|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית
קבוצת ירדן
ההיבטים המשפטיים של חוזה שכירות
נתניהו. מכנה משותף מוזר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

המשותף לאירן ולישראל

המכנה המשותף המוזר בין הממשל האירני וממשלת ישראל פועל במלוא עוצמתו, כששני הממשלים מזלזלים ברשות הפלשתינית ועושים את כל המאמצים לגמדה
30/06/2024  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מיום 7 באוקטובר 2023 אנחנו נמצאים בפני תופעות מדיניות מכאיבות, כשההיגיון מוצא עצמו נזוף, כי אין לו תשובה למציאות הקפקאית. דוגמה מצערת באה לידי ביטוי בקיום מכנה משותף בין מנווטי המדיניות של אירן ובין מנווטי המדיניות של ישראל והמכנה המשותף הוא, שכל צד אינו מוכן להגיע לפתרונות בשיח מדיני, אלא כל צד מצדד אך ורק בקיומה של מלחמת חורמה בידיעה שהיא יוצרת מציאות חיים מדממת חסרת מעצורים בחברה הפלשתינית ובחברה הישראלית.

מכאיב שליצירת המכנה המשותף המכוער הזה דוחפים בצד הישראלי בעיקר שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, אליהם הצטרפה חבורה די נכבדה של חברי כנסת מהליכוד. מצער, שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נלכד במלכודת של המשיחיות המשכרת והמשקרת, אותה מנווטים בעוצמתיות רבה איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ'.

דוגמה נוספת לתופעה מדינית מכאיבה, שביום שבת 7 באוקטובר 2023 החמאס בגיבוי אירני הצליח במישוריות המדינית לסכל את האפשרות לכינון נורמליזציה במערכת היחסים המדיניים בין ישראל ובין סעודיה, ולקרר את יחסי ישראל עם מדינות ערביות מתונות.

לתופעות המדיניות המכאיבות מצטרף יחסה של ממשלת ישראל לרשות הפלשתינית. ממשלת ישראל מזלזלת בראש הרשות הפלשתינית המצהיר - "המטרה של אירן להקריב את הדם הפלשתיני במלחמה שלא תביא להקמת מדינה פלשתינית".

המכנה המשותף המוזר בין הממשל האירני וממשלת ישראל פועל כאן במלוא עוצמתו, כששני הממשלים מזלזלים ברשות הפלשתינית ועושים את כל המאמצים לגמדה. מצער, שישראל אינה מבחינה בין נתמכי הטרוף האירני הג'יהאד האסלמי, החמאס והחיזבאללה ובין המדיניות של הרשות הפלשתינית, שגינתה את מעשי הטבח שביצעו אנשי החמאס ביום השבת 7 באוקטובר 2023, אלא כורכת את כולם בחבילה אחת.

המשותף בין מצדדי מלחמת חורמה באירן ובישראל עלול להביא לתוצאות חמורות. אני מודאג מהכרזות ישראליות: "מרכז בירות ייראה כמו עזה, להבעיר את הגדה, לתקוף את אירן". מצדדי מלחמת חורמה, כדי לממשה גורמים לדרדור מערכת היחסים עם מצרים, שחתומה על הסכם שלום עם ישראל, בהחלטה להשתלט על ציר פילדלפי. לצערי, הם דרדרו את מערכת היחסים עם מדינה שכנה כמו ירדן ועם ארצות הברית, מדינה שמשמשת ספק הנשק לישראל.

ממשלה, שהחליטה שיש לנהל מלחמת חורמה, עלולה ליצור במדינת ישראל מציאות חיים מדממת, שתמסגר כאן תקופה ארוכה במודעות אבל שחורות עלומים יפים, שהגיע להם חיים יפים בארץ חמדת אבות, שבה כבר לא ימומשו כל התקוות. היא גם תשים קץ לתקווה שיוחזרו החטופים לביתם, חטופים שכבר נרצחה נשמתם וחלקם, אם יוחזרו, יוחזרו כבר בארונות מתים.

אני פונה לראש הממשלה, אנא, הֱיֵה אַמִּיץ ותחלץ עצמך מהמלכודת של מצדדי מלחמת חורמה ותנווט את ממשלתך לשיח מדיני. אַמֵּץ ללוח לבך את דברי החכם באדם קהלת בפרק ט' פסוק י"ח: "טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב" - טוב השיח המדיני ממלחמה. בנימין נתניהו, אתה יכול, זו צפייתי ממך. בנימין נתניהו, ההיסטוריה של עם ישראל תוקיר לך תודה, אם אתה תבצע את התפנית ותכריז על הפסקת המלחמה והליכה לשיח מדיני, שבוודאי יהיה כרוך במחיר כבד כתוצאה ממחדלי 7 באוקטובר.

