לינדה שטיינר מזכרון יעקב יצאה בינואר השנה לטיול מאורגן בהודו ונפאל. לטענתה, הטיול החל ברגל שמאל כשבמטוס אל-על התגלתה תקלה והקבוצה טסה לבומביי עם חברה אוסטרית מעל ארצות אויב.
לדבריה, המדריך לא טמן ידו בצלחת ובמועד ההמראה בילה עם אחת מחברות הקבוצה, "שבדיעבד התברר שהיה לו קשר רומנטי עמה".
שטיינר שהתאכזבה מהטיול ועוד יותר מהתנהלות המדריך, תבעה בחודש שעבר את חברת הנסיעות אקספלור טיולים מתל אביב בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 17,000 שקל.
"הטיול התנהל על-פי סדרי העדיפויות האישיים של המדריך שהעדיף לערוך קניות ולשבת במסעדות במקום לבקר באתרים". שטיינר התרעמה שהיא וחברי הקבוצה המתינו לו זמן רב שסיים את קניותיו, ונאלצו לוותר על סיורים ב"הרמון הנשים הלבן" בעיר גודיפור, ב"מבצר" בעיר אגרה, ב"בזאר הגדול" בניו דלהי ועוד. "הוא השיב שהמקומות הללו לא מעניינים ואין מה לראות בהם".
לדבריה, המדריך היה חסר ידע ומקצוענות. "הוא הרבה לדבר על כוכבים, עצים, ציפורים או כלכלת ישראל שכל קשר בינם לבין הודו מקרי בהחלט". לטענתה, המדריך מנע מחברי הקבוצה לקבל הסברים ממדריכים מקומיים, "וקטע אותם בכעס והתנשאות, ואסר עליהם לדבר עם חברי הקבוצה".
שטיינר הדגישה שהמדריך סבל מיחסי אנוש גרועים ותקשורת בן אישית לקויה. "הוא השליט בנו טרור ונהג בנו בגסות זלזול, פגע והעליב אותנו. שטיינר הוסיפה שבנוסף לכל הצרות המדריך גבה מחיר מופקע במסעדות וניסה לגבות תוספת תשלום עבור טיול ג'יפים ששולם מראש.
בכתב ההגנה טענה חברת הנסיעות אקספלור טיולים שעל שטיינר לתבוע את המדריך, מאחר שטענותיה מופנות כלפיו. לדבריה, על כתפיה של שטיינר רובץ אשם תורם משום שלא התלוננה בזמן אמת. "אילו ידענו על האירועים יכולנו להקטין את הנזק להתרות במדריך ולחילופין לשלוח מדריך חלופי. משלא יידעה אותנו אין לתובעת אלא להלין על עצמה".
לדברי החברה, במידה וטענות הנתבעת נכונות הרי שהמדריך חרג מתפקידו. "הוא אמור היה להדריך את הטיול על הצד הטוב ביותר כפי שנהג במקרים קודמים". החברה התעקשה שלא צפתה שהאירועים המתוארים בכתב התביעה יתרחשו.
הנתבעת התרעמה שסכום התביעה הינו עלות הטיול להודו, "ולא יעלה על הדעת שהתובעת תדרוש פיצוי כל כך גבוה". היא הוסיפה שהמדריך הינו קבלן עצמאי ואין ביניהם יחסי עובד מעביד. בית המשפט ידון בתיק בעוד שבועיים וחצי.