|
מופז, הכי קל מכרז חדש [צילום: AP]
|
|
|
|
|
|
במשרד התחבורה מצאו פתרון מהיר, כביכול, למשבר הפעלת הטיסות לצפון הארץ. שר התחבורה, שאול מופז, הנחה (יום א', 5.11.06) לפרסם מכרז חדש להפעלת טיסות סדירות מתל אביב לקריית שמונה וראש פינה.
חברת טמיר תעופה, אשר זכתה לפני כחצי שנה במכרז של משרד התחבורה, הודיעה על הפסקת פעילות הטיסות, לעיתים קרובות, בעקבות מחלוקת עם עיריית קריית שמונה בנושא הפעלת המנחת בקרייה. בעקבות המשבר, הופסקו בחודש האחרון הטיסות לקריית שמונה. ביסוד המחלוקת: תשלומים שנדרשת החברה לשלם לבעל המנחת המקומי בקריית שמונה, שהוא-הוא הבעלים של המנחת.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סטירמן, כינס מספר פעמים את הגורמים הנוגעים בדבר והאיץ בהם להגיע לפתרון שיאפשר את המשך הטיסות. ממשרד התחבורה נמסר, כי לאחר שהתברר כי הצדדים אינם מסוגלים להגיע ביניהם לפתרון, הוחלט לבטל את החוזה שנחתם עם חברת "טמיר" ולפרסם מכרז חדש להפעלת הטיסות לצפון.
סיטרמן מסר, כי עד לבחירתה של החברה הזוכה תמשיך חברת התעופה "טמיר" להפעיל טיסות סדירות ישירות לראש פינה ותבצע שירותי הסעה של נוסעים משדה התעופה ראש פינה לקריית שמונה וחזרה.
מנכ"ל משרד התחבורה ציין, כי החברה שתזכה במכרז תפעיל את שני הקווים לצפון. לדבריו, המכרז יכלול את תנאי הפעלת הטיסות והמנחת בקריית שמונה וזאת בהתאם לדרישות תעופתיות ומבצעיות שיקבעו על-ידי משרד התחבורה.
שר התחבורה, שאול מופז אמר בתגובה להחלטה: "המשך קיום קשר אווירי לצפון הוא חלק מחיזוק הגליל, בכוונתי לעשות הכל כדי שהטיסות לצפון יחודשו בהקדם".
חברת טמיר נתיבי אוויר מסרה בתגובה: "משרד התחבורה מבין כי במצב הקיים כיום בו שולטים במצב בצפון גורמים אינטרסנטיים מקומיים, אף חברת תעופה לא תקיים קו טיסות סדיר לקריית שמונה. רצונו של המשרד לצאת במכרז חדש היא ההוכחה לכך. לאחר שנים רבות בהן לא היו טיסות לצפון, זכתה חברת 'טמיר' במכרז על-פי חוק, אך מהיום הראשון בו זכתה במכרז, גורמים אינרסנטיים בצפון רק מחבלים בקיומו של קו טיסות זה".
ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים (6.11.06) דיון דחוף בנושא הפסקת הטיסות לקריית שמונה. בדיון ישתתפו נציגי משרד התבורה, משרד האוצר, משרד התיירות, משרד פיתוח הנגב והגליל. כמו כן, ישתתפו נציגי חברת 'טמיר תעופה', נוסעים בקו, ונציגי עיריית קריית שמונה.