|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
אוניברסיטת ונדרבילט. השתלטות אלימה [צילום: באגסי מיני]

יד קשה באוניברסיטאות בארה"ב נגד מפגינים אלימים

ניו-יורק טיימס מדווח: אחרי שספגו ביקורת קשה בשל אוזלת היד מול מפגינים פרו-פלשתינים, כמה אוניברסיטאות מובילות מתחילות לאכוף את הכללים, גם מול מי שמביעים התנגדות וחששות
21/04/24  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

טכס חלוקת תארי הכבוד באוניברסיטת מישיגן מתקיים מזה 100 שנה, אך השנה שיבשו אותו מפגינים פרו-פלשתינים. רשויות האוניברסיטה נאלצו להפסיק את הטקס, לאכזבתם של מאות סטודנטים והוריהם. יומיים לאחר מכן הבהיר נשיא האוניברסיטה, סנטה אונו: עד כאן. האוניברסיטה תנסח כללים חדשים להענשת מפריעים שכאלה, הודיע.

אוניברסיטת מישיגן אינה לבד, מציין ניו-יורק טיימס. אחרי שנים של אכיפת כלליהן בצורה רופפת, כמה מהמוסדות האקדמיים המובילים בארה"ב מקשיחים את עמדותיהם, משעים ולעיתים אף מסלקים סטודנטים. MIT, אוניברסיטת ניו-יורק ואוניברסיטת בראון נקטו לאחרונה צעדים חריפים נגד סטודנטים מוחים, כולל מעצרים. בשבוע שעבר הזעיקה אוניברסיטת קולומביה את משטרת ניו-יורק כדי לעצור מפגינים שהקימו עשרות אוהלים בקמפוס – יום לאחר שנשיאת האוניברסיטה, נמאט שפיק, אמרה בקונגרס שהיא הבהירה שלא תסבול הפרות סדר.

ראשי האוניברסיטאות ספגו ביקורת מצד בוגרים, תורמים ומחוקקים רפובליקנים, ולצד זאת אומרים שכללי ההתנהגות הבסיסיים אינם נשמרים. כמה מן המחאות הפכו לכה פרועות, עד שהן לא רק מונעות את הפעילות החינוכית, אלא גורמים לסטודנטים רבים אחרים – במיוחד יהודים – לחשוש לבטחונם. אוניברסיטת קולומביה השעתה עד כה 15 סטודנטים, ואוניברסיטת ונדרבילט – שלושה מבין 25 הסטודנטים שהשתלטו באלימות למשך יממה על משרד הנשיא.

השבת הסדר על-כנו אינה קלה, כפי שאוניברסיטאות רבות לומדות. נסיונן לאכוף מחדש את מרותן נתקלים בהתנגדות של סטודנטים, מרצים וארגוני זכויות אזרח, הטוענים שחובתן לעודד חילוקי דעות, גם אם הם פרועים וגסים. לטענת אלו, צעדי האוניברסיטאות מהווים הסלמה, שכן עד כה לא היה נהוג להשעות סטודנטים מוחים.

גל המחאות אחרי 7 באוקטובר מציב אתגרים שלא נראו בגלים קודמים, כולל בזמן מלחמת וייטנאם. קבוצות קטנות של סטודנטים מסרבים להיפגש עם ראשי האוניברסיטאות, ובמקום זאת ממהרים לאמץ ביטויים תוקפניים ולעיתים פיזיים, ואשר לעיתים עוטים מסיכות כדי שלא יזוהו. הללו לא רוצים לקיים שיח אלא להתעמת, אומרים ראשי אוניברסיטאות. לדבריהם, לא מדובר בחופש ביטוי ולאיש אין חופש להטריד.

קולג' פומונה בדרום קליפורניה השעה החודש שבעה סטודנטים, לאחר שקבוצה של מפגינים פרצה בכוח למשרדו של הנשיא כדי למחות על הסרת "קיר אפרטהייד" פרו-פלשתיני. ראשי הקולג' אומרים שזהו חלק מדפוס מטריד, בו מפגינים עוטים מסיכות, מקימים אוהלים בקמפוס בניגוד לנהלים, מטרידים עובדים ואורחים ומסרבים להזדהות; בצורה זו, אי-אפשר אפילו לדעת אם בכלל מדובר בסטודנטים, שלא לדבר על ניהול שיח פתוח.

