסת]
+זה לא אותו דבר, זה לא שואה
11:51 06/05/24  |  יצחק הרצוג   |   לרשימה המלאה
נאום נשיא המדינה בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יד ושם ירושלים [כ"ז בניסן תשפ"ד, 5.5.2024]
הרצוג. שעת הזיכרון [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+בפעם הזאת בהיסטוריה דם ייענה בדם
11:06 06/05/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר  ▪  הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"  ▪  חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
מתעצם הזיכרון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+אסון 7 אוקטובר - האם ראוי שייקרא "שואה"
10:46 06/05/24  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
ההבדל בין שני האירועים שהשפיע על גודל האסון וכמות הנרצחים נובע מכך שבשנות הארבעים של המאה העשרים לעם היהודי לא הייתה מדינה ולא היה צבא
שואה [צילום: אמזלג מישל/לע"מ]
+מסילות הזיכרון: רכבת ישראל מחזירה לחיים סיפורי שואה
10:41 06/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רכבת ישראל מנציחה סיפורי שואה של עובדיה במיזם מיוחד מתעד את זיכרונותיהם של ניצולים יוצאי אירופה וצפון אפריקה
יוסי בוכניק, שורד שואה מטריפולי, לוב
+המופתי הנאצי - מקור ההשראה
10:17 06/05/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי עבד אללה! יש יהודי מתחבא בוא והרגהו!"
חג' אמין אל-חוסייני [צילום: לע"מ]
+יום השואה: צפירה בת 2 דקות הושמעה ברחבי הארץ בשעה 10:00
10:11 06/05/24  |  מירב ארד
יום השואה: ישראל מתייחדת עם זכר ששת המיליון, צפירה בת 2 דקות הושמעה ברחבי הארץ בשעה 10:00.
+"הוא היה הגבוה והוא היה המפקד"
07:08 06/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
בית המשפט העליון בערעור אייכמן [צילום: לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שאלה להיסטוריה ולא לבית משפט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
כאשר מדברים על משפט אייכמן, הכוונה היא להליך שהתקיים בפני בית המשפט המחוזי בירושלים ואשר ריתק את המדינה כולה ושינה תפיסות יסוד לגבי השואה. אך היה לו המשך, חשוב וחיוני לא פחות: ערעורו של אייכמן בפני בית המשפט העליון, אשר נדון בפני הרכב של חמישה שופטים. פסק הדין בערעור עיגן במלוא העוצמה את פסק דינו של המחוזי, ואף קבע הלכות שצוטטו לאורך השנים בהליכים שונים לגמרי.
06/05/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
ברחבת גטו ורשה ביד ושם ננעלה (יום א', 5.5.24) העצרת הממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה ושורדי שואה. שישה מהם השיאו משואות. ב-10:00 תישמע צפירה של שתי דקות, ואחר כך יחל טקס הנחת הזרים ביד ושם.
05/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הכל החל בעלון משוכפל דל-תפוצה ששלח ירושלמי קשיש בשם מלכיאל גרינוולד באוגוסט 1951 לכמה מקורבים: "ריח של פגר מגרד את נחירַי! תהיה זו הלוויה משופרא דשופרא! את ד"ר רודולף קסטנר צריך לחסל! זה שלוש שנים אני מחכה לרגע זה כדי להביא לדין ולשפוך את בזיון הדיון על רודף קריירה זה, הנהנה ממעשי השוד והרצח של היטלר. על יסוד תחבולותיו הפליליות ובגלל שיתוף פעולתו עם הנאצים אני רואה אותו כרוצח בעקיפין של אחי היקרים".
05/05/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
משלחת האיחוד האירופי פרסמה (יום א', 5.5.24) הודעה לציון יום השואה שיחל הערב ברקע המלחמה וטבח ה-7 באוקטובר.
05/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אני הבא מהבורות, מהגדרות, מכבשני האש, מארובות הפיח, אני הבא מהמקלחות, מהיערות, מהרעב ומהכפור, אני הבא מגאיות ההריגה, מהררי החושך מעמקי הצלמוות האיום, אני הבא מהייסורים והגהנום, אני הבא משם, מהמקום בו אלוקים כיסה עין האדם, ערל ליבו, סירס מוסריותו, הפכו מצלם לצלמוות, אני הבא משם.
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
הרמטכ"ל: בתחילת המלחמה כשלנו במשימתנו  /  איציק וולף
בשנה החולפת הלכו לעולמם 17,774 שורדי שואה ישראלים  /  איציק וולף
מאבק על מתקני רכבל בבית קברות קתולי בירושלים  /  איתמר לוין, יצחק דנון
שואה ממרחק תבוא   /  לאוניד (ליאון) גרשוביץ
חובה מוסרית עליונה  /  צבי גיל
קראוס  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il