|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
וואטספ הביתה? [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

מנוחת הלוחם

12/02/2024  |   יפעת גדות   |   תמונות מיוחדות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בתמונה: חייל נח באזור ההערכות על גבול ישראל לבנון.

תאריך:  12/02/2024   |   עודכן:  12/02/2024
יפעת גדות
+דיווח לבנוני: בתקיפת צה"ל בעיירה תלוסה חוסלו 3 אנשי חיזבאללה
22:15 12/02/24  |  עידן יוסף
מפקד יוניפיל נפגש השבוע עם בכירים בצה"ל כדי לדון באופן היישום של החלטה 1701. הנקודה המרכזית שהדגישו הבכירים בפני מפקד יוניפיל היא שלא ניתן להסתפק בהפסקת אש בגבול הצפון.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה במרחב תלוסה. כמו-כן, במהלך היום הותקף מבנה צבאי במרחב בליידא על-ידי מטוסי קרב, בנוסף כוחות צה״ל תקפו בירי מרגמות עמדת תצפית של הארגון במרחב אל-חיאם.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל.
+גורמי ביטחון: יהודים ירדו מיצהר, תקפו פלשתינים וגרמו נזק
21:52 12/02/24  |  עידן יוסף
גורמי ביטחון: כ-20 יהודים ירדו מיצהר לכפר הסמוך עסירה אל קבליה, יידו אבנים, הציתו רכב פלשתיני וניסו להצית מבנה. בכפר התפתחו עימותים אלימים, פלשתינים ויהודים יידו אבנים זה לעבר זה. אין עצורים (כאן חדשות)
+נדיר: בכיר בשב"כ מספר על פעילות הארגון במבצע החילוץ
21:43 12/02/24  |  עידן יוסף
מפקד בכיר באגף המבצעים בשב״כ, שהשתתף במבצע לחילוץ החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר מרפיח, דיבר באופן נדיר על פעילות הארגון, שבד"כ נעשית מאחורי הצללים: ״פעלנו הלילה כתף אל כתף יחד עם לוחמי הימ״מ וצה״ל בלב רפיח והשבנו לביתם את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו על-ידי חמאס ב-7 באוקטובר.

"מאחורי הפעולה עומדים עשרות עובדי ועובדות שב״כ. אנשי מודיעין מהמרחב הדרומי של השב״כ, אנשי טכנולוגיה, רכזים ואנשי מבצעים שפעלו יחד כדי לממש את המבצע הזה. כך עשינו במבצע לחילוצה של החיילת אורי מגידיש מרצועת עזה וכך פעלנו גם הלילה.

"הלוחמים שלנו פעלו בגבורה, באומץ לב, ומתוך תחושת שליחות עמוקה למען השבתם של החטופים. זוהי משימתנו ואנו נחושים להשלימה״, דבריו.
+תאונת עבודה: החות'ים הודיעו על תקיפת אונייה שהייתה בדרכה לאירן
20:49 12/02/24  |  עידן יוסף
המורדים החות'ים הודיעו על תקיפתה של האונייה "The Star Iris" בים סוף. מדובר בצפינה ששטה תחת דגל של איי מרשל ובעליה מיוון. אלא שבעוד הרצון היה לפגוע במערב, התברר בכלל כי מדובר בספינה שנמל היעד שלה הוא אירן.
+דיווח: ישראל הודיעה למצרים שתיידע אותה לפני פעולה ברפיח
20:26 12/02/24  |  עידן יוסף
מקורות מצריים: ישראל הודיעה למצרים שתיידע אותה לפני שתחל פעולה עתידית גדולה ומקיפה ברפיח.

ראש הממשלה נוטה לשלוח את ראש המוסד לדיונים מחר בקהיר על עסקת חטופים. בכיר ישראלי: מופעלים לחצים כבדים על המתווכות כדי לצמצם פערים מול חמאס ולהשתתף בשיחות מחר (חדשות 13)
+בקריאה ראשונה: ההגבלה על הלוואה במזומן - גם על גופים פיננסיים מפוקחים
20:14 12/02/24  |  עידן יוסף


מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לצמצום השימוש במזומן (תיקון מס' 2) (הגבלה על מתן הלוואות במזומן על ידי גופים פיננסיים מפוקחים), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 11 חברי כנסת, אל מול 3 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

