בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
אוטובוסים מלוכלכים, נהגים בטלפון [צילום: מולי מנדלסון]
|
|
|
|
רוצים לדעת באיזה קו אוטובוס הכי סביר שתיתקעו?
|
דוח משרד התחבורה נותן ציון מספיק (67.82) לתחבורה הציבורית בחציון השני של 2023 ● נרשמו חריגות רבות באי-ביצוע נסיעות ואי-עמידה בלוחות זמנים, בעיקר אצל אלקטרה אפיקים ודן ● חלה ירידה משמעותית במספר הממצאים החריגים בתשלום, ועלייה בממצאים בנוגע לניקיון, תחזוקה ונגישות ● האשכולות והקווים עם הציונים הנמוכים ביותר הם בעיקר של אלקטרה אפיקים, מטרופולין, קווים ודן
|
דוח בקרה חצי-שנתי של משרד התחבורה על התחבורה הציבורית שבדק את החריגות של מפעילי התחבורה הציבורית נותן ציון מספיק לענף - 67.82. שיעורי אי-ביצוע נסיעות חריגים היו בעיקר בקווי אלקטרה אפיקים ו חברת דן. עשרת הקווים שבהם נרשמו הכי הרבה הפרות אי-ביצוע נסיעה: - קו 471 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
- קו 471 (אלקטרה אפיקים) כביש 4-ירושלים-בני ברק
- קו 43 (אלקטרה אפיקים תחבורה) עוטף ירושלים
- קו 282 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
- קו 30 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
- קו 422 (אלקטרה אפיקים) כביש 4-ירושלים-בני ברק
- קו 71 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
- קו 455 (אלקטרה אפיקים) אשדוד-יבנה-תל אביב
- קו 400 (אלקטרה אפיקים) כביש 4-ירושלים-בני ברק
[ הרשימה המלאה בדוח המצורף לכתבה] חריגות משמעותיות באי-עמידה בלוחות זמנים נרשמו גם בקווי מטרופולין בשרון, בקווי חברת קווים בביתר עילית ובחשמונאים ובקווי דן באר שבע. עשרת הקווים שבהם נרשמו הכי הרבה הפרות אי-עמידה בלוחות הזמנים: - קו 471 (אלקטרה אפיקים) פתח תקוה-ראש העין
- קו 612 (מטרופולין) שרון חולון מרחבי
- קו 650 (מטרופולין) שרון חולון מרחבי
- קו 140 (אלקטרה אפיקים תחבורה) עוטף ירושלים
- קו 345 (אלקטרה אפיקים תחבורה) עוטף ירושלים
- קו 26 (מטרופולין) שרון חולון מרחבי
[הרשימה המלאה בדוח המצורף לכתבה]
|
|
|
את הדוח הכין אגף בכיר בקרה ופיקוח ברשות הארצית לתחבורה הציבורית, והוא מתייחס לחציון השני של שנת 2023, אך אינו כולל את חודש אוקטובר לנוכח הקשיים התפעוליים שיצרה המלחמה. הוא בודק שורת פרמטרים להם מחויבים המפעילים, ובניגוד לדוחות קודמים, הפעם פורסם דוח מפורט יותר שבדק יותר נושאים. בהשוואה לחציון הראשון של 2023, מספר הממצאים החריגים בפרמטר תשלום (תיקוף כרטיס נסיעה) ירד ב-87% מ-45 ממצאים ל-6 בלבד; בפרמטר ניקיון (ניקיון כלי התחבורה מבפנים ומבחוץ) המספר עלה ב-57% ל-3,899 מ-2,453 ממצאים; בפרמטר עצירה (אי עצירה לנוסע או אי-עצירה בתחנה הייעודית) המספר ירד ב-19% מ-479 ל-391; בפרמטר תחזוקה (כיסא שבור, חפץ חד ובולט, חוטי חשמל חשופים, ריפוד מושב קרוע ועוד) המספר עלה ב-14% מ-6,882 ל-7,924 ממצאים; ובחריגות בפרמטר נגישות פנים (כריזה ושילוט) המספר עלה ב-5% מ-4,661 ל-4,985.