עם זאת, ממשיך הטיימס, ראשי האוניברסיטאות מסתכנים בתגובת יתר. "ששת החודשים האחרונים בחנו את גבולות הפיקוח על הביטוי באוניברסיטאות", אומרת סוזן נוסל הפועלת למען חופש הביטוי. מצד אחד, צריכה להיות לאוניברסיטאות האפשרות לקבוע כללים. מצד שני, קיים מתח מתמיד בין אכיפת הכללים לבין אווירת הלימוד, בה תלמידים יכולים לשגות בלי לספוג עונשים כבדים מדי.

טיוטת כללי ההתנהגות של אוניברסיטת מישיגן ספגה ביקורת מצד הסניף המדינתי של איגוד זכויות האזרח, בטענה שהיא עמומה מדי ואינה מאפשרת פעולות כמו חסימת תנועה והפרעה להרצאות והופעות. "ברור שיש לאוניברסיטאות אינטרס לגיטימי במניעת הפרעות קשות המונעות אירועים או מקשות על מרצים לדבר. אבל הן אינן יכולות לדרוש פסיביות גמורה מצד כל מי שמציב את רגלו בהן", אומר האיגוד.

מנכ"ל ונדרבילט, דניאל דיירמאייר, הקים במקביל את Future of Free Speech במטרה לעודד חופש ביטוי מחוץ לקמפוס. ג'ייקוב מצ'נגאמה, העומד בראש התוכנית, אומר שהוא חלק על דיירמאייר בנוגע לטיפול בסטודנטים שהשתלטו על לשכת הנשיא. אולם, הוא מדגיש, נכונותם של כמה מהסטודנטים לעבור את הגבול של התנהגות נסבלת, מחייבת תגובה. "תפקידם של המרצים הוא לומר: אלו הם הקווים האדומים, וזהו אחד הנושאים המציקים לאוניברסיטאות ברחבי ארה"ב".


הכתבה המלאה
תאריך:  21/04/24   |   עודכן:  21/04/24
איתמר לוין
+צה"ל הודיע על מינוי מפקד חדש לחטיבת גולני
22:42 21/04/24  |  עידן יוסף
צה"ל הודיע על מינוי מפקד חדש לחטיבת גולני: אל"ם עדי גנון. גנון יחליף את אל"ם יאיר פלאי אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות.
+כוחות צה"ל תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של חיזבאללה
22:40 21/04/24  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא בדרום לבנון.
+איילת שקד חייבת הסבר לציבור בישראל
22:38 21/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה  ▪  שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
שקד. הכתימה את מערכת המשפט [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+‏בישראל מוטרדים מהמעבר הצפוי של הנהגת חמאס מקטר לטורקיה
22:10 21/04/24  |  עידן יוסף
‏בישראל מוטרדים מהמעבר הצפוי של הנהגת חמאס מקטר לטורקיה. גורמים ישראלים בכירים: "אין מדינה אחרת שמסוגלת להביא עסקה מלבד קטר" (כאן חדשות). טהאר א-נונו, יועצו של הנייה: "אנחנו לא שואפים להחליף את התיווך של קטר ומצרים בתיווך של טורקיה. לביקור בטורקיה אין קשר לדבר הזה".
+נתניהו במתקפה חריפה על צוות המו"מ: "תדרוכים שקריים פוגעים בהשבת החטופים"
21:55 21/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במתקפה חסרת תקדים האשים ראש הממשלה את המדליפים בזריעת ייאוש אצל משפחות החטופים ובהקשחת עמדות חמאס  ▪  בישיבת הקבינט המורחב האשים נתניהו את השר גלנט בהדלפות מותוך פורומים ביטחוניים מצומצמים
נתניהו עם בר וברנע [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+הגרי: גם במהלך החג יש לגלות ערנות
20:59 21/04/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה: ״כוחות צה"ל פרוסים לאורך כל גבולות המדינה. גם במהלך החג יש לגלות ערנות ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף״.

עוד מדבריו: ״בפסח ימלאו 200 ימים שהחטופים בשבי, והחג מקבל השנה משמעות נוספת. אני פונה לחטופים ואומר שנעשה הכל להחזיר אותם הביתה״.