מוצע בה להרחיב את ההגבלה הקבועה בחוק על מתן או קבלה של תשלום במזומן כשכר עבודה, תרומה או הלוואה בסכום העולה על 6,000 שקלים חדשים כך שתחול גם על גופים פיננסיים.
+"חם בלב, איזה כיף": תיעוד מרגע חילוץ החטופים
20:03 12/02/24  |  עידן יוסף

+תיעוד מהחילוץ: "החטופים בידינו, תקינים ובריאים"
19:57 12/02/24  |  עידן יוסף
צה"ל חושף תיעוד מרגעי חילוץ החטופים במהלך המבצע ברפיח: ״החטופים בידינו, תקינים ובריאים, אנחנו עולים על מסוק וטסים לבית החולים״.
רגע המפגש עם לוחמי שייטת 13 [צילום: דובר צה´ל]
+מצרים נגד סמוטריץ': "הצהרות חסרות אחריות ומסיתות"
19:44 12/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החוץ המצרי תקף בחריפות את שר האוצר הישראלי סמוטריץ' על האשמת מצרים בהברחות נשק לעזה  ▪  סמוטריץ' אמר שמצרים אחראית חלקית ל-7 באוקטובר ושהיא מעוניינת בחיסול חמאס  ▪  קהיר מאיימת לצמצם את הקשרים עם ישראל אם תפעל צבאית נגד עזה, אך אישרה שהסכם השלום בתוקף  ▪  גנץ: ישראל תפעל נגד עזה ותנהל דיאלוג עם מצרים, וחמאס מבקש לשלוח משלחת לקהיר.
סמוטריץ'. אחריות מצרית למצב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דיווח: התוכנית לפיני רפיח תכלול מוכתרים, כפרי אוהלים ואי צף
19:34 12/02/24  |  עידן יוסף
עיתון אלאח'באר הלבנוני מפרסם כי התוכנית לפינוי רפיח תכלול "כפרי אוהלים" ואי צף להעברת מטענים שיגיעו ממצרים ומירדן. לדברי העיתון, מדובר בתיאום בין ישראל, ארה"ב, מצרים, ירדן והאמירויות שגם יממנו חלק מהתוכנית.

על פי הדיווח, יוקמו כ 15 כפרים, שינוהלו ע"י מוכתרים, שאינם מזוהים עם חמאס, ונמל צף יוקם ממערב לעיר עזה. מעברי רפיח וכרם שלום ייסגרו והסיוע יגיע מהמעברים מצד מזרח. בכל כפר יוקמו 25 אלף אוהלים בהם ישהו כמיליון איש. התוכנית תאפשר לצה"ל לפעול, תמנע הגירת פליטים למצרים שאף תקבע את זהות ראשי הרשויות המקומיות ותמנע פגיעה בתושבים.
התרשים המתפרסם בעיתון הלבנוני
+גלנט: חילוץ החטופים - נקודת מפנה במערכה
19:11 12/02/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם לוחמי הימ"מ ואמר להם: "חילוץ החטופים - נקודת מפנה במערכה, נוצר היפוך בחשיבה שלנו. חמאס פגיע וחדיר ומבין שאנחנו יכולים להגיע לכל מקום ולעשות כל דבר, יהיו מבצעים נוספים".

עוד הוסיף: "יש לנו חטופים ואנחנו צריכים להגיע אליהם - את רובם לא נביא בדרך הזאת, את רובם נביא, אני מקווה, בתהליכים של הסכמה״.
+החוק לסגירת אלג'זירה אושר בקריאה ראשונה
18:45 12/02/24  |  עידן יוסף
בקריאה ראשונה: סמכויות שר התקשורת לפי תקנות שעת החירום בעניין מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה יעוגנו בהוראת שעה. בין הסמכויות: להורות על סגירת משרדים של ערוץ תקשורת זר הנמצאים בשטח ישראל ולהורות על הגבלת גישה לאתר אינטרנט של ערוץ זר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. בהצעה, המכונה "חוק אלג'זירה", תמכו 25 חברי כנסת, אל מול 4 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.

מוצע בה להקנות, בחקיקה ראשית, סמכות לשר התקשורת, כשר האמון על תחום השידורים ועל תחום הטלקום, להורות לספק תכנים על הפסקת שידור של ערוץ זר, להורות על סגירת משרדים של ערוץ זר הנמצאים בשטח ישראל; להורות על תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים, למעט מכשיר שהוא ציוד קצה רט"ן המשמש לשימוש אישי. עוד מוצע לאפשר לשר להורות על הסרת אתר האינטרנט של ערוץ כאמור, אם השרת שעליו מאוחסן אתר האינטרנט נמצא בישראל או שהוא בשליטת אדם הנמצא בישראל או בשליטת תאגיד הרשום בישראל, או לחילופין על הגבלת גישה לאתר אינטרנט של ערוץ כאמור.