|
|
|
קו 43. הפרות רבות [צילום: מועצת בנימין]
|
|
האשכולות העירוניים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר הם האשכול הדרומי והאשכול הפרברי בחדרה של אגד, אשכול נתניה של אקסטרה המטרונית של סופרבוס ואשכול רהט והגליל המערבי של גלים. הגרועים ביותר הם אשכולות השרון של מטרופולין, אשכולות עוטף ירושלים ופתח תקוה-ראש העין של אלקטרה אפיקים, אשכול ביתר עילית ועמק האלה של קווים ואשכול תל אביב של דן. את רשימת האשכולות הבין-עירוניים מובילה קווים בחדרה-נתניה עם ציון טוב, ואחריה אשכול הגליל של נתיב אקספרס. בתחתית הרשימה "מככבות" אלקטרה אפיקים באשכול אשדוד-יבנה-ת"א ותנופה בפרוזדור ירושלים. שלושת האשכולות הטובים ביותר הם אילות המופעל בידי המועצה האזורית, אילת וחיפה פרברי המופעלים בידי אגד. שלושת הגרועים ביותר: שרון חולון מרחבי של מטרופולין, עוקף ירושלים של אלקטרה אפיקים תחבורה וכביש 4-ירושלים-בני ברק של אלקטרה אפיקים. נתונים נוספים: - חוויית הנסיעה הכי פחות טובה היא בקווי בני ברק-ירושלים של אלקטרה אפיקים ואגד ובקווי קריית שמונה-חיפה של אגד. בקווים אלה ממש יש גם הפרות רבות יחסית של נהגים המשוחחים בטלפון הנייד במהלך נסיעתם.
- אחוז הממצאים הלא תקינים בתחום "נגישות פנים" היה גבוה במיוחד אצל מפעילים רבים, כמו אלקטרה (19.32%), אפיקים (26.27%), אקסטרה ירושלים (22.77%) ומטרופולין (16.87%). ממצא זה מצביע על בעיה נפוצה בנגישות פנימית באוטובוסים.
- שיעור הממצאים הלא-תקינים בתחום "תחזוקה" היה גבוה מאוד אצל חלק מהמפעילים, ובמיוחד אצל אגד (18.99%), אלקטרה (33.26%), אפיקים (34.96%) וירושלים-רמאללה (17.3%). ממצא זה מעיד על חוסר תחזוקה ראוי של האוטובוסים.
- אצל סופרבוס, נרשם אחוז גבוה של ממצאים לא תקינים בתחומים "ניקיון" (17.82%) ו"חוויית הנסיעה" (18.19%) בהשוואה למפעילים אחרים.
|
|
תאריך:
|
10/05/2024
|
|
|
עודכן:
|
10/05/2024
|
|
עידן יוסף
|
רוצים לדעת באיזה קו אוטובוס הכי סביר שתיתקעו?
|
|
בשנת 2023 חולקו קרוב לרבע מיליון דוחות לנוסעי התחבורה הציבורית שהגיעו לסכום של יותר מ-24 מיליון שקלים. מי שאמור לכאורה לטפל בעררים המוגשים בעקבות הדוחות, הוא המפקח על התעבורה ב משרד התחבורה, אולם בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, נטען כי למשרד התחבורה אין סמכות שיפוטית לקבוע ממצאי עובדה, לקבוע פרשנות לחוק, או לדון בערעורים על קנסות (דרישות לחיוב מוגדל).
|
|
|
המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אישרה (יום ג', 7.5.24) את הצעת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת נתיבי ישראל לחלופה חדשה לתוואי מסילת מנשה. החלופה אושרה בוועדה כפוף להליך התנגדויות של הציבור.
|
|
|
קבוצת מטפרו תנהל את קו M1 של המטרו בגוש-דן, וקבוצת דן רייל תנהל את קו M2 - קובע סופית (6.5.24) בית המשפט העליון. בהמלצת השופטים דפנה ברק-ארז, יעל וילנר ועופר גרוסקופף, משכה קבוצת מטרו דן את ערעורה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שאשרר את החלטת ועדת המכרזים של חברת נת"ע.
|
|
|
החברה הספרדית Cosma, ששותפה בהקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, הודיעה למשרד האוצר כי לא תתמודד במכרז. גורמים שמעורבים במיזם אומרים שהסיבה להחלטה היא פוליטית ומגיעה ברקע חוסר הוודאות בארץ (חדשות 12).
|
|
|
עמותת דרך כבוד, למען זכויות האזרח בתחבורה הציבורית, עתרה לבית משפט המחוזי בירושלים נגד משרד התחבורה ומפעילי התחבורה הציבורית, בדרישה להפסיק את שיטת התגמול של בקרים (פקחים) המועסקים על-ידי חברות התחבורה הציבורית. לטענת העמותה, שיטה זו, המבוססת על תשלום תמריצים על-פי מספר הקנסות (דרישות לתשלום מוגדל) שהם מנפיקים, גורמת לבקרים להתנהג בצורה לא הוגנת, לרבות מתן קנסות נוסעים שלא כדין.
|
|
|
|