עוד אמר: ״אנחנו נחושים להמשיך לפגוע בחיזבאללה לדחוק אותו צפונה, ולאפשר חזרה לתושבי הצפון״. בהצהרתו לא התייחס לסוגיית גדוד נצח יהודה.
+לקראת פעולה ברפיח? הרמטכ״ל אישר תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום
19:17 21/04/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים (א׳) הערכת מצב ואישורי תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים.
עודד בסיוק, ירון פינקלמן, הרצי הלוי, מתן פלדמן [צילום: דובר צה''ל]
+מת מפצעיו קצין מילואים שנפצע מירי חיזבאללה בשבוע שעבר
18:58 21/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רס״ן (מיל') דור זימל מאבן יהודה, סמ"פ בגדוד 8103 של חטיבת עציוני נפצע אנוש בשבוע שעבר מכטב"ם שפגע במתנ"ס בערב אל-עראמשה שבו שהו לוחמי היחידה והיום נפטר  ▪  בתקרית נפצעו 13 לוחמים נוספים, בהם חמישב קשה
רס״ן (מיל') דור זימל
+תוניסיה מונעת הכנסת מזון כשר לפסח ליהודים בגלל כיתוב בעברית
18:53 21/04/24  |  עידן יוסף
הקהילה היהודית בתוניסיה, המונה פחות מ-2,000 נפשות, מודאגת לאחר שהאוכל הכשר לפסח שנשלח אליהם מישראל לא מוכנס לתוניסיה - בשל כיתוב בעברית. בכאן חדשות פורסם כי בימים האחרונים נתקלים בני הקהילה בקשיים משמעותיים לקבל את מוצרי המזון הכשרים הנשלחים אליהם מישראל - בניגוד לשנים קודמות - בהן לא הורגשו כלל בעיות.
+נתניהו: בקרוב - מכות כואבות נוספות על החמאס
17:29 21/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון גלנט: "כוחות אירנים מנסים להגיע עד גבול רמת הגולן"  ▪  גנץ: "בונים מנופי לחץ מדיניים, צבאיים וכלכליים נגד חמאס - שאינו חסין גם במלונות פאר"; "הקואליציה האזורית בהובלת ארה"ב חייבת להיות חלק מתוכנית הפעולה שלנו"
נתניהו. החמאס מכביד את לבו [צילום: לע"מ]
+צה"ל תקף בלבנון מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים ותשתיות טרור
17:27 21/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים במרחב עייתא א-שעב ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-נקורה ומג'דל זון.

מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר מרחב ראש הנקרה, צה"ל תקף את מקורות הירי. אזרח נפצע קל ומטופל במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בתגובה לשיגורים, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב אל קטראני.
+נוטרלה מחבלת שניסתה לדקור חיילים במחסום בקעות שבבקעת הירדן
15:45 21/04/24  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן כי מחבלת הגיעה למחסום בקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים וניסתה לדקור לוחמי צה"ל שהיו בעמדה. הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את המחבלת. אין נפגעים לכוחותינו.
+דו"צ על סערת נצח יהודה: הגדוד נלחם בעזה, לא מוכרות שום סנקציות
15:40 21/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעה נמסר כי הגדוד נלחם כעת באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינ"ל  ▪  באשר לפרסומים נמסר: העניין לא מוכר בצה"ל. אם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן
לוחמי גדוד נצח יהודה ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+חה"כ אחמד טיבי ומרכז עדאלה עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר לח"כים לפגוש אסירים פלשתינים
15:25 21/04/24  |  מירב ארד
חה"כ אחמד טיבי ומרכז עדאלה עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר לח"כים לפגוש אסירים פלשתינים. לטענתם, השר בן גביר ושב״ס מונעים מזה שנה מח"כ טיבי להיפגש עם אסירים פלשתיניים, ובפרט האסיר מרואן ברגותי. בעתירה נטען כי איסור זה מונע מחה״כ למלא את תפקידו ולהפעיל פיקוח פרלמנטרי על הפעילות שב״ס, תפקיד זה הינו הכרחי בייחוד נוכח דיווחים רבים אודות תנאי מאסר לא הולמים ואלימות קשה כלפי אסירים פלשתינים, שמגיעה לכדי עינויים, בחצי השנה האחרונה.

+התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון
15:15 21/04/24  |  מירב ארד
התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון
+"לחשוף את רשימת הסיוע שמדינת ישראל מעבירה לרצועת עזה"
15:08 21/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשאילתה שהגישה בעקבות חשיפת תנועת צו 9 ביקשה חברת הכנסת לגלות את רשימת הציוד ההומניטרי שאישרה ממשלת ישראל להכניס לרצועת עזה בימים האחרונים
משאיות סיוע הומניטרי לעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+חמינאי הודה לבכירים בצבא ובמשמרות המהפכה על המתקפה נגד ישראל
14:45 21/04/24  |  מירב ארד
המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי נפגש עם מפקדים בכירים בצבא האירני ובמשמרות המהפכה ודרך אותם על המתקפה נגד ישראל
+כניעה ללחץ האנטישמי
14:12 21/04/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני  ▪  מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה הזאת הוא מעשה לא מוצלח שמביס את עצמו
לא נעים לראות ביתן סגור [צילום: לוקה ברונו/AP]
+בן גביר לרה"מ: לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני ולהצביע על חילוט כספי הרש"פ
13:57 21/04/24  |  מירב ארד
בעקבות החלטת ממשל ביידן להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה ומתיישבים ישראלים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לכנס הערב את הקבינט המדיני-ביטחוני, לצורך קבלת החלטה על סנקציות מיידיות נגד הרשות הפלשתינית.

השר בן גביר מבקש מרה"מ להביא להצבעה בקבינט החלטה על חילוט כספי הרש"פ המועברים לה דרך ישראל, והנחיית משרד האוצר לגבש שורה של סנקציות חמורות נגד הבנקים הפלשתינים.

+פיץ' כסנונית ל-S&P
13:37 21/04/24  |  יריב גוטמן   |   לרשימה המלאה
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי לא להעמיק את הגרעון
משבר קשה [צילום: אדוארדו מונוז אלברז/AP]
+כתב אישום הוגש נגד אחותו של הנייה: הזדהות עם ארגון טרור
13:27 21/04/24  |  מירב ארד
כתב אישום הוגש נגד צבאח אל סלם הנייה, אחותו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה.
+הירי לקיבוץ מירב: כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב
12:39 21/04/24  |  מירב ארד
צה"ל מאשר את הירי לעבר קיבוץ מירב: "מחבלים ירו מוקדם יותר היום, לעבר קיבוץ מירב שבחטיבת מנשה, אין נפגעים ונגרם נזק למבנה. כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב. במהלך הסריקות בכפר ג׳ילבון מחבלים זרקו מטען לעבר הכוחות שפעלו במרחב, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות אחר המחבלים".
+ח"כ סער: אין הצדקה לשום סנקציות חיצוניות
12:37 21/04/24  |  מירב ארד
יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: ‏החלטה להטיל סנקציות על גדוד “נצח יהודה״ בצה״ל אינה צודקת ומקוממת. ישראל היא מדינת חוק עם מערכת משפט עצמאית. גם צה״ל מקיים מערכת שיפוט למקרים של הפרת חוק. אין הצדקה לשום סנקציות חיצוניות! על הממשל האמריקני לחזור בו מכוונתו זו ולממשלה יש תמיכה וגיבוי מהאופוזיציה לתביעה זו."

+גיוס החרדים הוא ראש החץ
12:10 21/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני שאבי הקונספציה הכושלת הראש-האשם נתניהו יודח
נתניהו. האשם [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+לפיד: הסנקציות האמריקיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן
11:42 21/04/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד: הסנקציות האמריקניות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו״ש והשר סמוטריץ׳ לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים. התוצאה היא פגיעה חמורה במעמדה של ישראל כמדינת חוק ושחיקה חמורה נוספת במעמדנו הבינלאומי. חיילי צה״ל ומפקדיו הם הראשונים להפגע ממדיניותה המופקרת וכשלונה המדיני של הממשלה.