על פי ההצעה, תנאי להפעלת סמכות שר התקשורת הוא קביעה של שר הביטחון כי שוכנע ששידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. כמו כן, על הסמכות להיות מופעלת בהסכמת שר הביטחון ובכפוף לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, וזאת לאחר שיוצגו לפני שרי הביטחון והתקשורת ולפני ועדת השרים חוות דעת מקצועיות מטעם גורמי הביטחון המתייחסות לתשתית העובדתית לצורך מתן ההוראה בשל פגיעה ממשית בביטחון המדינה.
+ארדואן במתקפה חדשה על נתניהו
18:43 12/02/24  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה ארדואן במתקפה חדשה על נתניהו: "נתניהו מסתכל ומעריץ את היטלר וממשיך לחצות קווים אדומים בכל יום במלחמתו בעזה".
+גולדקנופף למנכ״ל רמ״י: "סלק את משרדי אונרא משטחי ישראל"
18:10 12/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הבינוי והשיכון העומד בראש מועצת רמ״י דרש מהמנכ"ל לסיים התקשרות עם ארגון אונרא בשימוש במשרדים בשכונת מעלות דפנה בירושלים ובכפר עקב וכן לעצור הסכמי חכירה נוספים
גולדקנופף במועצת רמ"י [צילום: תקשורת השר]
+נקבע מועד לחידוש הלימודים בעיר שדרות
17:12 12/02/24  |  עידן יוסף
משרד החינוך הודיע כי מוסדות החינוך בשדרות ייפתחו ב-3 במרס, לאחר ארבעה חודשים שבהם לא פעלו. ההחלטה התקבלה לאחר שהעירייה קיבלה את אישור הממשלה לאפשר לתושבים המעוניינים בכך להישאר מחוץ לעיר עד לחודש יולי.
+תיעוד מהאוויר: מבצע החילוץ של פרננדו מרמן ולואיס הר
16:31 12/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלוש שניות בלבד חלפו מהרגע שבו פוצץ המטען בכניסה לבית ועד שנשמעו בקשר המילים של לוחמי הימ״מ "החטופים בידינו"  ▪  חלקו היותר מורכב של המבצע היה הוצאתם של החטופים במסוק מרפיח
החמ"ל ממנו התנהל מבצע החילוץ [צילום: דובר צה''ל]
רה"מ נתניהו עם הלוחמים [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+סמוטריץ': במקום לשלוח את ראש השב"כ לקהיר - צריך להמשיך לשלוח אותו לרפיח
15:56 12/02/24  |  מירב ארד
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הסיעה: אדוני ראש הממשלה,
במקום לשלוח את ראש השב"כ רונן בר לקהיר לשיחות עם האויב הנאצי - צריך להמשיך לשלוח אותו לרפיח יחד עם אנשיו ועם חיילי צה"ל כדי להשמיד, להרוג ולאבד את ראשי המרצחים ואת כל מחבלי החמאס הנאצים, כמו אתמול בלילה. במקום לשלוח את ראש המוסד לקטאר צריך לשלוח אותו לחסל את ראשי החמאס בכל העולם".

+דו"צ: אזרח ישראלי חצה את הגבול לרצועה, זוהה - וחזר לארץ
15:39 12/02/24  |  מירב ארד
דובר צה״ל: אזרח ישראלי חצה אתמול את מרחב הגבול משטח ישראל לרצועת עזה באיזור בארי, האזרח זוהה על ידי תצפיות צה״ל והוזעקו לעברו כוחות. לאחר זמן קצר הוא שב לשטח הארץ ותוחקר על ידי כוחות הביטחון. נסיבות האירוע עודן מתוחקרות.