תאריך:  30/06/2024   |   עודכן:  30/06/2024
איתן קלינסקי
+נור א-שמס: כטמ"ם תקף מבנה ובו חולייה של ארבעה מחבלים
15:50 30/06/24  |  מירב ארד
מחנה הפליטים נור א-שמס: כטמ"ם תקף מבנה ובו חולייה של ארבעה מחבלים שהיו במעקב לאחרונה. הפלשתינים מדווחים על מותו של פעיל הג'יהאד האיסלאמי סעיד אל-ג'אבר.
+הביטוח הלאומי יפרסם לציבור את תזכיר החוק לתשלום חלף שכר לחטופים
15:37 30/06/24  |  מירב ארד
בהמשך להחלטת הממשלה מיום 4.2, במסגרתה אישרה הממשלה תשלום ״חלף שכר״ לחטופים שישולם רטרואקטיבית החל מה-7.10 וזאת כצעד נוסף בסיוע ובמענה הניתן למשפחות, מעגן כעת הביטוח הלאומי את הזכאות בחוק.. בשעות הקרובות יפורסם להערות הציבור תזכיר החוק שמעגן את הזכאות כך שכל זמן שהחטופים לא עימנו, הם יקבלו ישירות לחשבונם את הגמול לשכר אותו הרוויחו טרם האסון.

אם החטוף לא עבד קודם לכן, נקבעו סכומי מינימום בגובה שבין 7000-9000 ש״ח לפי הרכב משפחתי. תזכיר החוק כאמור יפורסם היום למשך 7 ימים (עד מוצ״ש ה-6/7 בחצות) ולאחר מכן יועבר לאישור ועדת שרים לענייני חקיקה.
+תיעודים מלחימת צק"ח 7 בשג'עייה: נשקים ורימונים בביה"ס של האו"ם
14:47 30/06/24  |  מירב ארד
כוחות צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7 ובינהם לוחמי חטיבה 7, גבעתי וצנחנים, מובילים את הפעילות האוגדתית של אוגדה 98 במרחב שג'עייה ביממות האחרונות.

בסוף השבוע האחרון הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת סיוע אש מהאוויר.

כחלק מכיתור וסריקות שביצעו הלוחמים על מרחב תשתיות אזרחיות שהוסב למרחב טרור, פשטו הכוחות על בית ספר של האו"ם שמחבלי שג'עייה השתמשו בו לצורכי מסתור ואחסון עשרות נשקים, רימונים ומסמכים מודיעניים בעלי ערך.

בנוסף, איתרו הכוחות בתוך מרפאה חמ״ל טרור פעיל עם אמצעי קשר, מסמכי אויב ותצפיות. זוהי הוכחה נוספת לשימוש והתבססות ארגון הטרור חמאס בתשתיות אזרחיות לצורכי טרור.
+התנהלות אלימה
13:55 30/06/24  |  עידו דמבין   |   לרשימה המלאה
המשטרה מתנהלת כרגע בלי בעל בית, יש שוטרים, אין משטרת ישראל  ▪  כל מפקד לעצמו ולפטרוניו  ▪  איתמר בן-גביר מנצל את זה ומשליט את רוחו כי הבינו איך מתקדמים
בן-גביר. משליט את רוחו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+החזית השמינית
13:38 30/06/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
החזית השמינית היא הסכנה והיא הביטחון, היא הייאוש והיא התקווה  ▪  החזית השמינית היא החזית המורכבת והמאתגרת במלחמת הקוממיות של עמנו, מלחמה שטרם תמה

ששים אלי קרב [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+נתניהו בישיבת הממשלה: "אין שום שינוי בעמדת ישראל ביחס למתווה השחרור שהנשיא ביידן בירך עליו"
13:20 30/06/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו בישבת הממשלה: "אנחנו מחויבים להילחם עד שנשיג את כל יעדינו: חיסול החמאס, השבת כל חטופינו, הבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל והחזרת תושבינו בדרום ובצפון בביטחה לבתיהם. לכל מי שמטיל ספק בהשגת יעדים אלה, אני שב ואומר: אין תחליף לניצחון. לוחמינו לא נפלו לשווא. לא נסיים את המלחמה עד שנשיג את כל יעדינו.