+מדבדב על אישור הסיוע האמריקני: "הכוח והאמת מאחורינו"
11:36 21/04/24  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצנו המאוחדת בעבר והגדלת מספר הקורבנות של מלחמה זו"
[צילום: AP]
+הגדת פסח אלטרנטיבית
11:32 21/04/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"  ▪  מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפטים יריב לוין שמנסה לגזול את חרותנו - די, דיינו
סדר אחר [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+השר אופיר סופר על הסנקציות על יחידה בצה"ל: בלתי נתפס ולא סביר
10:59 21/04/24  |  מירב ארד
השר אופיר סופר התייחס לסנקציות על גדוד נצח יהודה בראיון לגל"צ: "זה בלתי נתפס ולא סביר, ככל שיעבור הזמן הרעיון הזה יחלוף מהעולם אבל עצם העלתו היא בלתי נתפסת. לנקוט בסנקציות נגד יחידה של צה"ל זה דבר בלתי נתפס ואני לא יודע מה עבר במוחו של ההוגה שחשב על זה"
+אנדרטה פרטית לחייל הראשון שנפל מנתניה
09:29 21/04/24  |  יגאל יששכרוב   |   לרשימה המלאה
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
האנדרטה על שטח פרטי [צילום: יגאל יששכרוב]
+אני פוחד משיח מצורע
09:15 21/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
מציאות מדממת [צילום: איסמאיל אבו דיה/AP]
+האם לומדים משגיאות העבר
08:23 21/04/24  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לא מו"מ [צילום: והאיד סלמי/AP]
+בן-גביר על ה'דרדל'ה': לא מספר סיפורים לעם; ירי טילים חייב להיענות בצורה חריפה
08:02 21/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי מגיב על הביקורת שהוטחה בו בעקבות הציוץ שבו הביע זלזול במתקפה הישראלית באירן  ▪  "למה לא לספר לכולם שהכרענו את הצד השני והוא "מורתע"??? אז זהו שלא"
בן גביר. "לא מפסיקים לתקוף אותי" [צילום: אבשלם ששוני/פלאש 90]
+דיווח בסוריה: ישראל תקפה גדוד מכ"מ באזור דרעא
07:53 21/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
העיתון אל ערבי אל ג'דיד דיווח כי משלוח של מטוסי קרב מסוג סוחוי 35 מתוצרת רוסיה צפוי להגיע השבוע לבסיס חיל-האוויר הסמוך לאיספהאן, שהותקף בשבוע שעבר
גדוד מכ"מ הותקף גם בשבוע שעבר
+רוצים הכרעה, לא רק גאווה
07:45 21/04/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב  ▪  התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
+השבוע שעבר הוא פרק חדש בהיסטוריה של המזה"ת
06:44 21/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דייוויד איגנציוס, מבכירי הפרשנים הביטחוניים בארה"ב, מסביר בוושינגטון פוסט: ישראל התנהגה לא כמדינה יהודית בודדת אלא כמנהיגה של קואליציה איזורית נגד אירן - ובדרך שיקמה את המוניטין שלה
ישראל אמרה את המילה האחרונה בסבב הנוכחי [צילום: וחיד סאלמי, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יד קשה באוניברסיטאות בארה"ב נגד מפגינים אלימים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
רוסיה מגיבה כצפוי לאישור חבילת הסיוע האמריקנית לישראל, אוקראינה וטייוואן - עם הרבה היסטריה והאשמות מופרכות. הנשיא לשעבר דימיטרי מדבדב, כיום סגן ראש המועצה לביטחון של רוסיה, כתב בערוץ הטלגרם שלו פוסט היסטרי לחלוטין. בין השאר הוא כתב שם:
21/04/2024  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בשעתו, לפני קום המדינה וגם לאחר מכן נהוג היה בקהלים שונים, לרוב בקיבוצים לחבר הגדת פסח אקטואלית. היו בה סממנים מסורתיים כמו הנוסח הקלאסי אך המגמה הייתה ציונית מודרנית, דגש על חג האביב, חג החרות, החי והצומח.
21/04/2024  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
"בכל בוקר אני יורד מביתי אל האנדרטה עם כוס קפה ביד. אני יושב לידה ומנהל שיחה עם אלירן הי"ד, שואב כוחות לקראת היום הבא". את הדברים הללו חולק איתי מרק אברג'ל, אביו של אלירן, החייל הראשון מנתניה שנפל באופן טרגי בבוקר ה-7 באוקטובר 2023 בעת שהגן על קיבוץ בארי במלחמת "חרבות ברזל".
בימים שאירן ניסתה במאות טילים להשמיד את ישראל וחמאס רצחני טבח ביום שבת אחת בחודש תשרי מאות רבות של יהודים, ומציאות חיים מדממת משתוללת בתוכנו וגובה מחיר דמים יקר, אנחנו מחויבים לעשות הכל למנוע את המשך השתוללות האימה.
ישראל אסירת תודה לארה"ב ובעלות בריתה הערביות על הסיוע במלחמה באירן. אבל מלחמתה של ישראל באירן - המהווה איום קיומי לכל בעלות הברית הערביות של ארה"ב - תורמת לביטחון הלאומי וביטחון הפנים של סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, ירדן, מצרים, מרוקו וגם ארה"ב.
21/04/2024  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il