+לפיד: מבצע ברפיח צריך להיות חלק מתוכנית אסטרטגית מסודרת ליום שאחרי
15:26 12/02/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "מבצע ברפיח צריך להיות חלק מתוכנית אסטרטגית מסודרת ליום שאחרי. מדינת ישראל צריכה זמן כדי להכין אותו. את החטופים צריך להחזיר הביתה עכשיו."
+מטה משפחות החטופים יגיש תלונה נגד ראשי חמאס בביה"ד הפלילי הבינ"ל בהאג
15:24 12/02/24  |  מירב ארד
מטה משפחות החטופים יגיש ביום רביעי הקרוב (14.2.24) תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC). כמאה נציגי משפחות החטופים יגיעו להאג כדי להגיש את התביעה באופן אישי. התלונה כוללת אישומים כגון: רצח עם, חטיפת בני אדם, פשעי אלימות מינית, עינויים ואישומים נוספים. המשפחות מצפות שבסיום ההליך יוצאו צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס בגין פשעיהם.


+הנשיא הרצוג: התביעה של דרום אפריקה - עלילת דם נגד מדינת העם היהודי
14:59 12/02/24  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג במאמר בוול סטריט ג׳ורנל: ״התביעה של דרום אפריקה נתמכת בידי חמאס, ומהווה עלילת דם נגד מדינת הלאום של העם היהודי״


+איך למנוע את הנדידה מהגליל והנגב למרכז הארץ
14:30 12/02/24  |  שיר טורם-הספרי   |   לרשימה המלאה
כבר היום מתקשה המדינה להכיל את המפונים. חלקם הופנו לבתי מלון ובתי הארחה דוגמת אילת, שפיים ומעלה החמישה, ולחלקם נמצא סידור זמני כזה או אחר  ▪  אולם, וזה אולם גדול, ברור שלא לאורך זמן ניתן יהיה להמשיך את סידור הביניים הזה
מגורים בבתי מלון [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל מאשר: הותקף רכב במרחב מרון א-ראס בלבנון ובו פעילי חיזבאללה
13:51 12/02/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל אישר כי כלי טיס תקפו שורת מטרות טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דרום לבנון. במסגרת התקיפה, כלי טיס תקף רכב במרחב מרון א-ראס ובו פעילי חיזבאללה. כמו-כן, הושמדו מספר תשתיות טרור במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם. בנוסף, הותקפו שני מבנים צבאיים ואתר צבאי במרחבים טיר חרפא אל ג׳בין ומרון א-ראס.

+17 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי פיקוד המרכז
13:29 12/02/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע לסיכול טרור בכפר תל שבחטיבת שומרון, לוחמי צה״ל במילואים ומג״ב עצרו בהכוונת שב״כ שבעה מבוקשים, סרקו מבנים והוחרם ציוד צבאי.
אמש, הלוחמים עצרו מבוקש ואיתרו והחרימו נשק מסוג M16 בכפר עיזריה שבחטיבת עציון. בנוסף, הבוקר החל מבצע לסיכול טרור בכפר ארם שבחטיבת בנימין שנמשך גם בשעה זו. עד כה הכוחות תחקרו חשודים רבים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