נתנהו הוסיף: "ובאשר למשימה הקדושה של שחרור חטופינו: אין שום שינוי בעמדת ישראל ביחס למתווה השחרור שהנשיא ביידן בירך עליו. והיום כולם יודעים אמת פשוטה: החמאס הוא המכשול היחיד לשחרור חטופינו. בשילוב של לחץ מדיני ולחץ צבאי, וקודם כל לחץ צבאי, אנחנו נשיב את כולם - את כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד."

+הקשר בין הי"ד לאחדות ביננו
12:52 30/06/24  |  ריקי יאנקוביץ'   |   לרשימה המלאה
מחקר חדש מצביע על כך שסיקור תקשורתי המדגיש אויב משותף, כמו בפיגועי טרור, מחזק את האחדות הלאומית בישראל יותר מאשר סיקור המדגיש מחלוקות. המחקר מציע כי שימוש במונחים ספציפיים, כמו "יהודים נרצחו" או "הי"ד", יכול להעצים את תחושת השייכות הקבוצתית ולהגביר את הלכידות החברתית בעתות משבר
לשנות את השיח [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
+מרחב דלתון: מיירט שוגר לעבר מטרה אווירית חשודה שהתבררה כמטרת שווא
12:47 30/06/24  |  מירב ארד
בהמשך להתרעה שהופעלה על ירי רקטות וטילים במרחב דלתון בשעה 11:35, מיירט שוגר לעבר מטרה אווירית חשודה שהתבררה כמטרת שווא. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב מחשש לנפילת שברי יירוט
+מטוסי קרב תקפו את מבנה צבאי שבו שהו מחבלים של חיזבאללה
12:36 30/06/24  |  מירב ארד
כוחות חטיבת האש של אוגדה 91 זיהו מוקדם יותר היום מחבל נכנס למבנה צבאי בו שהו מחבלים נוספים, במרחב חולא שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו את המבנה בו שהו המחבלים. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מחבל פועל במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא, וזמן קצר לאחר מכן הכוחות תקפו את המבנה בו שהה המחבל.
+ניו-יורק, ניו-יורק
12:20 30/06/24  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
כמה נעים להגיע לניו-יורק לשהות בבתי מלון יוקרתיים, להתחכך עם המי ומי, כולם צעירים, וכולם יפים, וכולם נבונים וחכמים ועם מאות אלפי עוקבים
תחליף לירושלים [צילום: ג'וליה ניקינסון/AP]
+השר קיש על מורה שהתבטא נגד אם החטוף שנורה בשוגג: "לזמנו לשימוע"
11:39 30/06/24  |  מירב ארד
שר החינוך יואב קיש הביע זעזוע מדבריו של מורה מהרצליה שהתבטא נגד איריס חיים, אם החטוף יותם שנורה בשוגג בעזה: "הזדעזעתי הבוקר מדבריו ההזויים של מורה מהרצליה לאמו של יותם חיים ז"ל, איריס חיים. איריס שהיא דוגמא ומופת לכח ואחדות בעם. אחדות ודבקות ברצון לנצח אלו המסרים של איריס ואלו המסרים שהמורים והמחנכים צריכים להעביר לדור הצעיר. כל אדם זכאי לעמדותיו ככל שיהיו אך על מורה מוטלת החובה והאחריות לייצר הפרדה. פניתי לעירייה לקרוא למורה לשימוע וההחלטה על המשך דרכו תיבחן מקצועית."
+"בועות הומניטריות"
11:26 30/06/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
עוד כמה פעמים התוכניות ההזויות שלך צריכות להסתיים בכישלון מוחלט עד שתבין שכל הגישה האסטרטגית שלך שגויה?
גלנט. תוכניות הזויות [צילום: מאיה אללרוזו/AP]
+כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות במרחב שג'עייה במקביל ללחימה במרחב רפיח ובמרכז הרצועה
10:10 30/06/24  |  מירב ארד
במרחב שג׳עייה, כוחות אוגדה 98 תקפו עשרות תשתיות טרור במרחב באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר. ביממה האחרונה, לוחמי האוגדה איתרו אמצעי לחימה, פשטו על מתחמי לחימה ממולכדים וחיסלו מספר מחבלים.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות במרחב רפיח, במהלך היממה האחרונה חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות שונות והשמידו פירים במרחב.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים בלחימה במרכז הרצועה, מבצעים פשיטות ומשמידים תשתיות טרור במרחב.

צה"ל תקף והשמיד אתמול (ש'), עמדת שיגור מרגמות שמוקמה בתוך פיר ברפיח.

