סוכנת ביטוח של חברת מדנס מפתח-תקווה, צלצלה בשעות הערב לביתה של מריון רוזנבאום מרמת-השרון, והציעה לה לרכוש ביטוח למכשירי חשמל. הסוכנת הבטיחה שכל מכשירי החשמל בני פחות מ- 10 שנים, יבוטחו תמורת 47 שקלים לחודש בתוספת 165 שקל עלות ביקור טכנאי. רוזנבאום השתכנעה.
כעבור מספר חודשים כשמכונת הכביסה של רוזנבאום שבקה חיים, היא הופתעה לגלות שהפוליסה לא מכסה חלקי חילוף. טכנאי שנשלח מטעם סוכנות מדנס, לתקן את מכונת הכביסה "הסוררת", הודיע לרוזנבאום שעליה לשלם 480 שקל עלות חלקי חילוף. רוזנבאום סירבה.
בחודש ינואר השנה תבעה רוזנבאום את סוכנות הביטוח מדנס בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 5,000 שקל.
רוזנבאום הלינה בכתב התביעה שפרטים חיוניים בפוליסה, הוסתרו ממנה. "לא עודכנתי בדבר מגבלות הביטוח באופן כללי". לטענתה, סוכנות הביטוח הסכימה לבטל את הביטוח ולהשיב את דמי הביטוח ששולמו, ולא ויתרה על התשלום בגין חלקי חילוף. רוזנבאום הוסיפה שהפוליסה לא נשלחה לביתה למרות שהובטח שתישלח באופן מיידי.
"פוליסת הביטוח נמכרה בהונאה ובדרך לא אחראית ובלתי הולמת", התרעמה רוזנבאום. לדבריה, השבתת מכונת הכביסה למספר ימים, גרמה לה עוגמת נפש. "נאלצתי לסחוב כביסה של משפחה בת חמש נפשות מחוץ לבית".
בכתב ההגנה טען אבי לוי, בשם סוכנות הביטוח מדנס, שכתב השירות נשלח לרוזנבאום בדואר. "מפורט בו היקף הכיסוי לתיקון מכשירי חשמל ורשימת חריגים שאינם מכוסים בפוליסה". לדבריו, תמורת פרמיה שנתית בסך 564 שקל קיבלה רוזנבאום כיסוי לאחד עשר מכשירי חשמל.
לטענתו, רוזנבאום לא התלוננה ולא דיווחה שכתב השירות לא הגיע לביתה. "יש לה רשלנות תורמת שבעטיה לא קראה מה נאמר בפוליסה".
לוי התרעם שרוזנבאום קנתה מכונת כביסה חדשה בעלות 2,970 שקל במקום לתקנה. "התובעת מנסה ליצור רווח כספי על חשבון הנתבעת, כשקנתה מכונה חדשה במקום לצמצם נזקיה לסך של 480 שקל".
בדיון בפני השופטת יעל אילני, שהתקיים בחודש יולי, אמרה רוזנבאום: "הביטוח בוטל אומנם, אך הוא נמכר לי בטלפון בשעת לילה כשהייתי לחוצה. לדעתי מדובר בהונאה".
הצדדים התפשרו, מבלי להודות באחריות ובטענות של הצד השני, ונקבע שסוכנות הביטוח תשלם לתובעת 1,000 שקל. השופטת העניקה לפשרה תוקף של פסק דין.