+קול שונה בעולם הערבי
12:55 12/02/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
אפשר היה לצפות שמכונת ההסברה שלנו תיכנס לפעולה נמרצת ולו כדי להנמיך את צונאמי השנאה, אבל על המחדל הבלתי-נסלח של ה-7 באוקטובר, נוסף מחדל ההסברה, הרעה החולה שתמיד הייתה בעוכרנו
חובה לראות [צילום: משה שי/פלאש 90]
+הסנאט עשוי לאשר מחר את הסיוע לישראל ואוקראינה
12:39 12/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בישיבה חריגה ביום ראשון אושר ברוב גדול להתקדם בחקיקה: 14.1 מיליארד דולר לישראל, 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה ו-10 מיליארד דולר לסיוע הומניטרי וטייוואן  ▪  עדיין לא ברור האם בית הנבחרים יאשר גם הוא את החבילה
שומר בדרכו לדיון אתמול [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+לא לקטיף, לא לאוסלו
12:29 12/02/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
"תמונת ניצחון" פירוס; חטיפת החטופים; חיילי צה"ל לא יהיו מגש הכסף להמשך איוולת המדינה הפלשתינית והשקר של "פתרון" שתי המדינות; אין שיבה לאוסלו; אין שיבה לקטיף; שרים בלתי ראויים; שוויון בנטל/זכות השירות בסדיר ובמילואים, בהיקף אחיד ובשכר אחיד לכולם! די להשתמטות!
שוויון בנטל [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+דיווח: בכיר חיזבאללה שרד את ניסיון החיסול
12:15 12/02/24  |  מירב ארד
ערוץ אלג'זירה מדווח כי בכיר בחיזבאללה ניצל מניסיון החיסול בתקיפת כטב"ם ישראלי בדרום לבנון
+למנוע התנחלויות יהודיות בחבל עזה
12:15 12/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצער אותי, שלתופעת הכיבוש הישראלי את רצועת עזה ושטחים ביהודה ובשומרון הלבישו בשיח הציבורי עדיים של מפעלי התיישבות  ▪  מצער אותי, שהמציאות המחפירה של כיבוש מקבלת לבוש יפה של ממשיכי מפעל ההתיישבות של חלוצי העליות הראשונות לארץ ישראל
לטרנספר את עזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירת ישראל חופשית להסעי-שבת לחיילים
12:07 12/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השופטים התרשמו שהמדינה בחנה את הצורך בתחבורה ציבורית בשבת לחיילים ומצאה שאין ביקוש מספק ושהעלויות גבוהות  ▪  בית המשפט קבע שחלופות של לינה בבסיס או באכסניה אינן מושלמותם, אך הדבר אינו מצדיק התערבות שיפוטית
חיילי מילואים בהפוגה בגולן [צילום אילוסטרציה: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+לבנון: כלי רכב הותקף על ידי כטב"ם ישראלי בבינת ג'בייל
11:38 12/02/24  |  מירב ארד
דיווחים בלבנון: כלי רכב הותקף על-ידי כטב"ם של חיל האוויר הישראלי בבינת ג'בייל. ככל הנראה יעד התקיפה היה מוחמד עלאווי, מפקד אזור מארון אל-ראס בחיזבאללה.
+רשות המסים מאריכה את מועד הגשת תביעות עבור חודש אוקטובר לפיצויי נזק עקיף
11:15 12/02/24  |  מירב ארד
מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ, החליט להאריך בחודש נוסף את המועד להגשת תביעות לפיצויים עבור חודש אוקטובר 2023. המועד להגשת תביעות לפיצויים עבור חודש אוקטובר 2023 במסלול הוצאות מזכות מוארך עד לתאריך 19.3.2024 (במקום 19.2.2024). המועד להגשת תביעות לפיצויים עבור חודש אוקטובר 2023 במסלול שכר, מחזורים וחקלאות מוארך עד לתאריך 19.4.2024 (במקום 19.3.2024).
+סמוטריץ הודיע: לא יהיה קיצוץ בתקציב תנועות הנוער
11:00 12/02/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הודיע (יום ב') בועדת כספים כי לא יהיה קיצוץ בתקציב תנועות הנוער.
+השרים אישרו: ערוץ אל ג'זירה בישראל ייסגר
10:53 12/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשאל טלפוני שנערך בין חברי הממשלה אושרה טיוטת החוק לפיו ערוץ שידור זר שיוכרז כפוגע בביטחון המדינה יופסקו שידוריו ומשרדיו בישראל ייסגרו
מוחמד וואשח, ערוץ אלג'זירה
+הלל של מלאכים
10:27 12/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ראש חודש שמח בשמיים, זה החודש הרביעי בו רוקד המלך היושב על כיסא רם ונישא עם המלאכים החדשים, מלאכי העוז והגבורה, מלאכי האהבה וההקרבה, מלאכי הניצחון והנצח, מלאכי החיל והחוסן, מלאכי לחיי עולמים
מלאכי העוז והגבורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+תיעוד מרפיח: זה המבנה שממנו חולצו החטופים בחיים
10:17 12/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הפלשתינים מפרסמים תיעודים מרפיח אחרי מבצע החילוץ של שני החטופים הישראלים  ▪  עשרות נהרגו במהלך המבצע בעקבות תקיפות של צה"ל
רפיח לאחר תקיפות של צה"ל [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+רה"מ נתניהו: רק המשך הלחץ הצבאי יביא לשחרור כל חטופינו
10:16 12/02/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו התייחס למבצע החילוץ ברפיח: "פרננדו ולואיס - ברוכים השבים הביתה. אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם. רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה."