+המבחן הגדול
09:27 30/06/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
לנוכח קולות הייאוש הנשמעים בקרבנו, כדאי לחזור על הראשונות ולהבין על מה אנו נלחמים ומה שורש עמידתנו מול העולם  ▪  ומילה על אירופה וגם על עמלק בישראל של היום (לא ייאמן)  ▪  לעזרתנו באה פרשת המרגלים שנקרא השבת  ▪  "טובה הארץ מאוד מאוד"
טובה הארץ מאוד מאוד
+פשוט חזיר
08:50 30/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לפי גילויו של בן כספית במעריב הוא מבקש עתה להקים לו בית שיצמיד במאות מיליוני שקלים את משרדו לדירתו  ▪  עכשיו? חזיר
נתניהו. כל הרעות החולות [צילום: ג'ק גואז/POOL AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשותף לאירן ולישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד.
30/06/24 10:51
2
להפסיק את המלחמה
30/06/24 12:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הותרו לפרסום (מוצ"ש, 29.6.24) שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו ביום שישי בקרבות בשכונת שג'עייה בצפון רצועת עזה:
29/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
צריך לפתוח במובן מאליו, שאנחנו, הישראלים, לפעמים נוטים לשכוח: אמריקה לא חייבת לנו שום דבר. גם לא תחמושת. גם לא אספקה מהירה של תחמושת. גם לא אספקה מהירה של תחמושת בזמן מלחמה. ועוד דבר שאנחנו נוטים לשכוח: היחסים בין מדינות מבוססים, קודם כל, על אינטרסים. כמובן, יש גם חיבה, ואהדה, וערכים משותפים, וכל השאר, אבל קודם כל אינטרסים. ועוד דבר, ננסה שיהיה אחרון לפסקה הזאת: בכל עסקה של תן וקח יש "קח" (תחמושת) ויש גם "תן" (מה שזה לא יהיה שהאמריקנים רוצים). ההנחה שהאמריקנים יספקו לנו את כל מה שאנחנו רוצים, ולא ישתמשו בצורך שלנו באספקה כדי לנווט אותנו לעבר המדיניות שטובה גם להם, היא הנחה של תמימים (או טיפשים, אבל טיפשים לא קוראים את המדד).
29/06/2024  |  שמואל רוזנר  |   יומני בלוגרים
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, תוקף בחריפות את ההנהגה בישראל ובראשה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאינה נערכת כראוי באירן - המאיימת בגלוי להשמיד את ישראל.
29/06/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
ספינת התקיפה האמפיבית USS Wasp (הצורעה) נכנסה השבוע למזרח הים התיכון. ארה"ב משגרת ספינות מלחמה לאזור במאמץ להרתיע את אירן ואת חיזבאללה מפתיחת מלחמה כוללת נגד ישראל, וכן כדי לחלץ אזרחים אמריקנים מלבנון - אם אכן תפרוץ מלחמה כוללת. כך מדווחת סוכנות AP.
29/06/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
חלק ראשון בדיון מומחים על השאלה מדוע לא הייתה מעולם ואין היום לממשלות ישראל אסטרטגיה ומדיניות וממשלת נתניהו נגררת אחרי האֵרועים, כמו הטבח בעוטף עזה והנקמה בחמאס. אני טענתי שהסיבה לכך היא מסורת ארוכת שנים שאת ישראל הקימה הציונות המעשית של קביעת עובדות - עלייה והתיישבות - ולא הציונות המדינית של הרצל, מכּס נורדאו ונחום סוקולוב, ולא הציונות האסטרטגית של ז'בוטינסקי. זאת גם הסיבה מדוע לצה"ל יש דרג טקטי מעשי טוב ודרג אסטרטגי גרוע, כפי שהתברר מאז הטבח בעוטף עזה ועד היום.
29/06/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגרמנים נדהמו, הם נראו מבולבלים, תופעה כזאת לא הייתה כתובה בספרי ההדרכה שלהם, אולי גם בהם נגע קול הטנור האדיר    הגרמנים קפאו על מקומם, היהודים רעדו והתייפחו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מתבקשת חשיבה אסטרטגית ישראלית ריאליסטית, אשר תדע לתכלל את מלוא הגורמים המשפיעים ובכלל זה את הממד הבינלאומי הנוכח, כבסיס להמלצות מדיניות-אסטרטגיות לדרג מקבלי ההחלטות הן בהקשר לסיום ...
דרור אידר
דרור אידר
לנוכח קולות הייאוש הנשמעים בקרבנו, כדאי לחזור על הראשונות ולהבין על מה אנו נלחמים ומה שורש עמידתנו מול העולם    ומילה על אירופה וגם על עמלק בישראל של היום (לא ייאמן)    לעזרתנו באה פ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il