+רונן צור, יו"ר מטה משפחות החטופים: כעת היד על ההדק על החטופים תהיה הרבה יותר קלה
09:25 12/02/24  |  מירב ארד
רונן צור, יו"ר מטה משפחות החטופים התייחס למבצע החליוץ ואמר בראיון לרדיו 103FM: "אנחנו מבינים שמרבית מהחטופים מוחזקים ברפיח והם מוקפים ברוצחי חמאס, נפתחה אש מכל הכיוונים כלפי כוחות צה"ל והימ"מ שפעלו לחלץ. והדבר הזה קיים יחד עם כל אחד מהחטופים שנמצא במקום מסתור אחר. כעת היד על ההדק על החטופים שנמצאים עדיין בחיים תהיה הרבה יותר קלה".
+מטה משפחות החטופים: מברכים את כוחות הביטחון שפעלו בעוז ובגבורה
09:23 12/02/24  |  מירב ארד
ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו מחזקים ומברכים את חיילי צה״ל וכוחות הימ"מ אשר פעלו בעוז ובגבורה למען שחרורם של שני החטופים ואת מקבלי ההחלטות על ההחלטה האמיצה. גורלם של 134 חטופים נמצא כעת בידי חברי הקבינט לקראת דיוני קהיר. מנם של כל שאר החטופים אשר מוחזקים בשבי, אזל! הדריכות והחשש לגורלם מתגבר כעת עוד יותר והיד הקלה על ההדק של רוצחי חמאס מסכנת את חייהם".



+לשכת בן-גביר: השר עודכן על המבצע מבעוד מועד
08:39 12/02/24  |  מירב ארד
לשכת השר איתנמר בן גביר: "השר בן גביר עודכן על המבצע מבעוד מועד וקיבל עידכון כבר בשבוע שעבר, כאשר הימ״מ הציג לרה״מ את התכנית. גם בימים האחרונים לקראת הביצוע עודכן השר על ידי מפכ"ל המשטרה ונתן את ברכתו."

+הנשיא הרצוג: מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה
08:36 12/02/24  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים״ (הרמב״ם). מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם."

+דיכאון והרתעה
08:28 12/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו התבונן הלילה בתוצאות הסקר שהציג ירון אברהם בערוץ-12 וידע כי האינטרס האישי שלו הוא להצית את החזית ברפיח  ▪  סיום הלחימה יהיה טוב לישראל אבל רע להארכת שלטונו
נתניהו. רע לישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ על מבצע החילוץ: לעולם לא נוותר עליהם
08:25 12/02/24  |  מירב ארד
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ על המבצע לחילוץ שני החטופים: "לעולם לא נוותר עליהם. חיזוק גדול לצה״ל, לשב״כ ולכוחות הימ״מ על ביצוע מדויק ואמיץ.

לצד השמחה הגדולה על חזרתם הביתה של פרננדו ולואיס, עצב גדול על נפילתם של רס״ל עדי אלדור ורס״ל אלון קליינמן בקרבות על הבית של כולנו.

לא נפסיק לפעול כדי להחזיר את כל 134 החטופים הביתה. אנחנו זוכרים, ואנחנו ממשיכים."
+גלנט: ‏נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים בכל דרך
08:20 12/02/24  |  מירב ארד
שר הביטחון יואב גלנט על המבצע לחילוץ שני החטופים ברפיח: "במבצע חילוץ מרשים, כוחות הביטחון הצליחו להשיב הלילה לישראל את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק.

‏יחד עם רה״מ והפיקוד הבכיר, עקבתי אחר המבצע מהחפ״ק - מלוא הערכה לכוחות צה״ל, שב״כ וימ״מ על פעולה חשובה וביצוע איכותי. ‏נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים, בכל דרך".

+ביהמ"ש: פוליטיזציה פסולה של ראש עיריית רמת השרון
08:13 12/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אבי גרובר עקף את ועדת המכרזים בנוגע לניהול חלקת קבורה אזרחית והחליט שלא לקבל את הצעת המועצה הדתית בעיר - מתוך תפיסת עולם שגוף דתי אינו כשיר להעניק שירות זה  ▪  ביהמ"ש הורה לוועדת המכרזים לדון שוב ולקבל החלטה
גרובר. תפיסת העולם הכתיבה [צילום: ראובן קפוצינסקי]
+וושינגטון פוסט: ביידן מתקרב לקרע גלוי עם נתניהו
08:12 12/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדווח שהנשיא ועוזריו הבכירים שוב אינם רואים את נתניהו כשותף מועיל שניתן להשפיע עליו  ▪  פקידים בבנק הלבן מתוסכלים מכך שנתניהו מתעלם מעמדותיה של ארה"ב ומטילים ספק ביכולתה של ישראל להשיג "ניצחון מוחלט"
בבית הלבן משוכנעים שנתניהו ממוקד בהישרדותו [צילום: חיים צח, לע"מ]
+הותר לפרסום: שני לוחמי מגלן נהרגו בקרבות במערב ח'אן יונס
08:10 12/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רס"ל עדי אלדור ורס"ל במילואים אלון קליינמן נפלו בקרב בדרום רצועת עזה  ▪  מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-566 נופלים
רס״ל עדי אלדור ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
רס״ל (מיל׳) אלון קליינמן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+המרכז הרפואי שיבא: מצב החטופים ששוחררו טוב
05:18 12/02/24  |  עידן יוסף
מהמרכז הרפואי שיבא נמסר:לפנות בוקר הגיעו אל המרכז הרפואי שיבא שני חטופים ישראלים ששוחררו על ידי כוחותנו מרצועת עזה. לאחר בדיקה רפואית ראשונית מצבם של השניים מוגדר טוב והם שוהים כעת במתחם ייעודי. אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. נבקש לשמור על פרטיותם ועל כבודם.
+צה"ל, השב"כ והמשטרה חילצו בשלום שני חטופים מהעיר רפיח
04:37 12/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פרננדו סימון מרמן בן ה-60 ולואיס הר בן ה-70 נחטפו ביום הראשון של המלחמה מקיבוץ ניר יצחק  ▪  החילוץ בא לפני שצה"ל החל לפעול נגד חמאס ברפיח, המעוז האחרון של הארגון
געי המפגש של פרננדו מרמן ולואיס הר עם בני משפחתם
התמונה הראשונה של לואיס ופרננדו בבית החולים שיבא
רגעי המפגש עם בני המשפחה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
העם היהודי יצא לאוויר העולם עם פגם אישיותי של נטייה לדיכאון. הוא כמעט תמיד פסימי. החל מהמרגלים אשר חזרו מסיור בארץ וביקשו לרפות את ידי האומה, שהיא תובס בקרב עם המקומיים ועדיף לחזור לחיי עבדות במצרים וכלה במי שטוענים עתה כי ב-7 באוקטובר 2023 איבד צה"ל את כושר הרתעתו. הבל.
12/02/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, פעל מנימוקים פסולים של פוליטיזציה ותפיסת עולם, כאשר מנע מהמועצה הדתית בעיר לזכות במכרז להפעלת חלקה קבורה אזרחית, בנימוק שגוף דתי אינו כשיר להעניק שירות זה. כך קובע (11.2.24) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, קובי ורדי, אשר הורה לוועדת המכרזים העירונית לדון מחדש בתוצאות המכרז.
12/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
הנשיא ג'ו ביידן ויועציו הבכירים קרובים, יותר מאשר אי-פעם מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, לקרע גלוי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. וושינגטון פוסט דיווח הלילה (12.2.24), כי הם שוב אינם רואים את נתניהו כשותף מועיל שניתן להשפיע עליו, אפילו בשיחות פרטיות. התסכול הגובר גרם לכמה מיועציו של ביידן להפציר בו למתוח ביקורת פומבית חריפה יותר על נתניהו. הדיווח מבוסס על שיחות עם 19 פקידים בכירים ויועצים חיצוניים לממשל.
12/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
צה"ל התיר (יום ב', 12.2.24) לפרסום כי רס"ל עדי אלדור, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת מגלן ורס"ל אלון קליינמן, בן 21 מתל אביב, לוחם מילואים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפלו בקרב בדרום רצועת עזה. בכך, מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-566 נופלים, בהם 229 מתחילת התמרון הקרקעי. הלוחמים נהרגו מירי טיל נ״ט על מבנה שבו שהו. המחבלים חוסלו בידי לוחמי חטיבת הקומנדו.
12/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צה"ל, המשטרה (הימ"מ) והשב"כ חילצו בשלום שני חטופים שהחזיק חמאס מאז 7 באוקטובר - הותר לפרסום הלילה (12.2.24). פרננדו סימון מרמן בן ה-60 ולואיס הר בן ה-70 נחטפו ביום הראשון של המלחמה מקיבוץ ניר יצחק והיום חולצו מהעיר רפיח. הכוחות הגיעו לבניין בלב רפיח, שהחטופים הוחזקו בקומה השנייה שלו ובו היו גם מחבלי חמאס, ופרצו אליו. כוחות הביטחון מסרו, כי מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.
12/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il